Η Mercedes κάνει αυτό που γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον, καταφεύγοντας στην τεχνολογία για να χαρίσει στην plug-in υβριδική έκδοση της νέας C-Class ένα σαφές προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό της.
Εκ φύσεως ατελής, η υβριδική τεχνολογία αποτέλεσε το προγεφύρωμα των ηλεκτρικών βλέψεων της Παγκόσμιας Αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία αναζητούσε εναγωνίως τον τρόπο με τον οποίο θα μεταβεί με τις μικρότερες δυνατές απώλειες σε μια νέα, πολιτικά ορθή εποχή.
Η συνδυαστική λειτουργία ενός θερμικού κινητήρα με έναν ηλεκτρικό βρήκε πρόσφορο έδαφος στην γκάμα πολλών κατασκευαστών, ωστόσο, με τις αμιγώς ηλεκτροκίνητες προτάσεις να έχουν ήδη βρει τον δρόμο για τη γραμμή παραγωγής, τα τετράτροχα… υβρίδια όφειλαν να μετασχηματιστούν ώστε να συνεχίσουν να ζουν και να κινούνται ανάμεσά μας.
BUY NOW
Κάπως έτσι βρεθήκαμε μπροστά σε plug-in υβριδικές υλοποιήσεις, οι οποίες δειλά-δειλά ενισχύουν τη θέση τους και την επιχειρηματολογία τους, αναβαθμίζοντας τις προδιαγραφές τους.
Με μεγαλύτερη χωρητικότητας μπαταριές και… ανθρώπινη αυτονομία, ένα plug-in υβριδικό όχημα, ακόμα και στην ξεπερασμένη μορφή ενός sedan, αποκτά λόγο ύπαρξης και ένα αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα έναντι στον ανταγωνισμό, ο οποίος αρκέστηκε όλα αυτά τα χρόνια στο αναμάσημα των ίδιων τεχνολογικών προτύπων, απολαμβάνοντας τη δόξα της πρωτοπορίας.
Μολονότι, λοιπόν, η Mercedes-Benz καθυστέρησε και μάλιστα χαρακτηριστικά να μπει στο παιχνίδι των υβριδικών και plug-in υβριδικών τετράτροχων, σήμερα, με την υπεράνω κάθε υποψίας C-Class, βρίσκεται μισό βήμα μπροστά από εκείνους τους κατασκευαστές που μπορούν να θεωρηθούν ανταγωνιστές της.
Το υβριδικό πλεονέκτημα
Ποιο είναι όμως εκείνο το χαρακτηριστικό που επιτρέπει στη νέα Mercedes-Benz C-Class να κοιτά αφ’ υψηλού τους υβριδικούς συνδαιτυμόνες της; Ακόμα και μια φευγαλέα ματιά στις προδιαγραφές της C 300 e που καθιστά το επιβλητικό σε διαστάσεις sedan της γερμανικής φίρμας μοναδικό στο είδος του.
Προφανώς δεν αναφερόμαστε στη συνδυαστική ισχύ των 313 ίππων μιας και στο πρόσφατο παρελθόν η C-Class έχει φορέσει με απόλυτη επιτυχία ακόμα και το κοστούμι του sportsedan, αλλά στην ικανότητά της να καλύπτει με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας αποστάσεις οι οποίες υπερκαλύπτουν την καθημερινότητα ενός τυπικού χρήστη.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, αφήνοντας στην άκρη το φανταχτερό περιτύλιγμα του γερμανικού σεντάν ώστε να εστιάσουμε στην… υβριδική ουσία των πραγμάτων, ήτοι στο συνδυασμό του δίλιτρου κινητήρα βενζίνης με το ηλεκτρικό μοτέρ των 125 kW (129 ίππων).
Συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα δύο συστήματα κίνησης αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων, ενώ τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο αν στα σπλάχνα της Mercedes-Benz C-Class δεν κρύβονταν από τα ζηλόφθονα βλέμματα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 25,4 kWh.
Τι σημαίνουν οι παραπάνω αριθμοί στην καθημερινότητα ενός τυπικού χρήστη; Από τη σύντομη συμβίωσή μας με το plug-in υβριδική C-Class προκύπτει η ικανότητα του γερμανικού σεντάν να καλύπτει -όντας πλήρως φορτισμένη- αποστάσεις σχεδόν 100 χιλιομέτρων χωρίς τη χρήση του θερμικού κινητήρα και με τον δείκτη της κατανάλωσης καυσίμου να βρίσκεται πεισματικά κολλημένος στο μηδέν.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας επί ελληνικού εδάφους, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας διαμορφώθηκε στα 26,7 kWh, τιμή υψηλή για τα δεδομένα ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος όχι όμως και για να ένα plug-in με το μέγεθος και τις προδιαγραφές της C-Class.
Τι θα συμβεί αν τα 25,4 kWh των μπαταριών ιόντων λιθίου με τον έναν ή τον άλλον τρόπο καταναλωθούν; Το υβριδικό σύνολο της C 300 e λειτουργεί ως ένα self charging σύστημα, το οποίο επαφίεται στη διαδικασία της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση ώστε να ξαναβάλει στο παιχνίδι τον ηλεκτροκινητήρα και να περιορίσει με αυτόν τον τρόπο το ενεργειακό αποτύπωμα του δίλτρου κινητήρα βενζίνης.
Στην πράξη δεν θα δυσκολευτείς να διατηρήσεις κατανάλωση καυσίμου κάτω από τα 10 λίτρα, κάτι που ενδεχομένως θα το πετύχαινες ακόμα πιο εύκολα και… απολαυστικά με τον εξαιρετικό κινητήρα diesel χωρητικότητας 2,0 λίτρων και απόδοσης 200 ίππων.
Ισχύς εν τη ενώσει
Η αποδοτικότητα που… αυτεπάγγελτα προκύπτει από την ικανότητα ενός αυτοκινήτου να διανύει έως και 100 χιλιόμετρα με μηδενική κατανάλωση καυσίμου δεν αποτελεί το μοναδικό προσόν της plug-in υβριδικής Mercedes-Benz C-Class.
Κι αυτό γιατί η συνδυαστική λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτρικού μοτέρ αποδίδει 313 ίππους και 550 Nm ροπής, χαρίζοντας τη δυνατότητα στη γερμανική μπερλίνα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα και να ταξιδεύει στη γερμανική Autobahn με τη μέγιστη ταχύτητα των 245 χλμ./ώρα.
Εξαιρετικά κρίσιμο για τη διαχείριση πρωτίστως του βάρους των 2,0 τόνων και δευτερευόντως των διόλου ευκαταφρόνητων επιδόσεων είναι η παρουσία της αερανάρτησης ανάμεσα στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου αλλά και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων εξατομίκευσης που προσφέρει το ίδιο το υβριδικό σύνολο μέσω των προγραμμάτων οδήγησης.
Για παράδειγμα, η απόσταση που χωρίζει τη λειτουργία Sport από τις υπόλοιπες διαμορφώσεις είναι αρκετά μεγάλη και ικανή ώστε να αναδείξει τη δυναμικότερη πτυχή ενός συνόλου το οποίο δεν έχει δημιουργηθεί με σκοπό να υπηρετήσει αυτόν ακριβώς τον ρόλο.
Ναι μεν οι επιταχύνσεις εν κινήσει και από στάση είναι εντυπωσιακές, δεδομένου και του μεγέθους της C-Class, ωστόσο, αργά ή γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι η φουλ επίθεση δεν είναι η σοφότερη τακτική από τη στιγμή μάλιστα που και η ακρίβεια των χειριστηρίων απέχει από τα χαρακτηριστεί υψηλή ή αν προτιμάτε επαρκής για να παρέμβεις όταν και όπως το θελήσεις.
Επιλέγοντας την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος και υιοθετώντας έναν ρυθμό που σέβεται την ιδιαιτερότητα του υβριδικού συνόλου και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, έχεις τον χρόνο να απολαύσεις την άνεση και την ποιότητα που προσφέρει στο εσωτερικό της η κορυφαία C-Class των τελευταίων… πολλών ετών αλλά και να περιηγηθείς στο θαυμαστό ψηφιακό κόσμο της χορταστικής σε διαστάσεις οθόνης που θα συναντήσεις στην κεντρική κονσόλα.
Αντί συμπεράσματος
Η plug-in υβριδική εκδοχή της C-Class διαθέτει την ποιότητα και την τεχνολογία μιας αυθεντικής Mercedes, τις επιδόσεις ενός τυπικού sportsedan και την ηλεκτρική αυτονομία που καθιστά περιττή την όποια σκέψη για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα 59.100 ευρώ καθιστούν την C 300 e των 313 ίππων μια εξεζητημένη στα μάτια των περισσοτέρων επιλογή, αυτό όμως δεν τη στερεί το δικαίωμα να υπερασπιστεί το υβριδικό πλεονέκτημα που της χαρίζουν οι πληθωρικές προδιαγραφές της.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.999 κ.εκ., 204 ίπποι/6 .100 σ.α.λ., 320 Nm/2.000-4.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 129 ίπποι/440 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 313 ίπποι/550 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 9 σχέσεων, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 6,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 245 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 0,8 λτ./100 χλμ., 13 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.751/1.820/1.437 χλστ., 2.865 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.005 κιλά
Χώρος αποσκευών: 360 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 59.100 ευρώ- 0 ευρώ