Ο Μαξ Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε την στρατηγική της Red Bull και στον προτελευταίο γύρο πέρασε τον Λιούς Χάμιλτον και έφυγε από το Γαλλικό Grand Prix με τη νίκη και τους 25 βαθμούς. Ο Σέρχιο Πέρες συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα.
Σε μια πίστα που παραδοσιακά δίνει...βαρετούς αγώνες το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο μέχρι το φινάλε. Οι μάχες εντός της πίστας δεν ήταν πολλές για τις πρώτες θέσεις και όλο το παιχνίδι παίχτηκε στη στρατηγική.
Η επιλογή της Mercedes να ακολουθήσει την στρατηγική του ενός Pit Stop δεν ωφέλησε τον Μπότας που στον 49 γύρο έχασε την τρίτη θέση από τον Πέρες. Το ίδιο έγινε και με τον Φερστάπεν να περνάει τον Χάμιλτον στον προτελευταίο γύρο για την πρώτη θέση.
BUY NOW
Ο Μαξ Φερστάπεν παρέμεινε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας στο πρωτάθλημα οδηγών, ενώ το ίδιο ισχύει και στους κατασκευαστές με την RB να απολαμβάνει την κορυφή.
Εξαιρετικό αγώνα έκαναν οι δυο οδηγοί της Mclaren που σε συνδυασμό με την στρατηγική της ομάδας τερμάτισαν στις θέσεις 5 και 6 με τους Νόρις και Ρικιάρντο αντίστοιχα. Μετά από αυτό το αποτέλεσμα η Βρετανική ομάδα πήρε κεφάλι στη μάχη με τη Ferrari για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Το φιλμ του αγώνα
Η εκκίνηση ήταν καθαρή χωρίς επαφές για κανέναν οδηγό. Στις πρώτες θέσεις ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε καλά, αλλά στην πρώτη στροφή έχασε τον έλεγχο και βγήκε εκτός πίστας. Ο Λιούις Χάμιλτον δεν έχασε την ευκαιρία και πήρε την πρωτοπορία. Πιο πίσω οι Μπότας, Πέρες, Σάινθ και Γκασλί κράτησαν τις θέσεις τους, ενώ ο Λάντο Νόρις δεν είχε την καλύτερη δυνατή εκκίνηση καθώς βρέθηκε στη δέκατη θέση.
Με δέκα γύρους συμπληρωμένους ο Σερ Λιους Χάμιλτον κράταγε σταθερά τον Φερστάπεν εκτός της ζώνης DRS, την ώρα που ο Μπότας ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα. Η δεύτερη RB ήταν άνετα στην τέταρτη θέση, αλλά δεν έδειχνε να μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό των τριών πρώτων. Όπως αποδείχθηκε αργότερα, ο Μεξικανός έκανε διαχείριση των ελαστικών για να μείνει εκτός πίστας για μεγαλύτερο διάστημα.
Μπορεί στις πρώτες θέσεις τα πράγματα να έμεναν αμετάβλητα, αλλά η μάχη στο Midfield ήταν μεγάλη. Οι δυο Mclaren είχαν καλό ρυθμό και στον 15ο γύρο είχαν καταφέρει να πλασαριστούν στην 7η και 8η θέση με τους Ρικιάρντο και Νόρις αντίστοιχα.
Ο χορός των Pit Stops άνοιξε στον 16ο γύρο με τους Λεκλέρ και Τσουνόντα να είναι οι πρώτοι που άλλαξαν την μέση για τη σκληρή γόμα με σκοπό να πάνε μέχρι το φινάλε κάτι που τελικά δεν λειτούργησε υπέρ τους. Ένα γύρο αργότερα η Βάλτερι Μπότας ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα pits για την αλλαγή ελαστικών φορώντας τη λευκή, σκληρή γόμα.
Η Red Bull κάλεσε τον Φερστάπεν στον 19ο γύρο. Τα 2,3 δευτερόλεπτα που έκανε το Pit crew της Αυστριακής ομάδας έβγαλαν τον Ολλανδό και πάλι μπροστά από τον Μπότας. Ένα γύρο αργότερα ο πρωτοπόρος Χάμιλτον μπήκε για το δικό του Pit Stop.
Παρά το γεγονός ότι το pit stop ήταν αρκετά γρήγορο, ο Φερστάπεν έκανε εξαιρετικό πρώτο γύρο με τα φρέσκα ελαστικά και κατάφερε να περάσει τον Βρετανό στο τέλος της ευθείας. Οι επόμενοι γύροι πέρασαν με τον Χάμιλτον να πιέζει, αλλά να μη βρίσκει την ευκαιρία να περάσει.
Οι πρωτοπόροι άρχισαν να παραπονιούνται ότι τα σκληρά ελαστικά τους δεν θα αντέξουν μέχρι το φινάλε. Στον 33ο γύρο ο Μαξ Φερστάπεν μπήκε στα pit και έβαλε φρέσκια μέση γόμα. Ο Ολλανδός πίεζε για να φτάσει ξανά τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.
Όσο περνούσε ο χρόνος το ενδεχόμενο να δούμε τον Χάμιλτον στα pits απομακρυνόταν και όλα έδειχναν ότι το φινάλε θα ήταν συναρπαστικό. Στον 44ο γύρο ο Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε ένα μικρό λάθος του Μπότας και ανέβηκε στην δεύτερη θέση. Ο πιλότος της RB είχε μπροστά του 9 γύρους για να φτάσει και να περάσει τον Χάμιλτον. Τελικά αυτό έγινε στον 52ο γύρο και ο Φερστάπεν έφυγε από τη Γαλλία με τη νίκη.
Η τελική κατάταξη
- Μαξ Φερστάπεν
- Λιούις Χάμιλτον
- Σέρχιο Πέρες
- Βάλτερι Μπότας
- Λάντο Νόρις
- Ντάνιελ Ρικιάρντο
- Πιέρ Γκασλί
- Φερνάντο Αλόνσο
- Σεμπάστιαν Φέτελ
- Λανς Στρολ
- Κάρλος Σάινθ
- Τζόρτζ Ράσελ
- Γιούκι Τσουνόντα
- Σεμπάστιαν Όκον
- Αντόνιο Τζιοβινάτσι
- Σαρλ Λεκλέρ
- Κίμι Ράικονεν
- Νίκολας Λατίφι
- Μικ Σουμάχερ
- Νικίτα Μαζέπιν
- 1. Μαξ Φερστάπεν
- 2. Λιούις Χάμιλτον
- 3. Σέρχιο Πέρες
- 4. Βάλτερι Μπότας
- 5. Λάντο Νόρις
- 6. Ντάνιελ Ρικιάρντο
- 7. Πιέρ Γκασλί
- 8. Φερνάντο Αλόνσο
- 9. Σεμπάστιαν Φέτελ
- 10. Λανς Στρολ
- 11. Κάρλος Σάινθ
- 12. Τζόρτζ Ράσελ
- 13. Γιούκι Τσουνόντα
- 14. Σεμπάστιαν Όκον
- 15. Αντόνιο Τζιοβινάτσι
- 16. Σαρλ Λεκλέρ
- 17. Κίμι Ράικονεν
- 18. Νίκολας Λατίφι
- 19. Μικ Σουμάχερ
- 20. Νικίτα Μαζέπιν
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ