Κάθε μέρα που περνάει, η μεγαλύτερη αγωνιστική δοκιμασία στον πλανήτη, δικαιώνει -και με το παραπάνω- τη φήμη της.
Μετά τους Carlos Sainz και Sebastien Loeb που τέθηκαν εκτός μάχης μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης και της τρίτης ειδικής διαδρομής αντίστοιχα, αυτή τη φορά ήταν η σειρά ενός άλλου φαβορί να τα βρει σκούρα. Ο λόγος για τον Nasser Al-Attiya που εξακολουθεί να ηγείται της προσπάθειας της «Σταχτοπούτας» Dacia.
Ο πέντε φορές νικητής του Ράλλυ Ντακάρ, σταμάτησε στο 92ο από τα 415 χρονομετρημένα χιλιόμετρα της ειδικής που ξεκίνησε από την Al Henakiyah και είχε προορισμό την Al-Ula. Χρειάστηκε να αλλάξει ένα κλαταρισμένο ελαστικό αλλά αυτό δεν ήταν το μοναδικό πρόβλημα. Σταμάτησε ξανά στο χιλιόμετρο 188, αυτή τη φορά με πρόβλημα στην ανάρτηση του Sandrider πίσω δεξιά. Ένα πρόβλημα που σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της Dacia, Philip Dunabin, παρουσιάστηκε πρώτη φορά.
BUY NOW
Για καλή τύχη του Καταριανού, η teammate του, Cristina Gutierrez, κουβαλούσε το απαιτούμενο ανταλλακτικό στο αυτοκίνητό της και έσπευσε σε βοήθεια. Οι συνεργασία των δύο αλλά και των συνοδηγών τους, είχε ως αποτέλεσμα ο Al-Attiyah να χάσει μόνο 33 λεπτά. Έπεσε έβδομος ενώ θα μπορούσε να είναι δεύτερος στο τέλος της ημέρας αλλά τουλάχιστον, παρέμεινε στο παιχνίδι.
Πρωταγωνιστής της ημέρας ήταν ο Yazeed Al-Rajhi της Overdrive Racing Toyota, που πήρε την ΕΔ4 και «έκοψε» σχεδόν πέντε λεπτά από το προβάδισμα του Νοτιοαφρικανού Henk Lategan της Toyota Gazoo Racing. Πλέον τους χωρίζουν 6 λεπτά και 54 δευτερόλεπτα.
Τις θέσεις βάθρου συμπληρώνει ο Mattias Ekstrom. Παρότι ήταν μόλις ένατος σήμερα, ο Σουηδός παραμένει σε θέση διεκδίκησης της νίκης, υψώνοντας τη σημαία της Ford M-Sport μετά την εγκατάλειψη του Sainz.
Αναλυτικά η γενική κατάταξη στα αυτοκίνητα μετά την ΕΔ4:
Henk Lategan/Brett Cummings (Toyota Gazoo Racing) 23h36m24s
Yazeed Al Rajhi/Timo Gottschalk (Overdrive Racing Toyota) +6m54s
Mattias Ekström/Emil Bergkvist (M-Sport Ford) +21m40s
Mathieu Serradori/Loïc Minaudier (Century Racing CR7) +30m25s
Lucas Moraes/Armand Monleon (Toyota Gazoo Racing) +33m25s
Mitch Guthrie Jr/Kellon Walch (M-Sport Ford) +34m09s
Nasser Al-Attiyah/Edouard Boulanger (Dacia Sandriders) +35m53s
Juan Cruz Yacopini/Dani Oliveras Carreras (Overdrive Racing Toyota) +41m10s
João Ferreira/Filipe Palmeiro (X-raid Mini JCW) +1h11m07s
Urvo Männama/Risto Lepik (Overdrive Racing Toyota) +1h17m36s
Στα φορτηγά, ο Martin Macik της MM Technology πήρε κι άλλη ειδική αλλά το σημαντικότερο ήταν πως κέρδισε 42 λεπτά έναντι του Ales Loprais της Instatrade Loprais Team De Rooy FPT και πλέον τους χωρίζουν 46 στη γενική κατάταξη.
Στην κατηγορία Challenger, ο Αργεντινός Nicolas Cavigliasso της Teamm BBR ήταν μπροστά από τον Corbin Leaverton της Red Bull Off-Road Junior Team USA by BFG και διεύρυνε το προβάδισμά του από τον Αμερικανό στα 25 λεπτά.
Στα SSV ήρθαν τα πάνω κάτω! Ταχύτερο όλων ήταν η Αμερικανίδα Sara Price, με τον Χιλιανό Francisco Lopez Contardo να την πλαισιώνει στο 1-2 της Can-Am Factory Team. Στη γενική πρώτος είναι ο Αμερικανός Brock Heger της Sebastien Loeb Racing-RZR Factory Racing και μάλιστα με διαφορά 81 λεπτών από τον Γάλλο Xavier de Soultrait που ήταν μόλις δέκατος-τέταρτος στην ΕΔ4.
Όσο για τις μοτοσυκλέτες, ο Daniel Sanders της Red Bull KTM Factory Racing ήταν το αφεντικό της ημέρας και διεύρυνε το προβάδισμά του στα 13+ λεπτά, με τον Ισπανό Tosha Schareina της Monster Energy Honda HRC να τον κυνηγάει.
Ακολουθεί η πέμπτη ειδική διαδρομή, με την αφετηρία στην Al-Ula και τον τερματισμό στην Ha’il. Τα πληρώματα θα καλύψουν συνολικά 491 χιλιόμετρα, τα 428 εκ των οποίων χρονομετρημένα.
Η αυλαία του 47ου Ράλλυ Ντακάρ θα πέσει στις 17 Ιανουαρίου στη Shubaytah.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ