Η DS Automobiles ανανέωσε το μεγάλο της SUV και η μοναδική έκδοση με θερμικό κινητήρα ενισχύει το υψηλό του κύρος.
Από την στιγμή που πρωτοκυκλόφορησε το 7 Crossback, η εικόνα που είχε όλος ο κόσμος για την DS Automobiles άλλαξε προς το καλύτερο, ενώ ήταν και το μοντέλο που την καθιέρωσε στις premium κατηγορίες και τον κόσμο της αυτοκίνησης.
Από τότε και μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά στην γαλλική εταιρεία, με την γκάμα της να αποτελείται από τέσσερα, πραγματικά ξεχωριστά, μοντέλα. Η σημαντικότητα όμως του 7 είναι δεδομένη, μιας και αποτελεί το πρώτο SUV της φίρμας στην γηραιά ήπειρο.
BUY NOW
Με αυτά κατά νου, η DS Automobiles θέλησε να ενισχύσει την θέση του 7 Crossback στην εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων SUV και προχώρησε σε ανανέωσή του. Το νέο μοντέλο μάλιστα, έχασε τον χαρακτηρισμό Crossback και πλέον ονομάζεται σκέτο DS 7.
Ισχυροποίηση
Η DS Automobiles γνωρίζει πολύ καλά το «προϊόν» που διαθέτει στην γκάμα της και φυσικά αντιλαμβάνεται ότι το ξεχωριστό ποιόν του 7 δεν απαντάται στην κατηγορία. Από την πρώτη στιγμή που έκανε την εμφάνισή του στους δρόμους, το στιλ ήταν ένα από τα αδιαμφισβήτητα ατού του, αλλά οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας δεν επαναπαύτηκαν και προχώρησαν σε ορισμένες μικρές αλλαγές.
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η τονισμένη μάσκα, τα ανασχεδιασμένα DS Wings και τα νέα πιο λεπτά φώτα τύπου LED. Παράλληλα, έχει διαφοροποιηθεί και το καπό, με το συνολικό αποτέλεσμα να είναι σαφώς πιο δυναμικό και αγριεμένο.
Στο πλάι και πίσω ξεχωρίζουν οι έντονες ανάγλυφες επιφάνειες, και οι όποιες διαφορές εντοπίζονται στα νέα λογότυπα της πίσω πόρτας και στα νέα σχέδια των τροχών αλουμινίου. Μάλιστα, όταν οι τελευταίοι έχουν διάσταση από 19 ίντσες και πάνω, διαθέτουν αεροδυναμικά ένθετα που δεν αλλοιώνουν την αισθητική και εξομαλύνουν την ροή του αέρα γύρω από αυτούς.
Ποιοτικό και ευρύχωρο
Το DS 7 βασίζεται στην τελευταία εκδοχή της διαμορφώσιμης πλατφόρμας EMP2 που χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis. Έχει μήκος 4,57 m και μεταξόνιο 2,74 m, διαστάσεις που το φέρνουν ακριβώς μεταξύ των κατηγοριών C-SUV και D-SUV, παίζοντας με αυτό τον τρόπο σε δύο κατηγορίες.
Τα βασικά μηχανικά μέρη είναι γνωστά και από άλλα μοντέλα, όπως οι κινητήρες και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8. Έχει όμως και σημαντικά στοιχεία διαφοροποίησης, όπως είναι για παράδειγμα η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, στη θέση του ημιάκαμπτου άξονα.
Ωστόσο, το σημαντικότερο ατού του DS 7, πέρα από την ξεχωριστή εμφάνιση, είναι η προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια και οι δυνατότητες διαμόρφωσής του σύμφωνα με το γούστο του ιδιοκτήτη. Οι επιλογές επενδύσεων με ακριβό δέρμα και ξύλο ξεπερνούν το όριο του «premium», όπως τα έχουμε συνηθίσει, και παραπέμπουν σε ακριβότερα πολυτελή μοντέλα.
Από την βασική κιόλας έκδοση, όπως η Bastille του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε, η καμπίνα αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, εμπρός και πίσω, με το μοντάρισμα να βρίσκεται σε αντίστοιχο υψηλό επίπεδο.
Η σχεδίαση του ταμπλό είναι ογκώδης, αλλά όχι βαριά στο μάτι, με την υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα δαπέδου να περιλαμβάνει αρκετά πλήκτρα, όπως αυτά για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα Driving Modes (Eco, Normal, Sport).
Η βασική έκδοση δεν διαθέτει το αναδιπλούμενο αναλογικό ρολόι της B.R.M. Chronographs αλλά φέρει δύο έγχρωμες οθόνες, σε πίνακα οργάνων και σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων. Το τελευταίο μάλιστα έχει νέο ταχύτερο και με περισσότερες δυνατότητες λογισμικό, και διαθέτει πλήκτρα αφής για τις συντομεύσεις των λειτουργιών του. Η διαγώνιος της widescreen είναι 12 ίντσες. Νέος είναι και ψηφιακός πίνακας οργάνων με την διαγώνιο των 12 ιντσών και τα νέα γραφικά, παρέχοντας πλούσια πληροφορία και εναλλασσόμενα διαμορφώσιμα μοτίβα για να επιλέξει ο οδηγός αυτό που χρειάζεται.
Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και πέντε ενηλίκους, με τον μεσαίο πίσω να μην νιώθει άβολα χάρη στο μεγάλο πλάτος της καμπίνας και το σχεδόν επίπεδο πάτωμα. Το πορτμπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα και σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ η χωρητικότητα των 555 λίτρων θα βολέψει τις αποσκευές και των πέντε επιβατών. Αυτό που απουσιάζει από την βασική έκδοση και θα θέλαμε, είναι ένας διπλός πάτος που θα επέτρεπε την δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης, καθώς και γάντζοι για μερικές χειραποσκευές και σακούλες.
Σταθερή αξία
Παρά το γεγονός ότι παίζει σε δύο κατηγορίες, το DS 7 διατίθεται με κινητήρα πετρελαίου λογικού κυβισμού, στοιχείο που στην πλειοψηφία του premium ανταγωνισμού δεν θεωρείται αυτονόητο.
Η έκδοση που οδηγούμε αποτελεί την μοναδική της γκάμας με θερμικό κινητήρα, οι άλλες τρεις έχουν επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης με 225, 300 και 360 ίππους, και εφοδιάζεται με τον αναβαθμισμένο 4κύλινδρο 1,5 BlueHDi με την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας που αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm.
Η δύναμη μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς αποκλειστικά μέσω ενός αυτόματου κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, επιτρέποντας την λειτουργία του συστήματος stop/start από τα 30 χλμ./ώρα και ελεύθερο τροχασμό στο ρελαντί στα προγράμματα Eco και Normal.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα. Αναντίλεκτα, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά η πλούσια ροπή το κινεί με άνεση.
Η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο είναι αρκετά καλή, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται ομαλά και την πυκνή κλιμάκωση των πρώτων σχέσεων να εκμεταλλεύεται πλήρως τη δυναμική του προηγμένου πετρελαιοκινητήρα. Στον τομέα της κατανάλωση, το αυτόματο πετρελαιοκίνητο DS 7 απαιτεί περίπου 7,3 λτ./100 χλμ., τιμή που πέφτει κοντά ένα λίτρo εάν οδηγείτε αποκλειστικά με οικονομικό τρόπο.
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού που δεν διαθέτει την Active Scan Suspension που «σκανάρει» την άσφαλτο με την βοήθεια κάμερας και προσαρμόζει ανάλογα την ανάρτηση, αλλά έχει αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με υδραυλικά τέρματα.
Σε κάθε περίπτωση, ο συγκεκριμένος συνδυασμός χαρίζει ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά και πολύ καλή άνεση, ακόμα και με τους προαιρετικούς τροχούς 19 ιντσών του αυτοκίνητου που δοκιμάζουμε (18 ιντσών έχει η έκδοση Bastille).
Η κλίση στις στροφές είναι υπαρκτή, αλλά κρατάει πεισματικά και διατηρεί την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι μεγάλο, με τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού να επεμβαίνουν διακριτικά και μόνο μετά από υπερβολή του οδηγού.
Στον ανοιχτό δρόμο, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης έρχεται στο προσκήνιο και επικουρείται από το ηχομονωτικό παρμπρίζ που διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό, με το συγκεκριμένο πεδίο δράσης να δείχνει πολύ οικείο για το DS 7 Crossback.
Στην πόλη, δεν θα κουράσει τον οδηγό με τις διαστάσεις του, καθώς υποβοηθάτε από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους καθρέφτες. Εκεί όμως θα ακουστεί και ελαφρώς η χροιά του πετρελαιοκινητήρα, χωρίς όμως να είναι ενοχλητική.
Στο ταμείο
Το πετρελαιοκίνητο DS 7 αποτελεί την πιο προσιτή έκδοση της γκάμας και συνδυάζεται με τα επίπεδα εξοπλισμού Bastille και Performance Line. Η τιμή εκκίνησης έχει καθοριστεί τα 45.500 ευρώ, με την Performance Line να κοστίζει 2.400 ευρώ επιπλέον.
Η τιμή του είναι πολύ ανταγωνιστική εάν αναλογιστούμε ότι σε σχέση με τον ανταγωνισμό προσφέρει μεγαλύτερους χώρους λόγω διαστάσεων, ενώ παράλληλα είναι και ένα από δύο μοντέλα της κατηγορίας που διατίθεται με πετρελαιοκινητήρα χαμηλού κυβισμού. Για παράδειγμα, οι αντίστοιχες γερμανικές προτάσεις έχουν κινητήρες πετρελαίου 2,0 λίτρων.
Συμπερασματικά, η βασική πετρελαιοκίνητη και αυτόματη έκδοση του ανανεωμένου 7 της DS Automobiles είναι ένα πολυτάλαντο SUV που συνδυάζει τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα και την μοναδική σχεδίαση, με το λογικό κόστος χρήσης και αγοράς. Ταυτόχρονα, ο εξοπλισμός της έκδοσης Bastille δεν παρουσιάζει ελλείψεις, δημιουργώντας μια εξαιρετικά συνιστώμενη πρόταση στην κατηγορία των SUV κύρους.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. πετρέλαιο, 130 ίπποι/3.750 σ.α.λ., 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,5 λτ./100 χλμ., 143 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.593/1.906/1.625 χλστ., 2.738 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.353 κιλά
Χώρος αποσκευών: 555 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 45.500 ευρώ/100 ευρώ