Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο DS 7 E-Tense των 225 ίππων
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ / PHOTOS: Γιώργος Καραγιωργάκης
To DS 7 δίνει συνέχεια στην avant garde παράδοση των Γάλλων, ντύνοντας με την απαραίτητη πολυτέλεια το φυσικό πλεονέκτημα ενός plug-in υβριδικού συνόλου απόδοσης 225 ίππων.
Τα τελευταία 20 χρόνια δεν είναι λίγοι εκείνοι οι κατασκευαστές που θέλησαν να οικειοποιηθούν τον τίτλο του premium, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ανέλθουν στην αυτοκινητική πυραμίδα και να σπάσουν το γερμανικό κατεστημένο σε κατηγορίες, όπως αυτή των πληθωρικών SUVs.
Βέβαια στις περισσότερες των περιπτώσεων, το φιλόδοξο εγχείρημα έπεσε στο κενό ή ακόμα χειρότερα πάνω στη σθεναρή αντίσταση μιας αυτοκινητικής ελίτ, η οποία έδωσε τον υπέρ πάντων αγώνα ώστε να υπερασπιστεί τα κεκτημένα και την ακεραιότητα ενός παγιωμένου status quo.
BUY NOW
Αν υπάρχει ένας κατασκευαστής ο οποίος μπορεί να υπερηφανεύεται ότι διέρρηξε τις γραμμές άμυνας των γερμανικών δυνάμεων τότε αυτή είναι η DS Automobiles. Μια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη του PSA Group να δημιουργήσει έναν γνήσιο πρεσβευτή της πάλαι ποτέ κραταιάς γαλλικής σχολής, εγκαθιδρύοντας έναν νέο κώδικα επικοινωνίας της premium ιδιοσυγκρασίας του.
Πέρα από τη φυσική ροπή στην καινοτομία και των avant garde επιλογών, η DS Automobiles ανέδειξε μια διαφορετική πτυχή της πολυτέλειας σπάζοντας με προτάσεις όπως το DS 7 τα γνώριμα σχεδιαστικά και εξοπλιστικά στεγανά των premium κατασκευαστών.
Το παράδειγμα μόνο τυχαίο δεν είναι, μιας και το DS 7 -εν έτη 2017- άλλαξε τον ρου της ιστορίας, αποδεικνύοντας με την εκκεντρικότητα αλλά και την απρόσμενη αποτελεσματικότητά του ότι στον κόσμο της πολυτέλειας δεν υπάρχουν μονόδρομοι και αδιέξοδα.
Το νέο πρόσωπο της πολυτέλειας
Σχεδόν έξι χρόνια μετά την πρεμιέρα του επιβλητικού σε διαστάσεις και προδιαγραφές SUV, το DS 7 επιστρέφει με αναβαθμίσεις που υπερβαίνουν τις... αρμοδιότητες των Γάλλων σχεδιαστών που ανέλαβαν την επικαιροποίησή του.
Η τελευταία αφορά κατά κύριο λόγο το ρύγχος του αμαξώματος, το οποίο έχει πάρει σαφείς αποστάσεις από το παρελθόν, ενισχύοντας τον ρόλο των ενσωματωμένων στον προφυλακτήρα φώτων ημέρας και της κεντρικής εισαγωγής αέρα, η επιφάνεια της οποίας αυξήθηκε.
Στοιχεία όπως οι ανασχεδιασμένοι προβολείς τεχνολογίας LED, οι νέες-αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών και τα φωτιστικά σώματα του πίσω τμήματος συμπληρώνουν τον κατάλογο με τις ουσιαστικότερες αλλαγές στο παρουσιαστικό του γαλλικού SUV.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η παρουσία του ανανεωμένου DS 7 στην ελληνική άσφαλτο δεν περνά απαρατήρητη, ακόμα κι αν δυσκολευτείς να εντοπίσεις τις παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στις επιφάνειες του αμαξώματος του.
Με μήκος που αγγίζει τα 4,6 μέτρα, το DS 7 δοκιμάζει τα όρια της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV, προσφέροντας έναν ακόμα λόγο για στρέψεις το βλέμμα σου προς το μέρος του.
Στη σχεδιαστική υπέρβαση που έχει επιχειρηθεί στο μεταλλικό περίβλημα του γαλλικού SUV, ο θάλαμος επιβατών απαντά με τη υιοθέτηση σχεδιαστικών μοτίβων αλλά και κατασκευαστικών πρακτικών που δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης των premium καταβολών του αυτοκινήτου.
Το γεγονός ότι το δέρμα Nappa δεν περιορίζεται στα καθίσματα και στις επενδύσεις των θυρών αλλά καλύπτει και ένα μεγάλο μέρος της επιφάνειας του ταμπλό είναι ενδεικτικό της προσπάθειας που έχουν καταβάλλει οι Γάλλοι ώστε να βρεθούν έστω και μισό βήμα μπροστά από τον γερμανόφωνο ανταγωνισμό.
Μολονότι τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε ορισμένα χειριστήρια, όπως για παράδειγμα στα paddles αλλαγής ταχυτήτων, εξακολουθούν να διαθέτουν περιθώρια βελτίωσης, έχοντας προέλθει από ταπεινότερες προτάσεις του γαλλο-ιταλικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών, η αίσθηση που αποκομίζεις από τον θάλαμο επιβατών είναι εκείνη ενός ποιοτικού και στιβαρού συνόλου.
Ένας ακόμα τομέας στον οποίο το ανανεωμένο DS 7 δείχνει να μην έχει προφανή αντίπαλο είναι η αριστοτεχνική ενσωμάτωση στοιχείων υψηλής τεχνολογίας στο πιλοτήριο.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής υπερυψηλής ανάλυσης μεγέθους 12,3 ιντσών, η οποία υποστηρίζει τη λειτουργία όχι μόνον του infotainment αλλά και των περιφερειακών συστημάτων του αυτοκινήτου όπως αυτό του κλιματισμού.
Στο ψηφιακό οικοσύστημα του ανανεωμένου DS 7 προσθέστε και τον πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ίντσες και άπειρες δυνατότητες διαμόρφωσης και εξατομίκευσης. Κατά τα λοιπά, η πάγια πρακτική της DS Automobiles να τοποθετεί του διακόπτες των παραθύρων στην κεντρική κονσόλα και όχι στη γνωστή θέση τους -βλέπε χειρολαβές των θυρών- συνηθίζεται και μάλιστα εύκολα, επιτρέποντας μετά τα πρώτα διερευνητικά λεπτά τον διαισθητικό χειρισμό τους.
Σε ό,τι αφορά τους διαθέσιμους χώρους στον θάλαμο επιβατών, οι πληθωρικές διαστάσεις του αμαξώματος τοποθετούν τον θεμέλιο λίθο ώστε το DS 7 να προσφέρει ό,τι ακριβώς περιμένει κανείς από ένα SUV αυτής της κατηγορίας. Άνεση, ευρυχωρία και φυσικά πρακτικότητα, την οποία καθόριζουν τα 555 λίτρα του διαμερίσματος αποσκευών της plug-in υβριδικές διαμόρφωσης των 225 ίππων.
Υβριδική συγχορδία
Η επικαιροποίηση των προδιαγραφών του DS 7 άγγιξε και το plug-in υβριδικό σύνολο των 225 ίππων, ενισχύοντας περαιτέρω τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεργασία του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης του 1,6 λίτρου με τον ηλεκτροκινητήρα των 110 ίππων.
Ξεκινώντας, λοιπόν, από τις αλλαγές ή αν προτιμάτε από τις αναβαθμίσεις που προέκυψαν για το υβριδικό σύνολο του γαλλικού SUV, τον πρώτο λόγο έχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου η ενεργειακή χωρητικότητα των οποίων αυξήθηκε από τις 13,2 kWh στις 14,2 kWh, γεγονός που οδήγησε και στη μικρή αλλά καθοριστική… επέκταση της ηλεκτρικής αυτονομίας.
Ειδικότερα σε πραγματικές συνθήκες η plug-in υβριδική διαμόρφωση των 225 ίππων του ανανεωμένου DS 7 μπορεί να διανύσει έως και 50 χιλιόμετρα αξιοποιώντας τις πλήρως φορτισμένες μπαταρίες του, μηδενίζοντας όχι μόνον το κόστος μετακίνησης αλλά και τους τοπικά εκλυόμενους ρύπους.
Για αυτά τα περίπου 50 χιλιόμετρα ο οδηγός απολαμβάνει τα προτερήματα ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και μια εμπειρία οδήγησης απαλλαγμένη από τα στοιχεία του θορύβου ή του κραδασμού που τις περισσότερες φορές συνοδεύουν τη λειτουργία ενός θερμικού κινητήρα.
Από εκεί και πέρα, η συνδιαστική λειτουργία θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα οδηγεί στη μέγιστη απόδοση των 225 ίππων και των 360 Nm ροπής καθώς και στην περιστολή των ενεργειακών απαιτήσεων του γαλλικού συνόλου.
Για του λόγου το αληθές, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου του DS 7 κυμαίνεται μεταξύ 6 και 7 λίτρων, από τη στιγμή τουλάχιστον που δεν θα καταφύγεις στο σύστημα διαχείρισης του υβριδικού συνόλου ώστε να αυξήσεις τα ενεργειακά αποθέματα των συσσωρευτών επιβαρύνοντας τη λειτουργία του κινητήρα βενζίνης του 1,6 λίτρου.
Με τον ηλεκτρομοτέρ τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων να αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε δύο πολύ διαφορετικούς κόσμους, ουσιαστικά μιλάμε για μια δικίνητη διαμόρφωση από την οποία λείπουν και τα προγράμματα οδήγησης που ενδεχομένως θα μπορούσαν να επεκτείνουν τις δυνατότητές της μακριά από την άσφαλτο.
Ακόμα και έτσι, το σύστημα ενεργής ανάρτησης «DS Active Scan Suspension», όπου αυτό προσφέρεται, κάνει τη διαφορά «διαβάζοντας» επί της ουσίας τη μορφολογία της ασφάλτου και προετοιμάζοντας αναλόγως τη λειτουργία των ηλεκτρικά ελεγχόμενων αποσβεστήρων για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
Σε αυτήν ακριβώς τη δεξιότητα του γαλλικού SUV οφείλεις να πιστώσεις το αρχοντικό του πέρασμα πάνω από τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου όπως άλλωστε και την ικανότητά του να διατηρεί την ισορροπία του πλαισίου σε απαιτητικότερες περιστάσεις.
Οι 225 ίπποι και τα 360 Nm αποτελούν ένα αξιοσέβαστο «μέγεθος» ακόμα και για ένα SUV με το μέγεθος και το προφίλ του DS 7, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να αυξήσει ανά πάσα στιγμή και χωρίς δυσκολία τον ρυθμό του.
Προφανώς το setup του πλαισίου, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, δεν είναι αυτό που θα μπορούσε να διεκδικήσει δάφνες δυναμισμού, ωστόσο, τηρουμένων των αναλογιών και με τους τροχούς των 19 ιντσών να προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και αυτοπεποίθηση στις κινήσεις σου, το plug-in υβριδικό DS 7 των 225 ίππων προσφέρει περισσότερα από εκείνα που υπόσχεται το προφίλ ενός καλοβαλμένου SUV .
Ανεξαρτήτως ρυθμού και διάθεσης, εύσημα για την εύρυθμη και πέρα από κάθε αμφιβολία αποδοτική λειτουργία του υβριδικού συνόλου θα πρέπει να αποδώσει κανείς και στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο για πολλοστή φορά συνιστά ένα από τα βασικά προτερήματα των υβριδικών και όχι μόνον των υλοποιήσεων που εξακολουθούν να φέρουν το DNA του ομίλου Peugeot-Citroen.
Εν κατακλείδι
Ενισχύοντας τα προτερήματα που προκύπτουν από την παρουσία ενός plug-in υβριδικού συνόλου κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός του και ωριμάζοντας σχεδιαστικά, το ανανεωμένο DS 7 οδηγεί εκ του ασφαλούς τη γαλλική φίρμα στην καταξίωση στη πλέον ακριβοθώρητη κατηγορία των premium κατασκευαστών.
Ναι μεν το κόστος απόκτησης της έκδοσης των 225 ίππων παραμένει υψηλό -βλέπε 56.500 ευρώ- σε καμία περίπτωση, ωστόσο, δεν μπορεί να το χαρακτηρίσει κανείς απαγορευτικό για εκείνους που επιζητούν την υψηλή αισθητική σε συνδυασμό με τις κορυφαίες επιδόσεις και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα που υπογραμμίζει η εκτεταμένη δυνατότητα κίνησης με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 180 PS/6.000 σ.α.λ., 360
Nm/3.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 110 PS, 320 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 225 PS, 360 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 225 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 1,2 λτ./100 χλμ., από 28 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.570/1.895/1.620 χλστ., 2.738 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.746 κιλά
Χώρος αποσκευών: 555 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 56.500 ευρώ - 0 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ