Το κορυφαίο SUV της Citroen φρεσκαρίστηκε αισθητικά και αναβαθμίστηκε σε αρκετούς τομείς με στόχο να συνεχίσει να αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας.
Το Citroen C5 Aircross κυκλοφορεί στην Ευρώπη από τις αρχές του 2019 και κατάφερε να κερδίσει γρήγορα την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού, μιας και όλα όσα “τάζει” στην ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία των C-SUV τα εκπληρώνει με μεγάλη ευκολία.
Όπως όμως είναι φυσικό, το πλήρωμα του χρόνου ήρθε για το δημοφιλές γαλλικό SUV και φέτος πέρασε από την διαδικασία της ανανέωσης. Οι αλλαγές στο ανανεωμένο μοντέλο δεν είναι μεγάλης έκτασης και επικεντρώνονται κατά κύριο λόγο στον αισθητικό και εξοπλιστικό τομέα.
BUY NOW
Γαλλική εσάνς
Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross φέρει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής εταιρείας, εναρμονίζοντάς το πλήρως με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, όπου συναντάμε περισσότερες έντονες ακμές και νέους προβολείς LED και προφυλακτήρα με αρκετά κάθετα στοιχεία και επανασχεδιασμένους αεραγωγούς.
Τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και τα AirBumps παραμένουν ως έχουν, ενώ πίσω συναντάμε νέα LED φώτα με τρισδιάστατα γραφικά. Την εικόνα συμπληρώνουν τα νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου και τα glossy black καπάκια των καθρεφτών, και σε συνδυασμό και με τους 23 πόντους απόστασης από το έδαφος, το παρουσιαστικό του ανανεωμένου C5 Aircross είναι αρκετά πιο επιβλητικό.
Η χρωματική παλέτα του ρετουσαρισμένου C5 Aircross αποτελείται από έξι επιλογές, ενώ δεν απουσιάζει και η δυνατότητα διχρωμίας. Επιπλέον, υπάρχουν και τέσσερα διακοσμητικά πακέτα για ακόμα μεγαλύτερη δυνατότητα εξατομίκευσης, όπως το Bronze Color Pack της έκδοσης C-Series που έχουμε για δοκιμή.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου C5 Aircross οι αλλαγές εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με τους οριζόντιους πλέον αεραγωγούς και τη νέα οθόνη αφής 10 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων που διαθέτουν οι εκδόσεις C-Series και Shine, καθώς και στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, όπου αυτό υπάρχει.
Διαφοροποίηση βρίσκουμε και στα καθίσματα, όπου τοποθετήθηκαν τα δεύτερης γενιάς Advanced Comfort με την ενισχυμένη γέμιση (από την έκδοση Feel Pack και πάνω) και τις νέες ταπετσαρίες με τα φρέσκα μοτίβα στις ραφές. Ο οδηγός εξακολουθεί να ενημερώνεται από ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, με τις ενδείξεις του να διαφοροποιούνται ανάλογa με το γούστο του, ενώ βρίσκουμε και μία επιπλέον θύρα USB στην θήκη μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων.
Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα είναι πολύ καλής ποιότητας σκληρά και ορισμένα μαλακά πλαστικά, με την συναρμογή τους να δείχνει ακόμα πιο προσεγμένη. Η σχεδίαση παραμένει ξεχωριστή, με τις οριζόντιες γραμμές να ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους. Το σύστημα πολυμέσων με τη νέα έγχρωμη οθόνη αφής των 10 ιντσών έχει κατανοητό και εύχρηστο μενού, ενώ βρίσκεται ακριβώς στο ύψος του πίνακα οργάνων για άμεση λήψη πληροφοριών από τον οδηγό. Ακριβώς από κάτω βρίσκονται τα πλήκτρα αφής για τις συντομεύσεις των βασικών λειτουργιών, ενώ στην κονσόλα δαπέδου υπάρχουν δύο μεγάλες ποτηροθήκες, το πλήκτρο ECO για το αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης και ένα υποβραχιόνιο με μεγάλο κλιματιζόμενο χώρο αποθήκευσης. Η εργονομία του εσωτερικού είναι πολύ καλή γενικά, αλλά η θέση για τις ποτηροθήκες δεν είναι η ενδεδειγμένη, μιας και σε περίπτωση χρήσης τους ο οδηγός των εκδόσεων με χειροκίνητο κιβώτιο θα βρίσκει με τον αγκώνα του τα μπουκάλια σε κάθε κάθε αλλαγή σχέσεων.
Οι χώροι της καμπίνας ευνοούνται από το γενναίο πλάτος και το μεταξόνιο των 2,73 m, ενώ όλοι επιβάτες να έχουν το δικό τους κάθισμα. Τα τρία πίσω ανεξάρτητα καθίσματα είναι συρόμενα και διαθέτουν ρύθμιση στην κλίση της πλάτης που, σε συνδυασμό με το σχεδόν ανύπαρκτο κεντρικό τούνελ, βολεύουν με άνεση έως και τρεις ενηλίκους. Τα Advanced Comfort καθίσματα με την πλούσια γέμιση αφρού εξασφαλίζουν ακόμα περισσότερη άνεση, αλλά το πάχος των εμπρός καθισμάτων και ο τεράστιος χώρος αποσκευών που κυμαίνεται από 580 έως 720 λίτρα, έχουν αντίκτυπο στον “αέρα” για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Είναι σίγουρα επαρκής, μα όχι εντυπωσιακός για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου.
Το ντίζελ που του πάει
Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross αποτελείται πλέον από μία έκδοση βενζίνης και πετρελαίου, και δύο επαναφορτιζόμενες υβριδικές (PHEV). Η πετρελαιοκίνητη με τον βελτιωμένο 4κύλινδρο 1.5 BlueHDi με την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας που δοκιμάζουμε, αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm και συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων (διατίθεται και με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων).
Οι επιδόσεις που χαρίζει στο ανανεωμένο μεσαίο SUV των 1.420 κιλών είναι καλές, με την πλούσια ροπή του πολιτισμένου πετρελαιοκινητήρα να βοηθά τα μέγιστα. Σύμφωνα με την Citroen, για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 10,4 δλ. και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 189 χλμ./ώρα. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι εύχρηστος και οι διαδρομές του λογικές, αν και δεν του αρέσουν οι γρήγορες αλλαγές. Τα φρένα με την σειρά τους παρουσιάζονται δυνατά και ανθεκτικά στην σκληρή χρήση, ενώ η αίσθηση του μεσαίου πεντάλ είναι καλή και η διαδρομή του σωστή. Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω από τα 6,5 λτ./100 χλμ., τιμή άκρως ανταγωνιστική που σε ήπιες συνθήκες ενός επαρχιακού θα πέσει σε χαμηλά 5άρια.
Το C5 Aircross βασίζεται στην αναβαθμισμένη εκδοχή της σπονδυλωτής πλατφόρμας EMP2 και οι εξωτερικές του διαστάσεις το τοποθετούν ξεκάθαρα στα SUV μεσαίου μεγέθους (4μιση μέτρα μήκος). Σε σχέση με τα αδελφά μοντέλα του Ομίλου Stellantis που χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα, το C5 Aircross εξακολουθεί να κάνει τη διαφορά χάρη στη διαφορετική προσέγγιση στην ανάρτηση. Πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας (στις plug-in υβριδικές εκδόσεις στον πίσω άξονα τοποθετούνται πολλαπλοί σύνδεσμοι) και εμπρός γόνατα MacPherson, αλλά η χρήση αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με υδραυλικά τέρματα δημιουργεί ένα αυτοκίνητο απόλυτα πιστό στο χαρακτήρα της γαλλικής εταιρείας. Το αποτέλεσμα είναι άνεση υψηλού επιπέδου, η οποία δεν επιτυγχάνεται εις βάρος του κρατήματος. Στο ταξίδι βρίσκεται στο στοιχείο του, με την ησυχία και την άνεση να αγγίζουν την κορυφή της κατηγορίας. Στην πόλη, η ανάρτηση καταπίνει την πλειονότητα των κακοτεχνιών και μόνο σε πολύ μεγάλες, κοφτερές λακκούβες μπορεί να ακουστεί ελαφρώς.
Αναμφίβολα η κλίση στις στροφές είναι υπαρκτή, αλλά δύσκολα θα αλλοιώσει την προεπιλεγμένη τροχιά. Και, σε έντονο φρενάρισμα, το βύθισμα του εμπρός μέρους είναι πολύ λιγότερο από αυτό που περιμένεις. Εκτός δρόμου, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (23 cm ανακοινώνει η εταιρεία), η αφράτη απόσβεση και τα λάστιχα με το μπόλικο προφίλ (225/55 R18), εξασφαλίζουν αγόγγυστη κίνηση σε ήπιο χωματόδρομο.
Ολοκληρωμένη επιλογή
Τα επίπεδα εξοπλισμού που απαρτίζουν την γκάμα του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross είναι τέσσερα (Feel, Feel Pack, C-Series και Shine), και από το βασικό κιόλας ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας δεν παρουσιάζει ελλείψεις. Απεναντίας, διαθέτει πληθώρα χαρακτηριστικών και προτείνεται ανεπιφύλακτα. Όσο βέβαια ανεβαίνουμε έκδοση, γίνεται ακόμα πιο γενναιόδωρος.
Προς το παρόν, δεν έχει γνωστοποιηθεί η τιμή του φρεσκαρισμένου μεσαίου SUV της γαλλικής εταιρείας, αλλά όπως είναι λογικό θα είναι ελαφρώς αυξημένη. Και πάλι όμως, αναμένεται να είναι ανταγωνιστική, στοιχείο που σίγουρα θα του εξασφαλίσει παρόμοια καλή εμπορική πορεία.
Συμπερασματικά, οι αλλαγές που έφερε η ανανέωση στο C5 Aircross δεν ενίσχυσαν μόνο την εμφάνιση, αλλά και την ουσία. Με αυτό τον τρόπο, καταφέρνει να διατηρήσει την υψηλή του αξία στην πολύ απαιτητική κατηγορία των C-SUV, όντας ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. πετρέλαιο, 131 ίπποι/3.750 σ.α.λ., 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 189 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,9 λτ./100 χλμ., 129 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.500/1.840/1.689 χλστ., 2.730 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.420 κιλά
Χώρος αποσκευών: 580-720 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: -/83 ευρώ