Μacho look, διαφορετικότητα στο full, αστείρευτη δύναμη 457 ίππων και μπόλικη τεχνολογία. Αυτά είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του Explorer που εισάγεται για πρώτη φορά στην αγορά μας από τη Ford.
Όχι δεν είναι ένα Ford σαν όλα τα άλλα. Τουλάχιστον όχι σαν αυτά που ξέρουμε μέχρι σήμερα. Βλέπετε, τα μοντέλα της φίρμας που κυκλοφορούν στους περισσότερους ευρωπαϊκούς δρόμους είναι εξελιγμένα και πλήρως προσαρμοσμένα στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Mε αυτά τα δεδομένα το Explorer μεταφέρεται από τους αμερικανικούς δρόμους στην Ελλάδα αποτελώντας μια αξιόλογη εναλλακτική πρόταση για όσους επιθυμούν ένα SUV τεραστίων διαστάσεων, πλήρως εξοπλισμένο και με plug in υβριδική τεχνολογία.
Mιλώντας για εξοπλισμό, θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως το μοντέλο της δοκιμής μας, στην έκδοση ST-Line, περιλαμβάνει στάνταρ ό,τι μπορείτε να φανταστείτε και να θελήσετε (από διπλή ανοιγόμενη ηλιοροφή, μέχρι και δαγκάνες φρένων βαρέου τύπου). Η τιμή του τοποθετείται στα 84.883 ευρώ και συνοδεύεται από 8ετή εργοστασιακή εγγύηση και χρησμοδότηση με 1,99% επιτόκιο.
BUY NOW
Με πληθωρικές διαστάσεις και άπλετους χώρους
Η «Made in USA» εμφάνιση του Explorer δύσκολα περνά απαρατήρητη στο δρόμο. Bλέπετε, το μοντέλο της Ford έχει κάτι από την πληθωρική αίγλη που διαθέτουν όλα τα μοντέλα που κινούνται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Με μια βασική διαφορά όμως. Εδώ δε θα κινηθείς στα όρια της χυδαιότητας που ισχύει -σχεδόν- νομοτελειακά σε άλλα αμερικάνικα μοντέλα τους είδους. Αντίθετα, τα 5.062 χλστ. του αμαξώματος με τα 3 και πλέον μέτρα μεταξονίου συνοδεύονται από ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα με μεγάλες επιφάνειες που αρέσει στο σύνολό του και εντυπωσιάζει θετικά τον εξωτερικό παρατηρητή. Για την ακρίβεια, αν θέλετε το Explorer για να περνάτε απαρατήρητοι, τότε θα πρέπει να αναζητήσετε μια άλλη λύση, καθώς στο πέρασμα του θα κοιτάξουν ακόμη και οι ιδιοκτήτες Cayenne και Range Rover.
Φυσικά, τα παραπάνω στοιχεία δε θα μπορούσαν να μη συνοδεύονται από ένα εξαιρετικά ευρύχωρο και με όλα τα κομφόρ σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, εσωτερικό. Εδώ, η Ford υπόσχεται 1 μέτρο χώρο για το κεφάλι και στις τρεις σειρές καθισμάτων και πάνω από 1,5 μέτρα για τους ώμους και τους γοφούς για τους επιβάτες της πρώτης και της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών στη πενταθέσια στάνταρ διάταξη ανέρχεται στα 635 λίτρα, ενώ, ακόμη και με τις 7 θέσεις σε χρήση, θα «περισσέψουν» 240 λίτρα για τα απολύτως απαραίτητα. Φυσικά, η χρήση της 3ης σειράς καθισμάτων δεν προορίζεται για άτομα πέραν του μετρίου αναστήματος και θα χρειαστεί κάποιες παραχωρήσεις για να μετακινηθεί κάποιος. Σε επίπεδο εργονομίας και ευκολιών τώρα, το SUV της Ford περιλαμβάνει όλες τις ανέσεις που μπορεί να απαιτήσει κάποιος από ένα όχημα της μεγάλης SUV κατηγορίας: πέντε πρίζες 12 Volt, θήρες USB, 12 ποτηροθήκες, σύστημα κλιματισμού τριών ζωνών και πολλά ακόμη στοιχεία. H ποιότητα του Explorer κινείται σε υψηλά επίπεδα, με άφθονη χρήση μαλακών στην αφή πλαστικών και απουσία τριγμών ακόμη και σε δύσκολα τμήματα. Μάλιστα, αν δεν έλειπαν κάποιες ατέλειες στο φινίρισμα σε κρυφά σημεία, το αμερικάνικο μοντέλο θα μπορούσε κάλλιστα να συγκριθεί με κάποιον από τους premium ανταγωνιστές του από το γερμανικό στρατόπεδο.
Υπερταχεία κάλυψης μεγάλων αποστάσεων
Όπως είπαμε και στην αρχή, στο Ford Explorer Plug in hybrid είναι σε όλα του πληθωρικό. Αυτό ισχύει και για την απόδοσή του μηχανικού συνόλου, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οποίου εντυπωσιάζουν σε πρώτη ανάγνωση. Η αμερικάνικη φίρμα εφοδιάζει το μεγάλο SUV με ένα υβριδικό σύστημα συνολικής απόδοσης 457 ίππων και 825 Nm ροπής (με χρήση αυτόματου κιβωτίου 10 σχέσεων). Αυτό αποτελείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο V6 μοτέρ βενζίνης 3,0 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων. Έτσι, το αμάξωμα των 2,5 τόνων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε έξι δευτερόλεπτα και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις. Η ύπαρξη ηλεκτρικού μοτέρ και μπαταρίας 13,6 kWh χαρίζει αυτονομία κίνησης 42 χιλιομέτρων και ρίχνει τη μέση κατανάλωση και ρύπους στα 3,1 λτ./100 χλμ. και 71 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Στην πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, μπορέσαμε να μετακινηθούμε με μια μέση κατανάλωση σε 8,5 λτ./100 χλμ., μια τιμή που θα μπορούσε να είναι πολύ χαμηλότερη αν δείχναμε περισσότερη προσοχή στο δεξί πεντάλ (και φυσικά, μπορεί να είναι και μηδενική όταν το Explorer κινείται μόνο ηλεκτρικά). Πράγμα πολύ δύσκολο όταν γνωρίζεις πως έχεις στη διάθεσή σου 457 ίππους!
Στην καθημερινότητα ο οδηγός και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει το μοντέλο της Ford, με το πεδίο δράσης του Explorer να ορίζεται στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων και στα εκτός δρόμου τμήματα. Έτσι μπορείς να ταξιδεύεις για απεριόριστα χιλιόμετρα σε ένα απολύτως προστατευμένο περιβάλλον, με απουσία ενοχλητικών θορύβων ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Προφανώς και αν ζητήσεις μια πιο σπορτίφ αίσθηση σε κλειστές διαδρομές, το υψηλό βάρος και ο όγκος του αμαξώματος θέτουν τους περιορισμούς τους. Τέλος, η απόσταση των 204 χλστ. από το έδαφος και η τετρακίνηση Intelligent All-Wheel Drive με Terrain Management System με τα επτά προφίλ οδήγησης, εξυπηρετούν πλήρως τον off road «αυτοπροσδιορισμό» του Ford Explorer, που δεν θα διστάσει να κινηθεί χωρίς πρόβλημα σε διαδρομές εκτός δρόμου σαφώς πιο απαιτητικές από απλώς έναν χωματόδρομο.
Συμπέρασμα
Το Explorer Plug in hybrid αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση για τους υποψήφιους αγοραστές που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα μεγάλο SUV με άνετους χώρους. Με δεδομένη την τιμή του μοντέλου σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό του, το τεχνολογικό του προφίλ, την απόδοση του κινητήριου συνόλου και τη unique εμφάνισή του, το μοντέλο της Ford σίγουρα αποκτά ξεχωριστό ενδιαφέρον.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 2.956 κ.εκ., 363 PS/ 5.750 σ.α.λ., 555 Nm/3.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 116 PS, 330 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 102 PS, 300 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 10 σχέσεων, στους 4τροχούς
Επιδόσεις: 6,0 sec. 0-100 km/h, 230 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 3,1 l/100 χλμ., 71 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 5.049/2.004/1.778 χλστ., 3.025 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 2.466 κιλά
Χώρος αποσκευών: 635 λτ. (5θέσια διάταξη)
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 84.833 ευρώ- 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ