Citroen e-C3

Δοκιμάζουμε το Mazda CX-30 e-Skyactiv-X AWD με 186 ίππους

μαζδαψχ

Το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου σε χιονισμένους δρόμους ή λασπωμένα μονοπάτια ακόμη και με ελαστικά δρόμου.

Ανανεωμένο και βελτιωμένο είναι διαθέσιμο το Mazda CX-30 που αυτή τη φορά το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον επαναστατικό 2λιτρο Skyactiv-X και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο αναμένεται να εντυπωσιάσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές με την κομψότητα, το premium ύφος του, την τεχνολογία του αλλά και την αξιοπιστία του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τιμοκατάλογος του Mazda CX-30 στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 29.815 ευρώ, για την έκδοση με τους 140 ίππους, ενώ αυτή με τους 186 ίππους έχει ως τιμή εκκίνησης τα 33.915 ευρώ. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με τον πλούσιο εξοπλισμό, την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο, κοστίζει 39.983 ευρώ ωστόσο το χάπι χρυσώνεται από την κορυφαία αξιοπιστία, την υψηλή αξία μεταπώλησης που προσδίδουν τα ιαπωνικά μοντέλα αλλά και την 6ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Δυναμική σχεδίαση

Το CX-30 είναι το οικογενειακό crossover της Mazda με κομψό και δυναμικό σχεδιασμό αλλά και πολυτελές ύφος. Εμφανισιακά η σχεδιαστική γλώσσα Kodo της Mazda συνδυάζει την κομψότητα και τον δυναμισμό, σε ένα γοητευτικό αποτέλεσμα που σε κερδίζει αναμφίβολα και συνολικά και με τις επιμέρους λεπτομέρειες.

Στο εμπρός τμήμα του χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα, τα λεπτά μακρόστενα φωτιστικά σώματα και το μακρύ καπό με το ρύγχος που χαμηλώνει. Στα πλαϊνά έντονη είναι η παρουσία των προστατευτικών πλαστικών, αλλά και οι μαύρες ζάντες αλλά και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ενισχύουν το περιπετειώδες στιλ του ενώ στο πίσω μέρος τα λεπτά φώτα, η έντονη κλίση της οροφής παραπέμπουν σε σπορ μοντέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Hitech εσωτερικό

Το εσωτερικό, πραγματικά θα εντυπωσιάσει τους επιβάτες καθώς αποτελεί μια συνέχεια της εξωτερικής μοναδικής σχεδίασης και επιπλέον, διαθέτει μια ποιότητα και εξαιρετική πρακτικότητα. Βέβαια δεν λείπει η σύγχρονη τεχνολογία με οθόνες και διακόπτες, ενώ το μενού είναι πλήρως εξελληνισμένο.

Ο οδηγός βρίσκεται μπροστά σε ένα πίνακα οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις και τις ψηφιακές στο κεντρικό τμήμα TFT των 7 ιντσών, όπου προβάλλονται επιπλέον πληροφορίες, ενώ στο ανώτατο σημείο της κεντρικής κονσόλας φιλοξενείται η μακρόστενη οθόνη 10,25 ιντσών για το infotainment, ενώ παρακάτω ενσωματώνεται μια μικρή οθόνη για τις λειτουργίες του κλιματισμού μαζί με τα χειριστήρια ελέγχου του.

Για να σας βοηθήσει να έχετε τα μάτια σας στο δρόμο, η head-up οθόνη παρέχει οδηγίες και πληροφορίες για το δρόμο από το σύστημα πλοήγησης της Mazda ή την εφαρμογή πλοήγησης της προτίμησής σας σε ένα τηλέφωνο που είναι συνδεδεμένο μέσω Apple CarPlay ή Android Auto.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία επιπλέον αναβάθμιση που έχει το Mazda CX-30, αφορά στο Mazda Connect (Alexa Voice Assistant & Navi Improvement). Οι φωνητικές εντολές έχουν εξελιχθεί για να είναι ακόμη πιο φιλικές προς τον χρήστη. Το σύστημα πλοήγησης της Mazda παρέχει επιπλέον σημεία ενδιαφέροντος ανά περιοχή (POI’s).

Ο οδηγός θα εκτιμήσει την εργονομία και τη βολική θέση οδήγησης, ενώ μπροστά από τον λεβιέ επιλογής του αυτόματου κιβωτίου βρίσκονται και τα πρακτικά χειριστήρια για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων.

Η καμπίνα επιβατών του Mazda CX-30 είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση μια τετραμελής οικογένεια με τις αποσκευές τους, για τις οποίες ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται σε 430 λίτρα.

186 ίπποι

Κάτω από το καπό του Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 υπάρχει ο πρόσφατα βελτιωμένος σε απόδοση Skyactiv-X των 2,0 λίτρων που με την βοήθεια του συστήματος SPCCI αποδίδει 186 ίππους/6.000 σ.α.λ. και 240 Nm/4.000 rpm με έναν γνήσιο ατμοσφαιρικό τρόπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τεχνολογία e-Skyactiv X του κινητήρα εκκινεί μέσω σπινθήρα, όπως σε όλα τα σύνολα βενζίνης και συνεχίζεται μετά μέσω συμπίεσης, όπως στα diesel, σε μια τεχνολογία που ονομάζεται SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition). Παράλληλα υπάρχει και ένα στάνταρ ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που υποβοηθά το μοτέρ και αναλαμβάνει τη λειτουργία του start/stop.

Στην πράξη ο οδηγός λαμβάνει μια εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς κραδασμούς και με εντυπωσιακά γραμμικό άπλωμα της ροπής. Μάλιστα στο φρεσκαρισμένο μοντέλο διαπιστώσαμε και ηχητική βελτίωση στον κινητήρα, ενώ επίσης εντυπωσιακή είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε μόλις 6,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Τιμή εξαιρετική για δίλιτρο βενζινοκίνητο μοντέλο.

Ιαπωνική υπεροχή

Οδηγώντας το νέο Mazda CX-30 διαπιστώνεις τη βελτίωση ισχύος και ροπής σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου, η οποία μάλιστα γίνεται πιο αντιληπτή ειδικά στην επιτάχυνση από χαμηλές στροφές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ταξίδι θα εκτιμήσεις την ποιοτική κύλιση και το στιβαρό πάτημα αντάξια πολυτελών μοντέλων και την ανάρτηση που δεν ακούγεται και απορροφά τους κραδασμούς πολύ αποτελεσματικά παρά το γεγονός ότι έχει σφιχτό σετάρισμα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Mazda CX-30 αποδείχθηκε ότι έχει ουδέτερη συμπεριφορά χωρίς έντονες κλίσεις και ακόμη και αν το πιέσει ο οδηγός τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Επίσης, το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με χειροκίνητη λειτουργία δίνει έναν πιο σπορ τόνο στο ιαπωνικό μοντέλο.

Μέσα στην πόλη η ευελιξία του καθορίζεται από τον μικρό κύκλο στροφής για τα δεδομένα των διαστάσεων του και κυρίως από την καλή ηχομόνωση που περιορίζει όλους αυτούς τους ενοχλητικούς θορύβους στο δρόμο. Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Την ίδια στιγμή με το που θα επιλέξει ο οδηγός την όπισθεν οι καθρέπτες ανάλογα με το ποια μεριά του αυτοκινήτου είναι κοντά στο πεζοδρόμιο γυρίζουν αυτόματα προς τα κάτω διευκολύνοντας τον οδηγό να παρκάρει χωρίς να ακουμπήσει τις ζάντες προκαλώντας τους φθορές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός δρόμου το Mazda CX-30 AWD απέδειξε ότι διαθέτει ένα εξαιρετικό και πολύ προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, ενώ η ύπαρξη και χεροκίνητης λειτουργίας στο κιβώτιο βοηθά πολύ την κίνησή του σε χιονισμένους ορεινούς δρόμους ή λασπωμένα μονοπάτια. Και όλα τα παραπάνω επιτεύχθηκαν με την ύπαρξη ελαστικών ασφάλτου τα οποία δεν ήταν ούτε καν χειμερινά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.998 κ.εκ. βενζίνη, 186 PS/6.000 σ.α.λ., 240 Nm/4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, σε όλους τους τροχούς
Επιδόσεις: 9,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 204 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,6 λτ./100 χλμ. - 147 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.395/1.795/1.540 χλστ., 2.655 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.512 κιλά
Χώρος αποσκευών: 430 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 33.915 ευρώ / 82,56 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ