Δοκιμή: Νέο SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS

SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS 1

Το Arona πέρασε από την διαδικασία της ανανέωσης, με την SEAT να επεμβαίνει σε καίρια σημεία που ολοκληρώνουν εύστοχα τον χαρακτήρα του.

To μικρό SUV της SEAT αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εμπορικούς πυλώνες της ισπανικής εταιρείας, με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν τις 400.000 μέσα σε μια τετραετία ζωής.

SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κατηγορία όμως των μικρών crossover/SUV είναι από τις πιο πολυπληθής και ανταγωνιστικές, και το ρετουσάρισμα του ισπανού παίκτη της κατηγορίας ήταν επιβεβλημένο.

Τονωτικές ενέσεις

SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS 3

Οι αισθητικές αλλαγές στο εμπρός μέρος του αμαξώματος επικεντρώθηκαν στον προφυλακτήρα με τις ανασχεδιασμένες εισαγωγές αέρα, τους ψηλά τοποθετημένους μικρούς στογγυλούς προβολείς ομίχλης LED, και τη νέα και πιο τονισμένη μάσκα που αγκαλιάζεται από τους στάνταρ προβολείς LED.

Πίσω, ο νέος προφυλακτήρας διαθέτει ευμεγέθη διαχύτη και διακοσμητικά που θυμίζουν απολήξεις εξάτμισης, νέα γραμματοσειρά για τον μεγαλύτερο λογότυπο του μοντέλου, εντονότερα γραφικά στα πίσω LED φώτα και νέας σχεδίασης πίσω αεροτομή.

SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS 10
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φρέσκα σχέδια υπάρχουν και στις ζάντες αλουμινίου, ενώ εμπλουτισμένη είναι και η χρωματική παλέτα με δυνατότητα διαφορετικού χρωματισμού της οροφής. Όλα αυτά μαζί χαρίζουν ένα πιο αναβαθμισμένο και σκληροτράχηλο παρουσιαστικό στο ισπανικό crossover με το μεσογειακό ταμπεραμέντο.

Level up

SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS 6

Στο εσωτερικό, ο αέρας ανανέωσης έφερε χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο νέο και μεγαλύτερο Leon. Το ταμπλό είναι πλήρως ανασχεδιασμένο και η οριζόντια διακοσμητική φάσα ενισχύει την αίσθηση πλάτους. Η νέα διάταξη στην κεντρική κονσόλα φέρνει το νέο infotainment σε μια πιο εργονομική θέση στο ύψος του πίνακα οργάνων και κατά συνέπεια των ματιών. Νέοι είναι και οι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, καθώς και το πολυλειτουργικό τιμόνι.

Μεγάλη αναβάθμιση συναντάμε και στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και τα πάνελ των εμπρός θυρών. Το ταμπλό αποτελείται στο πάνω μέρος του από μαλακά πλαστικά κορυφαίας ποιότητας και συνταιριάζουν σωστά με τα σκληρά στα πιο χαμηλά σημεία. Ακόμα, στο κέντρο του πάνελ των εμπρός θυρών των ανανεωμένων Arona συναντάμε πλέον μαλακή επένδυση και όχι σκληρό και εύκαμπτο πλαστικό που υπήρχε πριν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS 7

Η συναρμογή όλων των υλικών και των επενδύσεων είναι πολύ προσεγμένη και η εργονομία δεν θα προβληματίσει κανέναν. Τόσο χάρη στα συμβατικά πλήκτρα του διζωνικού συστήματος κλιματισμού, όσο και από την “λογική” του νέου συστήματος πολυμέσων. Το τελευταίο έχει κατανοητό μενού χωρίς πολλές διακλαδώσεις, συνδυάζεται με φυσικά πλήκτρα συντομεύσεων και η οθόνη των 8,25 ιντσών έχει ζωντανά χρώματα και είναι γρήγορη στην αφή.

Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενήλικους, με έναν τρίτο πίσω να βολεύεται για μια κοντινη απόσταση. Ο ικανός χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 400 λίτρα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα, με την πίσω πόρτα να εξασφαλίζει μεγάλο άνοιγμα και το διπλό πάτωμα να δημιουργεί, όποτε χρειαστεί, επίπεδο χώρο φόρτωσης. Ακόμα, υπάρχουν αρκετές και ευμεγέθεις θήκες για μικροαντικείμενα, με την έκδοση Xperience που δοκιμάζουμε να διαθέτει υποβράχιονιο και χώρο αποθήκευσης αντικειμένων κάτω από τα εμπρός καθίσματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS 8

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή. Το κάθισμα προσφέρει πολύ καλή πλευρική στήριξη, η πλάτη του ρυθμίζεται με ακρίβεια χάρη στο περιστροφικό χειριστήριο, το τιμόνι έχει μεγάλο εύρος ρύθμισης και η περιμετρική ορατότητα δεν προβληματίζει.

Χρυσή τομή

SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS 4

Η έκδοση κινητήρα του ανανεωμένου SEAT Arona που δοκιμάζουμε αφορά την ισχυρότερη εκδοχή του 3κύλινδρου 1.0 ECO TSI. Το συγκεκριμένο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ έχει άμεσο ψεκασμό και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (GPF), και αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm από τις 2.000 έως 3.000 σ.α.λ.. Στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, υπάρχει και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων DSG, με επιλογέα που έχει αρκετά θετικό κούμπωμα και λογικές διαδρομές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το βάρους 1.216 κιλών Arona 1.0 ECO TSI 110 PS, κάνουν λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Παρά το γεγονός ότι πλέον συνδύαζεται με ένα ελαφρώς πιο μακρύ σε κλιμάκωση σασμάν, ο εύστροφος και γραμμικός στην απόδοση κινητήρας έχει καλή απόκριση στο γκάζι και ρωμαλέο τράβηγμα μετά τις 2.000 σ.α.λ., με αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει την αίσθηση ότι είναι ακόμα πιο σβέλτο το σύνολο.

Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, δεν παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης και το μεσαίο πεντάλ έχει καλή αίσθηση και αναλογικότητα στο πάτημα. Το τιμόνι με την σειρά του είναι σχετικά ελαφρύ, αλλά αρκετά άμεσο και χωρίς κενά.

SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS 5

Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και παρά την ύπαρξη 17άρηδων τροχών, έχει ποιοτική λειτουργία και δεν κουράζει. Ταυτόχρονα, ελέγχει πειθαρχημένα το αμάξωμα με μετρημένες κλίσεις και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού. Το κράτημα είναι αρκετά καλό, το περιθώριο πρόσφυσης μεγάλο και η διάθεσή του τείνει προς την αποτελεσματικότητα, συνδυάζοντας σε μεγάλο βαθμό την ασφάλεια με την ταχύτητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ταξίδι, θα διατηρήσει με ευκολία ταχύτητα άνω του ορίου, με την ποιότητα κύλισης να πλήττεται ελαφρώς από τον εισερχόμενο θόρυβο του αέρα. Τον κινητήρα δεν θα τον ακούσετε σχεδόν ποτέ, ενώ ο θόρυβος κύλισης από τα ελαστικά είναι ελάχιστος.

Η κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,0 λίτρα/100 χλμ., τιμή που με πιο ήπιο ρυθμό κίνησης ή στον ανοιχτό δρόμο θα πέσει εύκολα σε χαμηλά 6άρια.

Στο ταμείο

SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110 PS 9

Η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα συνδυάζεται και με τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, Style, Optimum, FR και Xperience. Η τιμή εκκίνησης χωρίς προωθητικές ενέργειες έχει καθοριστεί στα 18.690 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 21.890 ευρώ για την έκδοση Xperience που δοκιμάζουμε. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι εμπλουτισμένος και όλες οι εκδόσεις διαθέτουν μεταξύ άλλων εξελιγμένο Front Assist και Lane Assist για διατήρηση του οχήματος στην λωρίδα κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Xprerience διαθέτει και αρκετά στοιχεία πολυτέλειας, όπως δέρμα τύπου Nappa στο τιμόνι, ταπετσαρίες καθισμάτων σε συνδυασμό δέρματος και alcantara και κρυφό φωτισμό σε ταμπλό και μπροστινές πόρτες. Η εξαιρετικά συνιστώμενη όμως έκδοση της γκάμας είναι η Optimum, που έχει πλήρη εξοπλισμό και δεν ξεπερνά τα 20.000 ευρώ(19.590 ευρώ).

Εάν σε αυτά συνοπολογίσουμε τον ολοκληρωμένο και ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα, την πολύ καλή ποιότητα στην ευρύχωρη καμπίνα, τα τέσσερα χρόνια εγγύησης και τα χαμηλά πάγια έξοδα με τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και την ελεύθερη καθημερινή πρόσβαση στον Δακτύλιο(120 γρ/χλμ. CO2), δημιουργείται μία πολύ ολοκληρωμένη πρόταση που φιγουράρει στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. Βενζίνη, 110 PS/5.500 σ.α.λ., 200 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 190 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 120 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.154/1.780/1.537 χλστ., 2.566 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.216 κιλά
Χώρος αποσκευών: 400 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 25.590 ευρώ/0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ