Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai στην Πορτογαλία

nissan qashqai e-power δοκιμή

Μένοντας πιστό στο βραβευμένο υβριδικό σύστημα κίνησης e-Power, το ανανεωμένο Qashqai δείχνει πιο σύγχρονο από ποτέ και απόλυτα αποφασισμένο να συνεχίσει να συγκαταλέγεται στους ηγέτες των μικρομεσαίων SUV.

Μόλις λίγα είναι τα μοντέλα που έχουν καταφέρει να αλλάξουν τον ρου της αυτοκινητικής ιστορίας, αφήνοντας ανεξίτηλο το στίγμα τους στον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Αναντίρρητα, ένα από αυτά είναι το Nissan Qashqai, το αυτοκίνητο που το 2007 σηματοδότησε τη γέννηση της κατηγορίας των crossover και από τότε έχει τύχει της εμπιστοσύνης εκατομμυρίων οδηγών, με αδιάψευστο μάρτυρα τις πωλήσεις του.

Η πολύ καλή εμπορική πορεία του Qasqhai διατηρήθηκε και με το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς του μοντέλου -πριν από τρία χρόνια και κάτι- με τις πωλήσεις του στην Ευρώπη να υπερβαίνουν τις 350.000. Η σχεδόν μεθυστική επιτυχία του best-sellers της, ωστόσο, δεν αποπροσανατόλισε τη Nissan. Γνωριζοντας ότι ο κόσμος των τεσσάρων τροχών συνεχώς αλλάζει, η ιαπωνική μάρκα πρόσφατα προχώρησε στην ανανέωση του μικρομεσαίου της SUV, προσφέροντάς του την απαραίτητη ώθηση ώστε να συνεχίσει να κατέχει μια ηγετική θέση στον εμπορικό στίβο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
nissan qashqai e-power δοκιμή

Δίχως να επέμβει στη σύγχρονη και δοκιμασμένη γκάμα κινητήρων του μοντέλου, η Nissan προχώρησε σε σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές και σε αναβαθμίσεις στο σύστημα πολυμέσων, ενώ εμπλούτισε τον εξοπλισμό του με τεχνολογίες τελευταίας γενιάς οι οποίες πλέον συνυπολογίζονται πιο πολύ από ποτέ σε κάθε αγοραστική απόφαση.

Νέος σχεδιαστικός κώδικας

Από την πρώτη οπτική επαφή με το μοντέλο, το οποίο δεν έχει χάσει τον επιβλητικό και πληθωρικό χαρακτήρα του, καθίσταται σαφές ότι πλέον βαδίζει σε νέα και πιο σύγχρονα σχεδιαστικά μονοπάτια, έχοντας ως αιχμή του δόρατος τη νέα μεγάλη δυναμική μάσκα στο μπροστινό μέρος, αποτελούμενη από δεκάδες γυαλιστέρα 3D στοιχεία σε μαύρο χρώμα. Το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο ακολουθούν και τα φώτα ημέρας, καθώς απαρτίζονται από πέντε μικρά αντίστοιχου σχήματος -με αυτά της μάσκας- στοιχεία, την ίδια ώρα που οι προβολείς έχουν ακόμα πιο έντονη εμφάνιση και ενσωματώνουν μια πιο προηγμένη τεχνολογία συνεχούς προσαρμογής της μεγάλης σκάλας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
nissan qashqai e-power δοκιμή

Το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων στο πίσω μέρος του αμαξώματος παραμένει ίδιο, αλλά η φωτεινή υπογραφή τους έχει επανασχεδιαστεί, φέροντας τέσσερα επιμέρους LED φώτα, που και αυτά, με τη σειρά τους, ευθυγραμμίζονται με τη σχεδιαστική λογική που ορίζει η μπροστινή μάσκα, και χαρίζουν στο ιαπωνικό C-SUV μια πιο κομψή και συνάμα δυναμική εμφάνιση.

Αλλαγές, επίσης, εντοπίζονται -μεταξύ άλλων- στον μπροστινό προφυλακτήρα, στα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, που στην ολοκαίνουργια έκδοση N-Design είναι στο χρώμα του οχήματος, στην γκάμα σχεδίων για τις ζάντες, αλλά και στη χρωματική παλέτα, παρουσία τριών νέων χρωμάτων (Pearl White, Pearl Black και Deep Ocean).

Ακόμα πιο ποιοτικό και hi-tech εσωτερικό

Τον δρόμο της αναβάθμισης ακολούθησε και η καμπίνα του Qashqai, με τη Nissan να προβαίνει σε στοχευμένες επεμβάσεις που προσδίδουν στο μοντέλο έναν πιο premium χαρακτήρα. Στην κεντρική κονσόλα έχουν χρησιμοποιηθεί νέα μαλακά υλικά, το ταμπλό διατρέχεται από ένα ασημί διακοσμητικό ένθετο, και στις κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις έχει γίνει εκτενής χρήση Alcantara σε σημεία όπως το ταμπλό, τα ένθετα της πόρτας και στα υποβραχιόνια των θυρών. Στην έκδοση N-Design το συγκεκριμένο υλικό απαντάται και στα καθίσματα, συνυπάρχοντας με μαύρο δέρμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
nissan qashqai e-power δοκιμή

Σε κάθε περίπτωση, η εσωτερική σχεδίαση δεν έχει χάσει τον μίνιμαλ προσανατολισμό της, με τη Nissan να δίνει μεγάλη έμφαση στη συναρμογή των υλικών, όπως και σε κάθε άλλη λεπτομέρεια, συμπεριλαμβανομένης της τοποθέτησης των διάφορων μπουτόν και χειριστηρίων στη θέση που θα ήθελε ο οδηγός.

Η θέση οδήγησης συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα μεγάλα ατού του Qashqai, δημιουργώντας στον οδηγό την αίσθηση ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός hatchback, ενώ οι χώροι αποδεικνύονται αρκετοί ακόμα και για έναν τρίτο επιβάτη στα πίσω καθίσματα.

nissan qashqai e-power δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτως, προνόμιο των κορυφαίων εκδόσεων (Ν-Connecta, N-Design και άνω) αποτελεί και ο ρυθμιζόμενος, μέσω της κεντρικής κονσόλας, ατμοσφαιρικός φωτισμός που φωτίζει και τα πίσω καθίσματα, υποδηλώνοντας την πρόθεση της Nissan να εξοπλίσει το best-seller της με όλα τα «καλούδια» που κάνουν γκελ στον σύγχρονο οδηγό.

Οι αλλαγές επεκτείνονται και στο ψηφιακό σκέλος, με τον πίνακα οργάνων να έχει νέες δυνατότητες, όπως είναι η εμφάνιση διαφορετικών χρωμάτων -κόκκινο στη λειτουργία Sport, πράσινο στη λειτουργία Eco, ανοιχτό γκρι στην τυπική λειτουργία- ανάλογα με το προφίλ οδήγησης.

nissan qashqai e-power δοκιμή

Αναβαθμισμένο προβάλλει και το σύστημα AVM (Around View Monitor), που ενεργοποιείται με την επιλογή της όπισθεν και χαρίζει πανοραμική θέα του οχήματος σε κάτοψη, ενώ νέα προσθήκη συνιστά η λειτουργία «αόρατη όψη του καπό» που ουσιαστικά επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει τους τροχούς του οχήματος, ώστε αυτό να ελίσσεται απρόσκοπα σε στενά, καταργώντας τον κίνδυνο να χτυπήσει -για παράδειγμα- σε κάποιο κράσπεδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έμφαση δόθηκε και στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, με τις λειτουργίες αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (π.χ. Front Emergency Brake και Pedestrian Front Emergency Brake) να έχουν βαθμονομηθεί εκ νέου ώστε να ενεργοποιούνται γρηγορότερα σε περίπτωση πιθανής σύγκρουσης, ενώ στη σουίτα των τεχνολογιών που καθιστούν ευκολότερη την οδηγική διαδικασία έχει προστεθεί και η λειτουργία Driver Assist Custom Mode που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει τον βαθμό παρέμβασης των διάφορων τεχνολογιών υποβοήθησης.

Με τη γνωστή υβριδική συνταγή

Με το σύστημα κίνησης «e-Power» να έχει αποσπάσει πλήθος βραβείων, που πιστοποιούν την καινοτόμα προσέγγιση του ιαπωνικού brand, θα ήταν αδύνατο να μην συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στο ανανεωμένο Qashqai.

nissan qashqai e-power engine

Θυμίζουμε ότι πρόκειται για ένα υβριδικό σύστημα με ραχοκοκαλιά έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 190 ίππων και 330 Nm ροπής, o οποίος είναι αυτός που κινεί τους μπροστινούς τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης. Υπάρχει και υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.500 κ.εκ. 156 PS με μεταβλητό λόγο συμπίεσης, ο οποίος ωστόσο λειτουργεί σαν γεννήτρια για την τροφοδότηση με ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας των 2,1 kWh, ή όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες (π.χ. σε πλήρη επιτάχυνση) του ηλεκτροκινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, όπως συμβαίνει με τη συντριπτική πλειονότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η τεχνολογία e-Power συνοδεύεται και από τη λειτουργία e-Pedal, για ελαχιστοποίηση της χρήσης του φρένου και τη μεγιστοποίηση της έντασης του φαινομένου της ανάκτησης της κινητικής ενέργειας.

nissan qashqai e-power δοκιμή

Οδηγώντας το υβριδικό Nissan Qashqai στους δρόμους του Φάρο, της νοτιότερης πόλη της Πορτογαλίας, αντιληφθήκαμε γρήγορα τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας e-Power, με βασικό την ικανότητά της να κρατάει την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα, που αντιστοιχούν σε περίπου 6,0 λτ./100 χλμ.

Με δεδομένο ότι για την κίνηση φροντίζει ο ηλεκτροκινητήρας, η απόκριση είναι ιδιαίτερα άμεση (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ.), δίχως να υπάρχουν οι καθυστερήσεις που συναντώνται στα παραδοσιακά υβριδικά συστήματα, όπου μπορεί σημειωθεί απότομη αύξηση στις στροφές του θερμικού κινητήρα, καθώς εκτελείται η εντολή του οδηγού για μεγαλύτερη επιτάχυνση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υβριδική υλοποίηση της Nissan διακρίνεται και για την πολιτισμένη λειτουργία της, καθώς τα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου μεταβάλλονται με γραμμικότητα, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο δεξί πεντάλ -κάτι το οποίο, επίσης, δεν απαντάται στις παραδοσιακές υβριδικές τεχνολογίες.

nissan qashqai e-power δοκιμή

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από την έκδοση e-Power, το Nissan Qashqai διατίθεται και με ήπια υβριδική τεχνολογία 12V, με απόδοση 140 PS/240 Nm ή 158 PS/270 Νm. Η πρώτη έκδοση συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και η ισχυρότερη μόνο με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης X-Tronic και σύστημα τετρακίνησης.

Στους δρόμους της Πορτογαλίας

Μόλις λίγα λεπτά συνύπαρξης με το Nissan Qashqai e-Power είναι αρκετά προκειμένου να γίνει αντιληπτή τόσο η ευκολία με την οποία διαχειρίζεται τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το άνετο ταξίδι που εξασφαλίζει το στιβαρό πλαίσιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
nissan qashqai e-power δοκιμή

Το Qashqai αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ήσυχο, με τα εύσημα να αποδίδονται αφενός στην πολιτισμένη λειτουργία του υβριδικού συστήματος και αφετέρου στην τεχνολογία Active Noise Cancellation που ουσιαστικά μέσω του ηχοσυστήματος ακυρώνει τους θορύβους που παράγονται από τον κινητήρα, τα ελαστικά και τον αέρα.

Οι επεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης προσφέρουν περισσότερη πληροφόρηση στον οδηγό συγκριτικά με το pro-facelift μοντέλο, ενώ όταν οι ρυθμοί ανέβουν η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση εξασφαλίζει καλό κράτημα, με τις κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές να κάνουν την εμφάνισή τους μόνο όταν ο οδηγός κινηθεί κοντά στο όριο.

Το ανανεωμένο Qashqai σύντομα θα κάνει την εμφάνιση του στις αντιπροσωπείες της Nissan στην Ελλάδα, με τις ήπια υβριδικές εκδόσεις να ξεκινούν από τα 29.990 ευρώ, και το e-Power από τα 39.990 ευρώ. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
nissan qashqai e-power δοκιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ -NISSAN QASHQAI E-POWER


Κινητήρας: Ηλεκτρικός 190 PS, 320 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 116 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.425/1.848/1.625 χλστ., 2.665 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.687 κιλά
Χώρος αποσκευών: 479 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Έκδοση e-Power: Από 39.990 ευρώ - 0

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ