Η C-Class αποτελεί το ιερό τοτέμ της Mercedes-Benz για πολλούς λόγους. Δεν είναι μόνο οι εκατομμύρια πωλήσεις που έχουν πετύχει οι πέντε προηγούμενες γενιές της, συμπεριλαμβανομένης και της 190 E, αλλά αποτελεί και την βάση της πισωκίνητης γκάμας της γερμανικής εταιρείας, παραμένοντας πιστή στην παράδοση.
Αλλαγή νοοτροπίας
Η νέα πέμπτη γενιά της C-Class με κωδική ονομασία W206 παρουσιάστηκε πριν μερικούς μήνες και ξεχωρίζει από την αρκετά πιο σύγχρονη και εκλεπτυσμένη σχεδίασή της. Οι επιρροές από την ιδιαίτερα σαγηνευτική CLA-Class και την επιβλητική E-Class είχαν σαν αποτέλεσμα ένα αρκετά πιο ρευστό και δυναμικό αμάξωμα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, που χαρίζουν και μια πρωτόγνωρη νεανικότητα στο μοντέλο. Μάλιστα, υπάρχουν και ορισμένες μικρές διαφορές ανάλογα με το εξοπλιστικό πακέτο που θα εφοδιαστεί, με αυτό της AMG που έχει το αυτοκίνητο της δοκιμής να διαθέτει εντελώς διαφορετική μάσκα και κεντρικό αστέρι που αγκαλιάζεται από δεκάδες άλλα μικρότερα. Διαφορετικής σχεδίασης είναι και οι προφυλακτήρες των εκδόσεων που έχουν εφοδιαστεί με το συγκεκριμένο πακέτο, με μεγαλύτερους αεραγωγούς και πίσω διαχύτη, καθώς και έντονα διακοσμητικά εν είδει απολήξεων εξάτμισης. Διαφορά συναντάμε και στους 18άρηδες τροχούς του πακέτου AMG που πλέον έχουν αεροδυναμική σχεδίαση.
BUY NOW
Η νέα σχεδίαση αναδεικνύεται περαιτέρω και από τις διαφοροποιημένες διαστάσεις, με την ελαφρώς μακρύτερη (4.751 χλστ.), πλατύτερη (1.820 χλστ.) και χαμηλότερη (1.437 χλστ.) σιλουέτα με την ανασηκωμένη ουρά να παραπέμπουν σε 4θυρο κουπέ. Όλα αυτά όμως δεν χάρισαν μόνο πιο σπορτίφ παρουσιαστικό, αλλά βοήθησαν και στην επίτευξη ενός πολύ χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή (Cd 0.24).
Πλουσιότερη, πρακτικότερη και πιο ευρύχωρη
Την βάση για την δημιουργία της νέας C-Class αποτελεί η νέα αρθρωτή πλατφόρμα MRA-II που λάνσαρε η νέα γενιά της S-Class. Το στοιχείο αυτό δεν βοήθησε μόνο στην διαφοροποίηση των διαστάσεων, αλλά και των αναλογιών. Η καμπίνα πλέον είναι τοποθετημένη ελαφρώς πιο πίσω, τονίζοντας το μακρύ καπό και ενισχύοντας την αίσθηση ότι δεν οδηγείς ένα 4θυρο σεντάν. Σε αντίθεση με το αμάξωμα, η καμπίνα έχει σχεδιαστικές επιρροές από την ναυαρχίδα της εταιρείας, την S-Class.
Το ταμπλό δύο επιπέδων τονίζει το πλάτος και σε συνδυασμό με την κεντρική κονσόλα που έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, δημιουργείται αίσθηση cockpit. Η συγκεκριμένη αίσθηση ενισχύεται ακόμα περισσότερο το βράδυ, χάρη στον κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό με LED οπτικές ίνες που περικλείει όλη την καμπίνα και εντυπωσιάζει με την πληθώρα χρωματικών επιλογών και εφέ. Κύριο highlight όμως αποτελούν οι δύο οθόνες του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων MBUX με τον αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος για την επιλογή προφίλ που έχει δημιουργήσει ο οδηγός με τις επιθυμητές ρυθμίσεις. Η διαγώνιος της έγχρωμης οθόνης που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων είναι 10.25 ίντσες στην βασική της εκτέλεση και μπορεί να φτάσει τις 12.3 ίντσες. Αντίστοιχα, και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων διατίθεται σε δύο εκδόσεις μεγέθους, με διαγώνιο 9.5 ή 11,9 ίντσες. Και στις δύο όμως περιπτώσεις θα πρέπει να γνωρίζεται ότι δεν αλλάζει κάτι ως προς τις λειτουργίες που προσφέρει το σύστημα. Διαφορά στην σχεδίαση συναντάμε και στην κονσόλα δαπέδου, όπου πλέον δεν υπάρχει κάποιο περιστροφικό χειριστήριο ή το γνωστό touchpad για τον χειρισμό του MBUX, απελευθερώνοντας αρκετό χώρο για τα καθημερινά μικροαντικείμενά σας. Το σύστημα πολυμέσων μπορεί να το χειριστεί ο οδηγός είτε μέσω αφής από την οθόνη είτε μέσω των πλήκτρων αφής στο πολυλειτουργικό τιμόνι, ενώ δεν απουσιάζει και η ψηφιακή βοηθός που ακούει ορισμένες εντολές σας (για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό κ.α.) και τις πραγματοποιεί για εσάς. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα μόνα φυσικά πλήκτρα είναι αυτά για τα ηλεκτρικά παράθυρα, τα alarm και τα ηλεκτρικά καθίσματα (όταν υπάρχουν). Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι θα δυσκολευτούν να συνηθίσουν τα πλήκτρα αφής και σίγουρα θα επιλέξουν με μεγαλύτερη ευκολία την ψηφιακή βοηθό για τις βασικές λειτουργίες.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αποτελούν ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και τα ψηλά σημεία των πάνελ των θυρών φέρουν μαλακά πλαστικά, αλλά χαμηλότερα τα σκληρά θα έπρεπε να έχουν πιο ευχάριστη αίσθηση. Η συναρμογή τους όμως έχει γίνει ευλαβικά και χαρίζουν αίσθηση γεροδεμένου. Οι χώροι για τους επιβάτες έχουν ευνοηθεί από το μεγαλύτερο μεταξόνιο και θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι, με έναν τρίτο πίσω να αναζητά περισσότερο χώρο για τα πέλματά του λόγω του ογκώδους τούνελ μετάδοσης που διαθέτει. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και ρυθμίζεται με ακρίβεια χιλιοστού (το αυτοκίνητο δοκιμής έχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι), με το κάθισμα να στηρίζει σωστά το σώμα και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους καθρέφτες να φροντίζουν για απροβλημάτιστη ορατότητα. Μάλιστα, το αυτοκίνητο δοκιμής διέθετε και την δυνατότητα δημιουργίας ιδανικής θέσης οδήγησης μέσω καταχώρησης του αναστήματος του οδηγού στο σύστημα πολυμέσων, με τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι να πραγματοποιούνται μόνες τους. Το πορτμπαγκάζ της νέας C-Class έχει μεγαλώσει κατά 20 λίτρα (455 λίτρα), μιας και η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης δεν κλέβει πια χώρο και δεν δημιουργεί μικρό σκαλοπάτι όπως συνέβαινε με την προηγούμενη γενιά.
4κύλινδρα και εξηλεκτρισμένα
Η γκάμα κινητήρων της νέας C-Class αποτελείται αποκλειστικά από 4κύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που υποβοηθούνται από το ήπιο υβριδικό κύκλωμα 48 V EQ Boost δεύτερης γενιάς και ανήκουν στην οικογένεια αρθρωτών κινητήρων FAME (Family of Modular Engines).
Η C 200 που δοκιμάζουμε εφοδιάζεται με τον 1.500άρη βενζίνης με κωδική ονομασία M 254 και στην εξέλιξή του έχει βάλει το χεράκι της και η ομάδα F1 της Mercedes-AMG Petronas. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, τουρμπίνα twin-scroll, επίστρωση κυλίνδρων NANOSLIDE, φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων GPF και κωνικό θάλαμο καύσης CONICSHAPE που βοηθά στη μείωση των τριβών και της κατανάλωσης καυσίμου. Παράλληλα, σιγοντάρεται από την δεύτερη γενιά του ήπια υβριδικού κυκλώματος 48 V EQ Boost, που στην ουσία είναι ένας εναλλάκτης με μέγιστη ισχύ 20 ίππους και ροπή 200 Nm. Κάθε φορά που πατάτε δυνατά γκάζι, τροφοδοτείται από το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου και μετατρέπεται από γεννήτρια σε κινητήρα. Έτσι υποβοηθά ελαφρά το βενζινοκινητήρα, ενώ παράλληλα βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι, τη ροπή και μειώνει την κατανάλωση. Ταυτόχρονα, το EQ Boost δεύτερης γενιάς εξασφαλίζει λειτουργία ελεύθερου τροχασμού και φυσικά σύστημα stop/start με ανεπαίσθητη λειτουργία σε μεγαλύτερο εύρος χαμηλής ταχύτητας.
H C 200 που δοκιμάζουμε είναι πισωκίνητη, αλλά διατίθεται και τετρακίνητη 4MATIC με επιπλέον κόστος €2.780. Οδηγώντας την, νιώθεις μια μικρή ώθηση από το EQ Boost που είναι εντονότερη από το παρελθόν, ενώ μπορείς να δεις και πότε υποβοηθά ή φορτίζει από το γράφημα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων φροντίζει για αγόγγυστη επιτάχυνση, αλλάζει γρήγορα και αρκετά πιο ομαλά σχέσεις, έχει άμεσο kickdown και διαθέτει paddles στο τιμόνι για χειροκίνητη χρήση. Βέβαια, μετά από λίγο, το κιβώτιο επανέρχεται στην αυτόματη λειτουργία. Οπότε σε περίπτωση που θέλετε να ασχοληθείτε με τα paddles θα πρέπει να καταφύγετε στο ρυθμιζόμενο πρόγραμμα Individual που κρατά αυτήν την επιλογή.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο για την καινούρια C 200 των 1.650 κιλών είναι αρκετά δυνατές και δικαιολογούν την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 7.3 δλ. και η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 246 χλμ./ώρα. Παρόμοιο, δυνατό πρόσωπο παρουσιάζουν και τα φρένα της νέας γενιάς, με το πακέτο AMG της C 200 που οδηγούμε να προσθέτει αεριζόμενες δισκόπλακες και στα τέσσερα άκρα, με τις εμπρός να είναι ελαφρώς μεγαλύτερες σε σχέση με αυτές των συμβατικών εκδόσεων. Πέρα όμως από την αίσθηση, το πλατύ πεντάλ έχει γραμμική λειτουργία και ομοιόμορφη αντίσταση. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήθηκε στα 8,5 λτ/100 χλμ., τιμή χαμηλή για το χαρακτήρα και τις επιδόσεις του μοντέλου.
Με τα τέσσερα
Η C 200 της δοκιμής διέθετε και τη σπορ ανάρτηση του πακέτου AMG που συνδυάζεται με τροχούς 18 ιντσών (225/45 εμπρός και 245/40 πίσω), καθώς και τοσύστημα τετραδιεύθυνσης (+1.367 ευρώ). Το τελευταίο είναι μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία και χάρη στην κλίση 2μιση μοιρών που μπορούν να πάρουν οι πίσω τροχοί, μικραίνει τον κύκλο στροφής κατά 43 εκ. (10.64 μέτρα), μειώνει τις στροφές τιμονιού (2.1 αντί για 2.35), και βελτιώνει την ευθυβολία και την σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Η ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών πίσω προσφέρει πολύ καλή άνεση και πειθαρχημένο έλεγχο του αμαξώματος στη γρήγορη οδήγηση. Η κλίση στις στροφές είναι μετρημένη και σε συνδυασμό με το άμεσο εμπρός σύστημα και το γρήγορο τιμόνι (2,1 στροφές με τετραδιεύθυνση), η C 200 είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο σε όλες τις συνθήκες κίνησης. Μάλιστα, εάν έχετε κέφια και θέλετε να «παίξετε» με την πίσω κίνηση, η νέα mild hybrid C 200 των 204 ίππων θα σας κάνει το χατίρι μέχρι κάποια συγκεκριμένη γωνία της ουράς. Στη συνέχεια επεμβαίνει διακριτικά το ESP και επαναφέρει την ισορροπία. Στον ανοιχτό δρόμο θα εκτιμήσετε την αρχοντική κύλιση με απουσία θορύβου από την κύλιση ή τον αέρα, δημιουργώντας ένα σύνολο που ευχαριστιέσαι να ταξιδεύεις μαζί του.
Στο ταμείο
Η τιμή εκκίνησης της γκάμας της νέας C-Class έχει καθοριστεί στα 45.350 ευρώ για την C 180 των 170 ίππων, με την C 200 των 204 ίππων που δοκιμάζουμε να ξεκινά από τα 51.200 ευρώ. Η τιμή της είναι από τις υψηλότερες στην κατηγορία και δικαιολογείται εν μέρει από τη νεότητα του μοντέλου και φυσικά τα σύγχρονα χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει και λανσάρει στην κατηγορία. Επιπλέον, είναι το μόνο μοντέλο της κατηγορίας που οι βασικές του εκδόσεις ξεκινούν κάτω από τα 2λιτρα, με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται για το κόστος χρήσης.
Συμπερασματικά, η νέα C 200 είναι ένα αρκετά ολοκληρωμένο μεσαίο premium σεντάν που τα καταφέρνει πολύ καλά σε όλους σχεδόν τους τομείς, με το αναβαθμισμένο ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V να είναι ακόμα πιο αποδοτικό και την δυναμική εμφάνιση να τραβάει το βλέμμα και να υπόσχεται ακόμα πιο μικρό σε ηλικία αγοραστικό κοινό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.496 κ.εκ., 204 PS/5.800 – 6.100 σ.α.λ., 300 Nm/1.800-4.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 20 PS, 200 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 9 σχέσεων, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 7,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 246χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 7,2 – 6,3 λτ./100 χλμ., από 146 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.751/1.820/1.437 χλστ., 2.865 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.650 κιλά
Χώρος αποσκευών: 455 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 51.200 ευρώ – 102.20 ευρώ