Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 208 Hybrid των 100 ίππων
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
To 208 ανανεώθηκε πρόσφατα και πέρα από τις αισθητικές και εξοπλιστικές αλλαγές, φέρει πλέον και νέες ήπια υβριδικές εκδόσεις με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
H Peugeot βαδίζει με σταθερά βήματα στο μονοπάτι εξηλεκτρισμού που έχει χαράξει και όλα τα μοντέλα της υπάρχουσας γκάμας διατίθενται σε εκδόσεις είτε με ήπια υβριδική υποβοήθηση, είτε με επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, είτε αμιγώς ηλεκτρικές.
Το εξαιρετικά δημοφιλές «λιονταράκι» της Peugeot, το 208, βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του και πριν μερικούς μήνες υπέστη το καθιερωμένο στη μέση του κύκλου ζωής facelift, με σκοπό να συνεχίσει την πετυχημένη εμπορική του πορεία.
BUY NOW
Πέρα από την πιο φρέσκια αισθητική και εικόνα, το ανανεωμένο Peugeot 208 απέκτησε και διαφοροποιημένη γκάμα κινητήρων. Πλέον διαθέτει δύο ηλεκτρικές εκδόσεις, ενώ η πετρελαιοκίνητη πήρε την άγουσα για τα αποδυτήρια. Στη θέση της τελευταίας, βρίσκουμε πλέον την Hybrid με θερμικό κινητήρα βενζίνης σε δύο εκδόσεις με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο: με 100 ή 136 ίππους.
Κομψό και δυναμικό
Το ανανεωμένο 208 φέρει πλέον τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας που πρωτοείδαμε στο μεγαλύτερο 308. Διαθέτει τη νέα «βαμμένη» στο χρώμα του αμαξώματος μάσκα, τα φώτα τύπου LED με τις τρεις νυχιές και το ανασχεδιασμένο και μεγαλύτερο σήμα στο κέντρο της μάσκας. Η βαμμένη μάσκα ήταν σήμα κατατεθέν της ηλεκτρικής έκδοσης, τώρα όμως συμβολίζει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας και την διαθέτουν όλες οι εκδόσεις.
Πίσω, οι αλλαγές εντοπίζονται στα ανασχεδιασμένα φώτα τύπου LED με τις τρεις οριζόντιες γραμμές (πριν ήταν κάθετες και πιο χοντρές) και την μαύρη διακοσμητική φάσα που τα ενώνει, τονίζοντας παράλληλα το πλάτος του αυτοκινήτου. Ακόμα, αλλαγές υπάρχουν στην χρωματική παλέτα, τα σχέδια των τροχών αλουμινίου και τα λογότυπα εμπρός/πίσω που έχουν χρώμα Basalt Grey.
Ανοίγοντας την στιβαρή πόρτα του 208, αντικρίζεις μια καλαίσθητη καμπίνα που αποπνέει ποιότητα. Η τελευταία επιβεβαιώνεται με το που κάτσεις στο ευμεγέθες και άνετο κάθισμα που αγκαλιάζει σωστά το σώμα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και θα βολέψει όλους τους σωματότυπους.
Το ταμπλό του ανανεωμένου 208 εξακολουθεί να έχει οδηγοκεντρική προσέγγιση με την κλίση της κεντρικής κονσόλας να ευνοεί την εργονομία και την λήψη πληροφορίας από τον οδηγό. Τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό είναι μαλακά και σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, με το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να είναι κορυφαίο για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ψηλά στην κεντρική κονσόλα συναντάμε τη νέα έγχρωμη οθόνη αφής των 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) και ακριβώς από κάτω βρίσκονται οι κεντρικοί αεραγωγοί με τους πολύ χρηστικούς φυσικούς διακόπτες/συντομεύσεις για τις βασικές λειτουργίες.
Νέος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών (2D i-Cockpit) της μεσαίας εξοπλιστικής έκδοσης Allure. Διαθέτει καλά γραφικά, έχει γρήγορη απόκριση στα διαφορετικά μοτίβα και είναι πολύ ευανάγνωστος. Το τρισδιάστατο i-Cockpit παραμένει στην πλουσιότερη έκδοση GT, αλλά θεωρούμε ότι ο δισδιάστατος είναι πιο όμορφος στο μάτι.
Η πρακτικότητα και η εργονομία δεν έχουν διαφοροποιηθεί, με το αναβαθμισμένο λογισμικό του συστήματος πολυμέσων να εκτελεί ταχύτερα τις εντολές που δέχεται. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και ευρύχωρες, ενώ πολύ εξυπηρετική είναι η κεντρική θήκη που ανοιγοκλείνει και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για κινητό τηλέφωνο.
Οι χώροι του ανανεωμένου 208 δεν έχουν διαφοροποιηθεί, πράγμα που σημαίνει ότι τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν, αρκεί οι πίσω να μην είναι πολύ ψηλοί γιατί θα αναζητήσουν περισσότερο αέρα για τα γόνατά τους. Ότι έχει χάσει σε ευρυχωρία για τους πίσω, το κέρδισε στο χώρο για τις αποσκευές, με την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία με τα 352 λίτρα που διαθέτει.
Εξηλεκτρισμός ουσίας
Με το νέο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης του Ομίλου Stellantis, η Peugeot προσφέρει μία πολύ ισχυρή εξηλεκτρισμένη εναλλακτική που μπορεί να προσφέρει την ηρεμία και την ησυχία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Παράλληλα, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, όντας το καλύτερο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης της αγοράς.
Οι εκδόσεις Hybrid, έτσι τις αναφέρει η γαλλική εταιρεία, φέρουν τον αναβαθμισμένο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων PureTech που λειτουργεί στον κύκλο Miller, διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και συνδυάζεται αποκλειστικά νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DCS6). Στα σωθικά του τελευταίου βρίσκουμε ένα ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 28 ίππων και 55 Nm που παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία 0,9 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη), και κινεί ηλεκτρικά σε ήπιες συνθήκες κίνησης το μικρό λιονταράκι, μειώνοντας κατ’ επέκταση την κατανάλωση καυσίμου.
Ειδικότερα, το νέο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης της Peugeot φέρει την αναβαθμισμένη γενιά του πολυβραβευμένου 3κύλινδρου 1.2 PureTech που διαθέτει νέα μέρη σε ποσοστό 40% και έχει εξελιχθεί ειδικά για εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης. Παράλληλα, οι μηχανικοί της γαλλικής εταιρείας τοποθέτησαν τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και καδένα χρονισμού για βελτιωμένη απόδοση σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών και αυξημένη αξιοπιστία. Ακόμα, πληροί τις προδιαγραφές ρύπων 6.4 και λειτουργεί στον κύκλο Miller, παρουσιάζοντας αυξημένη θερμοδυναμική απόδοση.
Το 208 Hybrid που οδηγούμε αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ., ενώ το ηλεκτρομοτέρ αποδίδει μέγιστη ισχύ 29 ίππων και ροπή 55 Nm, εξασφαλίζοντας αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε αστικές και όχι μόνο συνθήκες. Παράλληλα, διαθέτει ένα έντονο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας που γεμίζει γρήγορα την μπαταρία και χάρη στην ισχύ της (ανάβουν και τα φώτα των φρένων), μειώνει την φθορά στο σύστημα πέδησης.
Συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που διαθέτει και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddle στο τιμόνι. Το συγκεκριμένο σασμάν έχει σχεδιαστεί από την αρχή για να υποστηρίξει την ήπια υβριδική τεχνολογία και διαθέτει πολύ μαζεμένες διαστάσεις. Στον τομέα των επιδόσεων του 208 Hybrid 100, η Peugeot ανακοινώνει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και τελική ταχύτητά του φτάνει τα 193 χλμ./ώρα.
Στην πράξη, δεν θα χρειαστείς και πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του για να αντιληφθείς ότι έχεις να κάνεις με ένα διαφορετικό ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που λειτουργεί σωστά και είναι το καλύτερο του είδους (τελεία).
Πέρα από το γεγονός ότι με λίγη προσοχή στο πεντάλ του γκαζιού μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά για αρκετά χιλιόμετρα, το σύστημα δεν αδρανοποιείται στις μεγάλες ταχύτητες και λειτουργεί σε όλο το φάσμα ταχύτητας κίνησης. Μπορείς δηλαδή να κινείσαι με ταχύτητα ταξιδίου, να αφήσεις για ένα δευτερόλεπτο το γκάζι, να σβήσει ο θερμικός κινητήρας και να διατηρήσεις τη φόρα μόνο με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα (με ευγενικό πάτημα του γκαζιού).
Σε αστικό περιβάλλον και με στρωτό και ήρεμο στιλ οδήγησης, είναι ικανό να κινηθεί ηλεκτρικά σε ποσοστό που μπορεί να ξεπεράσει και το 50%. Το ανανεωμένο 208 Hybrid υποστηρίζει πολύ σωστά την εξηλεκτρισμένη φύση του, χάρη ήσυχη λειτουργία της ανάρτησης και την προσεγμένη ηχομόνωση.
Εάν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σβέλτα και να εκμεταλλευτεί την ισχύ και την ροπή του κινητήρα, το 208 δεν θα πει όχι. Στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης (έχει τρία μαζί με το Eco και το Normal), η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται, το ηλεκτρομοτέρ σιγοντάρει διαρκώς τον θερμικό κινητήρα με boost 12 ίππων και το κιβώτιο πραγματοποιεί πολύ γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Δεν τις κρατάει στον κόφτη (αλλάζει 1η και 2α στις 5.500 σ.α.λ. και τις υπόλοιπες στις 6.000 σ.α.λ.), λειτουργεί ομαλά, ακούει εύκολα στο kickdown και μπορεί να κατεβάσει μονοκοπανιά τέσσερις σχέσεις.
Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλό έλεγχο, διαχειρίζεται σωστά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, και μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα ακουστεί ελαφρώς η εμπρός ανάρτηση. Το τιμόνι είναι σχετικά άμεσο και με καλό βάρος, ενώ στέλνει και κάμποση πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Οι κλίσεις είναι υπαρκτές και ελεγχόμενες, αλλά δεν επηρεάζουν την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός.
Στο τομέα της κατανάλωσης, το 208 Hybrid 100 κατάφερε να κινηθεί κατά την διάρκεια της δοκιμής με μόλις 5,5 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες κυκλοφορίας. Υπό πίεση δεν θα ξεπεράσει τα 6 λτ./100 χλμ., ενώ σε χαλαρό ρυθμό κίνησης και χωρίς ιδιαίτερο κόπο θα πέσει με ευκολία κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ.
Στο ταμείο
Το Peugeot 208 Hybrid 100 έχει τιμή εκκίνησης τα 23.400 ευρώ στην βασική έκδοση Active, με την πλουσιότερη και εξαιρετικά συνιστώμενη Allure που δοκιμάζουμε να κοστίζει μόλις 500 ευρώ παραπάνω. Η συγκεκριμένη έκδοση φέρει ταιριαστό, στον χαρακτήρα του μοντέλου, εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ κοστίζει μόλις 1.500 ευρώ περισσότερα από την αντίστοιχη με τους 100 ίππους, που δεν έχει το υβριδικό σύστημα κίνησης και το αυτόματο σασμάν.
Εν κατακλείδι, το νέο Peugeot 208 Hybrid 100 με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή στην κατηγορία, καθώς διαθέτει το καλύτερο σε λειτουργία και απόδοση ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης της αγοράς, έχει κορυφαία ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό στην έκδοση Allure, προσεγμένα οδικά χαρακτηριστικά και χαμηλό κόστος χρήσης. Εάν σε αυτά συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας, την δυνατότητα να εισέρχεται καθημερινά στον Δακτύλιο και φυσικά την τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης, τότε είναι δεδομένο ότι θα βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 193 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,5 λτ./100 χλμ., 101 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.055/1.765/1.430 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.220 κιλά
Χώρος αποσκευών: 309 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 23.400 ευρώ/0 ευρώ