Ο πρόσφατος χιονιάς επαναφέρει στο προσκήνιο της επικαιρότητας τα οχήματα που διαθέτουν κίνηση στους τέσσερις τροχούς και ειδικότερα εκείνα που μπορεί κανείς να αποκτήσει κανείς ξοδεύοντας το ποσό των 3.000 ευρώ.
Καλώς ή κακώς, στο παρελθόν το σύστημα τετρακίνησης αποτελούσε προαπαιτούμενο για μια πρόταση η οποία διεκδικούσε θέση στην ευρύτερη κατηγορία των SUV, συνυπογράφοντας εν πολλοίς και την ικανότητά του να κινείται μακριά από την άσφαλτο.
Με το πέρασμα του χρόνου ωστόσο και την ανάγκη δημιουργίας αποδοτικότερων και πιο προσιτών οχημάτων ελευθέρου χρόνου, η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς έπαψε να αποτελεί το ζητούμενο, φέρνοντας τα γνωστά σε όλους δικίνητα crossovers στην κορυφή των περισσότερων και σημαντικότερων αγορών της Ευρώπης.
BUY NOW
Για τους εναπομείναντες ρομαντικούς της εκτός δρόμου κίνησης οι επιλογές μειώθηκαν δραματικά, την ίδια στιγμή ωστόσο δημιουργήθηκαν νέες-χρυσές ευκαιρίες στην αγορά των μεταχειρισμένων οχημάτων τις οποίες και παραθέτουμε παρακάτω.
Subaru Forester
Η παρουσία του Subaru Forester στην πρώτη θέση των επιλογών μας μόνον τυχαία δεν είναι καθώς συνιστά ένα από τα ικανότερα SUV που έχουμε γνωρίζει στην ελληνική αγορά σε βάθος 20 και πλέον ετών.
Με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, γνωστό και ως Symmetrical All Wheel Drive, να αποτελεί τον κοινό παρονομαστή για όλες τις γενιές του, το ιαπωνικό all-arounder, το ιαπωνικό all-arounder αποκτά την ικανότητα να κινείται με την ίδια αποτελεσματικότητα σε άσφαλτο και χώμα.
Κρίσιμες για την παρουσία του Subaru Forester μακριά από την άσφαλτο είναι και οι σχέσεις υποπολλαπλασιασμού, όπου αυτές διατίθενται, μετατρέποντας ένα υπεράνω κάθε υποψίας τετράτροχο σε ένα ασταμάτητο offroader.Μεταχειρισμένο SUV
Κάπως έτσι το Subaru Forester δημιούργησε έναν πραγματικό μύθο γύρω από το όνομά του και τις εκτός δρόμου ικανότητές τους, χωρίς παρ’ όλα αυτά να θυσιάζει τον ασφάλτινο προσανατολισμό του.
Η επιτυχία που γνώρισε και στην ελληνική αγορά είναι εκείνη που προσφέρει σήμερα πλήθος επιλογών στην κατηγορία των μεταχειρισμένων οχημάτων, το κόστος των οποίων ξεκινούν κάτω από τα 3.000 ευρώ, καθιστώντας την περίπτωση του ιαπωνικού τετράτροχου ακόμα πιο δελεαστική.
Nissan X-Trail
Αποτελώντας επί της ουσίας τον διάδοχο του Nissan Terrano, το X-Trail δεν θα μπορούσε να απέχει σημαντικά από το παράδειγμα ενός σκληροτράχηλου offroader.
To οικογενειακών διαστάσεων και προδιαγραφών όχημα ελευθέρου χρόνου δεν διαφοροποιήθηκε από το παράδειγμα των βασικών ανταγωνιστών του, επενδύοντας στην αξιοπιστία ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,0 λίτρων και στις εκτός δρόμου ικανότητες που μπορεί να προσφέρει η παρουσία ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που υπογραμμίζει την ικανότητά του να κινείται μακριά από την ασφάλεια της ασφάλτου, την ίδια στιγμή που οι πληθωρικές εξωτερικές διαστάσεις δημιουργούν την αντίστοιχη ευρυχωρία και ευχρηστία στο εσωτερικό.
Στα χαρίσματα της πρώτης γενιάς του Nissan X-Trail προσθέστε το χαμηλό κόστος απόκτησής του, καθώς και την ανθεκτική στο πέρασμα του χρόνου σχεδίαση του, η οποία μάλιστα διατηρήθηκε και στη επόμενη γενιά του αυτοκινήτου.
Honda HR-V
H πρώτη γενιά του Honda HR-V ήταν με διαφορά και η πλέον επαναστατική στη μέχρι τώρα πορεία του αυτοκινήτου, αναδιατυπώνοντας τον ορισμό ενός σύγχρονου SUV.
O σχεδιασμός, παρότι δυναμικός, δεν επέβαλλε οδυνηρούς χωροταξικούς συμβιβασμούς, τουλάχιστον στην πεντάθυρη και κατά γενική ομολογία πρακτικότερη έκδοση.
Κι αυτό γιατί πέρα από τις δύο επιπλέον πόρτες, το πεντάθυρο HR-V διέθετε και μεγαλύτερο κατά 10 εκατοστά μεταξόνιο.
Δικίνητο ή τετρακίνητο, το ιαπωνικό SUV φιλοξενούσε κάτω από το καπό του έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρου και απόδοσης 105 ή 125 ίππων, ο οποίος είχε στο πλευρό του είτε ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων είτε ένα CVT.
Στη χώρα μας, η τιμή του Honda HR-V διαπραγματεύεται κάτω από τα 3.000 ευρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ακριβότερα δείγματα του ιαπωνικού SUV.
Daihatsu Terios
Το Daihatsu Terios δημιούργησε τη δική του σχολή στην κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Οι συμπαγείς διαστάσεις τού επέτρεψαν να διατηρήσει τον προσιτό χαρακτήρα του και να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό, το οποίο εκτίμησε τον διττό προσανατολισμό του και το βαρύ βιογραφικό του.
Το σύστημα τετρακίνησης, οι σχέσεις υποπολλαπλασιασμού σε συνδυασμό με τον κινητήρα του 1,3 λίτρου και τους επαρκείς χώρους για τέσσερις, δημιούργησε ένα «πακέτο» το οποίο στην εποχή του δεν είχε… αντίπαλο.
Η τιμή της πρώτης γενιάς του ιαπωνικού μοντέλου στη χώρα μας ξεκινά κατά προσέγγιση από τα 3.000 ευρώ, αποτελώντας μία από τις πιο αξιόλογες και αξιόπιστες επιλογές στην κατηγορία των προσιτών και μάλιστα τετρακίνητων SUV της ελληνικής αγοράς.
Toyota RAV4
Ο κόσμος των οχημάτων ελευθέρου χρόνου θα ήταν διαφορετικός αν το 1994 δεν είχε προχωρήσει στον… εκδημοκρατισμό της τετρακίνησης, παρουσιάζοντας το επαναστατικό για τα δεδομένα της εποχής RAV4.
Όχι τυχαία το Toyota RAV4 θεωρήθηκε ο ιδρυτής της κατηγορίας των σύγχρονων SUV, διαθέτοντας αυτοφερόμενο πλαίσιο, εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς, καθώς και δύο τύπους αμαξώματος.
Στη χώρα μας, το RAV4 δεν άργησε να γνωρίσει την επιτυχία, με την πρώτη γενιά του να προσφέρεται τόσο στις τρίθυρες όσο και και στις πεντάθυρες εκδόσεις σε προκλητικά χαμηλές τιμές και κάτω από το όριο των 3.000 ευρώ.
Σε αντίθεση με τη δεύτερη γενιά του ιαπωνικού SUV, η πρώτη διατέθηκε στην ευρωπαϊκή αγορά σε αποκλειστικά τετρακίνητες εκδόσεις για την κίνηση των οποίων φρόντιζε ένας δίλιτρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης απόδοσης 150 ίππων.
Διαβάστε επίσης: