Με γνώμονα την κορυφαία πρακτικότητα, άνεση και ασφάλεια, αλλά έχοντας επιπλέον ως προσόν την ηλεκτρική οικονομία από το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησής του, το Volvo V60 PHEV T6 προβάλει ως η απόλυτη οικογενειακή επιλογή στη γκάμα της σουηδικής μάρκας.
Τον περασμένο Οκτώβριο επισκεπτόμενος το εργοστάσιο της Volvo στη Γάνδη του Βελγίου, εκεί όπου κατασκευάζεται το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό coupe-SUV C40, μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση κατά την παρουσίαση του εργοστασίου από τους Σουηδούς, μια σημείωση για ένα άλλο μοντέλο της μάρκας.
Σε αυτή αναφερόταν ότι στο εργοστάσιο της Γάνδης, εκτός του πετυχημένου XC40 και του νέου C40, κατασκευάζεται το τελευταίο διάστημα και το στέισον βάγκον Volvo V60, αφού λόγω της υψηλής του ζήτησης δεν φτάνει η χωρητικότητα της κύριας γραμμής παραγωγής του στο εργοστάσιο της φίρμας στη Σουηδία. Η σημείωση αυτή με παραξένεψε είναι αλήθεια, αφού τα στέισον όπως και τα σεντάν, εμπρός στη λαίλαπα των SUV που έχει σαρώσει στο πέρασμά της κάθε άλλη κατηγορία αυτοκινήτων, σημειώνουν όλο και χαμηλότερες πωλήσεις παγκοσμίως.
BUY NOW
Τι είναι λοιπόν αυτό που οδήγησε τους Σουηδούς σε αντίθεση με πολλούς άλλους, να ενισχύσουν την παραγωγή του μεσαίου τους στέισον στην Ευρώπη, ώστε να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση; Για να μπορέσω καλύτερα να το κατανοήσω, ζήτησα για δοκιμή το μοντέλο της Volvo από την ελληνική αντιπροσωπεία και μάλιστα, την plug-in υβριδική του έκδοση T6 που έχει το πλεονέκτημα να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά.
Δυναμικό και συνάμα κομψό στέισον βάγκον
To V60 στη νεότερη γενιά του επωφελείται από την πιο πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της Volvo για να αποκτήσει ένα κομψό αμάξωμα 4,57 μέτρων μήκους, που δεν στερείται δυναμισμού. Το εμπρόσθιο μέρος του έχει πολλά κοινά με το σεντάν S60, εκεί όπου ξεχωρίζει μεταξύ άλλων η παρουσία των χαρακτηριστικών φώτων της Volvo σχεδίασης «Σφυρί του Θορ», o τονισμένος προφυλακτήρας και το μακρύ καπό. Στο πίσω μέρος, η οροφή τραβιέται μέχρι προς τα πίσω και καταλήγει πάνω στις κάθετες κολώνες, ώστε να δημιουργήσει τον απαραίτητο έξτρα χώρο. Τα χαρακτηριστικά κάθετα φώτα της Volvo τονίζουν και πάλι το στυλ του αυτοκινήτου, ενώ δεν λείπει και το χρώμιο χαμηλά στον προφυλακτήρα.
Μίνιμαλ πολυτέλεια με επιπλέον high-tech στοιχεία
Τα τελευταία χρόνια η Volvo έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία μιας όσο το δυνατόν πιο «χαλαρής», ποιοτικής και συνάμα, άκρως λειτουργικής καμπίνας για τους επιβάτες της. Έτσι λοιπόν, στο εσωτερικό του το V60 υιοθετεί ένα ταμπλό με απλές γραμμές, που δίνει έμφαση στην κεντρική παρουσία της κάθετης οθόνης 9,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων. Η οθόνη αυτή είναι άκρως λειτουργική, εύκολη στη χρήση μέσω της αφής και γρήγορη στο άγγιγμα του δαχτύλου, ενώ στις άκρες τις πλαισιώνεται από τους λειτουργικούς κεντρικούς αεραγωγούς.
Άλλη μια πλήρη ψηφιακή οθόνη πληροφόρησης μεγέθους 12,3 ιντσών βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό, δίνοντάς του πολλές περισσότερες πληροφορίες από ό,τι ένας παραδοσιακός πίνακας οργάνων. Τα καθίσματα είναι άνετα, με πολλές ρυθμίσεις σε ύψος, εμπρός-πίσω, στη μέση του οδηγου-συνοδηγού κ.λπ. Ειδικά δε η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και στο σωστό σημείο, ώστε κάθε σωματότυπος να βρει τη ρύθμιση που του ταιριάζει. Σήμα κατατεθέν ξεχωριστού στυλ και προσοχής στη λεπτομέρεια και σε αυτό το Volvo, αποτελεί και ο μικρός σε μέγεθος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου. Στο πεδίο της ποιότητας, τα μαλακά πλαστικά που ντύνουν ένα μεγάλο τμήμα της καμπίνας ακολουθούν και με το παραπάνω τα premium στάνταρ, ενώ πολύ προσεγμένη και χωρίς κανένα ατόπημα είναι η συναρμογή και το φινίρισμα.
Πρακτικό και έτοιμο για φόρτωμα
Οι άνθρωποι της Volvo έχουν καταφέρει να εκμεταλλευτούν σχεδόν στο απόλυτο τη σχεδίαση του πίσω μέρους και να προσφέρουν ένα μεγάλο πορτ-μπαγκάζ 529 λίτρων χωρητικότητας, που είναι μεγαλύτερο από αυτό των ανταγωνιστών του V60. Παράλληλα, για αυτούς που θα αναζητήσουν έξτρα χώρο οι πλάτες των πίσω καθισμάτων πέφτουν (και ανεξάρτητα), χωρώντας αρκετά μακριά αντικείμενα. Μάλιστα, κάτω από το δάπεδο, υπάρχει και ένας έξτρα χώρος για μικροαντικείμενα. Η πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά και φέρει ένα τετραγωνισμένο άνοιγμα με χαμηλό κατώφλι που βολεύει ιδιαίτερα στη φόρτωση. Στο πεδίο των επιβατών, το V60 θα χωρέσει χωρίς πολλές παραχωρήσεις έως και 5 ενήλικες στο εσωτερικό του, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους.
Δυναμικό σύστημα κίνησης με πολύ καλή οικονομία
Για την κίνηση του plug-in υβριδικού V60 Τ6 η Volvo έχει επιλέξει την έκδοση των 253 ίππων του 2λιτρου turbo (και με κομπρέσσορα) 4κύλινδρου κινητήρα βενζίνης της, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων που στέλνει τη δύναμή του στους πίσω τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς είναι 350 ίπποι και αν μη τι άλλο επαρκεί και με το παραπάνω για να κινήσει πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο. Όπως και σε όλα τα plug-in υβριδικά, το σύστημα φροντίζει ώστε κατά την εκκίνηση και στις χαμηλές ταχύτητες ο ηλεκτροκινητήρας να κινεί το αυτοκίνητο, με το βαθμό εμπλοκής του να εξαρτάται και από το πόσο ρεύμα υπάρχει στη μπαταρία. Στη συνέχεια, ο βενζινοκινητήρας παίρνει άμεσα «μπρος» και αναλαμβάνει να κινήσει το V60, με το σύστημα να φροντίζει ώστε να μην πέσει ποτέ στο μηδέν το ρεύμα στην μπαταρία, ώστε ο ηλεκτροκινητήρας να υποβοηθά από εκεί και πέρα όποτε χρειάζεται.
Ως προς την κατανάλωση, όπως και σε όλα τα plug-in υβριδικά, έτσι και εδώ το ύψος της εξαρτάται από το πόσο ρεύμα υπάρχει στη μπαταρία και το πόσο αυτό επαρκεί (υπολογίστε ότι η αυτονομία της μπαταρίας είναι κοντά στα 40-45 πραγματικά χλμ.), ώστε ο ηλεκτροκινητήρας να επεμβαίνει στις καταστάσεις χαμηλού φορτίου. Με αυτά τα δεδομένα και εφόσον επιλεγεί το «Hybrid» στα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου, τότε μια μέση τιμή κοντά στα 6,0 λτ./100 χλμ. μπορεί να επιτευχθεί με ευκολία, η οποία όμως αυξάνεται προοδευτικά από τη στιγμή που το ρεύμα στην μπαταρία πέσει. Σημειώστε ότι εκτός του Hybrid, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και άλλα 2 προγράμματα οδήγησης, το «Pure» που πριμοδοτεί τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα και το «Power» που δίνει περισσότερη ισχύ.
Υψηλή ασφάλεια στο δρόμο, πολύ καλή άνεση
Στο δρόμο το V60 T6 PHEV παρά τα έξτρα κιλά της μπαταρίας (συνολικά, το βάρος του αυτοκινήτου φθάνει τα 2.069 κιλά), καταφέρνει να εμφανίσει χαρακτηριστικά που ισορροπούν με επιτυχία ανάμεσα στην υψηλή ενεργητική ασφάλεια και την πολύ καλή άνεση. Σε αυτό συμβάλει από τη μια η νεότερη πλατφόρμα της Volvo πάνω στην οποία βασίζεται, που επιπλέον στην περίπτωση του PHEV μοντέλου προσφέρει ακόμη καλύτερη ακαμψία λόγω των δομικών απαιτήσεων της μπαταρίας, ενώ από την άλλη η πολύ σωστή ρύθμιση της ανάρτησης (με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω). Στο ταξίδι το οικογενειακό μοντέλο της Volvo εμφανίζεται εξαιρετικά σταθερό, χωρίς να επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους και με χαμηλό θόρυβο λόγω της σωστής αεροδυναμικής του. Στις στροφές, το V60 στρίβει με ασφάλεια, από τη στιγμή που ο πίσω ηλεκτροκινητήρας σε συνδυασμό με το μοτέρ βενζίνης που στέλνει δύναμη στους εμπρός τροχούς δημιουργούν μια κατά το ήμισυ οικολογική τετρακίνηση, ενώ παράλληλα παρέχει αρκετά καλή αίσθηση. Λόγω του πολύ καλού στησίματος, υπερνικείται και πάλι η αδράνεια που δημιουργείται από το αυξημένο βάρος και η ουδετερότητα παραμένει πάντα χαρακτηριστικό των αντιδράσεών του V60, ενώ μικρές είναι και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ολοκληρώνοντας με τα φρένα, η απόδοσή τους είναι άκρως αποτελεσματική, ενώ και η αίσθηση που αφήνει το πεντάλ κατά το πάτημα είναι λιγότερο σπογγώδης από ό,τι σε άλλα plug-in υβριδικά οχήματα.
Συμπέρασμα
Συνδυάζοντας με απόλυτη επιτυχία την κορυφαία πρακτικότητα, με την οικονομία κίνησης του plug-in υβριδικού συστήματός του, το Volvo V60 PHEV T6 προβάλει ως μια πρόταση που θα ικανοποιήσει στο ακέραιο ακόμη και τον πιο απαιτητικό οικογενειάρχη. Παράλληλα, οι γρήγορες επιδόσεις του συστήματος κίνησής του και η οικολογική τετρακίνηση, χαρίζουν στο αυτοκίνητο και έναν οδικό δυναμισμό που θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμος στον οδηγό σε μακρινά ταξίδια.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.969 κ.εκ., 253 PS/5.500 σ.α.λ., 350 Nm/1.700-5.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 145 PS
Συνδυαστική ισχύς: 350 PS
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 225 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 0,8 λτ./100 χλμ., από 18 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.761/1.850/1.427 χλστ., 2.872 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 2.069 κιλά
Χώρος αποσκευών: 529 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 51.860 ευρώ -0 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ