Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα τη Ford Mustang Mach-E GT των 487 ίππων

Ford Mustang Mach E GT

Η ισχυρότερη και ταχύτερη Ford Mustang Mach-E αποτελεί την καλύτερη και πιο πειστική απάντηση σε όσους εξακολουθούν να αντιλαμβάνονται την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης ως το πρόωρο και συνάμα άδοξο τέλος μιας τέχνης αφόρητα αναχρονιστικής.

Πριν από περίπου έξι μήνες, η πρώτη-σύντομη επαφή με τη Ford Mustang Mach-E GT στους δρόμους της Κροατίας μας άφησε μια γλυκόπικρη γεύση. Στην καρδιά του χειμώνα, οι καιρικές συνθήκες πέριξ του γνωστού και… μπασκετικού Σπλιτ δεν ήταν εκείνες που θα σου επέτρεπαν να σταθείς αντάξιος των απαιτήσεων ενός SUV, το οποίο πίσω από το μυώδες αμάξωμα και τον macho χαρακτήρα του κρύβει την αποστομωτική υπεροχή των 487 ηλεκτρικών ίππων και την καταιγιστική ορμή των  860 Nm ροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με συνοπτικές διαδικασίες, λοιπόν, τo ραντεβού με τη Ford Mustang της νέας, ηλεκτρικής εποχής ανανεώθηκε και τα ρολόγια όλων συγχρονίστηκαν, μετρώντας αντίστροφα για την άφιξη του εντυπωσιακού σε όψη και πολλά υποσχόμενου σε προδιαγραφές SUV στην πολύπαθη ελληνική αγορά.

Ντυμένη στο χαρακτηριστικό…  πορτοκαλοκίτρινο χρώμα, το οποίο κατά αποκλειστικότητα προσφέρεται στην κορυφαία έκδοση GT, η παρουσία της Ford Mustang στην ελληνική άσφαλτο δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη.

Ford Mustang Mach E GT

Η πρώτη, διερευνητική ματιά

Η έλλειψη του μπλε οβάλ σήματος της Ford από τις επιφάνειες του αμαξώματος, ενισχύει το μυστήριο σε σχέση με το τι μπορεί να κρύβει ένα καλογυμνασμένο SUV κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός του, μιας και το ατίθασο αμερικανικό άτι στα μάτια ενός μη υποψιασμένου παρατηρητή δεν δημιουργεί τις απαραίτητες για την ταυτοποίηση του άγνωστου… ιπτάμενου αντικειμένου εγκεφαλικές συνάψεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πραγματικό «κόσμημα», οι τροχοί των 20 ιντσών δένουν με απόλυτη φυσικότητα με τον χαρακτήρα του αυτοκίνητου και της έκδοσης, δίνοντας τον απαραίτητο χώρο στις κατακόκκινες δαγκάνες της Brembo να προσυπογράψουν οπτικά το γεγονός ότι απέναντί σου στέκεται μία από τις κορυφαίες προτάσεις του ηλεκτρικού είδους.

Συγκρίνοντας παρ’ όλα αυτά τις «πολιτικές» εκδόσεις της Ford Mustang Mach-E με εκείνη των 487 ίππων, οι διαφορές που προκύπτουν ίσως να μην είναι ενδεικτικές της απόστασης που χρειάστηκε να διανύσει το SUV της Ford ώστε να αφήσει πίσω του τον πρότερο έντιμο βίο ενός τυπικού EV.

Οι λεπτομέρειες είναι εκείνες που κάνουν τη διαφορά και στο cockpit του αυτοκινήτου, όπου τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο έχει η κάθετης διάταξης οθόνη αφής, η οποία με τη διαγώνιο των 15,5 ιντσών καθιστά μάταια την όποια προσπάθεια να τραβήξεις το βλέμμα και την προσοχή σου από πάνω της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απουσία φυσικών διακοπτών, η συντριπτική πλειονότητα των λιγότερο ή περισσότερο κρίσιμων ρυθμίσεων πραγματοποιείται μέσω της ψηφιακής οθόνης, η όλη διαδικασία ωστόσο ολοκληρώνεται πιο εύκολα και πιο γρήγορα απ’ ότι θα περίμενες, κρίνοντας από το δαιδαλώδες παράδειγμα αντίστοιχων εφαρμογών του ανταγωνισμού.  

Πριν ωστόσο χαθείς στον ψηφιακό κόσμο της Mustang Mach-E GT, οφείλεις να αναφερθείς στα ανασχεδιασμένα καθίσματα και σε εκείνες τις επιφάνειες που ντύθηκαν με Alcantara ενισχύοντας και μάλιστα σημαντικά την αίσθηση της ποιότητας στο εσωτερικό του αμερικανικού SUV.

Τον κατάλογο του βασικού εξοπλισμού συμπληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της B&O και τα 10 στον αριθμό ακροβολισμένα ηχεία που φέρουν την υπογραφή της, αφήνοντας στη διακριτική ευχέρεια του υποψήφιου ιδιοκτήτη της Mustang Mach-E GT να διανύσει το extra mile και να εμπλουτίσει τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου την πανοραμική γυάλινη οροφή.    

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι ενώ τα 402 λίτρα του χώρου αποσκευών για ένα SUV μήκους 4,7 μέτρων είναι μάλλον λίγα, κάτω από το μπροστινό καπό κρύβεται ένας επιπλέον χώρος αποθήκευσης 100 λίτρων ενισχύοντας την επιχειρηματολογία του.

Το ηλεκτρικό ξέσπασμα

Εξοπλισμένη με δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- συνδυαστικής απόδοσης 487 ίππων και 860 Nm ροπής, είναι σχεδόν απίθανό να αντισταθείς στον πειρασμό της βύθισης του δεξιού πεντάλ μέχρι αυτό να εξαντλήσει τη σύντομη αλλά πέρα για πέρα απολαυστική διαδρομή του.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης χρειάζεται μόλις 0,5 δευτερόλεπτα ώστε να αποδώσει τη μέγιστη τιμή της ροπής και η υπεράνω κάθε υποψίας Ford Mustang Mach-E GT λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα -3,7 για την ακρίβεια- ώστε να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ναι, σωστά διαβάσετε, πριν καλά-καλά προλάβεις να πάρεις μια κοφτή ανάσα και να εξασφαλίσεις στα κύτταρα του εγκεφάλου σου το απαραίτητο «καύσιμο» για να επεξεργαστούν με την απαιτούμενη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα το big bang των ερεθισμάτων που εισπράττεις κολλημένος -κυριολεκτικά- στην πλάτη του αριστερού καθίσματος της Mustang, στο ψηφιακό ταχύμετρο του ηλεκτροκίνητου SUV των 2,3 τόνων έχουν ήδη σχηματιστεί αριθμοί που ασυναίσθητα στέλνουν το δεξί σου πόδι πάνω από το πεντάλ του φρένου.

Πριν ωστόσο προλάβεις να παραδοθείς αμαχητί στους απαράβατους νόμους της Φυσικής, η ελπίδα πίσω από τα πηδάλια μιας αδυσώπητης ηλεκτρικής μηχανής επιστρέφει, αποκτώντας όλο και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις αντιδράσεις του πλαισίου και την ακρίβεια του χειρισμού που προσφέρει το αριστοτεχνικά ζυγισμένο σύστημα διεύθυνσης και η απολύτως αναλογική διαβάθμιση των φρένων της Brembo.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον δικό της ρόλο διαδραματίζει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία συνοδεύει την κορυφαία έκδοση του Mustang Mach-E, όπως άλλωστε και το γεγονός ότι η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί στα 13 εκατοστά (από τα 14,7 εκατοστά) περιορίζοντας το κέντρο βάρους.

Μιλώντας για βάρος, οι 2,3 τόνοι αποτελούν ένα νούμερο που αν μη τι άλλο απαιτεί σεβασμό ως προς τη διαχείρισή του σε οριακές συνθήκες και καταστάσεις, παρά το γεγονός ότι τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά της Pirelli δείχνουν να ανταποκρίνονται στο εξαιρετικά δύσκολο έργο τους, μετατρέποντας κάθε χιλιοστό πέλματος σε πρόσφυση.

Ford Mustang Mach E GT

Επιστρέφοντας στο προηγμένο τεχνολογικά προφίλ του αυτοκινήτου, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να παρέμβει στις core ρυθμίσεις του πλαισίου, επιλέγοντας ένα από τα διαθέσιμα driving modes και μεταβάλλοντας κατά το δοκούν τις προτεραιότητες του συνόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ευχάριστη έκπληξη

Η ισχυρότερη έκδοση της Mustang Mach-E έχει στη διάθεσή τις μεγαλύτερες σε ενεργειακή χωρητικότητα μπαταρίες που προσφέρει η Ford στην γκάμα της πρώτης ηλεκτροκίνητης πρότασης στην ιστορία της, ωστόσο, η ευχάριστη έκπληξη της γενναιόδωρης αυτονομίας του πληθωρικού SUV δεν οφείλεται αποκλειστικά στα 88 kWh των μπαταριών αλλά κυρίως στην αποδοτικότητα με την οποία οι άνθρωποι της Ford κατάφεραν να ντύσουν κάθε πτυχή του.

Ενεργοποιώντας, λοιπόν, τη λειτουργία του «One Pedal» μέσα από την οποία μπορεί κανείς να αποκομίσει το μέγιστο δυνατό όφελος από την πολύτιμη διαδικασία της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, οι τιμές της κατανάλωσης ενέργειας προσγειώνονται στα επίπεδα των 17 με 18 kWh/100 χλμ. γεγονός που αυτομάτως εκτοξεύει την πραγματική αυτονομία του αυτοκινήτου πάνω από τα 500 χιλιόμετρα.

Πολύ γρήγορα, λοιπόν, συνειδητοποιείς ότι το πορτοκαλί SUV με το απόκοσμο physique είναι κάτι παραπάνω από ένας σιωπηλός φονέας γιγάντων, καθώς με την ίδια συνέπεια και αποτελεσματικά μπορεί να υπηρετήσει και τον ρόλο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της διπλανής πόρτας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Mustang Mach E GT

Πόσο Mustang είσαι;   

Μπορεί ένα SUV και δη ηλεκτροκίνητο να αποτελεί ισότιμο μέλος της οικογένειας των περήφανων αμερικανικών Mustang; Η απάντηση είναι η προφανής, μιας και στη φαρέτρα της Mach-E GT των 487 ίππων δεν συναντάς μονάχα τις καταιγιστικές επιδόσεις μιας ασυμβίβαστης ηλεκτρικής κατασκευής αλλά και εκείνα τα στοιχεία που καθιστούν επιβεβλημένη τη μετάβαση του τετράτροχου είδους σε μια νέα εποχή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρες: ηλεκτρικοί, 487 PS, 860 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 3,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Αυτονομία (WLTP): 500 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 88 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.743/2.097/1.613 χλστ., 2.984 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.273 κιλά
Χώρος αποσκευών: 402 λτ. (+100 λτ. στο μπροστινό τμήμα)
Τιμή: 85.760 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ