Το περίφημο φαινόμενο του porpoising αποτέλεσε την αφορμή ώστε Red Bull και Mercedes να ξεθάψουν τα τσεκούρια του πολέμου.
Μια έντονη παρασκηνιακή δραστηριότητα έχει αναπτυχθεί μετά και το τέλος του Grand Prix στο Baku, η οποία δεν σχετίζεται με αποτέλεσμα του αγώνα ή με την αδυναμία των δύο μονοθεσίων της Ferrari να δουν την καρό σημαία του τερματισμού αλλά με την απαίτηση ορισμένων πιλότων-ομάδων να πραγματοποιηθούν αλλαγές ώστε να περιοριστεί το περίφημο φαινόμενο του porpoising.
Το κίνημα του porpoising εκδηλώθηκε πριν την έναρξη του Grand Prix στο Baku, με την ομάδα της Mercedes να διατυπώνει με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους την αναγκαιότητας λήψης αποφάσεων ώστε να μειωθούν οι καταπονήσεις που δέχονται οι πιλότοι εξαιτίας των αναπηδήσεων που προκαλεί κατά κύριο λόγο ο αεροδυναμικός σχεδιασμός των μονοθεσίων.
BUY NOW
G. Russell και T. Wolff ήταν οι πρώτοι που εξέφρασαν ανοικτά τις ανησυχίες τους σχετικά με τα όσα πρόκειται να συμβούν στον κυριακάτικο αγώνα, με τον Αυστριακό επικεφαλής της Mercedes AGM Petronas να δηλώνει μάλιστα ότι ίσως ο L. Hamilton να μην καταφέρει να τερματίσει εξαιτίας της καταπόνησης που πρόκειται να δεχθεί σε ένα circuit πόλης, το οποίο εκτός των άλλων διαθέτει και με τη μεγαλύτερη σε μήκος ευθεία του πρωταθλήματος.
Οι δυσοίωνες προβλέψεις του T. Wolff δεν απείχαν από την πραγματικότητα, με τον L. Hamilton να περιγράφει τον αγώνα στο Baku τον πιο… μαρτυρικό σε ολόκληρη την καριέρα του, προκαλώντας ανησυχία με το γεγονός ότι χρειάστηκε να προσπαθήσει και μάλιστα σκληρά ώστε να βγει από το μονοθέσιό του μετά το τέλος του αγώνα.
Ανάλογη εικόνα παρουσίασε και ο D. Ricciardo, ο οποίος επίσης χρειάστηκε μερικά δευτερόλεπτα ώστε να ανακτήσει τις δυνάμεις του και να εγκαταλείψει το cockpit της McLaren, έχοντας νωρίτερα δει την καρό σημαία του τερματισμού από την 8η θέση.
Την ίδια στιγμή, λοιπόν, που η Mercedes έδειχνε να συσπειρώνει γύρω της εκείνες τις ομάδες που απαιτούν λύση στο πρόβλημα του porpoising, η Red Bull και οι δορυφορικές σε αυτήν ομάδες δήλωναν ότι όσα διαδραματίστηκαν στο Baku ήταν μια καλοστημένη... υπερβολή ώστε να ασκηθεί πίεση η οποία και θα επιφέρει την αναθεώρηση των σχετικών κανονισμών.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η εικόνα πιλότων και μονοθεσίων στις δύο μεγάλες ευθείες της πίστας του Baku ήταν ενδεικτική ενός προβλήματος, τη λύση του οποίου η ίδια η FIA φάνηκε διατεθειμένη να αναζητήσει.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα όσα διέρρευσαν στον Τύπο, η Παγκόσμιο Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέσκηψε στο ζήτημα που φαίνεται να παίρνει επικίνδυνες διαστάσεις απειλώντας ακόμα και τη σωματική ακεραιότητα των πιλότων, διερευνώντας σε συνεργασία με τις ομάδες το περιθώριο τεχνικών βελτιώσεων.
Για να συμβεί αυτό βέβαια θα έπρεπε να υπάρξει η σύμφωνη γνώμη τουλάχιστον των 8 από τις 10 ομάδες κάτι το οποίο δεν επετεύχθη. Αν και δεν έχει γίνει επισήμως γνωστό ποιες ομάδες εναντιώθηκαν σε μια ενδεχόμενη αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς, από τα συμφραζόμενα αντιλαμβάνεται κανείς ότι ήταν η Red Bull Racing και η Toro Rosso οι οποίες δεν συμφώνησαν.
Νωρίτερα, ο επικεφαλής της Red Bull Racing, C. Horner, είχε επί της ουσίας αμφισβητήσει το μέγεθος του προβλήματος θεωρώντας ότι τα παράπονα και οι προβληματισμοί που διατυπώθηκαν τις τελευταίες ημέρες ήταν κατά κάποιον τρόπο κατευθυνόμενα, φωτογραφίζοντας τον εξουθενωμένο L. Hamilton.
Μάλιστα, ο Βρετανός ξεκαθάρισε ότι θα ήταν άδικη οποιαδήποτε αλλαγή στους κανονισμούς μεσούσης της σεζόν, καθώς κάτι τέτοιο θα τιμωρούσε εκείνες τις ομάδες που κατάφεραν να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα το φαινόμενο του porpoising, θεωρώντας ότι υπάρχει λύση για όσες ομάδες αντιμετωπίζουν πρόβλημα η οποία δεν είναι άλλη από την αύξηση της απόστασης που χωρίζει το μονοθέσιο από το έδαφος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπέρ των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς ώστε να λυθεί το πρόβλημα του porpoising τάχθηκε ανοικτά, εκτός από τους Russell και Ricciardo και ο S. Occon, o ο οποίος κάλεσε τη FIA να αναλάβει δράση.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ