Οι κινητήρες της Formula 1 αλλάζουν -Όσα αξίζει να γνωρίζεις για τις νέες προδιαγραφές
Ο κύβος ερρίφθη. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού επικύρωσε τις αλλαγές στις προδιαγραφές των κινητήρων της Formula 1, οι οποίες και θα τεθούν σε ισχύ στις αρχές του 2026.
Μετά τις κοσμογονικές αλλαγές που ζήσαμε τη φετινή σεζόν και τα πλήρως ανασχεδιασμένα μονοθέσια, σειρά παίρνουν τα κινητήρια σύνολα τα οποία τα εφοδιάζουν.
Μετά από αρκετούς μήνες καθυστέρησης, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού επικύρωσε τα όσα είχαν αποφασιστεί σχετικά με τις προδιαγραφές των κινητήρων, με σκοπό να καταστήσει το σπορ πιο φιλικό προς το περιβάλλον και ελκυστικό τόσο για τους θεατές όσο και για τους κατασκευαστές που συμμετέχουν ή θα θελήσουν να συμμετάσχουν σε αυτό.
BUY NOW
Μολονότι ο εξακύλινδρος κινητήρας του 1,6 λίτρου θα παραμείνει στην καρδιά του υβριδικού συνόλου, το τελευταίο πρόκειται να απλουστευθεί οποίο ωστόσο θα απλοποιηθεί καθώς η μονάδα ανάκτησης ενέργειας από την πλεονάζουσα θερμότητα θα καταργηθεί με εκείνη της κινητικής ενέργειας να ισχυροποιείται.
Ας δούμε, όμως, πιο αναλυτικά ποιες αλλαγές πρόκειται να φέρουν οι νέες προδιαγραφές των κινητήρων στα μονοθέσια της Formula 1.
1. Τέλος τα ορυκτά καύσιμα
Το 2026 η Formula 1 περνά στην εποχή των συνθετικών καυσίμων ελαχιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο το ανθρακικό της αποτύπωμα. Τα συνθετικά καύσιμα τα οποία θα χρησιμοποιούνται απ’ όλες της ομάδες θα τα παράγει η Aramco από υποπροϊντά-απόβλητα και όχι από συστατικά τα οποία με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα μπορούσαν να συνδεθούν με βρώσιμες πρώτες ύλες.
2. Περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια
Η ισχύς της μονάδας ανάκτησης κινητικής ενέργειας τριπλασιάζεται αγγίζοντας τα 350 kW από τα 120 kW που φτάνει σήμερα σε συνδυασμό με την MGU-H η οποία καταργείται. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη φάση της πέδησης, το μονοθέσιο θα ανακτά περισσότερη κινητική ενέργεια, την οποία στη συνέχεια θα χρησιμοποιεί για την επιτάχυνσή του.
3. Περισσότεροι από 1.000 ίπποι με λιγότερο καύσιμο
Η ισχύς των νέων υβριδικών συνόλων θα ξεπερνά τους 1.000 ίππους, ωστόσο, με την πιο ενεργή συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα, η ποσότητα του καυσίμου θα μειωθεί περαιτέρω. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το 2013 ένα μονοθέσιο κατανάλωνε περίπου 160 κιλά καυσίμου σε κάθε αγώνα, το 2020 η κατανάλωση περιορίστηκε στα 100 κιλά ενώ το 2026 αναμένεται να μειωθεί στα 70 κιλά/αγώνα.
4. Μεγαλύτερη ασφάλεια
Ο ανασχεδιασμό του ηλεκτρικού κυκλώματος προβλέπει την τοποθέτηση όχι μόνο των μπαταριών αλλά και των υπόλοιπων υψηλής τάσης εξαρτημάτων σε μια ενιαία και άριστα προστατευμένη μονάδα, η οποία θα αποτελεί μέρος του ανθρακονημάτινου πλαισίου καθιστώντας τα μονοθέσια ασφαλέστερα.
5. Χαμηλότερο κόστος
Η απλοποίηση του υβριδικού συνόλου με την αφαίρεση της μονάδας ανάκτησης ενέργειας από την πλεονάζουσα θερμότητα σε συνδυασμό με τον ενιαίο για όλες τις ομάδες σχεδιασμό συγκεκριμένων εξαρτημάτων πρόκειται να περιορίσει σημαντικά το κόστος των κινητήρων, καθιστώντας το σπορ περισσότερο βιώσιμο και ελκυστικό για νέους κατασκευαστές οι οποίοι ενδεχομένως να θελήσουν να εισέλθουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Οι περιορισμοί ως προς τη χρήση του δυναμόμετρου και ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός κινητήρων ανά σεζόν πρόκειται να διατηρηθεί.
6. Μεγαλύτερες προκλήσεις για τους πιλότους
Η αφαίρεση του ενός εκ των δύο ηλεκτρικών συστημάτων υποβοήθησης του κινητήρα ίσως καταστήσει πιο έντονο το φαινόμενο της υστέρησης ισχύος σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας (γνωστό και ως turbo lag) γεγονός που με τη σειρά του αναμένεται να κάνει το έργο των οδηγών πιο δύσκολο. Καθοριστικός θα είναι και ο ρόλος της στρατηγικής, καθώς ο οδηγός θα καλείται πλέον να αποφασίσει πού θα χρησιμοποιήσει την πλήρη ισχύ του ηλεκτρικού συστήματος μιας και αυτή δεν θα είναι ανεξάντλητη.
7. Μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος
Πολλά από τα μέρη του μονοθεσίου, τα περισσότερα εκ των οποίων θα αφορούν το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης θα είναι ανακυκλώσιμα. Υποχρεωτική λοιπόν θα είναι η ανακύκλωση των μπαταριών και ειδικότερα η ανάκτηση του κοβαλτίου το οποίο περιέχει.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ