Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz GLA 250 e

Mercedes-Benz GLA 2024

Η ανανεωμένη Mercedes-Benz GLA πάτησε τους τροχούς της στην ελληνική άσφαλτο υπενθυμίζοντας, στην plug-in υβριδική έκδοση των 218 ίππων τους λόγους για τους οποίους η γερμανική πρόταση παραμένει όλα αυτά τα χρόνια στην πρώτη γραμμή της ευρύτερης κατηγορίας των SUV.

Μολονότι η Mercedes-Benz εισήλθε στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks με τη γνωστή στους περισσότερους A-Class, ήταν η GLA εκείνη που κατάφερε να «ξεκλειδώσει» τη μεγαλύτερη δεξαμενή υποψήφιων αγοραστών της γηραιάς ηπείρου.

Την ίδια στιγμή που οι περισσότεροι premium κατασκευαστές αναζητούσαν τον βηματισμό τους ή αν προτιμάτε τον τρόπο με τον οποίο θα απευθυνθούν σε ένα νέο, απαιτητικότερο κοινό, η Mercedes-Benz GLA ήταν ήδη εκεί, ντύνοντας τον premium χαρακτήρα της και τη βαριά κληρονομιά που κουβαλά στις πλάτες του το περίφημο γερμανικό άστρο με ένα άκρως δυναμικό και ελκυστικό, στα μάτια των περισσοτέρων, περιτύλιγμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ναι, η πρώτη γενιά της GLA δεν ήταν μια κλασική Mercedes ούτε φυσικά και η ποιοτικότερη που έχει γνωρίζει η κατηγορία, ωστόσο οι όποιες αδυναμίες της αυτομάτως υποβαθμίζονταν στη θέα ενός συνόλου γεμάτο καλοσχηματισμένους μύες και ανεκπλήρωτες επιθυμίες.

Mercedes-Benz GLA 2024

Στα χρόνια της ωριμότητας

Βέβαια η βελούδινη σχεδιαστική επανάσταση της Mercedes δεν διήρκησε όσο ενδεχομένως θα θέλαμε, μιας και η δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου επέστρεψε σε πιο εύπεπτα σχεδιαστικά μοτίβα, κλείνοντας πονηρά το μάτι στο κατά παράδοση συντηρητικό κοινό των Γερμανών.

Η αναπόφευκτη ενηλικίωση της GLA δεν άμβλυνε μονάχα το σχεδιαστικό αποτύπωμά της αλλά έφερε και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις σε κρισιμότερους κατά γενική ομολογία τομείς. Σε αυτούς ακριβώς τους τομείς εστιάζει και η ανανεωμένη εκδοχή ενός SUV που είναι καταδικασμένο να κερδίζει και να οδηγεί, σε αγορές όπως η ελληνική, τον μεθυστικό χορό των πωλήσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes-Benz GLA 2024

Σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός αυξάνεται με εκθετικό ρυθμό και τα λάθη πληρώνονται ακριβά, η επικαιροποίηση των προδιαγραφών της Mercedes-Benz GLA όφειλε να διαθέτει όχι μόνον την ακρίβεια αλλά και την αποτελεσματικότητα μιας λεπτής χειρουργικής επέμβασης.

Μην παραξενευτείτε, λοιπόν, αν οι διαφορές ανάμεσα στο χθες και το σήμερα της GLA μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, συμπεριλαμβανομένων και των σχεδιαστικών νεωτερισμών που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο επιχειρούν να αναδείξουν ένα πιο σύγχρονο και ελκυστικό προφίλ.

Mercedes-Benz GLA 2024
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, το ρύγχος του αμαξώματος είναι εκείνο που αναλαμβάνει τις απαραίτητες συστάσεις, συγκεντρώνοντας και τον μεγαλύτερο αριθμό των αισθητικών παρεμβάσεων. Εκεί θα συναντήσετε τα νέα φωτιστικά σώματα, τη νέα μάσκα όπως και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα.

Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή του πακέτου AMG με κόστος περίπου 2.000 ευρώ αποτελεί μονόδρομος για εκείνους που θα θελήσουν να τονώσουν την εικόνα του αυτοκινήτου και να αναδείξουν μια δυναμικότερη πτυχή του, περιλαμβάνοντας -μεταξύ άλλων- τις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών, τη διαμαντένια μάσκα και τους ειδικά προσαρμοσμένους στον χαρακτήρα της έκδοσης προφυλακτήρες.

Mercedes-Benz GLA 2024

Το ίδιο πακέτο εξοπλισμού δημιουργεί μια νέα αφετηρία και για τον θάλαμο επιβατών, εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε στοιχεία όπως τα σπορ καθίσματα, το τριάκτινο σπορ τιμόνι με επένδυση Nappa και τις διακοσμητικές επενδύσεις με φινίρισμα ανθρακονήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX να κλέβουν την παράσταση καταλαμβάνοντας περίοπτή θέση στην κορυφή του ταμπλό ίσως πολλοί παραβλέψουν το γεγονός ότι στη βάση της κεντρικής κονσόλας λείπει το χειριστήριο αφής, καθώς στη θέση του έχει τοποθετηθεί μια ρηχή θήκη για μικροαντικείμενα, το πλήκτρο επιλογής του προγράμματος οδήγησης και η «ροδέλα» ρύθμισης έντασης του ήχου.

Κατά τα λοιπά δεν έχουν προκύψει αλλαγές που να μεταβάλλουν τα ποιοτικά ή τα χωροταξικά δεδομένα της Mercedes-Benz GLA, η οποία ακόμα και στην plug-in υβριδική έκδοση της δοκιμής μας φαντάζει ικανή να σταθεί αντάξια των προσδοκιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής

Η ανανεωμένη Mercedes-Benz GLA έχει διατηρήσει το σύνολο των κινητήρων με τους οποίους μας συστήθηκε πριν από περίπου 4 χρόνια, γεγονός που της προσφέρει μια από τις πλουσιότερες παλέτες εκδόσεων στην κατηγορία.

Στην κορυφή αυτής της γκάμας -εξαιρώντας φυσικά τις εκδόσεις που υπογράφει η AMG- τοποθετείται η plug-in υβριδική διαμόρφωση με την κωδική ονομασία 250 e, η οποία συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,3 λίτρων –γνωστό από την παρουσία του στις εκδόσεις GLA 180 και GLA 200- με ένα ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ.

Χάρη στον ισχυρότερο, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, ηλεκτροκινητήρα και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 11,5 kW, η plug-in υβριδική Mercedes-Benz διατηρεί την ικανότητα να καλύπτει αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργεια και με μηδενικούς ρύπους, την ίδια στιγμή που η συνδυαστική λειτουργία των δύο συστημάτων κίνησης εξασφαλίζει την απόδοση των 218 ίππων και των 450 Nm ροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαδικασία της επαναφόρτισης των μπαταριών μπορεί να πραγματοποιηθεί με τη σύνδεση του αυτοκινήτου σε δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής ποικίλει και επί της ουσίας εξαρτάται από την ισχύ φόρτισης.

Mercedes-Benz GLA 2024

Η τελευταία μπορεί να φτάσει πλέον έως και τα 22 kW στην περίπτωση που επιλέξουμε κάποιον ταχυφορτιστή και η ανανεωμένη Mercedes-Benz GLA είναι εξοπλισμένη με τον αντίστοιχο προαιρετικό εξοπλισμό.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται λιγότερο από 30 λεπτά ώστε να ανακτηθεί το 80% το ηλεκτρικό φορτίο των συσσωρευτών, οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι μεταξύ των πίσω καθισμάτων και του χώρου αποσκευών χωρίς να επηρεάζουν σημαντικά τα χωροταξικά δεδομένα του αυτοκινήτου.

Mercedes-Benz GLA 2024
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη λειτουργία του υβριδικού συνόλου είναι αφιερωμένη μια ολόκληρη ενότητα στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας παρέχοντας αναλυτικότερες πληροφορίες και εξασφαλίζοντας πλήρη εικόνα στον οδηγό.

Ο τελευταίος μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα λειτουργίας και να μεταβάλλει εν πολλοίς τις ενεργειακές προτεραιότητες του υβριδικού συνόλου, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να καταφύγει και στους μοχλοδιακόπτες του τριάκτινου τιμονιού ώστε να ενισχύσει ή να μετριάσει τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας, επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία επίπεδα.

Mercedes-Benz GLA 2024

Σε πραγματικές συνθήκες και με το ποσοστό φόρτισης των μπαταριών να αγγίζει το 100%, τα χιλιόμετρα που θα μπορούσε να διανύσει κανείς με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας ξεπερνούν σε αστικές και περιαστικές συνθήκες τα 50.

Οι Γερμανοί τοποθετούν την ηλεκτρική αυτονομία της ανανεωμένης GLA 250 e μεταξύ των 62 και των 70 χιλιομέτρων, ωστόσο, για να επιτευχθεί η συγκεκριμένη επίδοση θα χρειαστεί ούριος άνεμος και μια στοιχειώδη προσαρμογή στις λίγο-πολύ γνωστές ιδιαιτερότητες ενός plug-in υβριδικού συνόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes-Benz GLA 2024

Από τη στιγμή που το ενεργειακό φορτίο των μπαταριών εξαντληθεί, τότε ο λόγος περνά στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1.332 κ.εκ. και των 160 ίππων, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το ηλεκτρικό μοτέρ δεν θα δηλώσει «παρών», αν και εφόσον η διαδικασία της ανάκτησης ενέργειας έχει εξασφαλίσει τα απαιτούμενα ενεργειακά αποθέματα.

Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση η Mercedes-Benz GLA 250 e διατηρεί την ικανότητα να καλύπτει έως και το 40% μιας διαδρομής χωρίς τη συμβολή του θερμικού κινητήρα, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη real life αποδοτικότητα του συνόλου.

Mercedes-Benz GLA 2024
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεταφράζοντας σε νούμερα τα παραπάνω, στο απευκταίο σενάριο της εξάντλησης των ενεργειακών αποθεμάτων από τους συσσωρευτές της plug-in υβριδικής GLA, δεν θα δυσκολευτεί κανείς να περιορίσει τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κάτω από τα 6,0 λίτρα, ακόμα κι αν απέχει για ημέρες από κάθε είδος και τύπο πρίζας.

Σε ό,τι αφορά τώρα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, σίγουρα οι 218 ίπποι και πολλοί περισσότερο τα 450 Nm ροπής δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο, μολονότι γίνεται από την πρώτη στιγμή κατανοητό ότι η Mercedes-Benz GLA 250 e δεν έχει δημιουργηθεί ώστε να καλύψει τη χαοτική απόσταση που χωρίζει τις συμβατικές εκδόσεις ενός φιλήσυχου SUV από εκείνες που υπογράφει η AMG.

Mercedes-Benz GLA 2024



Παρά τους τροχούς των 19 ιντσών, το γενναιόδωρο προφίλ των ελαστικών βοηθά και μάλιστα σημαντικά την ανάρτηση να επιβιώσει στην ελληνική άσφαλτο, χωρίς να δοκιμάζει ταλαιπωρεί πλαίσιο και επιβάτες, την ίδια στιγμή που το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης -μέρος του πακέτου AMG- βοηθά τον οδηγό να εμπιστευτεί ακόμα πιο γρήγορα το γερμανικό σύνολο ελαχιστοποιώντας τις όποιες παρενέργειες μπορούν να προκύψουν από την εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα στη διαδικασία της πέδησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μάλλον αδιάφορο σύστημα διεύθυνσης ανήκει στα ψιλά γράμματα του συμβολαίου συμβίωσης με το γερμανικό SUV, η οποία δεν πρόκειται να χαρακτηριστεί από ευχάριστες ή δυσάρεστες εκπλήξεις.

Mercedes-Benz GLA 2024

Όσοι έχουν ήδη βρεθεί πίσω από το τιμόνι της Mercedes-Benz GLA, τότε δεν έχουν να περιμένουν κάτι νέο ή συναρπαστικό από την ανανεωμένη εκδοχή της, η οποία σαν έναν καλομαγειρεμένο comfort food μπορεί να ταιριάξει σε όλες τις συνθήκες και με όλα τα γούστα.

Αντί συμπεράσματος

Χωρίς ουσιαστικές αναβαθμίσεις στις τεχνικές προδιαγραφές της, η Mercedes-Benz GLA καλείται να διατηρήσει την ηγετική θέση της στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV.

Mercedes-Benz GLA 2024
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθεση βέβαια με το 2019, όταν και αποκαλύφθηκε η δεύτερη γενιά της, σήμερα απέναντί της βρίσκεται ένας πανίσχυρος ανταγωνιστής, ο οποίος ακούει στο όνομα της BMW X1 και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κάνει τη ζωή της ακόμα πιο δύσκολη.

Η plug-in υβριδική έκδοση επιστρέφει με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα και κατά τι μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, έχοντας ως σημείο εκκίνησης τα 56.500 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - Mercedes-Benz GLA 250 e

Κινητήρας βενζίνης: 1.332 κ.εκ., 160 PS/5.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.620 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 109 PS, 300 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 218 PS, 450 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 7,1 sec. 0-100 km/h, 220 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,1 l/100 χλμ., 24 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.410/1.834/1.611 χλστ., 2.729 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.700 κιλά
Χώρος αποσκευών: 385 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 56.500 ευρώ- 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ