Η FIA επιβραδύνει τα pit-stops της Formula 1

McLaren Pit-stop France 2021

Βάζοντας φραγμούς στους αυτοματισμούς των ομάδων της F1, η FIA θέλει να περιορίσει τους κινδύνους που επιφυλάσσουν τα όλο και πιο γρήγορα pit-stops στη διάρκεια των Grand Prix.

Αρκετές ομάδες της F1 έχουν καταφέρει να μειώσουν το χρόνο αλλαγής ελαστικών σε τέτοιο βαθμό που το μονοθέσιο μένει στάσιμο για λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα. Υπάρχουν, όμως, αναφορές ότι κάποιες ομάδες το πετυχαίνουν «παρακάμπτοντας» ένα άρθρο των κανονισμών που ορίζει ότι οι αισθητήρες και οι αυτοματισμοί κατά τη διάρκεια των pit-stops πρέπει να έχουν αποκλειστικά και μόνο παθητικό ρόλο.

Δηλαδή, ότι ο ηλεκτρονικός έλεγχος ορισμένων πτυχών του pit-stop πρέπει να αποσκοπεί μόνο για να αποτρέψει μια εν δυνάμει επικίνδυνη κατάσταση -όπως την απελευθέρωση του οδηγού την ώρα που διέρχεται άλλο μονοθέσιο από τη γραμμή των pits- και όχι για να κάνει την όλη διαδικασία της αλλαγής ελαστικών ταχύτερη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε επιστολή της FIA προς τις ομάδες, η Διεθνής Ομοσπονδία τις ενημέρωσε ότι από το φετινό GP της Ουγγαρίας, την 1η Αυγούστου 2021, θα υφίστανται συγκεκριμένα χρονικά όρια που θα διασφαλίζουν τον ανθρώπινο χρόνο αντίδρασης σε κάθε ένδειξη κατά τη διάρκεια του pit-stop.

Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος μεταξύ του σινιάλου των μηχανικών ότι ο κάθε τροχός έχει τοποθετηθεί μέχρι το κατέβασμα των γρύλων και της επαφής του μονοθεσίου στο έδαφος δεν πρέπει να είναι μικρότερος από 0,15 δευτερόλεπτα, και αμέσως μετά ότι η απελευθέρωση του οδηγού δεν πρέπει να έρχεται συντομότερα από 0,20 δευτερόλεπτα.

Η FIA έδωσε στις ομάδες το χρονικό περιθώριο τριών αγώνων για να αλλάξουν τις διαδικασίες τους, αν χρειάζονται αλλαγή, και δεν διευκρίνισε αν οι αναφορές και οι περιορισμοί αφορούν στις διαδικασίες και στους αυτοματισμούς συγκεκριμένων ομάδων. Οι έξι ταχύτεροι φετινοί χρόνοι αλλαγής ελαστικών, με χαμηλότερα τα 1,93 δευτερόλεπτα, έχουν όλοι επιτευχθεί από τη Red Bull Racing.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο έλεγχος του χρόνου ανθρώπινης αντίδρασης έχει από καιρό θεσπιστεί και για τη διαδικασία της εκκίνησης, όπου η FIA έχει ορίσει συγκεκριμένο minimum χρόνο αντίδρασης του οδηγού μετά το σβήσιμο των πέντε κόκκινων φώτων - για να διασφαλίσει την απαγόρευση ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης για την εκκίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ