Η Jeep συνεχίζει να εμπλουτίζει τη γκάμα του compact SUV με νέες εκδόσεις συστημάτων κίνησης, με τη ολοκαίνουργια υβριδική έκδοση να μοιάζει ιδανική για τον χαρακτήρα του.
To Jeep Avenger ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα στη χώρα μας πριν ακριβώς ένα χρόνο με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση των 156 ίππων και τα 400+ χλμ. αυτονομίας, και αμέσως μετά ακολούθησε η θερμική έκδοση με τον 3κύλινδρο 1.2 τούρμπο των 100 ίππων και το χειροκίνητο σασμάν των έξι σχέσεων.
Πλέον όμως η γκάμα του μικρότερου Jeep περιλαμβάνει και μία νέα, τρίτη κατά σειρά έκδοση που διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης 100 ίππων (e-Hybrid), και τοποθετείται ακριβώς στη μέση της υπάρχουσας γκάμας. Μάλιστα, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, πρόκειται για την πιο ταιριαστή έκδοση του μοντέλου.
BUY NOW
Mutant Avenger
Σύμφωνα με την Jeep, o τρίτος «πυλώνας» της γκάμας του Avenger συνδυάζει όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης με την απόλυτη χρηστικότητα που έχουμε συνηθίσει από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Βέβαια, αυτή δεν είναι η τελευταία «κουβέντα» των ανθρώπων της Jeep για την γκάμα του γουστόζικου Avenger, μιας και σε λίγο καιρό θα κάνει την εμφάνισή της στους ελληνικούς δρόμους η τετρακίνητη έκδοση 4xe με θερμικό κινητήρα βενζίνης 136 ίππων και δύο ηλεκτρομοτέρ 29 ίππων.
Το e-Hybrid σύστημα κίνησης του «Εκδικητή» της Jeep δεν έχει καμία σχέση με αυτό που συναντάμε στα μεγαλύτερα Renegade και Compass. Πρόκειται για το εξελιγμένο 48βολτο υβριδικό σύστημα κίνησης του Ομίλου Stellantis, που χωρίς υπερβολές, πραγματοποιεί όλα όσα υπόσχεται.
Το νέο e-Hybrid Avenger φέρει τον αναβαθμισμένο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Miller, διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DCS6).
Το ηλεκτρομοτέρ του υβριδικού συστήματος κίνησης φωλιάζει στο αυτόματο κιβώτιο και αποδίδει 29 ίππους και 55 Nm, παίρνοντας ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh. Η τελευταία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού προκειμένου να μην επηρεάζονται οι χώροι της καμπίνας, ενώ στον θερμικό κινητήρα είναι προσαρμοσμένο σύστημα μίζας-εναλλάκτη (Belt Starter) ώστε η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών του συστήματος e-Hybrid (ηλεκτρική, υβριδική, θερμική) να γίνεται με ομαλό και άμεσο τρόπο.
Το σύστημα είναι εξελιγμένο με στόχο να προσομοιάσει την αίσθηση των υβριδικών συστημάτων υψηλότερης τάσης και χάρη στην σωστή και αποδοτική λειτουργία του εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Σύμφωνα με την Jeep, η διαφορά στην μέση κατανάλωση φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το Avenger βενζίνης, ενώ στην πόλη μπορεί να πλησιάσει και το 30%.
Όσον αφορά το θερμικό μοτέρ, πρόκειται για την αναβαθμισμένη γενιά του πολυβραβευμένου 3κύλινδρου 1.2 PureTech που διαθέτει νέα μέρη σε ποσοστό 40% και έχει εξελιχθεί για να αποτελεί μέρος εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης.
Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί της εταιρείας τοποθέτησαν τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και καδένα χρονισμού αντί για ιμάντα, για βελτιωμένη απόδοση σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών και αυξημένη αξιοπιστία. Επιπλέον, πληροί τις προδιαγραφές ρύπων 6.4.
Το Avenger e-Hybrid αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., ενώ το ηλεκτρομοτέρ των 29 ίππων και των 55 Nm εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε αστικές και όχι μόνο συνθήκες.
Παράλληλα, διαθέτει ένα έντονο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας που γεμίζει γρήγορα την μπαταρία και χάρη στην ισχύ της (ανάβουν και τα φώτα των φρένων), μειώνει την φθορά στο σύστημα πέδησης (δίσκοι και τακάκια). Σε περίπτωση μάλιστα που κινείσαι σε μια κατηφορική διαδρομή και έχει γεμίσει η μπαταρία, τότε το έξυπνο σύστημα διαχείρισης θα θέσει σε λειτουργία τον θερμικό κινητήρα, ακόμα και με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco, για να προσφέρει την επιβράδυνση που ένοιωθες (φρένο κινητήρα) και κατά την ανάκτηση ενέργειας.
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων προσφέρει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddles στο τιμόνι και φυσικά αλλάζει τη συμπεριφορά του ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας που έχει επιλέξει ο οδηγός. Στον τομέα των επιδόσεων, το νέο Avenger e-Hybrid απαιτεί 10,9 δλ. για να ολοκληρώσει την μέτρηση του 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα.
Ενημερωτικά, το σύστημα e-Hybrid δεν προσθέτει περισσότερα από 60 κιλά σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, γι’ αυτό και το βάρος της έκδοσης είναι 1.280 κιλά. Αυτό βοηθάει σε όλα τα τερέν, ακόμα και στο χώμα όπου χάρη στα 20 εκ. απόστασης από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης των 20, 20 και 34 μοιρών αντίστοιχα, το Avenger έχει κορυφαίες δυνατότητες κίνησης για την κατηγορία του.
Σημαντική συμβολή σε αυτό βέβαια έχουν τόσο τα προφίλ οδήγησης του Selec-Terrain (Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow) όσο και το Hill Descent Control που φροντίζει για ελεγχόμενες καταβάσεις σε απότομες πλαγιές. Με ένα σετ ελαστικών μικτής χρήσης, είναι βέβαιο ότι το μικρό Jeep θα πάει πολύ μακριά σε μια εκτός δρόμου διαδρομή.
Χαμαιλέοντας
Στην πράξη, δεν θα χρειαστείς και πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του για να αντιληφθείς ότι έχεις να κάνεις με ένα διαφορετικό και με σωστή λειτουργία ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης.
Πέρα από το γεγονός ότι με λίγη προσοχή στο πεντάλ του γκαζιού μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά για αρκετά χιλιόμετρα, το σύστημα δεν αδρανοποιείται στις μεγάλες ταχύτητες και λειτουργεί σε όλο το φάσμα ταχύτητας κίνησης.
Μπορείς δηλαδή να κινείσαι με ταχύτητα ταξιδίου, να αφήσεις για ένα δευτερόλεπτο το γκάζι, να σβήσει ο θερμικός κινητήρας και να διατηρήσεις τη φόρα μόνο με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα (με ευγενικό πάτημα του γκαζιού και όχι σε στήθωμα). Σε αστικό περιβάλλον και με στρωτό και ήρεμο στιλ οδήγησης, είναι ικανό να κινηθεί ηλεκτρικά σε ποσοστό που μπορεί να ξεπεράσει και το 50%.
Εάν από την άλλη ο οδηγός θελήσει να εκμεταλλευτεί την ισχύ και την ροπή του κινητήρα, το Avenger δεν θα διστάσει να βάλει τα «αθλητικά» του. Στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης, η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται, το ηλεκτρομοτέρ σιγοντάρει διαρκώς τον θερμικό κινητήρα με boost 12 ίππων και το κιβώτιο πραγματοποιεί πολύ γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Δεν τις κρατάει στον κόφτη (αλλάζει 1η και 2α στις 5.500 σ.α.λ. και τις υπόλοιπες στις 6.000 σ.α.λ.), λειτουργεί ομαλά, ακούει εύκολα στο kickdown και μπορεί να κατεβάσει μονοκοπανιά τέσσερις σχέσεις.
Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλό έλεγχο, διαχειρίζεται σωστά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, και παρά τις 18άρες ζάντες της έκδοσης Summit, δεν θα κοπανήσει ποτέ. Το τιμόνι είναι σχετικά άμεσο και με σωστό βάρος, ενώ στέλνει και κάμποση πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Οι κλίσεις είναι υπαρκτές και ελεγχόμενες, αλλά δεν επηρεάζουν την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός.
Από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου, το Avenger e-Hybrid κατάφερε να κινηθεί κατά την διάρκεια της δοκιμής με μόλις 6,5 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες κυκλοφορίας. Υπό πίεση δεν θα ξεπεράσει τα 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ σε χαλαρό ρυθμό κίνησης και χωρίς ιδιαίτερο κόπο θα πέσει με ευκολία κάτω από τα 6,0 λτ./100 χλμ.
Ξεχωριστό και πλήρες
Το εσωτερικό του Avenger έχει μια νεανική αύρα που είναι πρωτόγνωρη για μοντέλο της Jeep, και ξεχωρίζει για την χωροταξική μελέτη, τον προηγμένο ψηφιακό κόσμο και τον γεμάτο αισθητικές λεπτομέρειες διάκοσμό του.
Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα του υβριδικού compact SUV της Jeep είναι πολύ καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά, με το μεταξύ τους μοντάρισμα να είναι προσεγμένο και να εγγυάται την απουσία τριγμών. Το εσωτερικό, παράλληλα, διαθέτει πληθώρα χρηστικών αποθηκευτικών χώρων που φτάνουν συνολικά τα 34 λτ. χωρητικότητας.
Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις ενήλικους, με τους πίσω να αναζητούν λίγο παραπάνω αέρα για τα γόνατά τους σε περίπτωση που είναι ψηλοί, ενώ ένας τρίτος πίσω θα αναζητήσει χώρο για τα πέλματά του, μιας και υπάρχει τούνελ «μετάδοσης».
Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 380 λίτρα, θα χωρέσει αρκετά μπαγκάζια, έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα, ενώ το μεγάλο άνοιγμα που εξασφαλίζει η πίσω πόρτα, διευκολύνει τη φόρτωση. Επιπλέον, διαθέτει βοηθητικό διπλό πάτωμα που επιτρέπει την δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.
Όλες οι εκδόσεις του νέου Jeep Avenger έρχονται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, 7 ιντσών στη βασική έκδοση Longitude και 10,25 ιντσών στις Altitude και Summit. Το σύστημα πολυμέσων Uconnect διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις και αποτελεί ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η Jeep. Εννοείται ότι μέσα από αυτό ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει πολλές λειτουργίες του Avenger, ενώ έχει γρήγορο επεξεργαστή και καλόγουστα γραφικά.
Ο οδηγός κάθεται σε ένα αναπαυτικό κάθισμα με καλή πλευρική στήριξη και το ύψος του, σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους εξωτερικούς καθρέφτες, εξασφαλίζει εποπτική ορατότητα. Πολύ καλή είναι και η εργονομία, με τους φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες να διευκολύνουν το έργο του οδηγού.
Στο ταμείο
Το Jeep Avenger e-Hybrid με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Altitude, Longitude και Summit. Από το βασικό κιόλας επίπεδο Altitude (26.490 ευρώ), ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και συνδεσιμότητας.
Η κορυφαία βέβαια έκδοση Summit που δοκιμάζουμε (31.490 ευρώ) είναι υπερπλήρης και θεωρείται πολυτελής, καθώς διαθέτει μεταξύ άλλων δερμάτινο σαλόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ, ηχοσύστημα με subwoofer της JBL, προβολείς performance LED και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Επιπλέον, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μοντέλα της Jeep, το νέο Avenger e-Hybrid καλύπτεται από τετραετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ η υβριδική φύση της έκδοσης μεταφράζεται σε καθημερινή είσοδο στον Δακτύλιο και μη επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Συμπερασματικά, η νέα υβριδική έκδοση του Jeep Avenger αποδεικνύεται εξαιρετικά συνιστώμενη, όχι μόνο στην γκάμα του μοντέλου αλλά και στην κατηγορία, μιας και ο ολοκληρωμένος και μοδάτος χαρακτήρας του, και το αποδοτικό εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης, δημιουργούν ένα αρκετά ανταγωνιστικό πακέτο που δεν μπορείς να το παραβλέψεις.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 184 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,9 λτ./100 χλμ., 111 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.084/1.776/1.528 χλστ., 2.562 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.280 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 26.490 ευρώ/0 ευρώ