Δοκιμάζουμε το Cupra Formentor 1.5 TSI DSG των 150 ίππων

CUPRA Formentor

Το Formentor αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την Cupra, αποδεικνύοντας ότι ακόμα και στην έκδοση των 150 ίππων έχει τον τρόπο να ξεχωρίζει από το πλήθος των SUVs και των crossovers της ελληνικής αγοράς.

Ανέκαθεν η Seat διατηρούσε στον πυρήνα της μια κρίσιμη μάζα ανθρώπων και εν δυνάμει αγοραστών, οι οποίοι αναζητούσαν το διαφορετικό στη προσέγγιση της ισπανικής φίρμας. Εκτιμούσαν τη διάθεση των Ισπανών να συντηρήσουν το μεσογειακό ταμπεραμέντο τους μέσα από προτάσεις με ξεκάθαρα δυναμικό προσανατολισμό.

Συνυφασμένη με τις υψηλές επιδόσεις, η γκάμα των εκδόσεων Cupra αποκτούσε όλο και μεγαλύτερο αντίκτυπο στον ψυχισμό των Ισπανών και μια διακριτή θέση στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Cupra-Formentor

Η απόφαση, λοιπόν, για τη δημιουργία ενός ξεχωριστού brand το οποίο θα πρεσβεύει τις αξίες αυτοκινήτων που κοιτούν πίσω από τη διεκπεραιωτική διαδικασία της μετακίνησης από το Α σημείο στο Β προέκυψαν αβίαστα, σχεδόν φυσικά.

Η αρχή για την Cupra έγινε το 2018, ωστόσο, χρειάστηκε να περιμένουμε έως και το 2021 ώστε η νεοσύστατη ισπανική φίρμα να αποκτήσει το πρώτο μοντέλο το οποίο εξελίχθηκε ευθύς εξαρχής ώστε να εκπροσωπήσει τις αξίες της.

Κι εγένετο Formentor

Χωρίς να διαθέτει την παράδοση του Leon ή έστω την πολυτέλεια να συγκαταλέγεται μεταξύ των παραδοσιακών SUVs, το Formentor κλήθηκε να υπερασπιστεί τη διαφορετικότητα της ισπανικής φίρμας, επενδύοντας στην ημίψηλη αρχιτεκτονική του και στο γεγονός ότι με την πρώτη ματιά δεν ουδείς μπορεί να ορκιστεί για την όποια συγγένεια διατηρεί με τα ήδη γνωστά μοντέλα της Seat.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Cupra-Formentor

To Formentor σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, ισορροπώντας με επιτυχία ανάμεσα στα τυπικά χαρακτηριστικά ενός crossover και στον ιδιαίτερο χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου το οποίο στοχεύει σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Εξασφαλίζοντας, λοιπόν, τις απαραίτητες αποστάσεις απ’ οτιδήποτε άλλο είχαν να παρουσιάσουν μέχρι πρότινος Seat και Cupra, διεκδικεί μια ξεχωριστή θέση στην γκάμα των Ισπανών.

Σαφέστατα δυναμικότερο από ένα Leon και πιο ισορροπημένο από το δυσεύρετο στη χώρα μας Ateca, το Formentor αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον εμπλουτίζοντας την γκάμα του με εκδόσεις οι οποίες του επιτρέπουν να αποκτήσει ένα πιο προσιτό και γήινο προσανατολισμό.

The rightsizing

Από την εποχή του downsizing δεν είναι λίγοι εκείνοι οι κατασκευαστές οι οποίοι επιχειρούν να αναδείξουν τα προτερήματα του rightsizing, επιλέγοντας κινητήρες οι οποίοι δεν κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν οριακοί, είτε εξαιτίας του υπερβολικά χαμηλού κυβισμού τους είτε εξαιτίας της ασθενικής ισχύος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Cupra-Formentor

Στην κατηγορία του… σωστού μεγέθους ανήκει και ο TSI του 1,5 λίτρου, ο οποίος «κρύβεται» κάτω από το μυώδες καπό του «βασικού» Formentor, αποδίδοντας 150 ίππους και 250 Nm ροπής.

Προφανώς η απόδοσή του δεν δημιουργεί εκείνες τις προϋποθέσεις οι οποίες θα σου επιτρέψουν να μιλήσεις για πρόταση υψηλών επιδόσεων, ωστόσο, από τα πρώτα μέτρα στο αριστερό κάθισμα του ισπανικού crossover γίνεται ευθύς αμέσως αντιληπτός ότι δεν είναι η δύναμη εκείνη που θα λείψει από τον μέσω οδηγό.

Κι αυτό γιατί πέρα από τη γραμμική -τηρουμένων των αναλογιών- λειτουργία του τετρακύλινδρου συνόλου, το δικό του ρόλο παίζει και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο συμπληρώνει τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου δοκιμής, εξασφαλίζοντας όχι μόνο την πολυτέλεια να μην καταφεύγεις στο «σταμάτα-ξεκίνα» της πόλης στον επιλογέα και το πεντάλ του συμπλέκτη αλλά και τη βεβαιότητα ότι κάθε φορά θα παίρνεις το καλύτερο από το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του 1,5 λίτρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Cupra-Formentor

Τα διακριτικά paddles στο τιμόνι εξασφαλίζουν χαρίζουν παρ’ όλα αυτά τη δυνατότητα στον οδηγό να πάρει την τύχη του συστήματος μετάδοσης στα χέρια του, παρακάμπτοντας τις άνωθεν ηλεκτρονικές εντολές.

Ένα ακόμα τρόπο για να φέρεις του Cupra Formentor στα μέτρα σου είναι καταφεύγοντας στην κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής επιλέγοντας ένα από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης. Μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση δεν διαφοροποιείται μόνον η απόκριση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης του 1,5 λίτρου αλλά και ο χρόνος στον οποίο το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επιλέγει να πραγματοποιήσει τις αλλαγές.

Μιλώντας για το infotainment και ειδικότερα για την οθόνη αφής των 10 ιντσών, το γεγονός ότι ο χειρισμός των βασικών υποσυστημάτων του αυτοκινήτου, όπως αυτό του κλιματισμού, δημιουργεί την αίσθηση ότι αφιερώνεις περισσότερο χρόνο και προσπάθεια για κάτι μάλλον... απλό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Cupra-Formentor

Στο περιθώριο τους ούτως ή άλλως μακροσκελέστατου εξοπλιστικού καταλόγου του Cupra Formentor, οφείλει κανείς να αναδείξει την εμφανώς αναβαθμισμένη ποιότητα της κατασκευής όπως άλλωστε και την ύπαρξη των απαιτούμενων χώρων για επιβάτες και αποσκευές, ώστε το μικρομεσαίων διαστάσεων Curpa να καταφέρει να σταθεί αντάξιο των οικογενειακών προσδοκιών.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το διαμέρισμα αποσκευών έχει αφετηρία τα 450 λίτρα, τιμή που τοποθετεί την ισπανική πρόταση στον μέσο όρο της κατηγορίας του, προσπερνώντας ακόμα και τη διαφορετική σχεδιαστική οπτική του πίσω τμήματος.

CUPRA Formentor
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ίσες αποστάσεις

Κρίνοντας από τα νούμερα των επιδόσεων -η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση ολοκληρώνεται σε μόλις 8,9 δευτερόλεπτα- το Formentor των 150 ίππων διατηρεί στο ακέραιο τις πιθανότητες να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και δικαιολογήσει την παρουσία του στην γκάμα της Cupra.

Δεν είναι όμως οι επιδόσεις το πρώτο πράγμα που θα εκτιμήσεις στο αριστερό κάθισμα του «μικρού» Formentor, αλλά η ικανότητά να προσαρμόζεται αστραπιαία -ως άλλος τετράτροχος χαμαιλέοντας- στις συνθήκες κίνησης και στα θέλω του χειριστή του.

Cupra-Formentor

Η αυξημένη απόσταση την οποία διατηρεί από το έδαφος επιτρέπει στο Cupra Formentor να διαχειρίζεται με μεγαλύτερη ευκολία και αποτελεσματικότητα την καθημερινότητα στην ελληνική άσφαλτο, χωρίς να κουράζει και χωρίς να δημιουργεί δεύτερες σκέψεις για το ποια είναι η πραγματική του αποστολή.

Η επιλογή των πολλαπλών συνδέσμων αντί της «φθηνής» λύσης του ημιάκαμπτου άξονα για τους πίσω τροχούς μόνο τυχαία δεν είναι, συμβάλλοντας τα μέγιστα στο ισορροπημένο και απολύτως συγκροτημένο οδηγικό προφίλ του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα ακόμα προσόν του ισπανικού crossover είναι η ικανότητά του να διατηρεί σε επίπεδα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστικού ακόμα και χαμηλά τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς με την πρώτη ευκαιρία η τεχνολογία της αδρανοποίησης κυλίνδρων, αποδίδει καρπούς αποκλιμακώνοντας τις ενεργειακές απαιτήσεις του.

Cupra-Formentor

Στην περίπτωση πάλι που θελήσεις να αλλάξεις τη στάση απέναντι στο Cupra Formentor, αναζητώντας τη δυναμικότερη πτυχή του, είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο συνδυασμός κινητήρα-πλαισίου δεν πρόκειται να σε προδώσει. Είτε γιατί οι 150 ίπποι και τα 250 Nm δεν συνιστούν μια πραγματική απειλή για το καλοστημένο ισπανικό σύνολο, είτε γιατί ο ισοσκελισμένος συνδυασμός Μηχανικής και Ηλεκτρονικής σού επιτρέπει να βρεθείς -χωρίς να ρισκάρεις- πολύ κοντά στο όριο.

Προσπερνώντας, μάλιστα, την «ηλεκτρική» αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και επενδύοντας στο γεμάτο αυτοπεποίθηση πάτημα που εξασφαλίζουν οι τροχοί των 18 ιντσών, θα ξεκλειδώσεις πολύ σύντομα και την τελευταία πιθαμή πρόσφυσης της ισπανικής πρότασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντί συμπεράσματος

Cupra-Formentor

Το Formentor αποτελεί με διαφορά την πιο ενδιαφέρουσα πρόταση στη νεοσύστατη γκάμα της Cupra, χαράσσοντας τον δρόμο τον οποίο θα πρέπει να ακολουθήσουν και οι επόμενες. Στην έκδοση των 150 ίππων ίσως να μην διαθέτει τις εκρηκτικές επιδόσεις ενός καυτού hatchback, παραμένει ωστόσο διατηρεί τον δυναμισμό που αποπνέουν και οι ισχυρότερες διαμορφώσεις του.

Η διαφορετικότητα του σχεδιασμού του, όπως άλλωστε και η αδιαπραγμάτευτη πληρότητα του εξοπλισμού μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό κίνητρο ώστε να φτάσει κανείς στο επίπεδο των 32.290 ευρώ ώστε να το αποκτήσει.

Τεχνικές προδιαγραφές

Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. βενζίνη, 150PS/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 203 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,6 λτ./100 χλμ., 150 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.450/1.839/1.520 χλστ., 2.679 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.437 κιλά
Χώρος αποσκευών: 450 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 32.900 ευρώ / 105 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ