Αναζητώντας τις ρίζες ενός επταθέσιου SUV, βρίσκεσαι μπροστά σε μια πλούσια πολυχρηστική κληρονομιά, στην οποία αντανακλάται η προσπάθεια μιας αυτοκινητοβιομηχανίας να κινηθεί πέρα από τα καθιερωμένα, αμφισβητώντας με έργα και πράξεις παγιωμένα πρότυπα και αντιλήψεις.
Βλέπετε η παρουσία της Peugeot στην ευρύτερη κατηγορία των πολυμορφικών οχημάτων ξεκινά πολύ πριν οι Γάλλοι φανταστούν τον εαυτό τους πίσω από κλειστές πόρτες να εργάζονται πυρετωδώς πάνω στην εξέλιξη ενός SUV - πολύ πριν τα οχήματα ελευθέρου χρόνου αποτελέσουν το κυρίαρχο τετράτροχο είδος του πλανήτη.
Η αναδρομή, λοιπόν, στο πολυμορφικό παρελθόν της Peugeot δεν είναι τυχαία, καθώς εκεί θα συναντήσει κανείς το 5008 να κολλάει... ένσημα ως ένα τυπικό MPV, υιοθετώντας, χάριν της χωροταξικής ματαιοδοξίας των απανταχού οπαδών του… πολυμορφισμού, ένα πολύ συγκεκριμένο προφίλ.
BUY NOW
Η συνέχεια, βέβαια, για το επταθέσιο MPV της Peugeot ήταν διαφορετική, μιας και γράφτηκε στον στίβο των SUVs, εγκαινιάζοντας μια νέα πολυχρηστική εποχή για τη γαλλική φίρμα. Μια εποχή που θέλει το Peugeot 5008 να εξαργυρώνει τη δημοτικότητα του 3008, στο οποίο βασίζεται, χτίζοντας πάνω στα θεμέλια μιας εξαιρετικά επιτυχημένης συνταγής ένα νέο πολυχρηστικό δείγμα γραφής.
Περισσότερο SUV, λιγότερο MPV
Με την απόσταση από το έδαφος να φτάνει τα 23,6 εκατοστά, το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης να αποτελεί μέρος του εξοπλισμού και τα μεικτής χρήσης ελαστικά να βρίσκονται εκεί για να σταθούν αλληλέγγυα σε όποιον θελήσει να εγκαταλείψει την ασφάλεια και τη θαλπωρή της ασφάλτου, το νέο Peugeot 5008 διεκδικεί με το σπαθί του τον τίτλο του SUV.
Παρά, λοιπόν, την μακρόσυρτη σιλουέτα του -το μήκος φτάνει τα 4,64 μέτρα με τη διαφορά από το 3008 να αγγίζει τα 20 εκατοστά- με το εμφανώς επιμηκυμένο μεταξόνιο, το physique της γαλλικής πρότασης παραπέμπει σε έναν τυπικό SUV.
Για την ακρίβεια σε ένα σύγχρονο και ιδιαίτερα ελκυστικό όχημα ελευθέρου χρόνου, καθώς οι πρόσφατες παρεμβάσεις στο παρουσιαστικό του, όχι μόνο το επανέφεραν στο προσκήνιο της επικαιρότητας αλλά και του χάρισαν μια νέα σχεδιαστική προοπτική.
Ακόμα και στο total black χρώμα αμαξώματος, το ανανεωμένο Peugeot 5008 έχει τον τρόπο να… λάμπει, επενδύοντας στα στοιχεία που πλαισιώνουν το ρύγχος του. Ο λόγος φυσικά για τη χαρακτηριστική σε σχεδίαση κεντρική εισαγωγή αέρα και τα κάθετης διάταξης φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τα οποία τοποθετούν τη δική τους… λαμπερή πινελιά στη σχεδιαστική ταυτότητα του γαλλικού SUV.
Υψηλή αισθητική, κορυφαία ποιότητα
Αν και στο κομμάτι της αισθητικής δεν χωρά αντικειμενική κρίση, στην περίπτωση του i-cockpit της Peugeot και της συνολικής σχεδιαστικής προσέγγισης που έχουν ακολουθήσει οι Γάλλοι στο εσωτερικό του ανανεωμένου 5008, θα μπορούσες να ισχυριστείς ότι πρόκειται για επιλογές οι οποίες απολαμβάνουν ευρείας αποδοχής.
Η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του πιλοτηρίου, ο πολυεπίπεδος σχεδιασμός των επιφανειών του ταμπλό ακόμα και η στοχευμένη επιλογή των υλικών, καθιστούν τη γαλλική πρόταση ξεχωριστή, απ’ όποια οπτική γωνία κι αν τη προσεγγίσει κανείς.
Η ψηφιακή οθόνη αφής μεγέθους έως 10 ιντσών δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, φιλοξενώντας τις ενδείξεις του infotainment και εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε λιγότερο ή περισσότερο κρίσιμα υποσυστήματος του αυτοκινήτου, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις ψηφιακές είναι οι ενδείξεις και του πίνακα οργάνων.
Γενναιόδωρο και για τους πίσω επιβάτες, το Peugeot 5008 διαθέτει συρόμενες πίσω θέσεις και ταυτόχρονα τη δυνατότητα να αυξομειώσει τον χώρο που αναλογεί στις αποσκευές ή σε εκείνους που θα βρεθούν στην τρίτη σειρά καθισμάτων.
Όπως στις περισσότερες επταθέσιες προτάσεις της ελληνικής αγοράς, τα καθίσματα αναδύονται από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και… επιστρέφουν σε αυτό στην περίπτωση που οι υπηρεσίες δεν κριθούν απαραίτητες. Στην πενταθέσια διάταξη, ο χώρος αποσκευών εκκινεί από τα 780 λίτρα τα οποία περιορίζονται στα 220 λίτρα σε περίπτωση που τα καθίσματα της τρίτης σειράς αναπτυχθούν και διατηρηθούν σε όρθια θέση.
Μπορεί, λοιπόν, το νέο Peugeot 5008 να μην λογίζεται πλέον ως μια πολυμορφική πρόταση, διατηρεί παρ’ όλα αυτά τα χαρίσματα ενός τυπικού MPV και προπάντων την ικανότητά του να μεταφέρει με σχετική άνεση έως και επτά επιβάτες.
Εντός εκτός και επί τα αυτά
Με δεδομένη την απουσία συστήματος τετρακίνησης από τις προδιαγραφές του, το Peugeot 5008 εξαντλεί τις πιθανότητες επιβίωσής του μακριά από την άσφαλτο, αξιοποιώντας τόσο την απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος όσο και το περίφημο Grip Control. Το τελευταίο αναλαμβάνει να προσαρμόσει το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης στην επιφάνεια στην οποία κινείται το γαλλικό SUV, παίρνοντας το καλύτερο από τα 4Seasons ελαστικά της Goodyear.
Με αυτόν τον τρόπο το Peugeot 5008 υποστηρίζει τον διττό προσανατολισμό του χωρίς να θέτει υπό αμφισβήτηση τον ασφάλτινο χαρακτήρα του. Αν και σε οριακές καταστάσεις οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα υπενθυμίζουν στον οδηγό ότι έχει να κάνει με ένα SUV, οι αντιδράσεις του πλαισίου παραμένουν προβλέψιμες και ως εκ τούτου διαχειρίσιμες.
Άλλωστε το σύστημα διεύθυνσης διακρίνεται για την αμεσότητα και την ακρίβειά του, την ίδια στιγμή που το εύρος των πληροφοριών που μεταφέρει στα χέρια σου αποδεικνύεται αρκετό για να σχηματίσεις μια σαφή εικόνα για την πραγματική θέση των κατευθυντήριων τροχών.
Στον συνδυασμό του πετρελαιοκινητήρα diesel του 1,5 λίτρου με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων μπορεί οφείλεις να πιστώσεις την αποδοτικότητα με την οποία το Peugeot 5008 «γράφει» χιλιόμετρα, καθιστώντας το τον ιδανικό ταξιδευτή.
Με την κατανάλωση να παραμένει σταθερά κάτω από τα 6,0 λίτρα και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων να μοιράζει με μαεστρία τους 131 ίππους και τα 300 Nm ροπής καθιστώντας περιττή την όποια παρέμβαση του οδηγού μέσω των paddles, το Peugeot 5008 πραγματοποιεί όσα υπόσχεται, απαιτώντας από τον χειριστή του τη μικρότερη δυνατή… συμμετοχή.
Στην stress free εμπειρία που εξασφαλίζει το γαλλικό SUV στο αριστερό του κάθισμα συμβάλλει και η παλέτα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, η οποία μάλιστα αναβαθμίστηκε με αφορμή την επικαιροποίηση του αυτοκινήτου.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το ανανεωμένο Peugeot 5008 εφοδιάζεται με Adaptive Cruise Control, ενώ παραμένει και η μοναδική πρόταση της κατηγορίας στην οποία συναντά κανείς σύστημα νυχτερινής όρασης.
Ανάμεσα σε δύο κόσμους
Το Peugeot 5008 παραμένει μια εξαιρετική πρόταση για εκείνους που ζητούν τους χώρους και την πρακτικότητα ενός τυπικού πολυμορφικού οχήματος χωρίς ωστόσο να στερηθούν της δυνατότητας να κινούνται πέρα από τα στενά όρια της ασφάλτου.
Ο συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 131 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων φαντάζει μια σχεδόν… αυτονόητη επιλογή, καθώς τοποθετεί την οικονομία καυσίμου στο ίδιο, προβεβλημένο ράφι με την ευκολία κίνησης και τη χρηστικότητα.
Μπορεί τα 38.900 ευρώ να μην είναι λίγα, θεωρείστε δεδομένο παρ’ όλα αυτά ότι το Peugeot 5008 1.5 BlueHDi με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων έχει να προσφέρει περισσότερα από ένα τυπικό μικρομεσαίων διαστάσεων SUV.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - Peugeot 5008 1.5 ΒlueHDi EAT8
Κινητήρας: Diesel, 1,5 λίτρα, 130 PS, 300 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 11,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 190 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 139 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.641/1.844/1.640 χλστ., 2.840 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.536 κιλά
Βάρος αποσκευών: 780 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 38.900 ευρώ-88,96ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ