Δοκιμάζουμε το νέο Renault Arkana E-TECH Hybrid 145

Renault Arkana E-TECH Hybrid

Η υβριδική έκδοση του νέου coupe SUV της Renault συνδυάζει την γαλλική φινέτσα με την απόλυτη εναρμόνηση στις σύγχρονες τάσεις της αυτοκίνησης.

Η Renault είναι από τους πρωτοεργάτες της ηλεκτροκινήσης σε παγκόσμιο επίπεδο με πολλά χρόνια εμπειρίας και τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε διαδικασία ολοκληρωτικού εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Έτσι λοιπόν, λίγους μήνες μετά την έλευση των υβριδικών Clio και Captur, και λίγους μήνες πριν την άφιξη του αμιγώς ηλεκτρικού Megane με την crossover διάθεση, η Renault λανσάρει στην αγορά το νέο coupe SUV Arkana με υβριδική γκάμα κινητήρων.

Renault Arkana E-TECH Hybrid 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Arkana αποτελεί την ναυαρχίδα στην γκάμα της Renault. Παρά το γεγονός ότι είναι μεγαλύτερο ως προς όλες του τις διαστάσεις σε σχέση με το SUV Kadjar (εκτός από το ύψος), δεν βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα. Χρησιμοποιεί την διαμορφώσιμη πλατφόρμα CMF-B του Captur, στην πιο επιμηκυμένη της εκδοχή. Με αυτό τον τρόπο, το μεταξόνιο των 2,72 μέτρων δεν ευνοεί μόνο τους χώρους των επιβατών, αλλά εξασφαλίζει και σωστές αναλογίες στο μήκους 5,57 μέτρων Arkana. Επιπλέον, η αεροδυναμική που εξασφαλίζει το coupe αμάξωμα του Arkana, είναι σύμφωνα με την Renault 25% πιο αποδοτική από αυτή των παραδοσιακών SUV.

Κουπέ με γαλλική πινελιά

Renault Arkana E-TECH Hybrid 3

Η σχεδίαση του μεσαίου Sport Activity Coupe Arkana φωνάζει από μακριά την καταγωγής της και υποδηλώνει την συγγένεια με τα υπόλοιπα αδέλφια του. Στο εμπρός μέρος υπάρχουν προβολείς LED με φώτα ημέρας σε σχήμα C που δημιουργούν μια νοητή ένωση με την μάσκα που φιλοξενεί τον μεγάλο λογότυπο. Σε συνδυασμό μάλιστα με το ανάγλυφο καπό με τα τέσσερα νεύρα, η εικόνα του είναι αρκετά νεανική. Οι θόλοι γεμίζουν σωστά από τους 18άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου δοκιμής (έκδοση Dynamic), ενώ δεν λείπουν και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Το χαμήλωμα της οροφής ξεκινά νωρίς και καταλήγει στην ενσωματωμένη αεροτομή της πέμπτης πόρτας, χαρίζοντας ένα αρκετά έντονο κουπέ προφίλ. Στον δυναμισμό του πίσω μέρους συμβάλουν και οι ογκώδεις ώμοι, καθώς και τα LED φώτα που παραπέμπουν στην λιμουζίνα Talisman.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ταμπλό του νέου Renault Arkana θυμίζει σχεδιαστικά αυτό του Captur, αλλά έχει διαφορετική κεντρική κονσόλα δαπέδου και συνολικά πιο συμπαγή αίσθηση. Τα πλαστικά του αποτελούν ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών πολύ καλής ποιότητας και αντίστοιχου μονταρίσματος. Οι χώροι για μικροαντικείμενα επαρκούν, ενώ δεν υπάρχει διαφοροποίηση στην διακόσμηση των εμπρός με τις πόρτες πόρτες. Η upmarket εικόνα ενισχύεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών (προαιρετικά 10,2 ιντσών) με τα διάφορα μοτίβα και το σύστημα πολυμέσων με την κάθετη οθόνη των 9,3 ιντσών. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και θα βρει εύκολα στην θέση του από τις ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα, με το τελευταίο να προσφέρει καλή πλευρική στήριξη. Η ορατότητα προς τα εμπρός και το πλάι είναι καλή, και για τα πιο δύσκολα σημεία του κουπέ αμαξώματος βοηθούν αρκετά οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες και φυσικά η κάμερα και οι αισθητήρες περιμετρικά του αμαξώματος.

Renault Arkana E-TECH Hybrid 7

Η καμπίνα μπορεί να καθίσει με άνεση πέντε ενήλικους, με τον μεσαίο πίσω να μην δυσκολεύεται να βολέψει τα πέλματά του χάρη στο σχετικά χαμηλό κεντρικό τούνελ. Βέβαια, η κλίση της οροφής θα περιορίσει ελαφρώς επιβάτες με ανάστημα άνω των 1,90 μέτρων που θα επιλέξουν να καθίσουν πίσω. Το πορτμπαγκάζ της φουλ υβριδικής έκδοσης που δοκιμάζουμε έχει χωρητικότητα 480 λίτρα (513 λίτρα οι ήπια υβριδικές), και θα βολέψει πολλές αποσκευές χάρη στο πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα του. Έχει μηδενικό κατώφλι φόρτωσης και η διαιρούμενη σε ποσοστό 60/40 πλάτη του πίσω καθίσματος δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης σε περίπτωση που την αναδιπλώσετε. Εάν κάτι λείπει, είναι δύο γάντζοι για χειραποσκευές. Έχει όμως ρεζέρβα ανάγκης με τα εργαλεία της κάτω το πάτωμα του χώρου, στοιχείο ζωτικής σημασίας για ένα μοντέλο που έχει τις προδιαγραφές να βγει και εκτός ασφάλτου (20 εκ. απόσταση από το έδαφος).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

E-TECHnofreak

Renault Arkana E-TECH Hybrid 12

Η έκδοση E-TECH Hybrid διαθέτει ένα σύνθετο σύστημα κίνησης που αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 95 ίππους και 148 Nm, δύο ηλεκτρομοτέρ με 49 PS/205 Nm και 20 PS/50 Nm αντίστοιχα, και ένα πρωτοποριακό αυτόματο κιβώτιο. Το πιο αδύναμο ηλεκτρομοτέρ παίζει τον ρόλο εναλλάκτη/γεννήτριας, ενώ το ισχυρότερο εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση μέσω ρεύματος απο αντλεί από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh. Το αυτόματο multi-mode κιβώτιο έξι σχέσεων ελέγχεται ηλεκτρονικά και χάρη στην ανεξάρτητη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων και του θερμικού, έχει την δυνατότητα 15 διαφορετικών συνδυασμών για την αρωγή του τελευταίου. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 145 ίππους, έχοντας μάλιστα την δυνατότητα να κινήσει ηλεκτρικά το Arkana με ταχύτητα έως 75 χλμ./ώρα και για έως 3 χλμ..

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Renault για το Arkana E-TECH Hybrid των 1.435 κιλών αναφέρουν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,8 και τελική ταχήτητα 172 χλμ./ώρα. Σε αίσθηση δείχνουν πιο δυνατές, χάρη στην ακαριαία υποβοήθηση του δυνατού ηλεκτροκινητήρα. Σε κάθε περίπτωση η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά, και μόνο εάν έχετε επιλέξει το σπορ πρόγραμμα στο MultiSense θα μπει στο παιχνίδι από τα 10 χλμ./ώρα και ο θερμικός. Τα υπόλοιπα προγράμματα είναι το EV για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση όσο το επιτρέπει η στάθμη της μπαταρίας, το MySense για καθημερινή χρήση και το Eco. Πέρα από το σύστημα κίνησης, τα προγράμματα λειτουργίας MultiSense επεμβαίνουν στο τιμόνι (4 προγράμματα), την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, το μοτίβο του πίνακα οργάνων και τον ατμοσφαιρικό φωτικό με την πλούσια χρωματική παλέτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Arkana E-TECH Hybrid 8

Στον αστικό ιστό, η Renault ισχυρίζεται ότι το νέο Arkana μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για το 80% της διαδρομής, πράγμα που μεταφράζεται και σε σχεδόν 40% μειωμένη κατανάλωση βενζίνης. Οι ισχυρισμοί της δεν απέχουν από την πραγματικότητα, μιας και θα ακούσετε ελάχιστες φορές τον κινητήρα ή όταν θέλετε άμεσα επιδόσεις. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, η ανάκτηση ενέργειας -ειδικά στην λειτουργία Brake που είναι πιο έντονη- αποδίδει τα μέγιστα και φροντίζει για σβέλτο γέμισμα της μπαταρίας.

Στον επαρχιακό και τον αυτοκινητόδρομο θα λειτουργήσει ως υβριδικό ή θα μπει στο προσκήνιο ο θερμικός. Σε αυτές τις ταχύτητες δεν πρόκειται να σας ενοχλήσει, με την ποιοτική κύλιση να ενισχύεται και από τα ηχοαπορροφητικά τζάμια εμπρός και πίσω. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή και σε καμία περίπτωση δεν είναι δυσάρεστη. Σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο, η αίσθηση που χαρίζει στο Arkana είναι αρκετά ευχάριστη. Η κλίση στις στροφές είναι μετρημένη και το πίσω μέρος συμμετέχει για να βοηθήσει να τον οδηγό. Σε αυτό τον ρυθμό κίνησης θα εκτιμήσετε επίσης το άμεσο αλλά χωρίς ιδαίτερη αίσθηση τιμόνι, αλλά όχι και την ταχύτητα του αυτόματου κιβωτίου που προτιμά πιο ήπιες εντολές από το γκάζι. Τα φρένα με την σειρά τους έχουν δυνατό αρχικό δάγκωμα και δείχνουν δυνατά, αλλά το πλατύ πεντάλ δεν ξεχωρίζει για την αίσθησή του λόγω ανάκτησης της ενέργειας, ενώ έχει και μικρή διαδρομή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Arkana E-TECH Hybrid 10

Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας σε όλα τα πεδία κίνησης κυμάνθηκε ελαφρώς πάνω από αυτή που αναφέρει ο κατασκευαστής, με 5,3 λτ./100 χλμ. Το υβριδικό σύστημα E-TECH αποδεικνύεται πολύ αποδοτικό στον ρόλο του και δεν επηρεάζεται έντονα σε αυτό τον τομέα ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό.

Στο ταμείο

Renault Arkana E-TECH Hybrid 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η E-TECH Hybrid έκδοση μπορεί να συνδυαστεί με τα επίπεδα εξοπλισμού Expression και Dynamic με τιμή εκκίνησης τα 29.390 ευρώ και 31.890 ευρώ αντίστοιχα. Στο αρχικό άκουσμά της μπορεί να φανεί σας υψηλή. Εάν όμως συνυπολογίσετε το μέγεθος του μεσαίου coupe SUV, τους χώρους, τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, την αποδοτικότητα του υβριδικού συστήματος που εξασφαλίζει μειωμένα ετήσια πάγια έξοδα και φυσικά την ξεχωριστή εμφάνιση, τότε θα δείτε ότι είναι ένα άκρως ανταγωνιστικό πακέτο ακόμα και όταν συγκρίνεται με μικρότερα ή ακριβότερα μοντέλα ιαπωνικής και γερμανικής προέλευσης (δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές του μοντέλου).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 95 PS/ 5.600 σ.α.λ., 148 Nm/3.600 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 49 PS/205 Nm, 20 PS/50 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 143 PS/205 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο multi-mode 6 σχέσεων με 15 συνδυασμούς, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,8 sec. 0-100 km/h, 172 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,9-5,2 λτ./100 χλμ., 112-117 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 5.568/1.821/1.576 χλστ., 2.720 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.435 κιλά
Χώρος αποσκευών: 480 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 29.290 ευρώ- 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ