Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Audi e-tron GT των 530 ίππων

Audi e-tron GT

Η νέα τάξη πραγμάτων βρίσκει στις μεταλλικές επιφάνειες του Audi e-tron GT τον κύριο εκφραστή της γνήσιας τεχνολογικής υπεροχής μιας υπερβατικής και πλήρως εξηλεκτρισμένης τετράτροχης κατασκευής.

Λείπει ο ήχος, το ακανόνιστο γουργουρητό ενός διψασμένουV8, όχι όμως και το φως. Απουσιάζει η μεθυστική οσμή του καυσίμου, μολονότι το λυτρωτικό αίσθημα της δικαίωσης βρίσκεται εκεί για να συνοδεύσει τη στιγμή που θα τολμήσεις να σταθείς, δίχως φόβο αλλά με περίσσιο θράσος, απέναντι στην ανυπέρβλητη ηλεκτρική υπερδύναμη των 530 ίππων.  

Μοιάζει μάταιο να επιχειρηματολογήσεις υπέρ της αυταπόδεικτης εξωτικότητας μιας ούτως ή άλλως σπάνιας κατασκευής. Οι αναλογίες ενός καθαρόαιμου sportscar σε undercover αποστολή, οι θεόρατοι τροχοί, ακόμα και το χρώμα με το οποίο ντύνονται οι επιφάνειες του αμαξώματός του καταργούν κάθε λογική.  

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν είναι η περιέργεια εκείνη που κάνει το βλέμμα των ανυποψίαστων περαστικών να ακολουθεί μαγεμένο το σιωπηρό πέρασμά του. Είναι το δέος που κυριεύει το μυαλό και καθρεφτίζεται αυτούσιο στα πρόσωπά τους.

Τέκνον μιας ανίερης συμμαχίας ανάμεσα στην Porsche και την Audi, το e-tron GT δηλώνει ανερυθρίαστα την αριστοκρατική καταγωγή του και τις αρχηγικές βλέψεις του. Ίσως να μην είναι απλώς το κορυφαίο τετράτροχο το οποίο παράγεται τη δεδομένη χρονική στιγμή από τις καλοκουρδισμένες γερμανικές μηχανές του Ingolstadt αλλά και ένα εκ των κορυφαίων ηλεκτρικών τετράτροχων σήμερα.

Το οπλοστάσιο

Δύο ηλεκτρικά μοτέρ -έναν για κάθε άξονα- αναδιατυπώνουν τον ορισμό του quattro, μοιράζοντας κατά το δοκούν τους 530 ίππους και τα 640 Nm της μέγιστης ροπής. Μάλιστα στους πίσω τροχούς, όπου φιλοξενείται  και ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας, πρωταγωνιστικό ρόλο στην φαντασμαγορική επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής διεκδικεί και το αυτόματο κιβώτιο των δύο σχέσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, η αερανάρτηση και η τετραδιεύθυνση συμπληρώνουν, έστω και προαιρετικά, το οπλοστάσιο του e-tron GT, μολονότι η τεχνολογική του προίκα έχει να παρουσιάσει κι άλλα αξιοθαύμαστα χαρακτηριστικά, με πρώτο και καλύτερο το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V, το οποίο υποστηρίζει μέγιστη ισχύ φόρτισης 270 kW.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι e-tron GT έχει την ικανότητα να ανακτά 100 χιλιόμετρα αυτονομίας κάθε πέντε λεπτά, χωρίς βέβαια αυτός ο ρυθμός να παραμένει σταθερός καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεδρίας φόρτισης.

Όπως και να έχει οι 84 kWh των συσσωρευτών ιόντων λιθίου εξασφαλίζουν σύμφωνα με την Audi μέγιστη αυτονομία 488 χιλιομέτρων, αριθμός ο οποίος δεν απέχει από τη σκληρή-ελληνική πραγματικότητα  κρίνοντας από τη σύντομη συμβίωσή μας με το αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κανόνες εμπλοκής

Η αλήθεια είναι ότι περισσότερο άγχος το πλάτος του αμαξώματος, το οποίο αγγίζει τα δύο μέτρα, παρά ο ρυθμός με τον οποίο το e-tron GT των 530 ίππων «ξοδεύει» το πολύτιμο ενεργειακό φορτίο των μπαταριών.

Στο κομμάτι της αποδοτικότητας, πάντως, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η πρόταση της Audi θα μπορούσε να επιτύχει ακόμα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα, ενισχύοντας το φαινόμενο της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση ή αν προτιμάτε τη συμμετοχή των δύο ηλεκτροκινητήρων στη φάση της επιβράδυνσης.

Το περίφημο one pedal drive δεν βρίσκει εφαρμογή στο e-tron GT γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να καταφύγεις στo μεσαίο πεντάλ για να επιβραδύνεις ακόμα κι αν επιδιώξεις μέσω των paddles να επιτύχεις το μέγιστο δυνατό brake effect .

Για καλή τύχη όλων, το σύστημα πέδησης του κορυφαίου ηλεκτρικού Audi διαθέτει μια σπάνια, για τα δεδομένα της ευρύτερης κατηγορίας των EV, αναλογικότητα, η οποία με τη σειρά της επιτρέπει στον οδηγό να υπολογίσει  ευθύς εξαρχής το ακριβές σημείο ακινητοποίησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 Από το παράδειγμα του άριστα διαβαθμισμένου συστήματος πέδησης δεν απέχει και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, το «βάρος» και η ακρίβεια-αμεσότητα του οποίου μειώνουν στο ελάχιστο τον χρόνο προσαρμογής σου πίσω από το τιμόνι του e-tron GT.

Σε αντίθεση με όσα πρεσβεύει το παρουσιαστικό του και εν μέρει τα κρίσιμα νούμερα στον πίνακα των τεχνικών προδιαγραφών, το ηλεκτρικό Audi των 530 ίππων υιοθετεί έναν απρόσμενα φιλικό για τον μέσο χρήστη προσανατολισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σκέψη ώστε να αντιληφθεί ότι οι επιταχύνσεις είτε από στάση ή εν κινήσει  μπορούν πολύ εύκολα να εκθέσουν ακόμα και τους πιο μετριοπαθείς στην υπερβολή, καταφεύγοντας ωστόσο σε παραδοσιακές μεθόδους διαχείρισης κρίσεων δεν θα υπάρξει ούτε μισή στιγμή στην οποία το Audi e-tron GT θα αποδειχθεί κατώτερο των περιστάσεων ή των υπερυψηλών προσδοκιών.

Άλλωστε οι θηριώδεις τροχοί των 21 ιντσών σε συνδυασμό με την ενεργή συμμετοχή και των τεσσάρων τροχών στην κίνηση του αυτοκινήτου καθιστούν σχεδόν ανεξάντλητα τα περιθώρια πρόσφυσης και την όποια αρρυθμία του πλαισίου απολύτως ελέγξιμη.

Από το πιλοτήριο

Στο εσωτερικό του e-tron GT την premium αύρα μιας  προσεγμένης στη λεπτομέρεια γερμανικής κατασκευής επισκιάζουν όσα η Audi περιγράφει ως «Virtual Cockpit Plus».  

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με τις ευανάγνωστες ενδείξεις και το πλήθος των δυνατοτήτων παραμετροποίησης των πληροφορικών που γεμίζουν το οπτικό σου πεδίο, όπως και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 10,1 ιντσών, βιτρίνα των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Χαμηλότερα φιλοξενούνται τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, ενώ στην βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται τοποθετημένοι οι αεραγωγοί και μία ακόμα σειρά βοηθητικών διακοπτών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλήθεια είναι ότι το πιλοτήριο του e-tron GT θα μπορούσε να ανήκει σε οποιoδήποτε Audi, έχοντας αφήσει ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να συμπορευτεί με την πολυεπίπεδη τεχνολογική πρωτοπορία του αυτοκινήτου.

Κατά τα λοιπά, η παρουσία της πίσω σειράς καθισμάτων και η δυνατότητα φιλοξενίας δύο ακόμα επιβατών δικαιολογούν και με το παραπάνω το τίτλο του Grand Turismo, έστω κι αν τα αριθμητικά δεδομένα που το συνοδεύουν προδιαγράφουν μια διαφορετική αποστολή.

Αντί συμπεράσματος

Η εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού τετράτροχου είναι εξ ορισμού αποκαλυπτική. Στην περίπτωση, βέβαια, του e-tron GT δεν έχουμε να κάνουμε με οποιαδήποτε ηλεκτροκίνητη πρόταση αλλά με εκείνο το αυτοκίνητο που με τη φυσική ορμή του δείχνει ικανό να επιταχύνει τη μετάβαση του παγκόσμιου αυτοκινητικού γίγνεσθαι σε μια νέα εποχή.

Δεν απευθύνεται σε κοινούς θνητούς, αλλά σε εκείνους που θα εκτιμήσουν την ικανότητά του να κινείται με αφοπλιστική απλότητα πάνω απ' όλους και απ' όλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρες: ηλεκτρικοί, 530 PS, 640Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 2 σχέσεων για τον πίσω άξονα, κίνηση στους 4 τροχούς
Επιδόσεις: 4,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 245 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Αυτονομία (WLTP): 488χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 84 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.989/1.964/1.413 χλστ., 2.900 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.158 κιλά
Χώρος αποσκευών: 405 λτ.
Τιμή: 108.100 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ