Τυχερός στην ατυχία του στάθηκε ο M. Schumacher, ο οποίος έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του χτυπώντας με ταχύτητα πάνω στις προστατευτικές μπαριέρες του Grand Prix του Μονακό.
Η φετινή σεζόν δεν έχει ξεκινήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τον M. Schumacher, o οποίος έχει πρωταγωνιστήσει σε δύο σφοδρότατα ατυχήματα προκαλώντας ισάριθμες φορές την πλήρη καταστροφή του μονοθεσίου της Haas.
Μετά το Grand Prix της Σαουδική Αραβίας και το ατύχημα που ανάγκασε τον Γερμανό πιλότο της Haas να μεταβεί για τις απαραίτητες διαγνωστικές εξετάσεις στην πλησιέστερη νοσοκομειακή μονάδα, ο M. Schumacher έζησε τον ίδιο εφιάλτη, χάνοντας τον έλεγχο του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Grand Prix του Μονακό και πέφτοντας με ταχύτητα στις προστατευτικές μπαριέρες.
BUY NOW
Παρά το γεγονός,λοιπόν, ότι το μονοθέσιο της Haas καταστράφηκε ολοσχερώς, καθώς η ταχύτητα και η γωνία της πρόσκρουσης προκάλεσε την αποκόλλησή του μπροστινού τμήματος από το πίσω, ο M. Schumacher κατάφερε αυτή τη φορά να βγει αλώβητος.
Κι αυτό γιατί ο Γερμανός στάθηκε τυχερός στην ατυχία του, καθώς στο σημείο της πρόσκρουσης υπήρχαν οι γνωστές συνθετικές «μπαριέρες» της TechPro, οι οποίες απορρόφησαν ένα σημαντικό μέρος της ενέργειας που αναπτύχθηκε τη στιγμή της σύγκρουσης, γλιτώνοντας τον πιλότο της Haas από τα χειρότερα.
H Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού όρισε νέες-αυστηρότερες προδιαγραφές για τα προστατευτικά κιγκλιδώματα της Formula 1 στις αρχές της δεκαετίας του 2000, τις οποίες στη συνέχεια αναθεώρησε με αφορμή ατυχήματα, όπως αυτό του Carlo Sainz το 2015 στο Sochi.
Οι TechPro μπαριέρες αποτελούν επί της ουσίας μια αφρώδη επένδυση που «ντύνει» τα παραδοσιακά μεταλλικά κιγκλιδώματα των circuit. Συνήθως τα συναντάμε στα ποιο «επικίνδυνα» σημεία μιας πίστας.
Πέρα από την ιδιότητα των «TechPro barriers» να απορροφούν την ενέργεια πρόσκρουσης και να μειώνουν την καταπόνηση, επί της ουσίας τα g της επιβράδυνσης, που δέχονται οι πιλότοι, οι συνθετικές μπαριέρες μπορούν με χαρακτηριστική ευκολία να ακολουθήσουν τη χάραξη ενός circuit και ως εκ τούτου να τοποθετηθούν όπου η παρουσία τους θεωρηθεί απαραίτητη.
Ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα είναι αυτό της ανθεκτικότητάς τους ή ακόμα και της γρήγορης-εύκολης αντικατάστασής τους αν αυτό κριθεί απαραίτητο.
Ας δούμε όμως πώς ακριβώς οι μπαριέρες της TechPro μπορούν να αποδειχθούν κυριολεκτικά σωτήριες, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα ενός σοβαρού τραυματισμού.
Το σύστημα προστασίας TechPro αποτελείται από δύο διαφορετικά τμήματα. Το πρώτο είναι το συνθετικό τοιχίο με το οποίο το μονοθέσιο έρχεται σε επαφή από τη στιγμή που θα εξαντλήσει τα όρια της πίστας και της run off περιοχής.
Το δεύτερο είναι εκείνο που λειτουργεί ως αποσβεστήρας και το οποίο επί της ουσίας παρεμβάλλεται ανάμεσα σε ένα σταθερό σημείο π.χ. μιας μεταλλικής μπαριέρας και του συνθετικού τοιχίου.
Ο αριθμός των στοιχείων που χρησιμοποιούνται στις TechPro barriers καθορίζεται συνήθως από τον σχεδιασμό της πίστας και την ταχύτητα με την οποία διέρχονται τα μονοθέσια από το σημείο αυτό.
Σε σιρκουί δρόμου, όπως αυτό του Μονακό, όπου οι περιοχές διαφυγής είναι ανύπαρκτες, η παρουσία των TechPro barriers αποδεικνύεται σωτήρια, καθώς μπορεί να μην αποτρέπουν την καταστροφή των μονοθεσίων, εξασφαλίζουν ωστόσο τη μέγιστη δυνατή προστασία στους πιλότους.