Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep είναι γεγονός και η αποστολή του είναι πολυσύνθετη λόγω χαρακτήρα. Αλήθεια, πώς τα καταφέρνει σε αυτή τη νέα εποχή με ένα τόσο «βαρύ» λογότυπο στο καπό του;
Η Jeep δεν χρειάζεται συστάσεις και στο άκουσμα και μόνο του ονόματός της, ο νους ταξιδεύει σε μέρη μακριά από τον πολιτισμό και την βαβούρα των σύγχρονων αστικών κέντρων.
Η αυτοκίνηση όμως ακολουθεί ένα εξηλεκτρισμένο μονοπάτι την τελευταία δεκαετία και από την στιγμή που το νερό έχει μπει για τα καλά στο αυλάκι, είναι δεδομένο ότι όποιος δεν κινηθεί σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις, θα μείνει εκτός παιχνιδιού, με ό,τι αρνητικό αυτό συνεπάγεται.
BUY NOW
Η έλευση του νέου Jeep Avenger στην αγορά σηματοδοτεί τη μετάβαση της εταιρείας σε μία νέα φάση εξηλεκτρισμού, εκείνη των αμιγώς ηλεκτρικών μετακινήσεων. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της Jeep, μέχρι το 2025 θα υπάρχουν στην γκάμα τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ μέχρι το τέλος του 2030 η ευρωπαϊκή γκάμα θα αποτελείται μόνο από ηλεκτρικά Jeep.
100% Jeep
Το νέο Jeep Avenger ανήκει στην κατηγορία των B-SUV και πέρα από το εμβληματικό Willys, τον πατέρα όλων των Jeep, είναι το μικρότερο μοντέλο παραγωγής που έχει κατασκευαστεί στην ιστορία της φίρμας.
Το μήκος του Avenger είναι 4,08 μέτρα και τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας. Η επιλογή των ανθρώπων της Jeep να χαρίσουν μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις στο πρώτο τους ηλεκτρικό μοντέλο δεν είναι τυχαία, καθώς εισβάλουν με αυτό σε μία πολύ δημοφιλή κατηγορία για όλο τον πλανήτη (πλην των Η.Π.Α. που ούτως ή άλλως δεν διατίθεται εκεί), ενώ παράλληλα προάγεται και ο ηλεκτρικός χαρακτήρας του.
Σχεδιαστικά, το Avenger ακολουθεί μια αρκετά ήπια προσέγγιση, πιο αστική, χωρίς όμως να απολέσει τα κλασικά χαρακτηριστικά που μας έχει συνηθίσει η Jeep. Η μάσκα με τα επτά «ανοίγματα», οι κάθετες γραμμές, οι ανάγλυφες επιφάνειες και τα πλαστικά προστατευτικά που καλύπτουν περιμετρικά το αμάξωμα, είναι στοιχεία που αρέσουν και φυσικά ταιριάζουν στο ποιόν του μοντέλου. Μάλιστα, ο τρόπος που αγκαλιάζει η σκουρόχρωμη μάσκα τα Performance LED φώτα, παραπέμπει σε ήρωα Εκδικητή (Avenger) και τονώνει ακόμα πιο πολύ το macho ύφος του.
Η εικόνα του «αστικού SUV» ενισχύεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τους 22,3 πόντους από την μπαταρία και τους 20,9 πόντους από το χαμηλότερο σημείο της ανάρτησης, καθώς και από τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής που φτάνουν τις 20 μοίρες, 32 μοίρες και 20 μοίρες αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, η Jeep αναφέρει ότι όλο το πάτωμα είναι καλυμμένο με προστατευτική ποδιά για το πακέτο μπαταριών και τον ηλεκτροκινητήρα, στοιχείο που πέρα από ασφάλεια και ξεγνοιασιά που προσφέρει σε διαδρομές εκτός ασφάλτου, συμβάλει και στην αεροδυναμική απόδοση (0,33).
Με στιλ ξεχωριστό
Το εσωτερικό του νέου Jeep Avenger έχει μια ευρωπαϊκή αύρα που είναι πρωτόγνωρη για μοντέλο της Jeep, και ξεχωρίζει για την χωροταξική μελέτη, τον προηγμένο ψηφιακό κόσμο και τον γεμάτο αισθητικές λεπτομέρειες διάκοσμό του.
Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα του νέου compact SUV της Jeep είναι πολύ καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά, με το μεταξύ τους μοντάρισμα να είναι προσεγμένο και να εγγυάται την απουσία τριγμών. Το εσωτερικό, παράλληλα, διαθέτει πληθώρα χρηστικών αποθηκευτικών χώρων που φτάνουν συνολικά τα 34 λτ. χωρητικότητας.
Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις ενήλικους, με τους πίσω να αναζητούν λίγο παραπάνω αέρα για τα γόνατά τους σε περίπτωση που είναι ψηλοί, ενώ ένας τρίτος πίσω θα αναζητήσει χώρο για τα πέλματά του, μιας και υπάρχει τούνελ μετάδοσης (θα παράγεται και σε εκδόσεις με θερμικό κινητήρα).
Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 355 λίτρα και έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα, ενώ το μεγάλο άνοιγμα που εξασφαλίζει η πίσω πόρτα, διευκολύνει και τη φόρτωση. Επιπλέον, διαθέτει βοηθητικό διπλό πάτωμα που επιτρέπει την δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.
Όλες οι εκδόσεις του νέου Jeep Avenger έρχονται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, 7 ιντσών στη βασική έκδοση Longitude και 10,25 ιντσών στις Altitude και Summit. Το σύστημα πολυμέσων Uconnect διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις και αποτελεί ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η Jeep. Εννοείται ότι μέσα από αυτό ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει πολλές λειτουργίες του Avenger, ενώ έχει γρήγορο επεξεργαστή και όμορφα γραφικά.
Ο οδηγός κάθεται σε ένα αναπαυτικό κάθισμα με καλή πλευρική στήριξη και το ύψος του, σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους εξωτερικούς καθρέφτες, εξασφαλίζει εποπτική ορατότητα. Πολύ καλή είναι και η εργονομία, με τους φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες να διευκολύνουν το έργο του οδηγού.
Avengers Assemble
Το νέο Jeep Avenger βασίζεται στην εξελιγμένη διαμορφώσιμη πλατφόρμα e-CMP2 του Ομίλου Stellantis που έχει εξελιχθεί για να υποστηρίζει τόσο συστήματα κίνησης με θερμικό μοτέρ όσο και αμιγώς ηλεκτρικά. Ενημερωτικά, από το 2024 θα διατίθεται και σε ήπια υβριδικές εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης, καθώς και με σύστημα τετρακίνησης 4Xe. Ακόμα, σύμφωνα με την Jeep, το 60% των μερών της έχει επανασχεδιαστεί για να ανταποκριθεί στον πολύπλευρο χαρακτήρα του Avenger.
Κάτω από το καπό βρίσκουμε τον καινούριο ηλεκτροκινητήρα του Ομίλου που αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm, και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης. Το δυνατό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης παίρνει ενέργεια από μία υγρόψυκτη συστοιχία μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 54 kWh (51 kWh ωφέλιμη) που βρίσκεται κάτω από τα εμπρός και πίσω καθίσματα, ενώ παράλληλα διαθέτει και αντλία θερμότητας.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ έξι διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης του συστήματος Selec-Terrain (Eco, Normal, Sport, Mud, Sand και Snow), με τα τρία τελευταία προγράμματα να αποτελούν μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία και να αναδεικνύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα που επιβάλει του σήμα της Jeep.
Επιπλέον, τo αυτόματο σασμάν διαθέτει λειτουργία Brake που αυξάνει το επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση, αλλά δεν το ακινητοποιεί πλήρως και κατά συνέπεια δεν επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου καλύπτεται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 χλμ. και έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Σε έναν σταθμό DC (συνεχούς ρεύματος) ταχείας φόρτισης με ισχύ 100 kW, η μπαταρία του νέου Avenger μπορεί να φορτίσει από το 20% έως το 80% σε μόλις 24 λεπτά της ώρας. Από την άλλη, σε ένα τριφασικό wallbox 11 kW (διαθέτει αντίστοιχης ισχύος ενσωματωμένο φορτιστή), μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε περίπου 5μιση ώρες.
Η οδήγηση του νέου Avenger χαρίζει ένα πρωτόγνωρο συναίσθημα σε κάποιον που γνωρίζει και έχει οδηγήσει κάποιο παλαιότερο μοντέλο της εταιρείας, μιας και κινείται αθόρυβα και χωρίς κραδασμούς.
Το νέο compact SUV της Jeep έχει βάρος που ξεπερνά ελαφρώς τον 1,5 τόνο (1.536 κιλά), στοιχείο όμως που δεν βάζει δύσκολα στο μοντέλο, μιας και η αμεσότητα του ηλεκτρομοτέρ των 156 ίππων είναι ακαριαία και του εξασφαλίζει επιδόσεις που αρμόζουν στην εποχή.
Οι μετρήσεις επιδόσεων που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το ηλεκτρικό Avenger είναι 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ., με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα για ευνόητους λόγους. Όπως είναι λογικό, σε αυτές τις συνθήκες, η κατανάλωση ρεύματος θα κυμανθεί γύρω από τις 20 kWh και θα ρίξει την αυτονομία κάτω από τα 300 χλμ. διαδρομής.
Στο σφιχτό όμως περιβάλλον της αστικής ζούγκλας, το προηγμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με την αποδοτική διαχείριση της ενέργειας καταφέρνει, σε συνδυασμό και με την λειτουργία Brake που αυξάνει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας, να εξασφαλίσει στο Avenger αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χλμ. Η μέση κατανάλωση σε αυτές τις συνθήκες πέφτει κάτω από τις 15 kWh, ενώ σε περίπτωση που ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Eco θα την ρίξει κάτω από τις 14 kWh και θα αυξήσει ελαφρώς την αυτονομία χωρίς κόπο.
Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως πεδίου κίνησης, ξεχωρίζει η ποιότητα κύλισης που προσφέρει στους επιβάτες του νέο μοντέλου της Jeep. Σίγουρα, η ήσυχη καμπίνα του Avenger ευνοείται από το αθόρυβο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αλλά ενισχύεται και από την πολύ καλή ηχομόνωση και την αθόρυβη λειτουργία της ανάρτησης.
Η ρύθμιση της ανάρτησης συνδυάζει πετυχημένα το κράτημα με την άνεση, ελέγχει σωστά το αυξημένο βάρος του ηλεκτρικού Avenger, και οι τροχοί των 18 ιντσών που φοράει η έκδοση Summit που δοκιμάζουμε μοιάζουν ιδανικοί. Στον επαρχιακό δρόμο, η κλίση που θα πάρει το αμάξωμα είναι μετρημένη και δεν θα επηρεάσει την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός του. Το τιμόνι, αν και ελαφρύ, είναι άμεσο και ακριβές, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν δυνατά το Avenger, αλλά το πλατύ πεντάλ έχει σπογγώδη αίσθηση.
Όσοι σκέφτονται να πατήσουν χώμα με το νέο τους Avenger δεν θα απογοητευτούν, αρκεί να μην κάνουν υπερβολές. Τα εξειδικευμένα προγράμματα οδήγησης κάνουν δουλειά και συγκρατούν τη δύναμη του ηλεκτρομοτέρ, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι ικανές γωνίες υπόσχονται ότι δύσκολα θα βρει η προστατευμένη κοιλιά κάτω. Μόνη παραφωνία αποτελούν τα ασφάλτινα ελαστικά και η απουσία ρεζέρβας, έστω και ανάγκης.
Με το χέρι στη τσέπη
Το νέο Jeep Avenger προσφέρεται αποκλειστικά με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αργότερα θα ακολουθήσουν και υπόλοιπες εκδόσεις με υβριδικό σύστημα κίνησης, και διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Altitude, Longitude και Summit. Από το βασικό κιόλας επίπεδο Altitude, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και συνδεσιμότητας.
Η τιμή εκκίνησης της ηλεκτρικής γκάμας έχει καθοριστεί στα 38.700 ευρώ, με την υπερπλήρη έκδοση Summit που δοκιμάζουμε και προσφέρει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, να κοστολογείται από τα 43.700 ευρώ. Εάν όμως συνυπολογίσουμε την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» (8.000 ευρώ) και το όφελος απόσυρσης αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας (1.000 ευρώ), η τιμή της έκδοσης Altitude ξεκινά από τα πολύ καλά για τα δεδομένα των ηλεκτρικών, 29.700 ευρώ.
Επιπλέον, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ως ηλεκτρικό, επωφελείται από τη μείωση φορολογίας που αφορά εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα και απαλλάσσεται πλήρως από τέλη ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο και εξαιρείται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.
Ακόμα, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μοντέλα της Jeep, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Avenger καλύπτεται από τετραετή εργοστασιακή εγγύηση, με αυτήν της μπαταρίας να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ.
Εν κατακλείδι, ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας του και το αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, δημιουργούν ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ηλεκτρικό αστικό SUV, δίνοντας παράλληλα ώθηση στην Jeep να προχωρήσει με βεβαιότητα και σιγουριά στο αμιγώς ηλεκτρικό της μέλλον.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 156 ίπποι, 260 Nm / 500 – 4.060 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,4 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 404 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh (51 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.084/1.776/1.528 χλστ., 2.562 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.536 κιλά
Χώρος αποσκευών: 355 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 38.700 ευρώ (από 29.700 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου) / 0 ευρώ