Ο Γάλλος πρόεδρος Emmanuel Macron επιθυμεί προσωπικά την επιστροφή του GP της χώρας του στο πρόγραμμα της Formula 1 - αλλά όχι κατ' ανάγκην στην πίστα του Paul Ricard.
Ο γαλλικός αγώνας επέστρεψε στο πρόγραμμα του σπορ το 2018 στο high-tech σιρκουί του Le Castellet, κοντά στην πόλη της Μασσαλίας, αλλά φέτος έχασε τη θέση του εξαιτίας της ελλιπούς κυβερνητικής και τοπικής υποστήριξης.
Έκτοτε οι αξιωματούχοι της περιοχής της Νίκαιας, στο γαλλικό Νότο, καταβάλλουν προσπάθειες για την επαναφορά του αγώνα στη γενέτειρα των Grands Prix - και πλέον, όπως γράφει ο τοπικός Τύπος, έχουν την υποστήριξη και του Macron.
BUY NOW
Ο Γάλλος πρόεδρος φέρεται να έχει δώσει το ελεύθερο στον Δήμαρχο της Νίκαιας Christian Estrosi και στον πρόδρο της γαλλικής ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού Nicolas Deschaux να διαπραγματευθούν για την επιστροφή του Γαλλικού GP στο καλεντάρι με την κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, την αμερικανική Liberty Media.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Nice Matin, ο Macron δήλωσε πως η επιστροφή του GP Γαλλίας στο πρόγραμμα της F1 «είναι θέμα ελκυστικότητας της χώρας και επιρροής της αυτοκινητοβιομηχανίας μας, καθώς και θέμα καινοτομίας προς το στόχο των μηδενικών εκπομπών άνθρακα αυτού του τομέα».
Βεβαίως, όπως συνεχίζει το δημοσίευμα, δεν είναι απαραίτητο ότι το Γαλλικό GP πρέπει να επιστρέψει κατ' ανάγκη στην πίστα του Paul Ricard. Για την ακρίβεια, φέρεται να κερδίζει έδαφος ένα σιρκουί δρόμων μιας πόλης - και κυρίως της Νίκαιας, παρότι σε πολύ κοντινή απόσταση βρίσκεται το Μονακό με το κλασσικό του σικρουί που παραμένει απαράγκλιτα στο πρόγραμμα της F1.
Οι δυσκολίες για ένα τέτοιο εγχείρημα είναι μεγάλες, καθώς ήδη οι ομάδες της F1 θεωρούν τους 24 αγώνες του 2024 (τα περισσότερα GP σε μια σεζόν όλων των εποχών) ως το απόλυτο «ταβάνι» του αριθμού αγώνων. Κι επιπλέον, θα πρέπει να πειστούν για άλλο ένα σιρκουί δρόμων, και για την ουσία διεξαγωγής δύο πανομοιότυπων αγώνων σε τόσο κοντινή απόσταση.
Όσο για την καινοτομία προς το στόχο των μηδενικών εκπομπών CO2 που ανέφερε ο Macron, έχει να κάνει με τη μετάβαση της F1 σε μεγαλύτερο ποσοστό εξηλεκτρισμού των υβριδικών μονάδων ισχύος του σπορ από το 2026 και τη χρήση συνθετικών βιοκαυσίμων – τεχνολογία που αντανακλά και στη γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανία μέσω της συμμετοχής της Alpine (Renault) στη F1.