Υιοθετώντας την υβριδική τεχνολογία και τις αρετές που είναι ικανή αυτή να προσφέρει, το Dacia Jogger Hybrid «ντύνει» τον οικογενειακό προσανατολισμό του με την πολύτιμη στις ημέρες μας αποδοτικότητα.
Γεννημένο μέσα από την ανάγκη δημιουργίας οικογενειακών προτάσεων με ισχυρό το αίσθημα της ανταποδοτικότητας, το Jogger δεν δυσκολεύτηκε να βρει θέση στη γκάμα της Dacia και να αποκτήσει το δικό του κοινό.
Άλλωστε με το τίτλο του πιο προσιτού επταθέσιου της ευρωπαϊκής αγοράς, το Dacia Jogger συνιστά μια "nonbrain" επιλογή για εκείνους που αναζητούν μια σίγουρη επένδυση στον κόσμο της άνεσης, της ευρυχωρίας και της πρακτικότητας.
BUY NOW
Αν κάτι έλλειπε μέχρι και σήμερα από το νεότερο μέλος στην οικογένεια της ταχύτατα αναπτυσσόμενης Dacia ήταν το βάθος στην γκάμα των εκδόσεών του, καθώς ο αξιόμαχος κινητήρας διπλού καυσίμου χωρητικότητας 1,0 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων ήταν επί της ουσίας και ο μοναδικός στο οπλοστάσιο του φιλόδοξου πολυχρηστικού.
Αυτό αλλάζει σήμερα και μάλιστα με θεαματικό τρόπο, μιας και το Jogger γίνεται το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Dacia που φιλοξενεί κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός του ένα υβριδικό σύνολο.
Ένα σύνολο το οποίο δεν διακρίνεται μόνον για την αποδοτικότητά του αλλά για τα τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά του, χαρίζοντας στο Dacia Jogger των σχεδόν 4,6 μέτρων πρόσβαση σε 140 πληθωρικούς ίππους.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, εστιάζοντας στο γεγονός ότι η υβριδική εκδοχή του αυτοκινήτου δεν διαφοροποιείται από το σχεδιαστικό ή το εξοπλιστικό παράδειγμα των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεών του.
Ένα διακριτικό λογότυπο στο κάτω μέρος των μπροστινών θυρών και την πέμπτη πόρτα αποτελεί τη μοναδική ένδειξη της τεχνολογικής ιδιατερότητάς του και όλων εκείνων των αρετών που προκύπτουν από την αγαστή συνεργασία ενός θερμικού κινητήρα με έναν ηλεκτρικό.
Προσπερνώντας, λοιπόν, τις όποιες εξοπλιστικές αναβαθμίσεις πρόκειται να δεχθεί η συγκεκριμένη διαμόρφωση ώστε να υποστηρίξει τον τίτλο της κορυφαίας στην γκάμα της Dacia, το Jogger με το υβριδικό σύνολο των 140 ίππων δεν κρύβει εκπλήξεις.
Εξαίρεση αποτελεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών, καθώς και το κεντρικό υποβραχιόνιο ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδήγο, στοιχεία που μπορεί κανείς να συναντήσει από τη βασική έκδοση εξοπλισμού.
Στο παραπάνω συμπέρασμα συνηγορεί και το γεγονός ότι ακόμα και τα χωροταξικά δεδομένα διατηρήθηκαν αναλλοίωτα, παρά το γεγονός ότι για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος απαιτήθηκε η φιλοξενία όχι μόνον ενός επιπλέον ηλεκτροκινητήρα αλλά και των μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2 kWh.
Οι τελευταίες βρίσκονται τοποθετημένες στον χώρο που μέχρι πρότινος συναντούσε κανείς τη δεξαμενή υγραερίου (LPG) και ως εκ τούτου δεν περιορίζεται ο χώρος των αποσκευών και το κυριότερο δεν καταργείται η επιλογή της επταθέσιας διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών.
Κατά τ’ άλλα, όποιος δεν είναι εξοικειωμένος με τη λογική του less is more, οφείλει να προσαρμοστεί στα ποιοτικά δεδομένα μια πρότασης που εστιάζει στην ουσία επιλέγοντας συνειδητά να κρατήσει αποστάσεις από το κατασκευαστικό ή ακόμα και το εξοπλιστικό παράδειγμα προτάσεων που αυτοαποκαλούνται premium ή near premium.
Δοκιμασμένη επιλογή
Μολονότι η υβριδική τεχνολογία προσφέρεται για πρώτη φορά σε ένα μοντέλο της Dacia, το εν λόγω υβριδικό σύνολο όχι απλώς είναι δοκιμασμένο αλλά και άκρως επιτυχημένο, ισορροπώντας ανάμεσα στην αποδοτικότητα και τη δυναμική.
Ουσιαστικά πρόκειται για τον υβριδικό συνδυασμό που συναντάμε και στις προτάσεις της Renault, αποτελούμενος από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρου και έναν ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων.
Ένα επαναστατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στον θερμικό και τον ηλεκτρικό κινητήρα, μεταφέροντας απρόσκοπτα στους μπροστινούς τροχούς τους 140 ίππους και τα 205 Nm ροπής και μεταβάλλοντας τη σχέση μετάδοσης ή αν προτιμάτε το πρόγραμμα λειτουργίας του ανάλογα με την περίσταση.
Σύμφωνα με την Dacia, σε αστικές συνθήκες κίνησης η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου που μπορεί να επιτευχθεί αγγίζει το 40%, καθώς το 80% του χρόνου μιας διαδρομής το Dacia Jogger Hybrid μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά.
Μένοντας στους αριθμούς, σε μεικτές συνθήκες απαιτούνται 4,8 λίτρα καυσίμου για την κάλυψη της τυπικής απόστασης των 100 χιλιομέτρων με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να ανέρχονται στα 108 γραμμάρια.
Στην πράξη, η συμμετοχή του οδηγού στα δρώμενα του υβριδικού συνόλου είναι μικρή και πέρα από τον απαιτούμενο σεβασμό τον οποίο οφείλεις να δείξεις ώστε να αποκομίσεις τα οφέλη από τη συνύπαρξη ενός θερμικού και ενός ηλεκτρικού κινητήρα κάτω από το καπό, μπορείς να επιλέξεις στο αυτόματο κιβώτιο τη θέση «Β», ενισχύοντας την ένταση του φαινομένου της ανάκτησης ενέργειας κάθε φορά που θα απομακρύνεις το πόδι σου από το πεντάλ του γκαζιού και μειώνοντας την καταπόνηση του συστήματος πέδησης.
Όπως και να έχει, το Dacia Jogger Hybrid εκκινεί ηλεκτρικά και κάτω από ιδανικές συνθήκες μπορεί να διατηρήσει το ηλεκτρικό του status μέχρι η ταχύτητα κίνησης να αγγίξει τα 70 χλμ./ώρα. Η εξαιρετική απόκριση-λειτουργία του κιβωτίου δημιουργεί πολύ γρήγορα ένα αίσθημα εμπιστοσύνης στις δυνατότητες και τις αντιδράσεις του υβριδικού συνόλου ακόμα και σε συνθήκες πίεσης.
Προφανώς δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να υπερβεί κανείς τον κώδικα συμπεριφοράς που ορίζει ο οικογενειακός προσανατολισμός του αυτοκινήτου, ωστόσο, το υβριδικό πλεόνασμα ισχύος των 140 ίππων είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενο, από τη στιγμή μάλιστα που δείχνει να έχει ευθυγραμμιστεί με τις αντιδράσεις του πλαισίου στην άσφαλτο.
Κρατώντας τους βιορυθμούς του υβριδικού συνόλου σε κανονικά επίπεδα έχεις μόνο να κερδίζεις, βλέποντας τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να ισορροπεί πέριξ των 5 λίτρων/100 χλμ. και την αυτονομία με πλήρες ρεζερβουάρ να φλερτάρει με τον άκρως εντυπωσιακό αριθμό των 1.000 χιλιομέτρων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 91 ίπποι/ 5.600 σ.α.λ., 144 Nm/3.600 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 49 ίπποι/205 Nm, 20 ίπποι/50 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 140 ίπποι/205 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο multi-mode 6 σχέσεων με 15 συνδυασμούς, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,8 sec. 0-100 km/h, 180 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση καυσίμου: 4,8 λίτρα/100 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.547/1.784/1.691 χλστ., 2.897 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.252 κιλά
Χώρος αποσκευών: 708 λίτρα
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ