Δοκιμάζουμε το νέο Opel Astra GSe

Opel Astra GSe 1

Το νέο Opel Astra φόρεσε τα αθλητικά του και ο εξηλεκτρισμένος χαρακτήρας του φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback επιδόσεων.

H Opel έχει μεγάλη παράδοση στα γρήγορα hatchback. Η ιστορία τους ξεκίνησε με τις εκδόσεις GSi (Grand Sport Injection), οι οποίες μετεξελίχθηκαν σε OPC (Opel Performance Center), ενώ για ένα μικρό διάστημα της προηγούμενης δεκαετίας οι δύο σπορ λογότυποι συνυπήρχαν στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας με διαφοροποιημένο, αλλά σπορ χαρακτήρα.

Opel Astra GSe 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι συγκεκριμένες εκδόσεις όμως αποτελούν πλέον παρελθόν από την γκάμα όλων των μοντέλων της Opel, και την θέση τους παίρνουν τα νέα GSe. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Opel χρησιμοποιεί αυτόν τον λογότυπο σε κάποιο μοντέλο της, μιας και κοσμούσε τις σπορ εκδόσεις των Commodore και Monza του παρελθόντος. Βέβαια, το GSE με κεφαλαία γράμματα σημαίνει Grand Sport Einspritzung (Grand Sport Injection στα αγγλικά), αλλά πλέον πρόκειται για Grand Sport electric, με μικρό e.

Μάλιστα, η Opel αναφέρει ότι ο λογότυπος GSe δημιουργεί πλέον μία νέα υπομάρκα, με εξηλεκτρισμένα μοντέλα επιδόσεων. Η υπάρχουσα γκάμα των GSe αποτελείται από τα Astra, Astra Sports Tourer (με 6 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο) και το τετρακίνητο SUV Grandland των 300 ίππων.

Silent Mode

Για την δημιουργία του νέου Astra GSe, οι σχεδιαστές της Opel πραγματοποίησαν ορισμένες αισθητικές αλλαγές για να τονίσουν τον δυναμικό χαρακτήρα της φίρμας. Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, προχώρησαν στην τοποθέτηση νέων προφυλακτήρων με μαύρες gloss λεπτομέρειες, τροχών αλουμινίου 18 ιντσών που θυμίζουν αυτούς του ηλεκτρικού πρωτότυπου Manta GSe ElectroMOD και μαύρα διακοσμητικά «βράγχια» στην πίσω κολόνα που παραπέμπουν στο Monza GSE της δεκαετίας του ‘80.

Opel Astra GSe 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προσθήκη αυτών των στοιχείων, σε συνδυασμό με τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του Astra έκτης γενιάς, δημιουργούν ένα αρκετά δυναμικό σύνολο, χωρίς να γίνεται ακραίο. Μάλιστα, η μαύρη μάσκα Visor και ο νέος εμπρός προφυλακτήρας σχηματίζουν ένα χαμογελαστό πρόσωπο που θυμίζει μασκοφόρο υπερήρωα, αφήνοντας υπονοούμενα για τον «πονηρό» του χαρακτήρα.

Στην καμπίνα του νέου Opel Astra GSe ξεχωρίζουν τα εμπρός μπάκετ καθίσματα με το ενσωματωμένο προσκέφαλο στην πλάτη και τον λογότυπο της έκδοσης. Πέρα από το γεγονός ότι μαρτυρούν το ανήσυχο ποιόν του μοντέλου, έχουν πιστοποίηση AGR, είναι ντυμένα με συνθετικά οικολογικά υλικά πολύ καλής ποιότητας (alcantara και βινύλιο), διαθέτουν λειτουργία θέρμανσης και του οδηγού ρυθμίζεται ηλεκτρικά.

Opel Astra GSe 17

Το υπόλοιπο εσωτερικό δεν διαφοροποιείται από τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, με το Pure Panel να δηλώνει παρόν με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας και διαγώνιο 10 ιντσών η κάθε μία. Η ποιότητα των υλικών είναι προσεγμένη, με τα πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό να είναι μαλακά και χαμηλότερα να είναι σκληρά. Η συναρμογή τους είναι πολύ καλή, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το πλαίσιο του Pure Panel είναι από μαγνήσιο για αυξημένη ακαμψία του συστήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πλαστικά ψηλά στις πόρτες είναι μαλάκα για τους εμπρός και σκληρά για τους πίσω, όπως συμβαίνει και σε όλη την κατηγορία, και η προσθήκη επενδύσεων alcantara στα πάνελ των θυρών είναι ευχάριστη στην υφή και διαφοροποιεί την εικόνα της καμπίνας.

Opel Astra GSe 8

Ο οδηγός θα κουμπώσει ιδανικά στο κάθισμα και θα βρει εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης, χάρη και στην ευρεία ρύθμιση του flat bottom τιμονιού. Όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στο «πεδίο βολής» του και η ύπαρξη φυσικών πλήκτρων τόσο στο τιμόνι όσο και κάτω από το σύστημα πολυμέσων, δύο σειρές πλήκτρων, ευνοούν την εργονομία. Βέβαια, και η λειτουργία του συστήματος πολυμέσων είναι εύκολη και κατανοητή, ανώτερη από αρκετούς ανταγωνιστές του, και συνδυάζεται με γρήγορο επεξεργαστή, ενώ παρουσιάζει και τις επιπλέον λειτουργίες του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος των 225 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι στην καμπίνα είναι καλοί για τέσσερις ενήλικους, με τους πίσω να έχουν μπόλικο αέρα για το κεφάλι τους και ικανοποιητικό για τα γόνατά τους, λόγω των «εύσωμων» εμπρός καθισμάτων, ενώ στο κέντρο μπορεί να καθίσει και ένας τρίτος χάρη στο χαμηλό ύψος του τούνελ «μετάδοσης».

Opel Astra GSe 15

Το πορτμπαγκάζ από την άλλη έχει μειωθεί κατά 70 λίτρα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις με θερμικό κινητήρα, 352 λίτρα συνολικά, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας ελαφρώς μπροστά από τον πίσω άξονα. Είναι όμως πλήρως εκμεταλλεύσιμος, έχει μεγάλο άνοιγμα και διαθέτει γάντζους για τις χειραποσκευές. Επιπλέον, σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος, δημιουργείται επίπεδος χώρος φόρτωσης που φτάνει τα 1.268 λίτρα.

Blitzkrieg

Το νέο Opel Astra βασίζεται στην τελευταία εκδοχή της πλατφόρμας EMP2 που είναι συμβατή με πολλές σύγχρονες τεχνολογίες, καθώς μπορεί να υποστηρίξει μοντέλα με συστήματα κίνησης με θερμικούς κινητήρες με ή χωρίς ήπια υβριδική υποβοήθηση, επαναφορτιζόμενα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά. Μάλιστα, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου Astra θα βρίσκεται στη χώρα μας τον Οκτώβριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Astra GSe 21

Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα του νέου Opel Astra GSe, αποτελείται από τον γνωστό 4κύλινδρο 1.6 PureTech των 180 ίππων με τον άμεσο ψεκασμό και την twin scroll τουρμπίνα, και ένα ηλεκτρομοτέρ ισχύος 110 ίππων.

Η κίνηση φτάνει αποκλειστικά στους εμπρός μέσω ενός ειδικά εξελιγμένου αυτόματου κιβωτίου με πολύδισκο συμπλέκτη 8 σχέσεων και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, που ενσωματώνει και το ηλεκτρομοτέρ, με την συνδυαστική απόδοση του συστήματος να φτάνει τους 225 ίππους και τα 360 Nm.

Opel Astra GSe 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ηλεκτρομοτέρ παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh (9,9 kWh ωφέλιμη) με δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε περίπου δύο ώρες, ενώ εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά με ευκολία τα 50 χλμ.

Χάρη στον συνδυασμό των δύο μοτέρ, το Astra διαθέτει πολυτάλαντο χαρακτήρα. Υπάρχουν τρεις επιλογές λειτουργίας στο σύστημα κίνησης: Ηλεκτρική, υβριδική και σπορ. Στην πρώτη περίπτωση λειτουργεί μόνο το ηλεκτρομοτέρ και ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης μπορεί να εξασφαλίσει περισσότερα από 50 χλμ. αυτονομίας με ταχύτητα έως και 135 χλμ./ώρα.

Opel Astra GSe 10

Στην υβριδική λειτουργία αποφασίζει το σύστημα διαχείρισης με ποιον τρόπο θα λειτουργήσει, φέρνοντας στο προσκήνιο το θερμικό μοτέρ μόνο στις μεσαίες και μεγάλες ταχύτητες ή όταν βυθίσει εντονότερα το πεντάλ του γκαζιού ο οδηγός. Στο σπορ πρόγραμμα λειτουργούν και τα δύο μοτέρ για την επίτευξη της μέγιστης απόδοσης και αυξάνεται και η ένταση του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας. Η τελευταία μπορεί να ενεργοποιηθεί και από το πλήκτρο B (Brake) στον επιλογέα ταχυτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών γίνεται από το πλήκτρο δίπλα από τον επιλογέα, με την μετάβασή τους να γίνεται ομαλά. Μόνο όταν μπει στο παιχνίδι ο θερμικός κινητήρας θα γίνει αισθητή η παρουσία του, όχι όμως σε σημείο που να ενοχλεί. Υπάρχει και σύστημα που ενισχύει την χροιά του στην σπορ λειτουργία, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν ακούσαμε και μεγάλη διαφορά.

Opel Astra GSe 14

Οι επιδόσεις που χαρίζει στο νέο Astra GSe είναι καλές για την κατηγορία, με την Opel να ανακοινώνει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ. Πατώντας βαθιά το πεντάλ του γκαζιού πάντως, δεν μπορείς να αμφισβητήσεις το τσαγανό που διαθέτει, ενώ ο τρόπος που ανεβαίνουν τα χλμ./ώρα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων δείχνουν ότι τα 235 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι επίσης ένα ρεαλιστικό νούμερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πραγματικότητα, το Astra GSe μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, μιας και η μπαταρία είναι ικανή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες χωρίς να τεθεί σε λειτουργία ο τούρμπο κινητήρας. Αυτός είναι βέβαια και ο ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης ενός plug-in hybrid αυτοκινήτου. Τις καθημερινές μπορείς να κινείσαι ηλεκτρικά φορτίζοντας στο σπίτι ή το γραφείο, ενώ σε μια εξόρμηση θα συνδράμει και ο θερμικός κινητήρας.

Opel Astra GSe 13

Στην υβριδική λειτουργία και αφού εξαντλήσει όλη την ηλεκτρική αυτονομία, το σύστημα του Astra GSe φροντίζει για πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται κοντά στα 4,0 λτ./100 χλμ. για τα πρώτα 100 χλμ. Από εκεί και πέρα, εάν δεν ξαναφορτίσεις η κατανάλωση θα ανέβει κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. Περίπου όσο και στο σπορ πρόγραμμα, με τις τιμές να εντυπωσιάζουν σε κάθε περίπτωση εάν αναλογιστούμε το αυξημένο του βάρος (1.628 κιλά) και τις επιδόσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

GT, όχι GTi

Οι μηχανικοί της Opel όμως δεν στάθηκαν μόνο στην τοποθέτηση του ισχυρού plug-in hybrid συστήματος κίνησης του Ομίλου Stellantis για την δημιουργία της σπορτίφ έκδοσης GSe, αλλά προχώρησαν και σε ορισμένες ουσιαστικές αλλαγές για να τονίσουν τις προδιαγραφές της.

Opel Astra GSe 4

Μην ξεχνάτε ότι απευθύνεται σε ένα πιο δυναμικό κοινό που απαιτεί από το αυτοκίνητο μεγαλύτερη ακρίβεια στο χειρισμό, αναβαθμισμένες επιδόσεις και πλουσιότερη αίσθηση κατά την οδήγηση.

Για αυτούς τους λόγους, το πάτωμα είναι ειδικά ενισχυμένο και το έφερε 10 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος, για ευνόητους λόγους. Από την άλλη, τοποθετήθηκαν αμορτισέρ της KONI με τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping), που επιτρέπει διαφορετικά χαρακτηριστικά απόσβεσης ανάλογα τις συνθήκες.

Opel Astra GSe 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, η έκδοση φέρει αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης για ακόμα πιο άμεσο αρχικό «δάγκωμα», ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει γίνει ελαφρώς πιο γρήγορο και άμεσο. Αλλαγή υπάρχει και στη ρύθμιση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (ESP), που σύμφωνα με τους μηχανικούς του δίνει περισσότερη ελευθερία κινήσεων υπό πίεση.

Στην πράξη, ο οδηγός θα νοιώσει ένα αρκετά καλοκουρδισμένο σύνολο, με την ρύθμιση της ανάρτησης να συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα, ενώ η κλίση στις στροφές είναι λογική. Δεν είναι ιδιαίτερα σφιχτό, είναι όσο όσο, πετυχαίνοντας εύκολα τον στόχο των μηχανικών για την δημιουργία ενός all-rounder. Επιπλέον, σε καμία περίπτωση δεν θα ακουστεί η λειτουργία της, ακόμα και με τους στάνταρ τροχούς των 18 ιντσών.

Opel Astra GSe 20

Σε περίπτωση που αναζητήσεις τις επιδόσεις που προσφέρει το σύστημα κίνησης και επιτεθείς σε μια πιο σφιχτή διαδρομή, το Astra GSe δεν θα δυσανασχετήσει και θα κινηθείς αρκετά σβέλτα. Το τιμόνι είναι άμεσο και πιο γρήγορο από τις συμβατικές εκδόσεις, προσφέρει καλό βάρος στο σπορ πρόγραμμα, αλλά δεν ξεχωρίζει για την αίσθηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού. Τα φρένα από την άλλη είναι δυνατά, συνεργάζονται καλά με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας και δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης. Το αναθεωρημένο ESP χαρίζει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, αλλά απενεργοποιείται πλήρως μέχρι τα 60 χλμ./ώρα και δεν επιτρέπει υπερβολές. Αφήνει όμως το πίσω μέρος να είναι πιο συμμετοχικό, αναβαθμίζοντας την «ευκινησία» του νέου Astra GSe.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υβριδικό υψηλού τουρισμού

Ο τιμοκατάλογος του νέου Opel Astra GSe θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες και, σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία, η τιμή του θα κυμαίνεται ελαφρώς πάνω από τα 50.000 ευρώ.

Όπως είναι λογικό, από πλευράς εξοπλισμού, άνεσης και συνδεσιμότητας, η κορυφαία έκδοση του Astra έκτης γενιάς διαθέτει τα πάντα, που σε συνδυασμό με τις αλλαγές που έχει υποστεί σε πλαίσιο, ανάρτηση, τιμόνι και φρένα, καταφέρνουν να δικαιολογούν την τιμή του.

Opel Astra GSe 19

Επιπλέον, λόγω της επαναφορτιζόμενης υβριδικής τεχνολογίας που φέρει, δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να εισέρχεται καθημερινά στο Δακτύλιο.

Ακόμα, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, έτσι και το Astra GSe καλύπτεται από πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη, με την εγγύηση της μπαταρίας του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος κίνησης να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή τα 160.000 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Astra GSe 6

Εν κατακλείδι, το νέο Opel Astra GSe προσφέρει τον απαραίτητο δυναμισμό που επιβάλει ο λογότυπος, προσθέτοντας στον σπορτίφ χαρακτήρα του την μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και την δραστική μείωση στα ετήσια πάγια έξοδα. Ένας πραγματικός δεκαθλητής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 180 ίπποι/6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.750 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 110 ίπποι, 320 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 225 ίπποι, 360 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 235 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,1 λτ./100 χλμ., 25 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.374/1.860/1.442 χλστ., 2.680 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.628 κιλά
Χώρος αποσκευών: 352 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες - 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ