Η επιτυχία του Corsa δεν αποπροσανατόλισε την Opel, η οποία βελτίωσε κάθε πτυχή του best-seller της προκειμένου αυτό να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί.
Σε ένα από τα μοντέλα-ορόσημα των τεσσάρων τροχών έχει εξελιχθεί το Corsa, μιας και αποτελεί το best-seller της Opel, με συνολικές πωλήσεις που υπερβαίνουν τα 14 εκατομμύρια.
Πρόκειται για μια εμπορική επιτυχία που έχει ως θεμέλιο λίθιο το αστείρευτο πάθος των ανθρώπων της μάρκας για τη συνεχή βελτίωση του μοντέλου, το οποίο σήμερα διανύει τον 6ο κύκλο ζωής του, αποτελώντας έναν εκ των των πρωταγωνιστών στην ευρωπαϊκή αγορά, και τον «Βασιλιά» των πωλήσεων στην ελληνική, όπου το πρώτο 10μηνο του τρέχοντος έτους έχει στρογγυλοκαθίσει στην πρώτη θέση, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
BUY NOW
Αυτή η δίψα της Opel για κυριαρχία στα αυτοκινητικά δρώμενα, ήταν που οδήγησε στη μόλις πρόσφατη ανανέωση του Corsa, και στο λανσάρισμα νέων εκδόσεων κινητήρων σαν την ηλεκτρική των 156 ίππων που την οδηγήσαμε στη Γερμανία και αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση της μάρκας στη νέα εποχή της αυτοκίνησης.
Με δεδομένο, ωστόσο, ότι το Corsa αγαπήθηκε «φορώντας» θερμικά μοτέρ, θα ήταν αδύνατο η μάρκα να μην επιμεληθεί και συμβατικές εκδόσεις, τις οποίες κατέστησε πιο ικανές και σύγχρονες απ' ό,τι ποτέ.
Με το νέο «πρόσωπο» της Opel
Η ανανέωση του Corsa δεν θα μπορούσε παρά να ξεκινήσει από το αισθητικό σκέλος και δη από το μπροστινό μέρος όπου πλέον πρωταγωνιστεί η νέα μάσκα Opel Vizor, με την οποία πρωτοσυστηθήκαμε στο Opel Mokka και πλεόν αποτελεί το σχεδιαστικό σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων της γκάμας.
Η μαύρη μάσκα ενσωματώνει με αρμονικό τρόπο τη γρίλια, το κεντρικά τοποθετημένο Opel Blitz, και τους στάνταρ LED προβολείς με τα νέα καλαίσθητα φώτα ημέρας, σχηματίζοντας ένα ενιαίο σύνολο και προσδίδοντας στο μήκους 4,06 μέτρων Corsa έναν ακόμα πιο δυναμικό χαρακτήρα, που ενισχύεται από τις νέες εισαγωγές αέρα, σε σχήμα «μπούμερανγκ» στον προφυλακτήρα.
Περνώντας στο πλάι, οι γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα έρχονται να χαρίσουν στο Corsa κάποιες επιπλέον δόσεις στιλ και δυναμισμού, ενώ στο πίσω μέρος και δη κάτω από το σήμα με τον κεραυνό, δεσπόζει η πλήρης ονομασία του μοντέλου, που… εξωτερικεύει την περήφανη ταυτότητά του. Την κομψή και συνάμα δυναμική προσωπικότητα του γερμανικού hatchback έρχεται να ολοκληρώσει το νέο χρώμα λανσαρίσματος Grafik Grey που διατίθεται για πρώτη φορά στο Corsa.
Πιο μοντέρνο και digital από ποτέ
Ο αέρας ανανέωσης έχει πνεύσει και στο εσωτερικό του μοντέλου, όπου συναντάμε νέα μοτίβα στις επενδύσεις των καθισμάτων, νέας σχεδίασης τιμόνι και νέο επιλογέα ταχυτήτων στις αυτόματες εκδόσεις, ο οποίος καταλαμβάνει λιγότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα.
Πρόκειται για επεμβάσεις που καθιστούν πιο ευχάριστη τη συμβίωση με το Corsa, αλλά τις εντυπώσεις κερδίζει ο νέος ψηφιακός διάκοσμος, που μόλις από τη δεύτερη τη τάξει έκδοση, Edition Pack, την οποία δοκιμάζουμε, φέρει οθόνη αφής 10 ιντσών με Mirror Screen. Το σύστημα πλοήγησης προσφέρει αναγνώριση φυσικής ομιλίας με την εντολή "Hey Opel" και ενημερώσεις over-the-air, ενώ τα γραφικά είναι πολύ ευκρινή και η ανταπόκριση στις εντολές του οδηγού γρήγορη. Σε αυτά έχει συμβάλλει και η ενσωματωμένη πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies που φέρει χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης (AI) και εξελίσσεται συλλέγοντας διαρκώς πληροφορίες από το περιβάλλον.
Οι πιο «πλούσιες» εξοπλιστικά εκδόσεις ενσωματώνουν και ψηφιακό πίνακα 7,0" ιντσών όπου αναπαράγονται με καλαίσθητο τρόπο όλες οι χρήσιμες πληροφορίες, ενώ περαιτέρω διευκόλυνση προσφέρει η λειτουργία ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου στην έκδοση Ultimate.
Η εργονομία διατηρείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, όπως μας έχει συνηθίσει η Opel, με τις βασικές λειτουργίες του infotainment να ρυθμίζονται μέσω παραδοσιακών κουμπιών, την ίδια ώρα που η ποιότητα των υλικών (μείγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών) είναι αρκούντως ικανοποιητική, και η συναρμογή δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.
Η θέση οδήγησης όπως και η ορατότητα είναι σε καλό επίπεδο, και χώροι θα βολέψουν με σχετική άνεση τέσσερις ενήλικες, αλλά σε περίπτωση που οι πίσω επιβάτες είναι ψηλοί θα αναζητήσουν λίγο περισσότερο αέρα για τα γόνατά τους. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη έχει την ικανή χωρητικότητα των 309 λίτρων (1.080 λτ. με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) και διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, με το ελαφρώς ψηλό κατώφλι του να μην εμποδίζει τη φορτοεκφόρτωση των αποσκευών.
Σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, το Corsa δείχνει αρκετά γενναιόδωρο, φέροντας -μεταξύ άλλων- αισθητήρα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και τα συστήματα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ειδοποίησης κόπωσης οδηγού και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, με την κορυφαία Ultimate να φέρει μια ακόμα πιο διευρυμένη γκάμα τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης της πανοραμικής κάμερας οπισθοπορείας 180 μοιρών και της προειδοποίησης νεκρού σημείου.
Με νέα και πλήρη γκάμα κινητήρων
Η μεγάλη γκάμα κινητήρων ανέκαθεν συγκαταλεγόταν στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Corsa, κάτι το οποίο ισχύει και για την ανανεωμένη εκδοχή του. Δίπλα στο ηλεκτρικό Corsa των 136 ίππων, προστέθηκε και μια πιο ισχυρή έκδοση με 156 ίππους (δείτε τις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις εδώ), ενώ για όσους δεν εμπιστεύονται ακόμα την αμιγή ηλεκτροκίνηση, η Opel πρόσφερε για πρώτη φορά 48βολτες hybrid εκδόσεις. Για την κίνησή τους φροντίζει ο καταξιωμένος 1.200άρης PureTech turbo κινητήρας, με ισχύ ή 100 ή 130 PS, πλαισιωμένος από ηλεκτροκινητήρα και ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
To Corsa Hybrid διακρίνεεται για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, ενώ σύμφωνα με την Opel μπορεί να καλύψει έως και το 50% του χρόνου των αστικών μετακινήσεων αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Ο ίδιος κινητήρας, βέβαια, συνεχίζει να προσφέρεται και δίχως υβριδική υποβοήθηση, με τις ίδιες εκδόσεις ισχύος (100 ή 130 PS), ενώ έχει διατηρηθεί και η ατμοσφαιρική των 75 PS. Εμείς, δοκιμάζουμε το αμιγώς βενζινοκίνητο Corsa των 100 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (συνδυάζεται και με χειροκίνητο 6άρι).
Στον δρόμο
Ο 1.200άρης PureTech των 100 PS στις 5.500 σ.α.λ. και των 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. συνεχίζει να διακρίνεται για την πολιτισμένη -και δη για την 3κύλινδρη φύση του- λειτουργία του, την ίδια ώρα που εκπλήσσει ευχάριστα με το πόσο εύκολα κινεί το 1.175 κιλών αμάξωμα.
Η δύναμη απελευθερώνεται από τις χαμηλές στροφές, και είναι γεμάτη μέχρι το μεσαίο φάσμα λειτουργίας του μοτέρ, την ίδια ώρα που το αυτόματο κιβώτιο αποδεικνύεται ομαλό σε λειτουργία, με σβέλτες, ακριβείς και ανεπαίσθητες αλλαγές των σχέσεων.
Η επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα, σίγουρα δεν αποτελεί σύμμαχο για όποιον θέλει να βάλει… φωτιά στην άσφαλτο. Αλλά δεδομένα κρίνεται ικανοποιητική για εκείνον που αναζητάει ένα μοντέλο που θα τον συντροφεύει στις καθημερινές του μετακινήσεις και θα μπορεί να εγκαταλείψει άκοπα πίσω από το τιμόνι του τον αστικό ιστό, πραγματοποιώντας ένα ταξίδι. Το τελευταίο, μάλιστα, είναι αρκετά άνετο, με την κύλιση να είναι ποιοτική, και τους θορύβους να μένουν στις περισσότερες περιπτώσεις έξω από την καμπίνα.
Στον αστικό ιστό, που άλλωστε αποτελεί το αγαπημένο πεδίο δράσης του Opel Corsa, το μοντέλο ελίσσεται με ευκολία, με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Σε μεγάλες λακκούβες ίσως ακουστεί η λειτουργία του ημιάκαμπτου άξονα, αλλά όχι σε βαθμό που να ενοχλήσει τους επιβάτες.
Το Corsa βγάζει ασπροπρόσωπο τον οδηγό του και σε δρόμο με στροφές, με το στιβαρό πλαίσιο και την καλορυθμισμένη ανάρτηση να ελέγχουν αποτελεσματικά το βάρος του αμαξώματος, και να φροντίζουν για τον περιορισμό των κλίσεων. Το τιμόνι δεν δεν είναι πλούσιο σε πληροφορία, είναι όμως άμεσο, ακριβές και έχει σωστό βάρος, την ίδια ώρα που τα φρένα (δίσκοι εμπρός/ταμπούρα πίσω) δείχνουν αποτελεσματικά και ανθεκτικά.
Κατά τη συμβίωσή μας με το μοντέλο, σε πόλη και εθνική οδό, η κατανάλωση καυσίμου περιορίστηκε στα 6,7 λτ./100 χλμ., ενώ μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω εφόσον ο οδηγός αξιοποιεί το πρόγραμμα οδήγησης Eco (Normal και Sport τα άλλα δύο), και κινείται σε ήπιους ρυθμούς. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη έκδοση δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη της με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας, και του επιτρέπει να κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο (122 γρ./χλμ. CO2).
Στο ταμείο
To best-seller της Opel και της ελληνικής αγοράς δεν έμεινε στις δάφνες του παρελθόντος. Αντιθέτως, την κατάλληλη στιγμή υποβλήθηκε σε ένα εκτενές facelift, μέσω του οποίου έγινε ακόμα πιο μοντέρνο σε εμφάνιση, πιο digital σε χαρακτήρα, πιο πλήρες σε επίπεδο κινητήρων και εξοπλισμού και φυσικά καθόλα έτοιμο να αντιμετωπίσει όσους προσπαθήσουν να το ρίξουν από την κορυφή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 192 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 λτ./100 χλμ., 122 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.060/1.765/1.435 χλστ., 2.538 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.175 κιλά
Χώρος αποσκευών: 309 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 22.700 ευρώ/0 ευρώ (έκδοση δοκιμής)
Αρχική τιμή: 17.900 ευρώ (Corsa 1,2Τ 75 PS)