Οδηγούμε στην Αυστρία τη Mercedes-AMG E 53 Hybrid των 585 ίππων

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+

H Mercedes-AMG επενδύει στην τεχνολογική υπεροπλία που αναμφίβολα μπορεί να προσφέρει ένα plug-in υβριδικό σύνολο 585 ίππων, συνδυάζοντας κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες της επιβλητικής E-Class τα καλύτερα από δύο, πολύ διαφορετικούς κόσμους.

Στις αρχές της δεκαετίας που διανύουμε, η απόφαση της Mercedes-AMG να συνδέσει το όνομά της με μια εξηλεκτρισμένη πρόταση θα ήταν αρκετή ώστε να πυροδοτήσει μια σειρά ατέρμονων συζητήσεων για το αν ένας κατασκευαστής με το προφίλ της γερμανικής φίρμας δικαιούται να ομιλεί τη νεόκοπη γλώσσα των kWh.

Σήμερα, βέβαια, μετά και την ηλεκτρική καταιγίδα που σάρωσε στο πέρασμά της οτιδήποτε… θερμικό, η είδηση ότι η AMG υπογράφει μια plug-in υβριδική πρόταση δεν προκαλεί καμία απολύτως εντύπωση.

Τουναντίον, έρχεται να ευθυγραμμιστεί με το γενικότερο κλίμα και να προσαρμοστεί στις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές που οι «Σοφοί» της Ευρώπης επιβάλλουν, εν ονόματι της προστασίας του περιβάλλοντος, αδιαφορώντας επιδεικτικά για τις παράπλευρες απώλειες που προκαλεί η βίαιη μετάβαση της αυτοκίνησης σε ένα νέο καθεστώς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+

Καλώς ή κακώς, λοιπόν, η AMG καλείται να βάλει αρκετό νερό στο κρασί της και να αναζητήσει ένα νέο σημείο ισορροπίας σε έναν κόσμο που μεταλλάσσεται διαρκώς.

Για τη Mercedes-AMG E 53 αυτό το σημείο ισορροπίας κατακτήθηκε χάρη στον συνδυασμό ενός εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 3,0 λίτρων και ενός ηλεκτρικού μοτέρ, το οποίο χαρίζει στην καταξιωμένη μπερλίνα ή αν προτιμάτε στο επιβλητικό estate διττή υπόσταση.

Προφανώς οι άνθρωποι της AMG δεν ανακάλυψαν την -υβριδική- πυρίτιδα, αλλά τον τρόπο ώστε να χωρέσουν κάτω από την ίδια μεταλλική «στέγη» τις επιδόσεις ενός αυθεντικού sportscar με το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα μιας πρότασης που δύναται να κινείται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα άδυτα του σπορ υβριδισμού

Οι αριθμοί που συνοδεύουν την E 53 AMG είναι από μόνοι τους αρκετοί ώστε να μας πείσουν για την αποτελεσματικότητα του υβριδικού συνόλου με το οποίο εφοδιάζεται. Με τον υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο κινητήρα των 3,0 λίτρων να βρίσκεται να αποδίδει 449 ίππους και 560 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ να συμπληρώνει τα όποια κενά μέχρι η απόδοση του συστήματος να φτάσει στιγμιαία έως και τους 612 ίππους, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η plug-in υβριδική E-Class δικαίως φέρει την υπογραφή της AMG.

Φυσικά δεν είναι μόνο η ισχύς που καλείται να κάνει τη διαφορά αλλά και ο τρόπος με τον οποίο αυτή καταλήγει στην άσφαλτο, μέσα από αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων και το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα τετρακίνησης 4MATIC+.

Στο οπλοστάσιο της Mercedes-AMG E 53 Hybrid ανήκει -μεταξύ άλλων- το σύστημα τετραδιεύθυνσης και οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, ενώ προαιρετικά -ως μέρος του πακέτου AMG Dynamic Plus- προσφέρονται οι συνθετικοί δίσκοι των 390 χιλιοστών με τις εξαπίστονες δαγκάνες, το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης καθώς και η λειτουργία Race Start, η οποία εκτός των άλλων ξεκλειδώνει τους 612 ίππους και εκτοξεύει τη γερμανική μπερλίνα από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως κάθε σπορ κατασκευή που σέβεται τον εαυτό της, έτσι και η E 53 AMG, διαθέτει επτά διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, εκ των οποίων τα δύο αφορούν περισσότερο τη διαχείριση των αποθεμάτων της ηλεκτρικής ενέργειας (Electric και Battery Hold) και λιγότερο τον… ψυχισμό του συστήματος κίνησης-μετάδοσης.

Μιλώντας για την ηλεκτροκίνητη φύση του αυτοκινήτου, πέρα από τα 120 kW (163 ίπποι) του ηλεκτροκινητήρα, κομβικός είναι και ο ρόλος της μπαταρίας ιόντων-λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 21,22 kWh, καθώς εξασφαλίζει τη δυνατότητα να διανύσει κανείς περισσότερα από 100 χιλιόμετρα χωρίς τη… φιλική συμμετοχή του εξακύλινδρου βενζινοκινητήρα.

Αρκεί βέβαια ο δείκτης του ψηφιακού ταχύμετρου να μην υπερβεί τα 140 χλμ./ώρα και η πίεση στο δεξί πεντάλ την ικανότητα του ηλεκτρικού μοτέρ να ανταποκριθεί στις τρέχουσες συνθήκες κίνησης.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+

Με φόντο την προαιρετικά διαθέσιμη Superscreen -το ψηφιακό πάνελ που καλύπτει από άκρη σε άκρη τη μετωπική επιφάνεια του ταμπλό-, τα καθίσματα της AMG και το προσαρμοσμένο στον χαρακτήρα της έκδοσης τριάκτινο τιμόνι, μπορείς να περάσεις στο κυρίως μενού, παρακάμπτοντας ενδεχομένως τα όποια ηλεκτρικής φύσεως… ορεκτικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την E 53 AMG δεν λείπει η δύναμη, ούτε φυσικά κι ο χαρακτήρας μιας σπορ κατασκευής, μολονότι το σκαρί ενός τυπικού premium sedan ή ενός υπεράνω υποψίας station wagon- δεν σε προδιαθέτουν θετικά.

Το Sport + είναι μια ασφαλής επιλογή ώστε ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 3,0 λίτρων να βγει μπροστά και να απαντήσει σε όλα τα καυτά ερωτήματα που πρόκειται να του θέσεις. Ούτως ή άλλως, η μετάβαση από το ηλεκτρικό στο θερμικό καθεστώς γίνεται αστραπιαία και σχεδόν ανεπαίσθητα, δίνοντας τη σκυτάλη στο κατάλληλα προετοιμασμένο πλαίσιο.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+

Το τελευταίο δεν μοιάζει να δυσκολεύεται στη διαχείριση των σχεδόν 2,5 τόνων και των 585 ίππων, αφήνοντας στη διακριτική ευχέρεια του οδηγού το πόσο θα πιέσει ώστε να αναδείξει μια πιο σκοτεινή και αναμφίβολα δυναμική πλευρά ενός premium sedan.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γεγονός, πάντως, ότι τα 750 Nm της μέγιστης συνδυαστικής ροπής μοιράζονται και στους δύο άξονες αποτελεί μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας και το έναυσμα ώστε να απαλλαγείς σταδιακά από την ασφυκτική κηδεμονία των ηλεκτρονικών.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+

H κορυφαία η E-Class των ημερών μας είναι plug-in υβριδική και ανεξάρτητα από τη συνέχεια που πρόκειται να δοθεί στη δυναστεία των AMG, η Ε 53 Hybrid 4Matic+ αποτελεί μια εξαιρετική σπουδή, η οποία επιβάλλει να στρέψεις το βλέμμα σου προς το μέλλον.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 2.999 κ.εκ., 449 ίπποι/5.800 σ.α.λ., 560 Nm/2.200-5.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 120 kw/ 480 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 585 ίπποι (612 Race Start), 750 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 3,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,0 λτ./100 χλμ., 23 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.949/1.880/1.468 χλστ., 2.961 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.390 κιλά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ