Το Mazda 3 ανανεώνεται στα σημεία για το 2022 και εμπλουτίζει την εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων του.
Το Mazda 3 αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες στην σύγχρονη ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας, μιας και μέσα σε λιγότερο απο 20 χρόνια και τέσσερις γενιές, κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 6 εκ. αυτοκίνητα, εκ των οποίων το 1 εκ.+ αφορούσε την ευρωπαϊκή αγορά.
Η Mazda αποτελεί τον πιο ξεχωριστό κατασκευαστή της Άπω Ανατολής και τα μοντέλα της το επιδεικνύουν σε κάθε ευκαιρία. Αιχμή του δόρατος σε αυτή την αλλαγή νοοτροπίας και αντίληψης είναι το Mazda 3 που φέρει αρκετούς σχεδιαστικούς και τεχνολογικούς νεοτερισμούς για όλη τη εταιρεία, όπως η τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής γλώσσας KODO και της φιλοσοφίας Skyactiv σε όλους τους τομείς.
BUY NOW
Η ανανεώση του 2022 περιλαμβάνει ελαφρώς ανασχεδιασμένα φώτα με παλλόμενου ρυθμού φλας, μία νέα προσθήκη στην χρωματική παλέτα (Platinum Quartz) και την εκδόση εξοπλισμού Homura. Η τελευταία ξεχωρίζει από τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιτσών, τα μαύρα καπάκια στους καθρέφτες, τα φιμέ τζάμια και τις επενδύσεις στο σαλόνι με τις κόκκινες ραφές.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις 2λιτρων βενζίνης που υποστηρίζονται από ήπια υβριδικό σύστημα 24V m Hybrid. Την βάση καταλαμβάνει ο e-Skyactiv G των 122 ίππων και ακολουθείται από τον 150άρη του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε. Στην κορυφή συναντάμε τον πρωτοποριακό Skyactiv X των 186 ίππων. Όλες οι εκδόσεις κινητήρα συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο ή αυτόματο σασμάν, καθώς και με όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού.
Χρυσή τομή
O δίλιτρος e-Skyactiv G που δοκιμάζουμε είναι 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί με υψηλή σχέση συμπίεσης (13,0:1) και αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 213 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Το παρών στην τεχνολογική φαρέτρα δίνουν τόσο το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε πολύ χαμηλά φορτία όσο και το ήπια υβριδικό σύστημα 24 volt που μεταξύ άλλων εξασφαλίζει απόλυτα ομαλή επανεκκίνηση κατά τη λειτουργία stop/start.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το 150άρι 3 των 1.305 κιλών κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. και τελική ταχύτητα 206 χλμ./ώρα. Στην πράξη, ο e-Skyactiv G των 150 ίππων έχει πολύ ραφιναρισμένη λειτουργία, προτιμά τις μεσαίες και υψηλές σ.α.λ., έχει όρεξη για στροφάρισμα (6.500 σ.α.λ. κόφτης) και κινεί σβέλτα το μικρομεσαίο ιαπωνικό μοντέλο. Το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει επιλογέα με υποδειγματική λειτουργία, μικρές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα, και ταιριάζει αρκετά με την οδηγοκεντρική φιλοσοφία της κατασκευής.
Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής, η μέση τιμή των 7,8 λτ./100 χλμ. είναι καλή για ένα σβέλτο ατμοσφαιρικό μικρό οικογενειακό. Και έχει σημασία να αναφέρουμε πως ακόμα και υπό πίεση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 9,0 λτ./100 χλμ., ενώ με οικονομική οδήγηση τα πολύ χαμηλά 7άρια είναι μία εύκολη υπόθεση.
Η οδήγηση του Mazda3 e-Skyactiv G 150 είναι μια ευχάριστη και ήσυχη διαδικασία με κορυφαίου επιπέδου ποιότητα κύλισης, κρατώντας τους έντονους θορύβους μακριά από τους επιβάτες. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται χαμηλά και παντοιοτρόπως, με τα χειριστήρια και τα πεντάλ να βρίσκονται εκεί που περιμένεις. Σε μια σφιχτή επαρχιακή διαδρομή, η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω λειτουργεί μαεστρικά και προσφέρει κράτημα και άνεση υψηλού επιπέδου, ακόμα και με τους τροχούς 18 ιντσών της έκδοσης (215/45). Επιπλέον, δεν επιτρέπει έντονη κλίση στις στροφές και, σε συνδυασμό με το G-Vectoring Control Plus που επεμβαίνει στα φρένα και στον κινητήρα, το Mazda 3 στρίβει άφοβα με τη φόρα που κουβαλάει. Ακόμα, δεν σπινάρει ποτέ τον εσωτερικό τροχό του και ποτέ δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό, ακόμα και εάν έχει απενεργοποιήσει το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.
Στην πόλη, η ποιοτική κύλιση και η άνεση παραμένουν, αλλά το τιμονι με το σωστό βάρος και την καλή ακρίβεια, χαρίζει σε συνδυασμό με το μεγάλο μήκος και αντίστοιχο κύκλο στροφής (11,38 μέτρα).
Ουσιαστική ποιότητα
Η καμπίνα του φρεσκαρισμένου Mazda 3 δεν έχει σχεδιαστικές διαφορές και ακολουθεί μια οδηγοκεντρική προσέγγιση με προσεγμένη εργονομία, πολύ καλής ποιότητας υλικά και ευλαβικό μοντάρισμα. Οι διαφορές εντοπίζονται στην νέα θέση της θύρας USB και τις νέες επενδύσεις με τις κόκκινες ράφες της έκδοσης Homura.
Η πλειονότητα των πλαστικών είναι μαλακής και ευχάριστης υφής, με τους πίσω να απολαμβάνουν παρόμοιο επίπεδο ποιότητας με τους εμπρός. Ψηλά στην κεντρική κονσόλα, και χωρίς να εξέχει αρκετά, υπάρχει η έγχρωμη οθόνη 8,8 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων που τη χειρίζεσαι αποκλειστικά από το περιστροφικό χειριστήριο στην κονσόλα δαπέδου. Παρά το γεγονός ότι από πλευράς διαστάσεων (4,46 μέτρα μήκος) τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας των μικρών οικογενειακών, οι χώροι στην καμπίνα δεν είναι αυτοί που περιμένεις.
Τέσσερις ενήλικοι λογικού ύψους θα βολευτούν, αλλά πίσω τα ψηλά αναστήματα θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι και ίσως τα πόδια τους. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών, με τα 351 λίτρα να βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Είναι όμως πλήρως εκμεταλλεύσιμος και σε περίπτωση αναδίπλωσης της διαιρούμενης πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργείται επίπεδος χώρος φόρτωσης.
Στο ταμείο
Στον τομέα του εξοπλισμού των εκδόσεων με τον e-Skyactiv G 150, από το βασικό κιόλας πακέτο Plus που κοστίζει 27.429 ευρώ, δεν απουσιάζει τίποτα σημαντικό. Απεναντίας περιλαμβάνει ένα πλούσιο μπουκέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και πολλά στοιχεία άνεσης. Η αμέσως πλουσιότερη έκδοση Homura που λανσάρει και την ανανέωση του μοντέλου, κοστίζει 372 ευρώ επιπλέον (27.801 ευρώ), και περιλαμβάνει τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, τα μαύρα καπάκια στους καθρέφτες, φιμέ πίσω τζάμια και υφασμάτινες επενδύσεις με κόκκινες ραφές. Οι τελευταίες απαντώνται και στο ταμπλό, τα πάνελ των θυρών, την κονσόλα δαπέδου και το υποβραχιόνιο, δίνοντας έναν σπορ αέρα στην καμπίνα του Mazda 3.
Με τα τελευταία δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου, η τιμή του Mazda 3 e-Skyactiv G των 150 ίππων δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, όπως συμβαίνει με τον υψηλό κυβισμό των 2,0 λίτρων. Από την άλλη, για όποιον θέλει κάτι πιο οικονομικό, η γκάμα του ανανεωμένου 3 ξεκινά από τα 24.868 ευρώ για την έκδοση 2.0 e-Skyactiv G των 122 ίππων.
Συμπερασματικά, η συγκεκριμένη έκδοση ανανεωμένου Mazda 3 αποτελεί την χρυσή τομή της γκάμας και την συνιστούμε ανεπιφύλακτα. Η τεχνολογία που ενσωματώνει και η κατασκευαστική αρτιότητά του συνολικά, του επιτρέπουν να κοιτά στα μάτια τον premium ανταγωνισμό χωρίς ενδοιασμούς.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.998 κ.εκ. βενζίνη 24V mild hybrid, 150 PS/6.000 σ.α.λ., 213 Nm/4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 206 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,6 λτ./100 χλμ., 128 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.460/1.795/1.435 χλστ., 2.725 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.305 κιλά
Χώρος αποσκευών: 351 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 27.429 ευρώ/82 ευρώ