H πιο πρακτική compact ηλεκτρική Mercedes είναι ένα πραγματικό οικογενειακό αυτοκίνητο, που προσφέρει απλόχερα τα οφέλη του ηλεκτρισμού στον συνειδητοποιημένο κάτοχό του.
Η επίθεση της Mercedes στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γεγονός. Από την παρουσία μόλις ενός ηλεκτρικού μοντέλου (EQC) στις αρχές του 2021 στη γκάμα, φθάσαμε ενάμισι χρόνο αργότερα να υπάρχουν διαθέσιμες αυτή τη στιγμή 7 διαφορετικές ηλεκτρικές προτάσεις (EQA, EQB, EQC, EQE, EQS, EQS SUV, EQV), εκ των οποίων οι δύο πρώτες να εντάσσονται στις δημοφιλέστερες, compact επιλογές.
Και, εάν για την EQA σας έχουμε ήδη μιλήσει στην περσινή μας δοκιμή, σήμερα δοκιμάζουμε την έτερη compact ηλεκτρική Mercedes, την EQB, η οποία μάλιστα προβάλει και έναν σαφέστατα πρακτικό και οικογενειακό χαρακτήρα που της χαρίζει επιπλέον πλεονεκτήματα στην ίδια της την υπόσταση.
BUY NOW
Μια ακόμη πιο hi-tech Mercedes GLB
Η EQB βασίζεται πάνω στη νεότερη Mercedes GLB, αποτελώντας ουσιαστικά την ηλεκτρική εκδοχή της. Σχεδιαστικά, οι διαφορές ανάμεσα στα δύο μοντέλα εντοπίζονται στα διαφοροποιημένα εμπρός και πίσω τμήματά τους, με την EQB να αποκτά πιο hi-tech φώτα εμπρός-πίσω, μια κλειστή εμπρόσθια μαύρη γρίλια με μεγάλο το λογότυπο της Mercedes στο κέντρο της, καθώς και πιο αεροδυναμικό εμπρόσθιο προφυλακτήρα, αλλά και αλλαγμένο πίσω. Κατά τα άλλα, διατηρούνται οι μυώδεις γραμμές του μακρύτερου σε compact Mercedes, αμαξώματος, με υπερυψωμένο καπό και αρκετές γυάλινες επιφάνειες.
Στο εσωτερικό της η EQB υιοθετεί και πάλι το νεότερο και έτσι κι αλλιώς hi-tech ταμπλό της Mercedes GLB, προσαρμόζοντας πάνω του το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων MBUX της γερμανικής εταιρείας, με κύριο χαρακτηριστικό του τις δύο οθόνες 10 ιντσών (προαιρετικά) μπροστά και στα δεξιά του οδηγού. Υπάρχουν μια σειρά από νέες ενδείξεις ιδιαίτερα χρήσιμες για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σαν την EQB, αλλά και ξεκούραστος μπλε φωτισμός που χαρακτηρίζει και πάλι τα μοντέλα της σειράς EQ. Πολύ καλή είναι και η γενικότερη εργονομία της καμπίνας (π.χ. το σύστημα πολυμέσων μπορεί να ελεγχθεί από τον οδηγό μέσω φωνητικών εντολών, της κεντρικής οθόνης αφής, των μπουτόν στο τιμόνι ή ακόμη και το κεντρικού touchpad), ενώ η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή τους (συνδυάζουν μαλακά με σκληρά στην αφή πλαστικά) ταιριάζουν στον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Η Mercedes EQB διατηρεί ψηλά την πρακτικότητα της, παρά την παρουσία της απαραίτητης στα ηλεκτρικά μπαταρίας στο πίσω τμήμα της, που –φυσιολογικά– «κλέβει» ένα τμήμα του χώρου αποσκευών. Σε σχέση λοιπόν με τη συμβατική GLB, το πορτ-μπαγκάζ της EQB μειώνεται από τα 570 στα 495 λίτρα, όμως και πάλι παραμένει πολύ πρακτικό (τετραγωνισμένο και με μεγάλο άνοιγμα), αλλά και ικανό να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ καλοί είναι και οι χώροι για τα γόνατα, τους ώμους και τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ προσόν της EQB αποτελεί η στάνταρ παρουσία συρόμενου πίσω καθίσματος που βολεύει ιδιαίτερα όταν απαιτηθεί έξτρα χώρος στο πορτ-μπαγκάζ. Αξίζει επίσης να τονιστεί ότι προαιρετικά (κόστος +1.081 ευρώ) μπορούν να τοποθετηθούν ακόμη 2 καθίσματα στο χώρο του πορτ-μπαγκάζ, δημιουργώντας έτσι ένα ξεκάθαρα 7θέσιο εσωτερικό.
Ηλεκτρική δυναμική και αυτονομία κοντά στα 400 χλμ. στην πράξη
Η έκδοση 300 4Matic της Mercedes EQΒ χρησιμοποιεί για την κίνησή της δύο ηλεκτρικά μοτέρ, που βρίσκονται στους δύο άξονες του αυτοκινήτου δημιουργώντας έτσι μια ηλεκτρική τετρακίνηση. Η συνδυαστική απόδοση ισχύος βρίσκεται στους 228 ίππους και η ροπή στα 390 Nm. Φυσικά και όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι και εδώ οι ηλεκτροκινητήρες κινούν με χαρακτηριστική άνεση την EQB, χωρίς στην περίπτωση του μοντέλου της Mercedes να υπάρχουν αχρείαστες «εκρήξεις» ισχύος, που «κλέβουν» πολύτιμη ενέργεια από τη μπαταρία. Η τελευταία διαθέτει χωρητικότητα 66,5 kWh και μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως 419 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση με βάση τον κύκλο WLTP.
Στην πράξη και ανάλογα με τη διαδρομή που κινείται ο οδηγός, το πρόγραμμα οδήγησης (υπάρχουν διαθέσιμα τα Sport, Comfort και Eco, καθώς και το διαμορφώσιμο Individual) και το πόσο έχει επιλέξει τη χρήση του κλιματισμού, μια απόσταση από 360 έως 400 χιλιόμετρα είναι εφικτή. Στην πόλη μάλιστα όπου γίνεται περισσότερη χρήση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, υπάρχει περίπτωση να επιτευχθεί και μια απόσταση κοντά σε αυτή που ανακοινώνει η Mercedes.
Ευκολοδήγητη, ασφαλής και με πολύ καλή άνεση
Στο δρόμο η EQB διατηρεί τα πολύ καλά χαρακτηριστικά κίνησης της Mercedes GLB, παρά το έξτρα βάρος της μπαταρίας. Αρχικά και μέσα στην πόλη, η ηλεκτρική Mercedes παραμένει ευκολοδήγητη, με πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα λόγω των κάθετων πλαϊνών τζαμιών, είναι αρκετά ευέλικτη στις μανούβρες λόγω των μικρών προβόλων, ενώ υπάρχει φυσικά και η απαραίτητη κάμερα οπισθοπορείας που διευκολύνει ιδιαίτερα στο παρκάρισμα. Η παρεχόμενη άνεση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με την ανάρτηση να φιλτράρει με αρκετή αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Προσόν της EQB αποτελεί και η πολύ καλή ηχομόνωση, που κρατά εκτός της καμπίνας τους παρασιτικούς θορύβους.
Βγαίνοντας στην εθνική, εκεί και παρά το τετραγωνισμένο αμάξωμα και τους μεγάλους καθρέπτες, συνολικά και πάλι η προσεγμένη ηχομόνωση διατηρεί χαμηλά τους θορύβους που φθάνουν στο εσωτερικό. Παράλληλα, το αυτοκίνητο εμπνέει ασφάλεια και είναι αρκετά σταθερό. Σταθερή παραμένει η EQB και στις στροφές, με το χαμηλότερο κέντρο βάρους να βοηθά να μειώσει τις κλίσεις από το αμάξωμα, ενώ η ηλεκτρική «τετρακίνηση» αυξάνει τα επίπεδα της πρόσφυσης. Πολύ καλή διατηρείται η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το τιμόνι, ενώ και τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα.
Συμπέρασμα
Η EQB είναι μια πραγματικά πρακτική ηλεκτρική Mercedes, που θα καλύψει απόλυτα αυτόν που θα την επιλέξει για τους χώρους της, χωρίς να θέλει να ξεφύγει σε μέγεθος. Η αυτονομία της στην πόλη και συνολικά είναι αρκετά καλή, ενώ και η γενικότερη απόδοση των ηλεκτροκινητήρων της ταιριάζουν με την οικογενειακή της υπόσταση. Τιμολογιακά, η έκδοση 300 4Matic έχει κόστος λίγο πάνω από τα 60.000 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό, που μειώνεται κατά 8.000 ευρώ με βάση την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» (η EQB 300 4Matic οριακά μπαίνει στο πρόγραμμα, αφού έχει ΛΤΠΦ 49.879 ευρώ –μόνο 121 ευρώ κάτω από το όριο των 50.000 ευρώ).
TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2 ηλεκτρικοί, 228 PS, 390 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 8,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 18,1 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 419 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66,5 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.684/1.834/1.701 χλστ., 2.829 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.175 κιλά
Χώρος αποσκευών: 495-1.710 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 61.850 ευρώ / 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ