Με εμφάνιση που φωνάζει από μακριά Citroen, το νέο C4 X αποτελεί μια ισχυρή εναλλακτική πρόταση απέναντι στα παραδοσιακά χάτσμπακ και SUV της κατηγορίας.
H Citroen είναι μια αντισυμβατική εταιρεία. Και αυτό γιατί όλα τα μοντέλα της διαθέτουν ξεχωριστή εμφάνιση και τεχνολογίες που υποστηρίζουν την διαφορετικότητά της σε σχέση με τον ανταγωνισμό, χωρίς να παραμερίζουν τις βασικές αρχές της αυτοκίνησης και τις ανάγκες της εποχής.
Ένα από αυτά είναι και το νέο C4 X που πρόσφατα εμπλούτισε την γκάμα της γαλλικής εταιρείας. Όπως μαρτυρά η ονομασία και φυσικά το παρουσιαστικό του, πρόκειται για μία νέα έκδοση αμαξώματος του μικρομεσαίου της μοντέλου, του C4, και τοποθετείται εμπορικά ακριβώς κάτω από το μεγαλύτερο C5 Aircross.
BUY NOW
Πιστή στους νεοτερισμούς
Για το νέο C4 X, οι σχεδιαστές της Citroen θέλησαν να συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά των 4θυρων σεντάν και των crossover/SUV, για να δημιουργήσουν ένα 4θυρο fastback με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (15,6 εκ).
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Citroen C4 X είναι αρκετά μακρύτερο από το 5θυρο C4 (+24 εκ.), με το μήκος του να φτάνει τα 4,6 μέτρα και να το τοποθετεί εμπορικά ανάμεσα σε δύο κατηγορίες. Βασίζεται στην διαμορφώσιμη πλατφόρμα CMP του Ομίλου Stellantis και η αύξηση του μήκους σε σχέση με το C4 εντοπίζεται στον πίσω πρόβολο, με το μεταξόνιο του να του να παραμένει στα 2,67 μέτρα.
Στο εμπρός μέρος δεν υπάρχουν διαφορές σε σχέση με το 5θυρο C4, πράγμα που σημαίνει ότι διατηρεί το επιβλητικό παρουσιαστικό με τα μεγάλα LED φώτα και το ανάγλυφο καπό. Στο πλάι και μέχρι την πίσω κολόνα η εικόνα είναι ίδια, ενώ από εκεί και πίσω αρχίζει να παίρνει κλίση η οροφή και να καταλήγει στον ανασηκωμένο πίσω όγκο μέσω των φαρδύτερων κολονών.
Τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος παραμένουν και υποστηρίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Ο τρίτος όγκος έχει ενσωματωθεί σωστά και η πόρτα του χώρου αποσκευών καταλήγει σε ένα διακριτικό ducktail που ευνοεί και την αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου (Cd 0.29).
Τα άκρα του πίσω μέρους αγκαλιάζονται από φώτα τύπου LED και χαμηλά αποκτά όγκο από τον μεγάλο προφυλακτήρα με τα piano black διακοσμητικά που παραπέμπουν σχεδιαστικά σε διαχύτη, καθώς και από τις απολήξεις των εξατμίσεων της έκδοσης με τους 130 ίππους που δοκιμάζουμε.
Ευρύχωρο, ποιοτικό και καλοεξοπλισμένο
Η καμπίνα του νέου C4 X δεν διαφέρει σε σχέση με το C4. Ο οδηγός αντικρίζει το γνώριμο ταμπλό του C4 και υποστηρίζεται από την ίδια τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας, με τα υλικά που το αποτελούν να είναι ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών πολύ καλής ποιότητας και με ακόμα καλύτερο μεταξύ τους μοντάρισμα.
Ψηλά στην κεντρική κονσόλα συναντάμε το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας με την έγχρωμη οθόνη αφής 10 ιντσών και ελαφρώς πιο χαμηλά ορισμένα χρηστικά φυσικά πλήκτρα για το σύστημα κλιματισμού.
Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν μινιμαλιστικής σχεδίασης ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, που διαθέτει τρία διαφορετικά μοτίβα απεικόνισης και οπίσθιο φωτισμό. Μάλιστα, στις ακριβές εκδόσεις συνεργάζεται και με το έγχρωμο head-up display για άμεση λήψη των βασικών πληροφοριών κυκλοφορίας και κίνησης.
Η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης θα βολέψει όλους τους σωματότυπους και σε συνδυασμό με τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες, προσφέρει καλή ορατότητα. Το κάθισμα του οδηγού δεν προσφέρει ικανή πλευρική στήριξη, αλλά χαρίζει κορυφαία άνεση όπως και όλα τα καθίσματα στην καμπίνα, μιας και είναι τα Advanced Comfort δεύτερης γενιάς.
Οι χώροι που προσφέρει το νέο Citroen C4 X είναι καλοί και θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Οι πίσω έχουν αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι τους, ενώ ένας μεσαίος πίσω δεν θα παραπονεθεί και θα βρει να βολέψει τα πέλματά του, λόγω του χαμηλού τούνελ «μετάδοσης».
Ένα ακόμα δυνατό σημείο του νέου C4 X είναι ο χώρος αποσκευών των 510 λίτρων. Είναι αρκετά μεγαλύτερος από αυτόν του 5θυρου C4 με τα 380 λίτρα, αλλά όπως είναι λογικό διαθέτει μικρότερο άνοιγμα λόγω σιλουέτας. Είναι όμως πλήρως εκμεταλλεύσιμος και σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος, η χωρητικότητά του ακουμπά τα 1.360 λίτρα.
Φουλ των επιλογών
Το νέο fastback crossover της Citroen διατίθεται σε δύο εκδόσεις βενζίνης, μία πετρελαίου και μία ηλεκτρική, όλες τους προσθιοκίνητες. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο πολυβραβευμένος PureTech των 1,2 λίτρων με απόδοση 100 ίππων που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, και ακολουθεί η ισχυρότερη έκδοση του ίδιου μοτέρ με απόδοση 130 ίππων. Η εν λόγω έκδοση του PureTech κινητήρα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και είναι αυτή που δοκιμάζουμε.
Το πετρελαιοκίνητο C4 X από την άλλη, φέρει τον αναβαθμισμένο 1.5 BlueHDi των 130 ίππων που διατίθεται μόνο με το αυτόματο 8τάχυτο κιβωτίου, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση e-C4 X διαθέτει ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm, και τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 360 χλμ.
Η βενζινοκίνητη έκδοση με τους 130 ίππους που δοκιμάζουμε αποδίδει και 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ., και χάρη στην σωστή κλιμάκωση του αυτόματου σασμάν χαρίζει ζωντάνια στο γαλλικό fastback SUV. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο επιβεβαιώνουν την αίσθηση, με την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να διαρκεί 10,3 δλ. και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 200 χλμ./ώρα.
Υπάρχουν διαθέσιμα τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal και Sport, που επεμβαίνουν στην λειτουργία του κινητήρα, του συστήματος κλιματισμού και του αυτόματου σασμάν, με το τελευταίο να έχει ομαλή λειτουργία και να επιλέγει σωστή σχέση ανεξαρτήτως συνθηκών κίνησης. Επιπλέον, υπάρχει και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου, μέσω το paddles στο τιμόνι.
Η κατανάλωση καυσίμου της έκδοσης είναι λογική για την κατηγορία και κατά την διάρκεια της δοκιμής μας στρογγυλοκάθισε στα 8,0 λτ./100 χλμ. Με ήπιο ρυθμό κίνησης μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ., αλλά σε αντίθετη περίπτωση θα πλησιάσει τα 9,5 με 10 λτ./100 χλμ.
Οδηγώντας το νέο Citroen C4 X, αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι έχει δοθεί προτεραιότητα στην άνεση. Η ανάρτηση δεν έχει αλλάξει σε σχέση με το C4 και αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Τα πατενταρισμένα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushion διαθέτουν υδραυλικά τέρματα (bump-stop) και σε συνδυασμό με τα αφράτα καθίσματα και τα στενά 18άρια ελαστικά με το ικανό προφίλ (195/60), η ανάρτηση αδιαφορεί για το ανάγλυφο του οδοστρώματος και προσφέρει κορυφαία άνεση.
Ο προσανατολισμός στην άνεση μεταφράζεται σε κλίση στις στροφές που όμως δεν επηρεάζει την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός, με τον τελευταίο να μην παρατηρεί τάσεις πλεύσεις από το αμάξωμα σε ταχύτητα ταξιδιού. Σίγουρα, δεν πρόκειται για αυτοκίνητο που υποστηρίζει την σπορ οδήγηση, με το τιμόνι να είναι ακριβές, αλλά να μην ξεχωρίζει σε αίσθηση. Τα φρένα με την σειρά τους είναι δυνατά και το πλατύ πεντάλ έχει σωστή διαδρομή και ομοιόμορφη αντίσταση.
Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι το πολυτάλαντο Citroen C4 X μπορεί να κινηθεί εύκολα σε έναν βατό χωματόδρομο, λόγω της απόστασης των 16 εκ. από το έδαφος, της άνετης και αθόρυβης ανάρτησης, και των πλαστικών προστατευτικών του αμαξώματος. Τους όποιους περιορισμούς στην κίνηση σε αυτές τις συνθήκες θα τις θέσουν τα ελαστικά με τον οικολογικό προσανατολισμό.
Στο ταμείο
Τα επίπεδα εξοπλισμού που απαρτίζουν την γκάμα του νέου μεσαίου μοντέλου της Citroen είναι τέσσερα, Feel, Feel Pack, Shine και Shine Pack, με την βασική να διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά άνεσης και πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Μάλιστα, η ισχυρή βενζινοκίνητη συνδυάζεται μόνο με τα τρία πλουσιότερα και ουσιαστικά δεν της λείπει τίποτα.
Η τιμή εκκίνησης της γκάμας του νέου C4 X έχει καθοριστεί στα 27.400 ευρώ (1.2 100 PS), με την έκδοση κινητήρα των 130 ίππων που δοκιμάζουμε και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο που διαθέτει να κοστίζει από 32.600 ευρώ. Στην πρώτη σκέψη μπορεί να θεωρηθεί υψηλή, αλλά εάν αναλογιστούμε λόγω διαστάσεων ανέβηκε κατηγορία (4,6 μέτρα μήκος), τότε θα αντιληφθούμε ότι τιμολογιακά παίζει στην καρδιά της.
Εν κατακλείδι, το νέο Citroen C4 X πετυχαίνει με χαρακτηριστική ευκολία τον σκοπό του, όντας ένα ολοκληρωμένο πολυσυλλεκτικό οικογενειακό fastback SUV που τραβάει τα βλέμματα και ταιριάζει γάντι στο ποιόν Citroen.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 129 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.600/1.800/1.525 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.289 κιλά
Χώρος αποσκευών: 510 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 32.600 ευρώ (από 27.400 ευρώ η γκάμα)/83 ευρώ