
Το θρυλικό βαν της γερμανικής μάρκας πέρασε στην 7η γενιά του και δηλώνει καθόλα έτοιμο να δώσει συνέχεια στο αξιοζήλευτο success story των προγόνων του.
Τη χώρα μας και συγκεκριμένα το Λαύριο, το νοτιότερο άκρο της Αττικής, επέλεξε η Volkswagen για την παγκόσμια παρουσίαση της νέας γενιάς ενός εκ των εμβληματικότερων μοντέλων στην ιστορία της. Πρόκειται για τo Transporter, το θρυλικό van που αριθμεί 75 χρόνια ζωής (από το πρώτο Bulli του 1950) και κατέχει τον βαρύτιμο τίτλο του κορυφαίου σε πωλήσεις οχήματος του είδους του, έχοντας αποτελέσει σημείο αναφοράς στον κόσμο των επαγγελματικών οχημάτων.

Όπως δηλώνει η μάρκα από το Βόλφσμπουργκ, το νέο Transporter (Τ7) δεν δίνει απλά συνέχεια σε μια λαμπρή ιστορία, αλλά ολοκληρώνει και τη μεγαλύτερη μεταμόρφωση στην οποία έχει υποβληθεί το Bulli. Αυτό διαχωρίζεται σε τρεις σειρές προϊόντων (Transporter/Caravelle, Multivan/California και ID. Buzz/ID. Buzz Cargo), σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τον στόχο της VW για ικανοποίηση κάθε μεταφορικής ανάγκης.
BUY NOW
Ως θεματοφύλακας μιας εξέχουσας κληρονομίας, το νέο Transporter ήταν αδύνατο να μη φέρει βελτιώσεις σε κάθε τομέα -από τους χώρους και τους κινητήρες μέχρι τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού- δηλώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο έτοιμο να διατηρήσει τα σκήπτρα του. Το carandmotor.gr βρέθηκε στην παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου και είχε την ευκαιρία να οδηγήσει στους δρόμους της Λαυρεωτικής τόσο την επαγγελματική όσο και την επιβατική εκδοχή του (Caravelle), αμφότερες διαθέσιμες στην ελληνική αγορά.

Διαμορφώσεις για κάθε «θέλω»
Ως προϊόν συνεργασίας της VW με τη Ford, το Transporter μοιράζεται πλατφόρμα και συστήματα κίνησης με το Transit Custom, και εισέρχεται στον εμπορικό στίβο με θεμελιώδη αρχή την πλήρη κάλυψη κάθε ανάκης, για το οποίο φροντίζουν οι συνολικά 13 διαθέσιμες διαμορφώσεις για το αμάξωμα.
Ειδικότερα, το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων της VW προσφέρει το μοντέλο στις επαγγελματικές εκδόσεις Panel van, Kombi και dropside (με ανοιχτή καρότσα), όπως και στην επιβατική Caravelle, με την τελευταία να προσφέρει κατιτίς παραπάνω σε επίπεδο πολυτέλειας. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο μήκη μεταξονίου και σε δύο ύψη οροφής (για την έκδοση panel van), με την έκδοση dropside με τις δύο σειρές καθισμάτων να συνδυάζεται πάντα με μακρύ μεταξόνιο. Οι εκδόσεις panel van μπορούν να ενσωματώσουν από 2 έως 6 καθίσματα, οι Kombi από 5 μέχρι 9, το Caravelle 8 ή 9, και η dropside αποκλειστικά 6.

Σε επίπεδο διαστάσεων, οι εκδόσεις με το κοντό μεταξόνιο, έχουν μεγαλώσει σε μήκος κατά 146 χλστ. συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, T6.1, φτάνοντας τα 5.050 χλστ., ενώ αυξημένο είναι και το μεταξόνιο στα 3.100 χλστ. (+97 χλστ.), με το επιμηκυμένο να ανέρχεται στα 3.500 χλστ., απογειώνοντας το μήκος του αμαξώματος σε αυτή την περίπτωση στα 5.450 χλστ.
Αυξημένο είναι και το πλάτος όλων των εκδόσεων, στα 2.032 χλστ. (+97 χλστ.) δίχως να προσμετρώνται οι καθρέπτες, συνδράμοντας αποφασιστικά στη διαμόρφωση μιας πιο γενναιόδωρης σε χώρους καμπίνας, τόσο για τους επιβάτες όσο και για το φορτίο. Στη βασική έκδοση, το ύψος του οχήματος φτάνει τα 1.984 χιλιοστά, επιτρέποντας την απρόσκοπτη περιήγηση στο κλεινόν άστυ, δίχως εκπτώσεις στις μεταφορικές ικανότητες, ενώ στην έκδοση κλειστού βαν με υψηλή οροφή, το ύψος φτάνει σχεδόν τα 2,5 μ.

Συνολικά, το μήκος του χώρου φόρτωσης στο Transporter με το στάνταρ μεταξόνιο φτάνει τα 2.602 χλστ. και στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο τα 3.002 χλστ., με τον ωφέλιμο όγκο φόρτωσης να κυμαίνεται από 5,8 κυβικά μέτρα (5,5 στο T6.1) έως 9,0 κυβικά μέτρα (μακρύ μεταξόνιο και υψηλή οροφή), έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει έως και 3 ευρωπαλέτες. Αυξημένο είναι και το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, που πλέον ανέρχεται σε 1,33 τόνους (+130 κιλά), την ίδια ώρα που η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τους 2,8 τόνους.
Σε εκδόσεις diesel, αμιγώς ηλεκτρικές και plug-in hybrid
Αντίστοιχη πολυφωνία με τις εκδόσεις αμαξώματος υφίσταται και σε επίπεδο συστημάτων κίνησης, παρουσία diesel, αμιγώς ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών εκδόσεων. Για την πετρελαιοκίνητη εκπροσώπηση φροντίζει ένας 2λιτρος TDI απόδοσης 110, 150 ή 170 PS, με την ισχυρότερη έκδοση να συνδυάζεται ως στάνταρ με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο είναι προαιρετικό σε αυτή των 150 PS, ενώ αμφότερες διατίθενται και με τετρακίνηση 4Motion.

Επιπλέον, οι αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις e-Transporter και e-Caravelle προσφέρονται με κινητήρα 136, 218 ή 286 ίππων που στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς (σε μεταγενέστερο χρόνο θα υπάρξουν και τετρακίνητες εκδόσεις) και αντλεί ενέργεια από μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 64 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 331 χλμ. Το μοντέλο μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση σε wall box (AC) ισχύος 11 kW και σε ταχυφορτιστή (DC) 125 kW, όπου στην τελευταία περίπτωση ο ανεφοδιασμός από το 10 στο 80% διαρκεί 39 λεπτά. Ειδικά η ισχυρή έκδοση των 285 PS μπορεί και επιταχύνει άκοπα από στάση, αναπτύσσοντας ταχύτητα 100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. στο VW Transporter panel van με το κοντό μεταξόνιο. Αργότερα θα είναι διαθέσιμη και επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση (eHybrid) με απόδοση 232 PS και αυτόματο κιβώτιο CVT.

Μοντέρνος χαρακτήρας, σύγχρονες τεχνολογίες, μεγάλη πρακτικότητα
Σε επίπεδο εμφάνισης, το Transporter ακολουθεί τον δικό του σχεδιαστικό δρόμο συγκριτικά με το συγγενικό Ford Transit, αντλώντας έμπνευση από τις έξι προηγούμενες γενιές, δίχως σχεδιαστικές εξάρσεις. Το αμάξωμα διατρέχεται από καθαρές γραμμές, με το μπροστινό μέρος να έχει μίνιμαλ χαρακτήρα, και πρωταγωνιστές τους μοντέρνους LED κεντρικούς προβολείς. Ίδια φιλοσοφία κυριαρχεί και στο πίσω μέρος, με ακροβολισμένα δύο φωτιστικά σώματα που συνθέτουν μια στιλιστική γέφυρα με το T5.

Ο σύγχρονος χαρακτήρας του νέου Transporter καθίσταται πιο εμφανής στο εσωτερικό, παρουσία -από το βασικό εξοπλισμό- ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 12” και μιας οθόνης αφής 13” για το σύστημα πολυμέσων που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Ο οδηγός κάθεται πίσω από ένα πολυλειτουργικό τιμόνι, το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό, ενώ η ενεργοποίηση του κινητήρα γίνεται μέσω μπουτόν.
Οι επενδύσεις έχουν αρκούντως ικανοποιητική ποιότητα, με καλή συναρμογή, η θέση οδήγησης δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, ενώ υπάρχουν και αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα. Εμείς αρχικά κάτσαμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης panel van (2.0 TDI 170 PS, Front wheel drive), το οποίο στην εισαγωγική έκδοση διατίθεται με δύο ή προαιρετικά με τρία καθίσματα, τα οποία διαχωρίζονται από τον χώρο φόρτωσης με μεταλλικό τοίχωμα όπου μπορούν να ενσωματωθούν παράθυρα και διαχωριστικό πλέγμα. Επιπροσθέτως, τόσο στη δίφυλλη (προαιρετικός εξοπλισμός) πίσω πόρτα όσο και στις συρόμενες πλαϊνές παρέχεται η δυνατότητα προσθήκης παραθύρων, με το κατώφλι φόρτωσης να είναι χαμηλό, διευκολύνοντας την καθημερινότητα του επαγγελματία.

Αναφορικά με την έκδοση Caravelle, την οποία οδηγήσαμε στην ισχυρότερη ηλεκτρική εκδοχή της, των 285 PS, ενσωματώνει 8 -και προαιρετικά 9 καθίσματα- με τους επιβάτες να έχουν άπλετο χώρο τόσο για τα πόδια τους όσο και για το κεφάλι τους, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα (930 χλστ.) των συρόμενων πλαϊνών θυρών.

Το VW Transporter παίρνει υψηλή βαθμολογία και σε επίπεδο εξοπλισμού, με τη βασική έκδοση να περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, παρμπρίζ από θερμομονωτικό πολυστρωματικό κρύσταλλο ασφαλείας, πλευρικά παράθυρα με θερμοανακλαστικό γυαλί και τεχνολογίες ασφαλείας και υποβοήθησης όπως η Διατήρηση Λωρίδας, το Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης με Ανίχνευση Πεζών και Ποδηλατών, που υποστηρίζει αποφυγή εκτροπής και αυτόματη πέδηση στην στροφή όταν εντοπιστεί αντίθετα κινούμενο όχημα, και το eCall Emergency System. Κορυφαία έκδοση είναι η PanAmericana που προσθέτει -μεταξύ άλλων- κάθισμα οδηγού με δυνατότητα ρύθμισης σε 8 σημεία (και 6 για το κάθισμα του συνοδηγού), μπροστινά υποβραχιόνια και πλευρικούς αερόσακους.

Το Caravelle, στον βασικό το εξοπλισμό φέρει επιπλέον πλευρικούς αερόσακους και 10 ηχεία (έναντι τεσσάρων) για το ηχοσύστημα, με την κορυφαία έκδοση Style να ξεχωρίζει με μια πληθώρα επιπλέον τεχνολογιών, με ενδεικτικές τους προβολείς IQ.LIGHT LED και τις ηλεκτρικά συρόμενες πόρτες.
Στον δρόμο, η νέα σχεδίαση του πλαισίου και της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός/ανεξάρτητη πίσω) χαρίζουν στο νέο Transporter πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος να φιλτράρονται ιδιαίτερα αποτελεσματικά, ειδικά στην έκδοση e-Caravelle, όπως διαπιστώσαμε κατά τη συμβίωση με το μοντέλο στους δρόμους της Λαυρεωτικής. Το τιμόνι έχει το επιθυμητό βάρος, διοχετεύοντας στα χέρια του οδηγού την κατάλληλη πληροφόρηση, ενώ ο κύκλος στροφής, που κυμαίνεται από 11,9 μ. έως 13 μ., δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για εύκολους ελιγμούς στα στενά των πόλεων, παρά το μήκος του μοντέλου (>5 μ.).

Η ροπή των 390 Nm (διαθέσιμη μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.) χαρίζει στο πετρελαιοκίνητο Transporter panel van των 170 PS την απαραίτητη σπιρτάδα προκειμένου να κινηθεί με χαρακτηριστική ευκολία, με το μοτέρ να συνδυάζεται ιδανικά με το καλορυθμισμένο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ακόμα ευκολότερο είναι το έργο του ηλεκτροκινητήρα των 285 PS/415 Nm, δεδομένου ότι η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από τις 0 στροφές.
Σε επίπεδο ενεργειακών απαιτήσεων, εμείς -σε αμφότερες τις εκδόσεις- κινηθήκαμε δίχως φορτίο, με την κατανάλωση του πετρελαιοκίνητου panel van να περιορίζεται σε 8,8 λτ./100 χλμ. και του e-Caravelle σε 21 kWh/100 χλμ.

Συμπέρασμα
Η Volkswagen δίνει συνέχεια στη λαμπρή ιστορία του θρυλικού βαν της, δείχνοντας καθόλα έτοιμη να γράψει ένα ακόμα success story. Το νέο VW Transporter προβάλλει πιο ικανό και πολυτάλαντο από ποτέ, έχοντας ως μεγάλα όπλα στη φαρέτρα του τη μεγάλη γκάμα εκδόσεων αμαξώματος και αποδοτικών συστημάτων κίνησης, που ικανοποιούν κάθε ανάγκη, όπως και μια ευρεία δέσμη προηγμένων τεχνολογιών που υπόσχεται να καταστήσει ευκολότερη την καθημερινότητα τόσο του επαγγελματία, όσο και των ταξιδιωτών που το επέλεξαν για τις μετακινήσεις τους.

Το νέο Volkswagen Transporter είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμές του panel van με το κοντό μεταξόνιο να ξεκινούν από τα 38.000 ευρώ στην έκδοση 2.0 TDI των 110 PS και 61.000 ευρώ για το αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό e-Caravelle -Δείτε αναλυτικά τις τιμές όλων των εκδόσεων εδώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Volkswagen Transporter 2.0 TDI Short Wheelbase
Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.999 κ.εκ. 170 PS, 390 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 13,4 δλ.
Κατανάλωση: 6-9 - 8,9 λτ./100 χλμ. (8,8 λτ/100 χλμ. στη δοκιμή μας)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 5.050 χλστ./ 2.032 χλστ./ 1.961 χλστ.
Ωφέλιμο φορτίο: 929 κιλά
Τιμή: Από 38.800 ευρώ
Volkswagen e-Caravelle Short Wheelbase
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 285 PS, 415 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ.
Κατανάλωση: 21 kWh/100 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 5.050 χλστ./ 2.032 χλστ./ 1.961 χλστ.
Χώρος αποσκευών: 1.790 χλστ. σε μήκος πίσω από τη 2η σειρά καθισμάτων
Τιμή: Από 61.000 ευρώ
