Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 3008 Hybrid e-DCS6 των 136 ίππων

Peugeot 3008

Το Peugeot 3008 επανασυστήνεται στη νέα γενιά του, οδηγώντας τη γαλλική φίρμα σε ακόμα πιο premium μονοπάτια. Ταυτόχρονα, προσφέρει κινητήρια σύνολα που έλειπαν από τη γκάμα του, όπως τον υβριδικό κινητήρα των 136 ίππων.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το Peugeot 3008, ειδικά η δεύτερη γενιά του, ήταν το μοντέλο που οδήγησε τη γαλλική εταιρεία σε μια νέα εποχή, επαναπροσδιορίζοντας την ταυτότητά της και επαναφέροντάς την στην κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Με πάνω από 1.320.000 πωλήσεις από την πρώτη παρουσίασή του, το οικογενειακό SUV όχι μόνο συνεχίζει να πουλάει με εξαιρετικό ρυθμό, αλλά συμπαρασύρει και τα άλλα μοντέλα της εταιρείας σε υψηλότερες θέσεις στις λίστες πωλήσεων, κληροδοτώντας τους τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 3008 hybrid 1

Η Peugeot, βλέποντας την απήχηση του μοντέλου, δεν επαναπαύτηκε στις δάφνες της, αλλά προχώρησε σε μια ριζική ανανέωση του σημαντικότερου, πέρα από κάθε αμφιβολία, αυτοκινήτου στη γκάμα της. Η νέα γενιά που μόλις ήρθε στην Ελλάδα είναι ακόμα πιο ολοκληρωμένη, με κινητήρια σύνολα που εναρμονίζονται με τα σημερινά δεδομένα.

Μαγνητίζει τα βλέμματα

Ο σχεδιασμός του νέου Peugeot 3008 είναι γνώριμος αλλά και φρέσκος. Οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την οπτική συγγένεια με τον προκάτοχό του, προσθέτοντας ταυτόχρονα στοιχεία που πρωτοσυναντώνται στο μοντέλο. Ο συνδυασμός τους, δημιουργεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά SUV οχήματα της εποχής.

Το σφηνοειδές σχήμα του, ενισχύεται από την αεροτομή με τις δύο εξοχές στις άκρες, και οι ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις του (μήκος 4,54 μ., πλάτος 1,89 μ. και ύψος 1,64 μ.), κάνουν το γαλλικό SUV ακόμα πιο επιβλητικό στον δρόμο, τονίζοντας τη δυναμική του εμφάνιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 3008 hybrid 2

Στο μπροστινό μέρος συναντάμε την ανασχεδιασμένη μάσκα, η οποία δίνει την εντύπωση ότι είναι ενιαία με το υπόλοιπο αμάξωμα και έχει σχεδιαστεί για να αναδεικνύει το νέο έμβλημα της Peugeot. Ταυτόχρονα, δένει αρμονικά με τους αιχμηρούς, λεπτούς προβολείς LED και τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας που συνεχίζουν να ακολουθούν τη λογική των τριών «νυχιών».

Το πίσω τμήμα είναι πλέον πιο μυώδες, με την ducktail αεροτομή στην πόρτα του πορτμπαγκάζ και τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED να κλέβουν την παράσταση.

Peugeot 3008 hybrid 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σχεδιασμός του νέου Peugeot 3008 έχει περιορίσει τον αεροδυναμικό συντελεστή στα 0,28 Cx, επίδοση που τοποθετεί τη γαλλική πρόταση ανάμεσα στις κορυφαίες της κατηγορίας. Την ίδια στιγμή η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 20 εκ., ενώ το γαλλικό μοντέλο συνεχίζει να εφοδιάζεται με περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά, με τις νέας σχεδίασης ζάντες 19 ιντσών να γεμίζουν με εντυπωσιακό τρόπο τους θόλους των τροχών.

Ακόμα πιο digital, ακόμα πιο ευρύχωρο

Μεγάλες και σημαντικές αλλαγές συναντάμε και στην premium καμπίνα του μοντέλου, η οποία είναι κατασκευασμένη από ποιοτικά, μαλακά υλικά, με κορυφαία συναρμογή και εξαιρετικό φινίρισμα. Η όλη αίσθηση ποιότητας ενισχύεται από το ειδικό ύφασμα που ντύνει ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό, την ανασχεδιασμένη κονσόλα και μέρη των θυρών.

Peugeot 3008 hybrid 4

Αυτό όμως που εντυπωσιάζει στο εσωτερικό είναι το νέο Panoramic i-Cockpit, που βλέπουμε για πρώτη φορά σε μοντέλο της Peugeot και το οποίο αποτελεί την εξέλιξη του i-cockpit 3D και ξεχωρίζει χάρη στην «αιωρούμενη» πανοραμική οθόνη των 21 ιντσών υψηλής ευκρίνειας, η οποία χωρίζεται σε δύο βασικά τμήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αριστερή πλευρά της έχει αναλάβει το ρόλο του πίνακα οργάνων, με τον οδηγό να μπορεί να τη διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό σύμφωνα με τα δικά του θέλω, ενώ η δεξιά είναι για τη χρήση του συστήματος πολυμέσων και των υπολοίπων λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Peugeot 3008 hybrid 5

Ανασχεδιασμένο και αναβαθμισμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι και το θερμαινόμενο τιμόνι, το οποίο, αν και παραμένει συμπαγές σε διαστάσεις, έχει σωστό πάχος και φέρει νέους διακόπτες αφής.

Ιδιαίτερα βολική και εύχρηστη είναι η μικρή wide screen οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας, που φιλοξενεί τα χειριστήρια iToggles, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει άμεση πρόσβαση σε έως και 10 λειτουργίες χωρίς να χρειάζεται να ψάχνει στο κύριο μενού του συστήματος πολυμέσων.

Peugeot 3008 hybrid 6
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εργονομία και την πρακτικότητα, φέροντας φυσικά κουμπιά για λειτουργίες του κλιματισμού, ενώ η προσθήκη ροδέλας στο τούνελ της ανάμεσα στα καθίσματα για την αυξομείωση του ήχου είναι μια ευχάριστη έκπληξη.

Τα καθίσματα, ειδικά στην GT έκδοση που είχαμε στην κατοχή μας, προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, είναι άνετα χάρη στον αφρό υψηλής πυκνότητας και διαθέτουν πιστοποίηση AGR, που τα κάνει ιδανικά για ανθρώπους με πόνους στην πλάτη και λοιπά μυοσκελετικά προβλήματα.

Peugeot 3008 hybrid 7

Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει πλέον μετακομίσει δίπλα στο κουμπί Start/Stop, πάνω στο ταμπλό, μια κίνηση που μπορεί στην αρχή να φαίνεται ανούσια, όμως είναι μια πολύ έξυπνη λύση που επιτρέπει να δημιουργηθούν περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Συνολικά, 17 διαφορετικές θήκες υπάρχουν μέσα στην καμπίνα του 3008, προσφέροντας 34 λίτρα χωρητικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολύ καλά τα νέα και στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, αφού η επιλογή της νέας, πολυδιαμορφώσιμης πλατφόρμας STLA Medium για το χτίσιμο του μοντέλου επέτρεψε στο μεταξόνιο να μεγαλώσει κατά 5 εκ., φτάνοντας τα 2,73 συνολικά μέτρα και αυξάνοντας το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά την κεκλιμένη γραμμή της οροφής, ο αέρας για το κεφάλι δεν μειώθηκε, δείχνοντας ότι οι σχεδιαστές της εταιρείας δεν είχαν στο μυαλό τους μόνο τον τονισμό της εξωτερικής εμφάνισης. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ σε 5θέσια διάταξη αγγίζει τα 520 λίτρα, όλα αξιοποιήσιμα χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό του, και φτάνει τα 1.480 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Υβριδική εποχή με πολλά προτερήματα

Κάτω από το καπό του Peugeot 3008 της δοκιμής μας βρίσκεται το νέο υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis, το οποίο αποτελείται από έναν 3κύλινδρο 1,2 λτ. βενζινοκινητήρα PureTech, ένα ηλεκτρομοτέρ 28 ίππων που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DCS6), αλλά και μια μπαταρία 0,9kWh. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 136 ίππους και τα 230 Nm ροπής, με τη λειτουργία του συνόλου να είναι πολιτισμένη και γεμάτη σε όλο το φάσμα, ενώ η εναλλαγή μεταξύ θερμικής και ηλεκτρικής κίνησης, όταν αυτή προκύπτει, δεν γίνεται γενικά αισθητή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 3008 hybrid 7

Τα 10,2 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για να ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα, οι καλές ρεπρίζ του και η τελική ταχύτητα των 201 χλμ./ώρα είναι ικανοποιητικά για ένα όχημα βάρους 1.648 κιλών, το οποίο ξεχωρίζει και στον τομέα της οικονομίας καυσίμου.

Σε μεικτές συνθήκες, ο οδηγός θα επιτύχει μια κατανάλωση κοντά στα 7,3 λτ./100 χλμ., ενώ σε ανοιχτούς δρόμους μπορεί να πέσει με σχετική ευκολία ακόμα και κάτω από το 6,0 λτ./100 χλμ. -μια εξαιρετική τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Χιλιομετροφάγος εντός κι εκτός

Βγαίνοντας στους δρόμους της πόλης με το νέο Peugeot 3008 ξεχνάς ότι οδηγείς ένα οικογενειακό SUV. Το μικρό τιμόνι με τα paddles ταχυτήτων στο πίσω μέρος του προσφέρει ένα μαζεμένο κύκλο στροφής που ταιριάζει περισσότερο σε καθαρόαιμο αυτοκίνητο πόλης και όχι σε όχημα μήκους 4,54 μέτρων, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερη ευελιξία, ενώ το βάρος του κρύβεται έντεχνα. Στο eco ή normal mode των προγραμμάτων οδήγησης, το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και ελαφρύ, κάνοντας το γαλλικό SUV αρκετά ευκολοδήγητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 3008 hybrid 9

Επιπλέον, το σύστημα των αναρτήσεων είναι εξαιρετικά ισορροπημένο, καθώς καταφέρνει να εξομαλύνει σε εντυπωσιακό βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες και ταυτόχρονα να παρέχει την απαραίτητη πρόσφυση σε πιο απαιτητικές συνθήκες.

Σίγουρα ο βασικός ρόλος του αυτοκινήτου δεν είναι να γράφει... χρόνους σε αναβάσεις, αλλά θα δώσει στον οδηγό την απαραίτητη αυτοπεποίθηση και το επιπλέον κίνητρο, μιας και στο Sport Mode, το τιμόνι «βαραίνει» και η απόκριση του κινητήρα γίνεται πιο άμεση.

Peugeot 3008 hybrid 10
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κοντά στο όριο το 3008 παραμένει ουδέτερο, με την υποστροφή να εμφανίζεται μόνο όταν ο οδηγός το παρακάνει, οπότε και θα επέμβουν τα προηγμένα ηλεκτρονικά του συστήματα.

Στον αυτοκινητόδρομο το Peugeot 3008 είναι ευθύβολο, με την πολύ καλή ηχομόνωση να μην επιτρέπει στους αεροδυναμικούς θορύβους να ενοχλήσουν τους επιβάτες. Μόνο στα 120 χλμ./ώρα ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών μπορεί να γίνει ελαφρά αισθητός, αλλά και πάλι οι επιβάτες για να τον ακούσουν θα πρέπει να έχουν κλειστό το ηχοσύστημα της Focal και να μην μιλούν μεταξύ τους. Από την άλλη, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, κάνουν το ταξίδι εύκολη υπόθεση και επιτρέπουν στον οδηγό να βγει «ατσαλάκωτος» ακόμα και μετά από πολλά non-stop χιλιόμετρα.

Peugeot 3008 hybrid 11

Τα φρένα είναι ικανοποιητικά για τον όγκο και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με την αίσθησή τους να συνηθίζεται από τα πρώτα χιλιόμετρα, όμως το κυριότερο είναι ότι παραμένουν αποτελεσματικά ακόμα και μετά από συνεχόμενη χρήση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για όσους ενδιαφέρονται και για εκτός δρόμους διαδρομές, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η εξαιρετικά ρυθμισμένη ανάρτηση δεν θα τους απογοητεύσουν, ωστόσο περιορισμούς βάζουν οι 19άρες ζάντες και τα ασφάλτινα eco ελαστικά.

Πρόταση κορυφής

Το Peugeot 3008 ήταν ο ηγέτης της κατηγορίας και τώρα, με τη νέα γενιά του, ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη. Το αυτοκίνητο είναι άκρως δυναμικό, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και με εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Η υβριδική έκδοση δίνει το κάτι παραπάνω στον τομέα της αποδοτικότητας και της οικονομίας, χωρίς παράλληλα να αφαιρεί πόντους από την απόδοση και την οδηγική ευχαρίστηση.

Δίκαια, λοιπόν, μπορούμε να μιλάμε για τη σημαντικότερη άφιξη στην κατηγορία των SUV, η οποία βάζει τη γαλλική μάρκα σε μια νέα εποχή.

Peugeot 3008

Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να τονίσουμε ότι οι τιμές του μοντέλου θα γίνουν γνωστές το προσεχές διάστημα, με τον εξοπλισμό από την αρχική κιόλας έκδοση να είναι υπέρ-πλήρης. Στάνταρ, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται το Peugeot Panoramic Display με την οθόνη των 21 ιντσών, το σύστημα Connected Navigation 3D, μια μεγάλη παλέτα συστημάτων ασφαλείας, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών καθώς και πολλά άλλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 201 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,6 λτ./100 χλμ., 123-127 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.542/1.895/1.641 χλστ., 2.739 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.648 κιλά
Χώρος αποσκευών: 520 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Αναμένεται/Από 81 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ