Citroen e-C3

Ράλλυ Ντακάρ 2025: Ένας Σαουδάραβας στην κορυφή, νίκη ελπίδας για Al-Attiyah (video)

Seth Quintero

Ενώ απομένουν μόλις τρεις ημέρες για την ολοκλήρωση του 47ου Ράλλυ Ντακάρ, η πρώτη θέση στη γενική κατάταξη άλλαξε χέρια και η μάχη για το βάθρο εντάθηκε.

Από τη δεύτερη κιόλας ημέρα της απαιτητικής δοκιμασίας στα αφιλόξενα, ερημικά εδάφη της Σαουδικής Αραβίας, η κορυφή της κατηγορίας Ultimate στα αυτοκίνητα ανήκε στον Henk Lategan. Όμως στο φινάλε της ένατης ειδικής, ο οδηγός της Toyota Gazoo Racing έχασε τα ηνία.

Ο Νοτιοαφρικανός μπήκε στην ΕΔ9, με εκκίνηση Riyadh και τερματισμό στη Haradh, μετά από 589 χιλιόμετρα, τα 357 εκ των οποίων χρονομετρημένα, έχοντας προβάδισμα 5 λεπτών και 41 δευτερολέπτων. Όμως αυτό χάθηκε, καθώς έμεινε μόλις ενδέκατος στην κατάταξη της ημέρας και το σημαντικότερο, πολύ πίσω από τον μεγάλο του αντίπαλο φέτος, Yazeed Al Rajhi.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Σαουδάραβας της Overdrive Racing που είναι σταθερά στους οδηγούς που τραβάνε την προσοχή απ’ όταν το Ράλλυ Ντακάρ μετακόμισε στη Μέση Ανατολή, σημείωσε τον τρίτο καλύτερο χρόνο της ημέρας κι αυτός ήταν αρκετός για να του δώσει τα ηνία του αγώνα! Και μάλιστα με προβάδισμα άνω των 7 λεπτών έναντι του Lategan!

Ο Mattias Ekstrom της Ford M-Sport παραμένει τρίτος, πλέον σχεδόν 25 λεπτά από την κορυφή, χάρη στον τέταρτο καλύτερο χρόνο στη σημερινή δοκιμασία. Όμως πλέον, νιώθει καυτή την ανάσα του Nasser Al-Attiyah! O πέντε φορές νικητής σε αυτό τον αγώνα, ηγείται της προσπάθειας της «Σταχτοπούτας» Dacia και η ΕΔ9 του ανήκε!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, μείωσε στα 31 δευτερόλεπτα τη διαφορά από τον Σουηδό στη μάχη για την τρίτη θέση και παράλληλα, ψαλίδισε κατά 9 λεπτά την απόστασή του από την κορυφή. Παρότι τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και τα 25 λεπτά που είναι μακριά του ο Al Rajhi είναι πολλά, στο Ντακάρ ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί…

Στην κλάση Challenger, η ΕΔ9 πήγε στον Αργεντινό David Zille αλλά ο τέταρτος σήμερα, Nicolas Cavigliasso της Team BBR, διατηρεί υγιές προβάδισμα 28 λεπτών στη γενική κατάταξη.

Στα φορτηγά, ο Ales Loprais της Instatrade Loprais Team De Rooy FPT κέρδισε άλλη μία ειδική αλλά ο τέταρτος σήμερα, Martin Macik της MM Technology, απολαμβάνει προβάδισμα ασφαλείας που αγγίζει τις 2μιση ώρες!

Στα SSV ο Χιλιανός Francisco Lopez Contardo της CAN-AM Factory Team επέστρεψε στην κορυφή των χρόνων αλλά ο Αμερικανός Brock Heger της Sebastien Loeb Racing-RZR Factory Racing άνοιξε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του στη γενική – πλέον στα 109 λεπτά!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για τις μοτοσυκλέτες, η ημέρα ανήκε και σήμερα στον Αργεντινό Luciano Benavides της Red Bull KTM Factory Racing αλλά ο teammate του, Daniel Sanders, σημείωσε την τρίτη καλύτερη επίδοση παρέμεινε στην κορυφή της γενικής. Ο Αυστραλός άνοιξε το προβάδισμά του στα σχεδόν 15 λεπτά από τον πλησιέστερο αντίπαλο.

Ακολουθεί η δέκατη ειδική διαδρομή, που εκκινεί από τη Haradh και ολοκληρώνεται στη Shubaytah, μετά από 638 χιλιόμετρα, μόλις τα 119 εκ των οποίων χρονομετρημένα. Η συγκεκριμένη πόλη θα αποτελέσει πλέον το επίκεντρο του αγώνα, μέχρι να κλείσει η αυλαία του, στις 17 Ιανουαρίου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ