
Η SsangYong επέστρεψε στη χώρα μας με νέα ονομασία και τέσσερα διαφορετικά μοντέλα, με αυτό που αναλαμβάνει να μας την επανασυστήσει να είναι το εμβληματικό Korando.
Η SsangYong έχει ιστορία 71 ετών και έγινε γνωστή στην ελληνική αγορά στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 με το 4x4 Musso που ήταν μάλιστα και «Powered by Mercedes-Benz». Ειδικεύεται σε οχήματα ελεύθερου χρόνου (SUV) και 4x4 και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2010 δραστηριοποιούνταν στη χώρα μας με μια μαζεμένη γκάμα.

Λίγο αργότερα, το 2022, πέρασε στα χέρια του Ομίλου KG και μετονομάστηκε σε KG Mobility, δηλαδή KGM. Η στόχευσή της και ο χαρακτήρας των μοντέλων δεν άλλαξε, δίνοντας έμφαση στην πρακτικότητα, την ευρυχωρία, τον πλούσιο εξοπλισμό και φυσικά τις εκτός δρόμου δυνατότητες.
BUY NOW
Τα αυτοκίνητα της KGM κατασκευάζονται στην Κορέα σε αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις, με την δυναμική του εργοστασίου να είναι 240.000 αυτοκίνητα το χρόνο. Η KGM έχει στα σκαριά και ένα νέο εργοστάσιο που θα εδρεύει λίγο έξω από την Σεούλ για την κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στη χώρα μας, η KGM διαθέτει τρία SUV (Tivoli, Korando και Torres) και ένα διπλοκάμπινο pick-up (Musso), με κοινό χαρακτηριστικό των SUV να είναι η διάθεση εκδόσεων με κίνησης στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς, με μηχανικό ή αυτόματο σασμάν. Ενημερωτικά, το νεότερο Torres διατίθεται και σε ηλεκτρική έκδοση EVX, ενώ την γενική αντιπροσώπευση έχει η γνωστή σε όλους μας Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.
Ένας φίλος από τα παλιά
Το Korando έχει ιστορία που ξεπερνά τα 40 χρόνια και η τελευταία τέταρτη γενιά που δοκιμάζουμε έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο της στην Έκθεση της Γενεύης του 2019. Η ονομασία Korando πηγάζει από το «Korea Can Do» και ανήκει στην κατηγορία των C SUV.

Οι διαστάσεις του νέου KGM Korando είναι σωστά μελετημένες για το «σφιχτό» οδικό δίκτυο της γηραιάς ηπείρου, με το μήκος του να ορίζεται στα 4,45 μέτρα, το πλάτος στα 1,87 μέτρα και το ύψος στα 1,63 μέτρα. Το μεταξόνιο του είναι σχετικά μεγάλο και φτάνει τα 2,68 μέτρα, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι κάτι παραπάνω από 18 εκ. (182 χλστ.). Για αυτούς που πρόκειται να πατήσουν χώμα, καλό είναι να γνωρίζουν ότι οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής του νέου Korando είναι 18 μοίρες, 15,9 μοίρες και 24,5 μοίρες αντίστοιχα.
Εμφανισιακώς, το Korando ενστερνίζεται την σχεδιαστική γλώσσα που λάνσαρε το Tivoli στην πιο εξελιγμένη της μορφή όμως, παραπέμποντας αισθητικά στο μεγαλύτερο και καθαρόαιμο 4x4 Rexton που δεν εισάγεται στη χώρα μας. Η εικόνα του δεν προκαλεί και ξεχωρίζει από τα έντονα φτερά που βοηθούν στις εκτός δρόμου διαδρομές για να αντιλαμβάνεσαι που πατούν οι εμπρός τροχοί και τους φουσκωμένους ώμους που του εξασφαλίζουν μια δυναμική στάση.

Οι ανάγλυφες επιφάνειες και ορισμένες ακμές ενισχύουν την δυναμική του, με την σχεδίαση της πίσω κολόνας να δημιουργεί το εφέ της αιωρούμενης οροφής. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι μεγάλες εισαγωγής αέρα για την ψύξη του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, και η σκουρόχρωμη μάσκα που ενώνει τους προβολείς αλογόνου και στο κέντρο της κοσμείται από τον αετό της SsangYong.
Πίσω, τα μεγάλα φώτα δίνουν το στίγμα, όπως και το κάθετο κόψιμο της 5ης πόρτας. Ο ογκώδης προφυλακτήρας φέρει τους προβολείς ομίχλης, τα αλάρμ και τα φώτα της όπισθεν, ενώ στο κέντρο διαθέτει διακοσμητικό που παραπέμπει σε πλακέ απολήξεις εξάτμισης.

Την παραδοσιακή off road εμφάνιση που οφείλει να έχει ένα μοντέλο της KGM συμπληρώνουν τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, με αυτά που υπάρχουν χαμηλά στις πόρτες να καλύπτουν τα μαρσπιέ και να διατηρούν καθαρά τα μπατζάκια των επιβατών κατά την επιβίβαση και αποβίβαση. Οι τροχοί αλουμινίου έχουν διάσταση από 17 έως 19 ίντσες, με τις 17άρες να αποτελούν εξοπλιστικό στοιχείο της βασικής έκδοσης Urban που δοκιμάζουμε.
Ευρύχωρο και καλοεξοπλισμένο
Περνώντας στο εσωτερικό, η σχεδίαση ακολουθεί το ίδιο ήπιο μοτίβο με το αμάξωμα, με τις οριζόντιες γραμμές να ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους. Τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό είναι αποδεκτής ποιότητας μαλακά πλαστικά ψηλά και σκληρά χαμηλά, με την μεταξύ τους συναρμογή να είναι πολύ καλή. Σκληρά πλαστικά συναντάμε και στις πόρτες, με τα σημεία που ακουμπάνε οι αγκώνες να διαθέτουν επένδυση δέρματος με αφρώδη γέμιση.

Το ταμπλό υιοθετεί το blaze cockpit της εταιρείας, με την έγχρωμη HD οθόνη αφής του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων να έχει διαγώνιο 9 ιντσών. Ακριβώς από κάτω εντοπίζουμε το στάνταρ σύστημα διζωνικού κλιματισμού με τους φυσικούς διακόπτες που ευνοούν την εργονομία. Ο οδηγός ενημερώνεται από διαμορφώσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών που πέρα από τα «κλασικά», μπορεί να παρουσιάσει τον πλοηγό και να κάνει mirroring την οθόνη του infotainment για ακόμα πιο άμεση λήψη της πληροφορίας.

Οι χώροι που προσφέρει το Korando είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενήλικους, με τους πίσω να διαθέτουν αρκετό «αέρα» για τα γόνατα και το κεφάλι τους, ακόμα και εάν είναι ψηλοί. Ένας τρίτος πίσω δεν θα δυσκολευτεί να βολέψει τα πέλματά του χάρη στο μαζεμένων διαστάσεων τούνελ μετάδοσης, αλλά ίσως αναζητήσει λίγο παραπάνω χώρο για τους ώμους του.

Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 551 λίτρα και θα χωρέσει πολλά μπαγκάζια χάρη στο ορθογώνιο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του. Παράλληλα, διαθέτει μεγάλο άνοιγμα, διπλό πάτωμα που βοηθά στην δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης και γάντζους για χειραποσκεύες. Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί η KGM δεν συνοδεύει τα μοντέλα της μόνο με το κιτ επισκευής ελαστικού, αλλά δίνει και έναν κανονικό τροχό αλουμινίου για ρεζέρβα, σεβόμενη την ιστορία που έχει στα 4x4.
Δυνατό και ραφιναρισμένο
Το Korando διατίθεται σε μία έκδοση κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με 6άρι αυτόματο της Aisin. Το 4κύλινδρο μοτέρ e-XGDi 150T είναι τούρμπο με άμεσο ψεκασμό, έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρων, και έχει εξελιχθεί in-house. Αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 280 Nm σε ένα μεγάλο εύρος που απλώνεται από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. έως και τις 4.000. Διακρίνεται για την γραμμική απόδοση και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας που είναι πολύ ποιοτικά.
Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.442 κιλών Korando είναι ικανοποιητικές, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 10,8 δλ. και την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 191 χλμ./ώρα. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός δικαιολογεί με ευκολία τα νούμερα που αναφέρει ο κατασκευαστής, όντας ένα ταιριαστό σύνολο. Ο κόφτης επεμβαίνει στις 5.500 σ.α.λ.

Το αυτοκίνητο δοκιμής διέθετε το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων με την μακριά κλιμάκωση, με τον επιλογέα όμως να έχει λαστιχένια αίσθηση και να μην του αρέσει η επιθετική χρήση.
Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω, δείχνουν δυνατά και ακούραστα ακόμα μετά από έντονη χρήση σε κατηφορική διαδρομή, και το πεντάλ τους έχει σωστή αίσθηση και αναλογικότητα κατά το πάτημα.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με την ρύθμισή της να συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα. Η λειτουργία της είναι ήσυχη και χάρη στα ελαστικά διάστασης 225/60 R17 με το μεγάλο προφίλ, αντιμετωπίζει τις έντονες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων με ευκολία.
Σε μια πιο σφιχτή διαδρομή, το Korando θα πάρει λογική κλίση που δεν θα αλλοιώσει την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός, με το τιμόνι να προσφέρει καλό βάρος, αλλά όχι αίσθηση. Επιπλέον, το τελευταίο διαθέτει πρόγραμμα sport για την αύξηση του βάρους, αλλά η αλλαγή στην αίσθηση είναι πολύ μικρή. Σε κάθε περίπτωση, οι αντιδράσεις του Korando είναι ομοιογενείς και ασφαλείς.

Στον ανοιχτό δρόμο παρουσιάζει ευθυβολία και θα προσφέρει ποιοτική κύλιση στους επιβάτες, η οποία όμως πλήττεται ελαφρώς από τον αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από τους μεγάλους καθρέφτες. Σε γενικές γραμμές πάντως, η ηχομόνωση είναι καλή και χαρίζει ένα ήρεμο περιβάλλον οδήγησης.
Με το χέρι στην τσέπη
Το νέο KGM Korando διατίθεται σε δύο πλήρη εξοπλιστικά επίπεδα, Urban και Urban Plus, με τις διαφορές να εντοπίζονται υπέρ της Urban Plus στην ύπαρξη ηλεκτρικής ηλιοροφής και δερμάτινων επενδύσεις σε καθίσματα και τιμόνι.

Η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στα 26.990 ευρώ και αφορά την δικίνητη έκδοση Urban με το χειροκίνητο κιβώτιο, όπως του αυτοκίνητου δοκιμής. Όσοι επιθυμούν αυτόματο σασμάν θα πρέπει να υπολογίζουν επιπλέον 2.000 ευρώ (28.990 ευρώ), ενώ για την τετρακίνηση με το μηχανικό κιβώτιο υπολογίστε 3.000 ευρώ παραπάνω (29.990 ευρώ).
Από πλευράς μέσης κατανάλωσης το τουρμπάτο Korando της δοκιμής απαιτεί κατά μέσο όρο 10,5 λτ./100 χλμ., τιμή που το φέρνει σε αυτό τον τομέα κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Σε αστικές συνθήκες θα ξεπεράσει τα 11 λτ./100 χλμ., παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του ραφιναρισμένου συστήματος stop/start. Στον αυτοκινητόδρομο θα πέσει εύκολα κάτω από τα 10 λτ./100 χλμ. και θα φλερτάρει με τα 9-9,5 λτ./100 χλμ.

Συμπερασματικά, η επιστροφή της κορεάτικης εταιρείας στην ελληνική αγορά κρίνεται ουσιαστική μιας και εξακολουθεί να προσφέρει όλα όσα την χαρακτήριζαν εδώ και δεκαετίες, σε ένα αρκετά πιο σύγχρονο πακέτο. Αποτελεί δηλαδή μία συνιστώμενη εναλλακτική στους θιασώτες των «σκληροτράχηλων» SUV, με δυνατούς χώρους και πλήρη εκσυγχρονισμένο εξοπλισμό. Κερασάκι στην τούρτα, η 5ετής εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.497 κ.εκ. βενζίνη, 163 ίπποι/5.000 -5.500 σ.α.λ., 280 Nm/1.500 – 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 191 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 7,7 λτ./100 χλμ., 176 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.450/1.870/1.630 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.442 κιλά
Χώρος αποσκευών: 551 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 26.990 ευρώ/Από 149,60 ευρώ