Συγκρίνουμε το Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid με το Ford Kuga Plug-In Hybrid
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Δύο ευρείας κατανάλωσης και αποδοχής SUV διεκδικούν τη δική τους θέση στη νέα, ηλεκτρική εποχή, καταφεύγοντας στην plug-in υβριδική τεχνολογία και τις αρετές που είναι ικανή αυτή να προσφέρει.
Ανέκαθεν η τεχνολογία αποτελούσε ένα πεδίο ισχυρού ανταγωνισμού για τις αυτοκινητοβιομηχανίες ή τουλάχιστον για εκείνους τους κατασκευαστές που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων.
Μιλώντας, βέβαια, για την υβριδική τεχνολογία και τον τρόπο με τον οποίο αυτή ανέτειλε λίγο πριν την δύση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, είναι ηλίου φαεινότερο πως δεν έχουμε να κάνουμε με ένα αυθόρμητο κίνημα αλλά με μια εξαναγκασμένη διαδικασία εξηλεκτρισμού, η οποία άφησε το στίγμα της σε κάθε πτυχή της αυτοκίνησης.
BUY NOW
Ως αναγκαίο… καλό, οι υβριδικές υλοποιήσεις και δη εκείνες με δυνατότητα φόρτισης από εξωτερικές πηγές ενέργειας -κοινώς plug-in- ανέλαβαν τον άχαρο ρόλο να περιορίσουν τη χαοτική απόσταση που χωρίζει ένα συμβατικό τετράτροχο από ένα ηλεκτρικό, καθιστώντας ομαλότερη την πολυδιαφημισμένη μετάβαση στη νέα εποχή.
Ισορροπώντας ανάμεσα σε δύο κόσμους, προτάσεις όπως το Ford Kuga Plug-In Hybrid και το Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid, θέλησαν να άρουν τους περιορισμούς που θέτει μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση χωρίς ωστόσο να απομακρυνθούν από τη λογική του κινούμαι χωρίς να ρυπαίνω και χωρίς να επιβαρύνω το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζω.
Οι πρώτες εντυπώσεις
Η πρόσφατη ανανέωση για το Citroen C5 Aircross, δίνει στο γαλλικό SUV τον πρώτο λόγο σε ό,τι αφορά τουλάχιστον το «φαίνεσθαι». Είναι γνωστό άλλωστε ότι οι Γάλλοι δεν διστάζουν να εξαντλήσουν τα σχεδιαστικά περιθώρια που τους δίνονται, δημιουργώντας νέες, πρωτότυπες νόρμες.
Στην προκειμένη περίπτωση, το επικαιροποιημένο παρουσιαστικό του C5 Aircross κατευθύνει το βλέμμα του απλού παρατηρητή στο ρύγχος του αμαξώματος, όπου τoν πρώτο λόγο έχουν οι έντονες πτυχώσεις του ανασχεδιασμένου προφυλακτήρα, το κεντρικά τοποθετημένο έμβλημα της γαλλικής φίρμας και οι προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.
Οι πομπώδεις επιλογές ενισχύουν περαιτέρω το σχεδιαστικό αποτύπωμα του Citroen C5 Aircross και την αίσθηση ότι απέναντί σου βρίσκεται ένα πρωτεύων SUV. Τον δικό τους ρόλο παίζουν και οι πληθωρικές διαστάσεις του αμαξώματος, μιας και τα 4,5 μέτρα μετάλλου δεν περνούν απαρατήρητα, την ίδια στιγμή που οι καλοσχεδιασμένες ζάντες των 19 ιντσών της κορυφαίας εξοπλιστικής έκδοσης Shine γεμίζουν και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο τους θόλους των τροχών.
Η περίπτωση του Ford Kuga είναι διαφορετική. Εγκλωβισμένο στο παγκοσμιοποιημένο σχεδιαστικό μοτίβο της μπλε οβάλ φίρμας, επενδύει στα δυναμικά χαρακτηριστικά των εκδόσεων ST-Line ώστε να καταφέρει να διακριθεί.
Στο λευκό «Frozen White» και με τη γυάλινη-πανοραμική οροφή να δημιουργεί μια δυναμική αντίθεση, το Ford Kuga καταφέρνει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία να κρύψει το πραγματικό του μέγεθος -το μήκος σταματάει στα 4,6 μέτρα- και τα χρόνια που βαραίνουν την πλάτη του, παραμένοντας με τις απαραίτητες εξοπλιστικές «ενέσεις» άκρως ελκυστικό και επίκαιρο.
Περνώντας στο εσωτερικό, η ιστορία επαναλαμβάνεται με το πιο «φρέσκο» Citroen C5 Aircross να διακρίνεται τόσο για την αριστοτεχνική ενσωμάτωση της κεντρικής οθόνης αφής των 10 ιντσών, την οποία πλαισιώνει ο εξίσου εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, όσο και για την ευρηματικότερη χρήση σχεδιαστικών μοτίβων και υλικών.
Μολονότι η μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό καλύπτεται από σκληρό πλαστικό, το Citroen C5 Aircross προσφέρεται την απαιτούμενη αίσθηση ποιότητας κι αυτό γιατί οι επιφάνειες με τις οποίες έρχεσαι σε επαφή έχουν δεχθεί την απαραίτητη φροντίδα και προσοχή.
Μια πολύ διαφορετική τακτική έχει ακολουθήσει το Ford Kuga, βλέποντας τα μαλακά και εξαιρετικά σε φινίρισμα και συναρμογή πλαστικά του ταμπλό να δίνουν χαμηλότερα τη θέση τους σε σαφώς υποδεέστερα συνθετικά υλικά.
Και εδώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων λάμπει δια της… παρουσίας του, φτάνοντας σε μέγεθος τις 12,3 ίντσες και εκθέτοντας την οθόνη των 8 ιντσών που βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και φιλοξενεί τις ενδείξεις του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Στη συρόμενη πίσω σειρά καθισμάτων του Citroen C5 Aircross με τις 3 ανεξάρτητες θέσεις, το Ford Kuga απαντά με το ίδιο ακριβώς νόμισμα (διαθέτει συρόμενο κάθισμα), χωρίς ωστόσο να καταφέρει να καλύψει την απόσταση που το χωρίζει από την επίδοση του γαλλικού SUV και μεταφράζεται αριθμητικά σε 49 επιπλέον λίτρα.
Κοινή αφετηρία, διαφορετικός προορισμός
Το βραχύ προβάδισμα του Citroen C5 Aircross ως προς τη διαχείριση-αξιοποίηση των εξωτερικών διαστάσεων επισφραγίζει το μεγαλύτερο μεταξόνιο της γαλλικής πρότασης, πίσω από το οποίο μπορεί να διακρίνει κανείς τη συστηματική προσπάθεια των Γάλλων να προσφέρουν ένα περιβάλλον άνεσης και ευχρηστίας με την ολιστική προσέγγιση του περίφημου Advanced Comfort.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τόσο τα καθίσματα, όσο η ανάρτηση και το ηχομονωτικό παρμπρίζ έχουν αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Να ενισχύσουν την άνεση στον θάλαμο επιβατών του C5 Aircross και να προσφέρουν μια εμπειρία ανάλογη της ιστορίας της Citroen και της πορείας της στον χρόνο.
Εκ διαμέτρου αντίθετη είναι η φιλοσοφία που έχει ακολουθήσει η Ford και ως εκ τούτου το Kuga. Μολονότι έχουμε να κάνουμε με μια plug-in υβριδική υλοποίηση, ο πρωταρχικός στόχος της οποίας οφείλει να είναι η μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα, το Ford Kuga δεν φαίνεται να έχει βάλει νερό στο κρασί του διατηρώντας, χάρη και στις όποιες ιδιαιτερότητες της εξοπλιστικής έκδοση ST-Line, έναν ξεκάθαρα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.
Άλλωστε διαφορετική είναι και η υβριδική αφετηρία των δύο plug-in υβριδικών υλοποιήσεων, με τους Γάλλους να καταφεύγουν σε έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρου για να υποστηρίξουν το υβριδικό του οικοδόμημα και τη Ford να επιλέγει ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 2,5 λίτρων, τιμώντας έστω και εν αγνοία της την καταγωγή της και την… big block παράδοση των Η.Π.Α.
Διαφορετική η αφετηρία, κοινός ο προορισμός, καθώς και οι δύο plug-in υβριδικοί συνδυασμοί αποδίδουν 225 ίππους, οι οποίοι και στις δύο περιπτώσεις καταλήγουν στον μπροστινό άξονα.
Αμελητέα είναι και η διαφορά που προκύπτει από την απευθείας σύγκριση των μπαταριών ιόντων λιθίου που υποστηρίζει τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων. Ειδικότερα, στο Citroen C5 Aircross η ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών φτάνει τα 14,2 kWh, ενώ στο Ford Kuga τις 14,4 kWh.
Στον τομέα της ηλεκτρικής αποδοτικότητας το Ford Kuga μεγιστοποιεί τα οφέλη της υβριδικής του φύσης, εξασφαλίζοντας έως και 60 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας με μια μόνο φόρτιση.
Το Citroen C5 Aircross από την πλευρά του μπορεί να φθάσει έως και τα 50 χιλιόμετρα με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, μια επίδοση που παραμένει παραπάνω από αρκετή για την καθημερινή χρήση του από τον οδηγό.
Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση βενζίνης, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, πίσω από τα πηδάλια του plug-in υβριδικού Ford θα δεις την τιμή της να σταθεροποιείται πέριξ των 6,0 λίτρων/100 χλμ., ενώ στη περίπτωση της γαλλικής πρότασης η αντίστοιχη τιμή κυμάνθηκε ελαφρώς ψηλότερα στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.
To Citroen C5 Aircross είναι αυτό που υπερέχει στις επιδόσεις, αφού σύμφωνα με τον κατασκευαστεί το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Το Kuga απαιτεί 9,2 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και περιορίζει την τελική του ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα
Από εκεί και πέρα είναι σαφές ότι το Citroen C5 Aircross διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τις κακοτεχνίες της ασφάλτου, παρά την υπερβολική -για τα ελληνικά δεδομένα- επιλογή των τροχών 19 ιντσών.
Με ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους δύο άξονες και τα αμορτισέρ με την προοδευτική βαθμονόμηση, το Citroen C5 Aircross δεν δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στον ρυθμό σου και να επιτύχει τη μέγιστη δυνατή άνεση, ανεξαρτήτως συνθηκών.
Αντιθέτως, το Kuga πληρώνει τον δυναμικό προσανατολισμό του, όντας περισσότερο ευάλωτο στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Το 60άρι προφίλ των ελαστικών δεν αποδείχθηκε αρκετό για να αναβαθμίσει τα χαρακτηριστικά απόσβεσης και να περιορίσει την ευπάθεια του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες της ασφάλτου.
Περισσότερες είναι οι επιλογές που προσφέρει τo Ford Kuga ως προς την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης, ενώ σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της μπαταρίας, και οι δύο προτάσεις προσφέρουν τη δυνατότητα διατήρησης ή ακόμα και αύξησης του ενεργειακού φορτίου μέσω της λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Έκαστος στο είδος του
Αν θα έπρεπε να αποδώσουμε τον τίτλου του «driver’s car» τότε αυτός θα πήγαινε στο Kuga, το οποίο μάλιστα αποτέλεσε την ευχάριστη έκπληξη και στον τομέα της αποδοτικότητας.
Τα 60 πραγματικά χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας είναι μια πολύ καλή επίδοση, την οποία μπορείς ανά πάσα στιγμή να επαναλάβεις αξιοποιώντας τα εργαλεία που το ίδιο το plug-in υβριδκό Ford σού χαρίζει.
Με ένα πιο οικογενειακό προφίλ και εστιάζοντας στην άνεση οδηγού και επιβατών, το Citroen C5 Aircross είναι πιο ευρύχωρο, πιο πρακτικό και το σημαντικότερο, λιγότερο… τιμωρητικό στην ελληνική άσφαλτο, επιβεβαιώνοντας στην πράξη την γαλλική καταγωγή του.
Την ίδια στιγμή, η ηλεκτρική επίδοση του C5 Aircross είναι παραπάνω από αρκετή για να μειώσει αισθητά το κόστος κίνησης, υπερκαλύπτοντας τις καθημερινές ανάγκες ενός μέσο ιδιοκτήτη.
Ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα της γαλλικής πρότασης, είναι η χαμηλότερη κατά περίπου 3.500 ευρώ εισαγωγική τιμή του, δίνοντας στον υποψήφιο πελάτη περισσότερες δυνατότητες παραμετροποίησης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CITROEN C5 AIRCROSS PLUG-IN HYBRID
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 181 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 300 Nm/3.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 110 ίπποι, 360 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 225 ίπποι, 360 Nm
Ενεργειακή χωρητικότητα μπαταρίας: 14,2 kWh
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 225 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,3 λτ./100 χλμ., 29 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.500/1.840/1.689 χλστ., 2.730 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.760 κιλά
Χώρος αποσκευών: 460-600 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 46.650 ευρώ - 0 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ FORD KUGA PLUG-IN HYBRID
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 181 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 300 Nm/3.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 110 ίπποι, 360 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 225 ίπποι, 360 Nm
Ενεργειακή χωρητικότητα μπαταρίας: 14,4 kWh
Μετάδοση: Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,4 λτ./100 χλμ., 32 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.626/1.883/1.666 χλστ., 2.710 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.844 κιλά
Χώρος αποσκευών: 411-581 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 49.990 ευρώ - 0 ευρώ