Οι αλλαγές στους κανονισμούς της Formula 1 το 2022 έχουν πολλαπλές επιπτώσεις στα μονοθέσια, τα οποία καλούνται -εκτός των άλλων- σε ένα νέο, περισσότερο φιλικό τύπο καυσίμου.
Ως τη μεγαλύτερη πρόκληση του φετινού πρωταθλήματος περιέγραψε ο επικεφαλής της Honda στην Formula 1, Yasuaki Asagi, την εφαρμογή νέων κανονισμών και ειδικότερα εκείνων που σχετίζονται με τον τύπο καυσίμου.
Για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει τις αλλαγές που πρόκειται να βιώσουν οι ομάδες, οι πιλότοι αλλά και οι θεατές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1 το 2022, αξίζει να αναφέρουμε ότι τη νέα σεζόν τα μονοθέσια θα εφοδιάζονται με έναν νέο, φιλικότερο προς το περιβάλλον τύπο καυσίμου, το οποίο θα διαθέτει υψηλότερη περιεκτικότητα σε βιοκαύσιμα.
BUY NOW
Ο νέος τύπος καυσίμου ανήκει στην κατηγορία εκείνων που περιγράφονται από την κωδική ονομασία Ε10, υποδηλώνοντας την παρουσία, σε ποσοστό της τάξης του 10%, αιθανόλης.
Κι ενώ δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές, όπως η Mercedes AMG Petronas, οι οποίοι θέλησαν να υποβιβάσουν το γεγονός αυτό, προβλέποντας ότι η απόδοση των κινητήρων δεν πρόκειται να επηρεαστεί σημαντικά, ο άνθρωπος που μέχρι πρότινος φρόντιζε για τα κινητήρια σύνολα της Honda στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 έχει διαφορετική άποψη.
Ο Yasuaki Asagi, ξεκαθάρισε λοιπόν ότι η αλλαγή αυτή θα μειώσει την απόδοση του θερμικού κινητήρα με τον οποίο εφοδιάζονται τα μονοθέσια, διαψεύδοντας με κατηγορηματικό τρόπο όσους δηλώνουν ότι ο νέος τύπος καυσίμου δεν πρόκειται να επηρεάσει την ισχύ των υβριδικών συνόλων.
Στην ερώτηση, βέβαια, για το ποια θα είναι η απώλεια αυτή για τα μονοθέσια του 2022, ο Ιάπωνας αρνήθηκε να απαντήσει, δηλώνοντας πως αυτή η πληροφορία είναι εμπιστευτική.
Η απώλεια της ισχύος προκύπτει από το γεγονός ότι η αιθανόλη διαθέτει μικρότερη χημική ενέργεια σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, κάτι που οδηγεί στη μείωση της παραγόμενης ισχύος που προκύπτει από τη χρήση της.
Αντιθέτως, η παρουσία της αιθανόλης στο μείγμα καυσίμου βοηθά στον καλύτερο έλεγχο της διαδικασίας καύσης στο εσωτερικό των κυλίνδρων, περιορίζοντας το φαινόμενο του «knocking» που δεν είναι άλλο από τη μη ελεγχόμενη ανάφλεξη του καυσίμου.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ