Η βρετανική αγωνιστική ομάδα επιβεβαίωσε τις φήμες της αλλαγής του Ford Fiesta WRC με το Puma Rally 1 για το ξεκίνημα της υβριδικής εποχής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, το 2022.
Το δημιούργημα της M-Sport Ford είναι το πρώτο δείγμα των υβριδικών Rally 1, τα οποία θα αντικαταστήσουν στην κορυφαία βαθμίδα των ράλι τα WRC (World Rally Cars) την επόμενη χρονιά. Έτσι, το Puma R1 αντικαθιστά το Fiesta WRC μετά από το έντεκα χρόνια - απο το 2011 που το τελευταίο αντίστοιχα πήρε τη θέση του Focus WRC.
Θυμίζουμε ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι υιοθετεί, ξεκινώντας από το 2022, για πρώτη φορά την υβριδική τεχνολογία στα κορυφαία του αυτοκίνητα, καθώς στα Rally 1 ο θερμικός κινητήρας 1.6 Turbo θα συνοδεύτεται από ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100 kWh.
BUY NOW
Η μπαταρία θα φορτίζεται από την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας της πέδησης, καθώς και από σταθμούς φόρτισης στο Service Park. Οι οδηγοί του WRC θα χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια κατά κύριο λόγο στις απλές διαδρομές, καθώς και για σύντομο χρονικό διάστημα σε προκαθορισμένα σημεία μέσα στις Ειδικές.
Μαζί με την υβριδική τεχνολογία των R1, υιοθετείται για πρώτη φορά από το 2022 και η χρήση βιοκαυσίμων: οι ομάδες θα χρησιμοποιούν καύσιμα της P1 Racing Fuels, τα οποία θα είναι σε ποσοστό 100% μη ορυκτά και θα φτιάχνονται από συνθετικά και βιο-διασπώμενα στοιχεία.
Το εικονιζόμενο πρωτότυπο Puma Rally 1, που αποκαλύφθηκε στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood στη Βρετανία με τον Adrien Fourmaux στα πηδάλια, οδηγό της M-Sport στο φετινό WRC, θα χρησιμοποιηθεί ως αυτοκίνητο δοκιμών - πριν την παρουσίαση του τελικών προδιαγραφών rallycar τον προσεχή Ιανουάριο, στο Ράλι Μόντε Κάρλο του 2022.
«Η εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα είναι πιο ισχυρά από ποτέ, ενώ ταυτόχρονα θα αντικατοπτρίζουν και τους κινητήρες που χρησιμοποιούν τα εμπορικά τους αντίποτα» είπε ο Malcolm Wilson, διευθύνων σύμβουλος της M-Sport.
«Η αλλαγή στο Puma είναι πολύ συναρπαστική, καθώς το Puma έχει ήδη αγωνιστικές περγαμηνές, δείχνει φανταστικό και δεν μπορώ να περιμένω να το δω να εκκινεί το Ράλι Μόντε Κάρλο νωρίς το 2022. Εγώ και όλη η M-Sport αδυμονούμε για την συνέχιση της πολύ επιτυχημένης συνεργασίας με τη Ford ώστε να φέρουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα και να κρατήσουμε τη Ford στην κορυφή κατά τη διάρκεια αυτής της νέας και πολύ συναρπαστικής εποχής», κατέληξε.
Καθώς πρόσφατα ο διευθυντής Ράλι της FIA, Yves Matton, είπε ότι χωρίς την υβριδική τεχνολογία οι κατασκευαστές θα έφευγαν από το WRC, η στρατηγική της Ford ταιριάζει απόλυτα με τις προδιαγραφές του νέου Rally 1 - καθώς έχει δεσμευθεί ότι μέχρι το 2030 όλα της τα εμπορικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Με αυτό δεδομένο, η Ford αύξησε την εμπλοκή της στην M-Sport ενόψει του 2022, και επίσης για τους ίδιους λόγους -μαζί με την M-Sport- και οι Toyota και Hyundai υπέγραψαν πρόσφατα νέο τριετές συμβόλαιο που θα τους κρατήσει στο WRC μέχρι και το τέλος του 2024.