Το νέο Opel Astra «πάτησε» Ελλάδα και επιχειρεί να γράψει από την αρχή την ιστορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks. Το δοκιμάζουμε στην έκδοση βενζίνης των 131 ίππων και «ευτυχώς αναφέρουμε».
Το hatchback της διπλανής πόρτας; Θα μπορούσε, καθώς μετά από 30 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στους ελληνικούς δρόμους και επτά άκρως επιτυχημένες γενιές, οι περισσότεροι από εμάς θα μπορούσαν να διηγηθούν μια ιστορία στην οποία πρωταγωνιστεί το γνωστό και μη εξαιρετέο Opel Astra.
Το γερμανικό best seller με το πλούσιο βιογραφικό του αλλά και τον καθοριστικό για την εξέλιξη των πραγμάτων ρόλο, ξεκινά τη δική του εκστρατεία με μοναδικό σκοπό να κατακτήσει και πάλι την κορυφή μιας κατηγορίας, η οποία αν και έπαψε να απασχολεί τα πρωτοσέλιδα του Ειδικού Τύπου, παραμένει εξαιρετικά κρίσιμη και σημαντική.
BUY NOW
Προσπερνώντας, λοιπόν, το γεγονός ότι τα μικρομεσαία hatchback δεν απολαμβάνουν τη δόξα του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος, το νέο Opel Astra καλείται να αποδείξει, πρωτίστως στον εαυτό του και δευτερευόντως σε όλους τους υπόλοιπους ότι η περίοπτη θέση που διεκδικεί στη νέα τάξη πραγμάτων δεν αντιβαίνει στην κοινή λογική-πρακτική, η οποία θέλει κάθε λογής SUV να φιγουράρει ως η βέλτιστη επιλογή.
Ουσία και θέαμα
Οι φωτογραφίες είναι σχεδόν βέβαιο ότι το αδικούν, αποτυγχάνοντας να αποδώσουν πλήρως την τρισδιάστατη υπόσταση του σχεδιασμού του. Το Opel Astra ανέκαθεν αποτελούσε μία από τις ελκυστικότερες προτάσεις της κατηγορίας του και η όγδοη κατά σειρά γενιά του, η οποία στέκεται μπροστά σου γεμίζοντας το οπτικό σου πεδίο με το πληθωρικό της ανάστημα δεν δείχνει διατεθειμένη να σπάσει την εν λόγω παράδοση.
Το OpelVizor, το οποίο γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο νέο Mokka, προσφέρει τα απαραίτητα ερεθίσματα ώστε να μην απαιτηθεί περαιτέρω διερεύνηση για την καταγωγή ενός αυτοκινήτου που όχι τυχαία σχεδιάστηκε επί γερμανικού εδάφους.
Παρά το γεγονός λοιπόν ότι η 8η γενιά του Opel Astra είναι η πρώτη που εξελίχθηκε μετά και τη γαλλογερμανική σύμπραξη και τη δημιουργία του ομίλου Stellantis με τη συμμετοχή της Peugeot-Citroen, της Opel και της Fiat-Chrysler, η εικόνα του γερμανικού best seller απέχει παρασάγγας από το πρόσφατο παράδειγμα του συγγενικού Peugeot 308.
To νέο Opel Astra όχι μόνον κατάφερε να αποκτήσει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα, αλλά και να συσπειρώσει γύρω του τις συντηρητικότερες δυνάμεις, οι οποίες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ως αθεράπευτα φλύαρο και κουραστικό οτιδήποτε λιγότερο… γερμανικό.
Είναι και η άκρως επιτυχημένη χρωματική επιλογή του ολοζώντανου και άκρως καλοκαιρινού Kult Yellow που τραβάει, λες και πρόκειται για κάποιο πανίσχυρο βαρυτικό πεδίο, τα βλέμματα πάνω του.
Κλείνοντας με το παρουσιαστικό του νέου Astra ίσως είναι σκόπιμο να αναζητήσεις στις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος τη διάθεση του μικρομεσαίου Opel να αλλάξει… κατηγορία. Μπορεί το μήκος του πεντάθυρου hatchback να παρουσιάζει οριακή αύξηση σε σχέση με το παρελθόν, φτάνοντας πλέον τα 4,38 μέτρα, δεν ισχύει το ίδιο ωστόσο και για το μεταξόνιο το οποίο κέρδισε 1,3 εκατοστά αγγίζοντας τα 2,675 μέτρα.
Εξορθολογισμός
Στο εσωτερικό, οι περιπτύξεις των αυστηρών, κατά τ’ άλλα, γεωμετρικών σχημάτων συνεχίζονται, παρά το γεγονός ότι η απουσία χρώματος από τις επιμέρους επιφάνειες κρατά πιο χαμηλά τους τόνους.
Άλλωστε οι Γερμανοί φαίνεται πως επέλεξαν το πιο σύντομο και ασφαλές μονοπάτι ώστε να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, αποφεύγοντας σαν το διάβολο το λιβάνι τους σχεδιαστικούς νεοτερισμούς και τους εργονομικούς ακροβατισμούς.
Αυτό επί της ουσίας σημαίνει ότι τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων όσο και οι βασικοί διακόπτες ελέγχου βρίσκονται στη σωστή τους θέση, επιτρέποντας στον οδηγό να προσαρμοστεί τάχιστα στα μέτρα και τα σταθμά του νέου Opel Astra.
Οι φυσικοί διακόπτες συνυπάρχουν αρμονικά με την οθόνη αφής των 10 ιντσών, καθιστώντας ομαλότερη τη μετάβαση από ένα γνώριμο-αναλογικό περιβάλλον σε μια πλήρως ψηφιοποιημένη πραγματικότητα.
Στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Ultimate, το νέο Opel Astra εξαντλεί το τεχνολογικό του οπλοστάσιο, συνεπώς πέρα από τις δύο ψηφιακές οθόνες του Pure Panel Pro, πρόκειται να συναντήσεις χαρακτηριστικά όπως το έγχρωμο Head-Up Display, τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και τους state of the art προβολείς με τα 168 στοιχεία LED.
Ακόμα και τα καθίσματα οδηγού και του συνοδηγού φέρουν την πιστοποίηση AGR (Aktion Gesunder Rücken), η οποία επισφραγίζει όχι μόνον την άνεση που είναι ικανά να προσφέρουν αλλά και τον βελτιστοποιημένο ορθοπεδικά σχεδιασμό τους.
Την απολύτως καθησυχαστική αίσθηση ότι τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη του την εισπράττεις και από την πιστότητα με την οποία τα επιμέρους υλικά εναλλάσσονται στις επιφάνειες του θαλάμου επιβατών, επιδεικνύοντας κορυφαίο φινίρισμα και ανάλογη συναρμογή.
Οι μεγαλύτεροι, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, χώροι για επιβάτες και αποσκευές ενισχύουν περαιτέρω την επιχειρηματολογία του νέου Opel Astra υπενθυμίζοντας σε όλους τον πραγματικό του ρόλο ενός μικρομεσαίου hatchback και τη στενή σχέση που εξακολουθεί να έχει με έννοιες όπως η πρακτικότητα και η ευχρηστία.
Έχει Άστρο
Το νέο Opel Astra δεν θυμίζει σε τίποτα το ίδιο του το παρελθόν. Και πώς να θυμίζει άλλωστε, από τη στιγμή που δεν μοιράζεται ούτε μισή… βίδα με το αυτοκίνητο το οποίο επάξια αντικαθιστά. Νέο πλαίσιο, νέος κινητήρας, νέα ήθη και έθιμα για ένα Opel που έχει καταφέρει να βρει ισορροπία ανάμεσα στη γερμανική καταγωγή του και τα όσα πρεσβεύει η περίφημη γαλλική σχολή.
Βλέπετε η πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει βασιστεί η 8η γενιά του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε και τα μηχανικά μέρη που την πλαισιώνουν φέρουν την υπογραφή των Γάλλων του μέχρι πρότινος γνωστού PSA Group, εξασφαλίζοντας πολύτιμα στοιχεία που έλλειπαν από την ιδιοσυγκρασία του.
Μόνο και μόνο το γεγονός ότι η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου αυξήθηκε κατά 14% σε σχέση με το παρελθόν αρκεί για να πείσει ακόμα και τους πιο δύσπιστους για τα βήματα προόδου που έχουν επιτευχθεί.
Φυσικά δεν αρκεί μια αισθητά αποτελεσματικότερη «ραχοκοκαλιά» ώστε να αλλάξει η κοσμοθεωρία ενός αυτοκινήτου που δεν μας είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα σε θεαματικές αλλαγές. Έτσι, λοιπόν, οι μηχανικοί της Opel σήκωσαν μανίκια, παρεμβαίνοντας στις ρυθμίσεις της ανάρτησης καθιστώντας το νέο Astra «Αutobahnproof».
Στην προκειμένη περίπτωση, βέβαια, η συνέχεια δεν γράφτηκε στον γερμανικό αυτοκινητόδρομο αλλά στους ελληνικούς δρόμους, όπου το νέο Opel Astra δεν άργησε να λάμψει ξεδιπλώνοντας το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του.
Στην έκδοση η οποία συνδυάζει τον τρικύλινδρο-υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 131 ίππων με το εγνωσμένης αξίας αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το νέο Opel Astra μάς υπενθυμίζει ότι τα μικρομεσαία hatchback ίσως να μην έχουν πει ακόμα την τελευταία τους κουβέντα.
Το γεγονός ότι κάθεσαι χαμηλά, ελάχιστα μετριάζει την περιμετρική ορατότητα. Αντιθέτως, η άμεση αλλά διόλου κουραστική επαφή σου με την άσφαλτο δημιουργεί ευθύς αμέσως το αίσθημα της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας δίνοντας το έναυσμα για τη συνέχεια.
Αν και το σύστημα διεύθυνσης δεν διαθέτει την αμεσότητα του Peugeot 308, χαρίζει μεγαλύτερη ακρίβεια στις κινήσεις σου και τη δυνατότητα να διορθώσεις ανά πάσα στιγμή χωρίς να φλερτάρεις μόνιμα με την υπερβολή.
Άλλωστε με τους τροχούς των 18 ιντσών της κορυφαίας εξοπλιστικής έκδοσης Ultimate και τα εξαιρετικά Michelin Primacy 4, θα χρειαστεί να προσπαθήσεις και μάλιστα σκληρά ώστε να βρεθείς εκτεθειμένος στους απαράβατους νόμους της Φυσικής.
Ερωτηματικό, σε σχέση με την ικανότητά του να υποστηρίξει τον ρόλο του κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του Opel Astra, θα μπορούσε να αποτελέσει και το τρικύλινδρο σύνολο, ωστόσο, για πολλοστή φορά ο γνωστός στους περισσότερους PureTech του 1,2 λίτρου θα διαψεύσει όσους θα ποντάρουν στην αποτυχία του.
Εύστροφος και με εντυπωσιακό για τα κυβικά του βάθος, κάνει θαύματα έχοντας στο πλευρό του το εξαιρετικό σε όλα οκτατάχυτο κιβώτιο της Aisin. Οι επιδόσεις μαρτυρούν τον ρυθμό που μπορείς να ακολουθήσει πίσω από το τιμόνι του νέου Opel Astra.
Aν πάλι αποφασίσεις να απλώσεις τους 131 ίππους και τα 230 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου και επιλέξεις το αποδοτικότερο πρόγραμμα οδήγησης θα απολαύσεις τη μέση τιμή της κατανάλωση καυσίμου να υποχωρεί σε απροσδόκητα χαμηλά επίπεδα (βλέπε 5,4 λίτρα/100 χλμ).
Καλύτερο από ποτέ
Δεν χρειάζεται και ιδιαίτερη σκέψη ώστε να καταλήξει κανείς στο συμπέρασμα ότι το σημερινό Opel Astra είναι το καλύτερο που έχει φτάσει μέχρι σήμερα έως τη γραμμή παραγωγής. Η γαλλική επιρροή χάρισε στο δημοφιλέστατο μικρομεσαίο hatchback «όπλα» πρώτης γραμμής και την ευκαιρία να κοιτά με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Opel Astra 1.2 T 130 Auto
Κινητήρας: 1.198 κ.εκ. βενζίνη, 131 PS/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 λτ./100 χλμ., 123 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.374/1.860/1.441 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.258 κιλά
Χώρος αποσκευών: 422 λίτρα
Τιμή -Τέλη κυκλοφορίας: 29.300 ευρώ / 79 ευρώ