Δοκιμάζουμε το νέο Toyota C-HR των 140 ίππων

Toyota C-HR 2024

Με ιδανικές για τα ελληνικά δεδομένα διαστάσεις, αναβάθμιση σε όλα τα σημεία και ακόμη πιο τολμηρή σχεδίαση, η νέα γενιά C-HR βάζει περισσότερο στιλ στην καθημερινότητα, με την «υπογραφή» της Toyota.

Με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς να πραγματοποιείται το 2014 υπό τη μορφή concept, το C-HR είναι για την Toyota το σημαντικότερο ίσως μοντέλο που έχει παρουσιάσει την τελευταία 10ετία.

Με το πρώτο C-HR η Toyota βγήκε με επιτυχία από το συντηρητικό καβούκι της και έδωσε στο κοινό ένα μικρομεσαίο coupe SUV με ξεχωριστή σχεδίαση που μπορούσε να χαρακτηριστεί ελκυστική χωρίς δεύτερη σκέψη ή «αλλά», σε μια κατηγορία φωτιά που μάλιστα δεν είχε μέχρι τότε ξεκάθαρο εκπρόσωπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το στοίχημα που έβαλε η Toyota με τον εαυτό της το κέρδισε «από τα αποδυτήρια», με το C-HR να δείχνει τα δόντια του στον εμπορικό στίβο, από την αρχή του λανσαρίσματός του. Οι πωλήσεις της πρώτης γενιάς ξεπέρασαν τις 840.000, ενώ δυναμικές ήταν οι επιδόσεις και στην ελληνική αγορά όπου καταγράφηκαν σχεδόν 14.000 πωλήσεις.

Το C-HR έδωσε στους Ιάπωνες να καταλάβουν -στην πράξη- ότι το ξεχωριστό design μπορεί από μόνο του να φέρει αποτελέσματα στις πωλήσεις και να αναδείξει ακόμη περισσότερο τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν συνήθως τις προτάσεις της Toyota.

Το C-HR έδειξε επίσης ότι το ξεχωριστό design μπορεί να φέρει στις τάξεις των Ιαπώνων το τόσο σημαντικό «νέο αίμα» που αποζητούν όλοι οι κατασκευαστές -οι μισές πωλήσεις C-HR αφορούσαν άτομα που δεν είχαν κατείχαν προηγουμένως Toyota-, πόσο μάλλον για μια εταιρεία που έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων και στοχεύει διαρκώς σε νέα ύψη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota C-HR 2024 Δοκιμή

Αν κρίνει κανείς από την υπάρχουσα γκάμα της Toyota, το δεύτερης γενιάς μικρομεσαίο SUV coupe της, αλλά και των μοντέλων που θα παρουσιαστούν τα επόμενα χρόνια τότε δεν είναι άτοπο να πει κανείς πως το C-HR επηρέασε όλη τη μετέπειτα σκέψη και φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρείας στον νευραλγικό τομέα του design.

Σε σίγουρο και ξεχωριστό σχεδιαστικό μονοπάτι

Μπορεί η Toyota να πήρε ένα ρίσκο για τα δικά της δεδομένα με το πρώτο C-HR, ωστόσο η δεύτερη γενιά, που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί αποκλειστικά για τα ευρωπαϊκά γούστα, βαδίζει σε πιο σίγουρο σχεδιαστικό μονοπάτι.

Το νέο coupe SUV, το οποίο σχεδιάστηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους έχοντας στο μυαλό το κοινό αυτής της ηπείρου θυμίζει μόνο αμυδρά το προκάτοχο μοντέλο. Παράλληλα υιοθετεί τα σημαντικότερα στοιχεία από την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της Toyota που είδαμε για πρώτη φορά στα νέα bZ4X και Prius.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota C-HR 2024 Δοκιμή

Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η «hummerhead» σχεδίαση του ρύγχους και των εμπρός φωτιστικών σωμάτων σε σχήμα C -από τον Σφυροκέφαλο καρχαρία-, ενώ πίσω το C-HR τραβά τον δικό του δρόμο, όπως και η προηγούμενη γενιά και διαχωρίζει τη θέση του από την υπόλοιπη γκάμα των Ιαπώνων, αλλά και τον SUV ανταγωνισμό του.

Τα οριζόντια φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τις άκρες του αμαξώματος και εκτείνονται σε όλο το πλάτος δίνουν μια εξίσου χαρακτηριστική με το εμπρός μέρος όψη στο C-HR. Παράλληλα, φωτιζόμενο (για πρώτη φορά) όνομα του μοντέλου στο μέσο τους κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακή την παρουσία του SUV coupe χωρίς να αφήνει καμία αμφιβολία στους παρευρισκόμενους για την ταυτότητά του.

Σε κάθε περίπτωση το δυναμικό σχήμα του νέου C-HR, το οποίο είναι ελαφρώς πιο κοντό και χαμηλό από το προηγούμενο αλλά και 35 χλστ. πλατύτερο, μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμά του, κερδίζει τις εντυπώσεις και απευθύνεται σε εκείνη τη μερίδα του κοινού που θέλει να δηλώνει την παρουσία του στον δρόμο όχι όμως και να προκαλεί σχόλια για τους λάθος λόγους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota C-HR 2024 Δοκιμή

Εσωτερικό με premium αέρα

Περνώντας στην καμπίνα του C-HR η εικόνα είναι και εδώ εντελώς διαφορετική σε σχέση με την πρώτη γενιά και η προσπάθεια των Ιαπώνων να προσφέρουν το κάτι παραπάνω είναι εμφανής.

Το ταμπλό έχει οδηγοκεντρική αρχιτεκτονική με το κέντρο του να στρέφεται ελαφρώς προς τη μεριά αυτού που κάθεται πίσω από το τιμόνι. Η σχεδίασή του ταμπλό φέρνει λίγη από την αύρα των Lexus στο C-HR, κάτι που γίνεται πιο εμφανές στη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, ενώ τα σωστά διατεταγμένα φυσικά κουμπιά έχουν έντονη παρουσία τόσο σε αυτή όσο και στο τριάκτινο τιμόνι.

Ο οδηγός λαμβάνει πληροφορίες από μια στάνταρ οθόνη -σε όλες τις εκδόσεις -με διαγώνιο στις 12,3 ίντσες με τα χειριστήρια να βρίσκονται στις σωστές θέσεις και αποστάσεις από αυτόν. Τα χειριστήρια απαιτούν τον ελάχιστο δυνατό χρόνο εξοικείωσης, ενώ πολύ γρήγορα θα βρεθεί και η σωστή θέση οδήγησης χάρη στο πολυρυθμιζόμενο και αναπαυτικό κάθισμα -ρυθμίζεται ηλεκτρικά στην έκδοση της δοκιμής- που προσφέρει καλή πλευρική στήριξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota C-HR 2024 Δοκιμή

Ευχάριστη είναι και η επαφή με την υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής των 12,3 ιντσών της έκδοσης C-HIC (8 ίντσες στην βασική C-ULT) με τα απλά και κατανοητά μενού και την ταχύτατη απόκριση. Μέσω αυτής «εκφράζεται» το νέο multimedia σύστημα Toyota Smart Connect, το οποίο διαθέτει ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone, cloud σύστημα πλοήγησης, ενώ προσφέρει Οver The Air (OTA) ενημερώσεις.

Εντός του C-HR η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται επίσης στα γνωστά υψηλά επίπεδα της ιαπωνικής εταιρείας, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να έρχονται σε επαφή με μαλακές επιφάνειες στην πλειοψηφία των περιπτώσεων και τη συναρμογή και συναρμολόγηση να συντελούν με τη σειρά τους στην απτή αίσθηση ποιότητας που αποκομίζουν οι επιβαίνοντες.

Toyota C-HR 2024 Δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κερασάκι στην τούρτα το σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού -επίσης για πρώτη φορά σε Toyota- που αλλάζει χρώματα και αποχρώσεις ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ενώ συμβάλλει και στην ασφάλεια με οπτικές προειδοποιήσεις στην περίπτωση ενεργοποίησης των συστημάτων υποβοήθησης ασφαλούς εξόδου από το αυτοκίνητο και του συστήματος πρόληψης κατά την οδήγηση (Proactive Driving Assist).

Χωρίς εκπλήξεις στους χώρους

Αναφορικά με την ευρυχωρία της καμπίνας, ως SUV coupe, το C-HR μπορεί να μεταφέρει με άνεση έως και τέσσερεις επιβάτες και έναν ακόμη, για μικρές αποστάσεις.

Toyota C-HR 2024 Δοκιμή

Η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος σημαίνει ότι επιβάτες με ύψος 1,8 μ. θα έχουν οριακό χώρο για τα κεφάλια τους, ωστόσο ακόμη και αυτοί δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα με τα γόνατα και τα χέρια τους.

Τέλος, με τα καθίσματα στη θέση τους ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 388 λίτρα και έχοντας κερδίσει 11 λίτρα κρίνεται αποδεκτός για το μήκος και την coupe SUV σιλουέτα του C-HR.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υβριδικός πολιτισμός

Σε αυτή τη δεύτερη γενιά του, το C-HR κινείται αποκλειστικά με υβριδικά συστήματα κίνησης, με τα πέμπτης γενιάς εξηλεκτρισμένα σύνολα της Toyota, τα οποία θέτουν τα στάνταρ αναφορικά με την απόδοσή τους, σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση και την διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Toyota C-HR 2024 Δοκιμή

Στη βάση της γκάμας και κάτω από το καπό του μοντέλου της δοκιμής βρίσκεται το σύστημα που έχει στην «καρδιά» του τον εν σειρά 4κύλινδρο 16βάλβιδο Dual VVT-i κινητήρα του 1,8 λίτρου της ιαπωνικής εταιρείας.

Το εν λόγω μοτέρ συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα και τη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου της Toyota (ενεργειακής χωρητικότητας λίγο κάτω από μία kWh) και αποδίδει συνδυαστικά 140 ίππους που επαρκούν για να κινήσουν σβέλτα και άνετα το C-HR, αν και εκείνοι που επιθυμούν κάτι παραπάνω στο κομμάτι των επιδόσεων θα πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους .

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota C-HR 2024 Δοκιμή

Βρισκόμενο στην αιχμή των εξελίξεων και με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου το υβριδικό σύστημα λειτουργεί σεμιναριακά και στους δρόμους της πόλης η κατανάλωση «φλερτάρει» έντονα με τιμές κάτω και κοντά στα τέσσερα (4) λίτρα ανά 100 χλμ. Το κάνει μάλιστα αυτό όντας ήσυχο και πολιτισμένο στη λειτουργία του, με το ηλεκτρικό και το θερμικό μοτέρ να συνεργάζονται απολύτως αρμονικά και να συμβάλλουν έτσι αποφασιστικά στην υψηλή ποιότητα κύλισης που απολαμβάνει κανείς στην καμπίνα του C-HR, σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη λειτουργία του CVT κιβωτίου.

Το θερμικό μοτέρ κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο όταν ο οδηγός απαιτεί δυναμική επιτάχυνση, χωρίς όμως να ενοχλεί με τα χαμηλά ντεσιμπέλ που φτάνουν στα αυτιά των επιβατών ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Κάποιοι μάλιστα ίσως βρουν ενδιαφέρουσα την ηχητική χροιά του κινητήρα εσωτερικής καύσης και ακόμη πιο ενδιαφέρουσα τη μέση κατανάλωση που δύσκολα θα ξεπεράσει τα 5,6 λτ./100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota C-HR 2024 Δοκιμή

Συνολικά αναβαθμισμένο

Η δοκιμή του Toyota C-HR σε ελληνικό έδαφος ήρθε να επιβεβαιώσει τις πολύ καλές εντυπώσεις που αποκόμισα κατά την πρώτη επαφή μαζί του στην Ίμπιζα της Ισπανίας, με το μοντέλο της Toyota να βγάζει ασπροπρόσωπους τους δημιουργούς του και στους εγχώριους δρόμους.

Όπου και αν κινείται το SUV coupe της ιαπωνικής εταιρείας παρουσιάζει την ίδια συγκροτημένη εικόνα χάρη στις πολλές αλλαγές που δέχτηκε το πλαίσιο έναντι της προηγούμενης γενιάς, αλλαγές που βελτιώσαν περαιτέρω τη στιβαρότητα του και όχι μόνο.

Toyota C-HR 2024 Δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και το μοντέλο της δοκιμής έφερε ζάντες 19 ιντσών (μπορούν να φτάσουν έως και τις 20), η στιβαρότητα του πλαισίου και ο τρόπος που λειτουργεί η αναθεωρημένη ανάρτηση διατηρούν την ποιότητα κύλισης σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ακόμη και από μεγαλύτερες ανωμαλίες το C-HR θα περάσει χωρίς να ταράξει τους επιβαίνοντες, ενώ σε εκείνες που «κοσμούν» συνήθως τους ελληνικούς δρόμους οι τροχοί θα παραμείνουν στο έδαφος με το φιλτράρισμά τους να βρίσκεται σαφώς πάνω από τον μέσο όρο.

Το C-HR παραμένει συγκροτημένο και στον επαρχιακό και μπορεί να ακολουθήσει τις ορέξεις του οδηγού γεμίζοντάς τον με αυτοπεποίθηση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, οι κλίσεις του αμαξώματος περιορισμένες και το τιμόνι είναι άμεσο αν και λιγότερο επικοινωνιακό από το ιδανικό. Παράλληλα, τα φρένα και η απόδοσή τους αποτελούν σύμμαχο του οδηγού, όπως και η λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης, η οποία είναι πάντα έγκαιρη και διακριτική. Τέλος, στον αυτοκινητόδρομο η σταθερότητα είναι υποδειγματική ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης και η πολιτισμένη εικόνα διατηρείται αναλλοίωτη κινούμενοι με τα όρια ταχύτητας.

Toyota C-HR 2024 Δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μεγάλες προσδοκίες

Με τον ανταγωνισμό να παρουσιάζεται διστακτικός στην παρουσίαση μικρομεσαίων SUV με coupe επιρροές ή πιο συντηρητικός ως προς τη σχεδιαστική του προσέγγισή -και με υψηλότερο κόστος απόκτησης-, το νέο Toyota C-HR, στη δεύτερη ολοκαίνουργια γενιά του, έρχεται για να συνεχίσει στην επιτυχημένη εμπορική πορεία του προκατόχου «παίζοντας» σχεδόν μόνο του.

Το coupe SUV της Toyota παρουσιάζεται ως ένα μοντέλο που μπορεί να εκτελέσει με την ίδια μεγάλη άνεση τα καθημερινά του καθήκοντα και τις όποιες υποχρεώσεις του εκτός των τειχών της πόλης. Αυτό μάλιστα το κάνει καταφέρνοντας να ξεχωρίσει με το προχωρημένο design του (ειδικά για τα μέχρι τώρα δεδομένα της Toyota) αλλά και το 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα κίνησης που μειώνει κατανάλωση και ρύπους και επιτρέπει κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά έως και περίπου 80% του χρόνου σε πραγματικές συνθήκες.

Toyota C-HR 2024 Δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με πλούσια επίπεδα εξοπλισμού από τη βασική κιόλας έκδοση C-ULT, το νέο C-HR είναι διαθέσιμο και σε ισχυρότερη έκδοση 197 ίππων, με κίνηση στους εμπρός ή και τους τέσσερεις τροχούς, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και η plug-in υβριδική των 223 ίππων, η οποία μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 66 χλμ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Hybrid 140
Κινητήρας βενζίνης:
1.798 κ.εκ., 98 PS/ 5.200 σ.α.λ., 142 Nm/3.600 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 95 PS/185 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 140 PS
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 δλ. 0-100 χλμ, 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,7 λτ./100 χλμ., 105 γρ/χλμ. (WLTP)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.362/1.832/1.558 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Χώρος αποσκευών: 388 λτ.
Τιμή: Από 29.300 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ