Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το CUPRA Terramar

CUPRA Terramar δοκιμή

Δίχως να απαρνείται τις σπορ ρίζες της CUPRA, το Terramar τονίζει ακόμη περισσότερο την παρουσία της μάρκας στα SUV οχήματα, διευρύνοντας τις επιλογές του υποψήφιου αγοραστή.

Το ημερολόγιο έγραφε 22 Φεβρουαρίου 2018 όταν η SEAT ανακοίνωνε το λανσάρισμα της CUPRA ως νέας αυτόνομης μάρκας, η οποία βασίστηκε στο τρίπτυχο «μοναδικότητα-φινέτσα-κορυφαίες επιδόσεις». Πρόκειται για μια λαμπερή παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στην πίστα αγώνων Autòdrom de Sitges-Terramar, στο χωριό Ροκαμάρ, κοντά στην παραλιακή πόλη Σίτζες, περίπου 40 χλμ. μακριά από τη Βαρκελώνη.

CUPRA Terramar δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 2018 μέχρι σήμερα η CUPRA έχει καταφέρει να γράψει τη δική της χρυσή ιστορία στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, με ξεχωριστές σπορ προτάσεις και δεκάδες χιλιάδες πιστούς οπαδούς. Ουδέποτε, ωστόσο, ξέχασε τον τόπο γέννησής της, την πίστα Autòdrom de Sitges-Terramar. Κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η ονομασία Terramar (από τις λέξεις "terra"=γη και "mar"=θάλασσα) ονοματοδοτεί το νέο της τετράτροχο δημιούργημα, με το οποίο συστηνόμαστε οδηγώντας το στους δρόμους πέριξ της Βαρκελώνης.

CUPRA Terramar, λοιπόν. Ένα μικρομεσαίο καθαρόαιμο SUV που με μήκος 4.519 χλστ., πλάτος 1.863 χλστ. και ύψος 1.584 χλστ. έρχεται να τοποθετηθεί λίγο πάνω από το ιδιαίτερα δημοφιλές Formentor (μήκος=4.451 χλστ.), με την πιο… crossover στόχευση.

CUPRA Terramar δοκιμή

Σχεδίαση: 100% CUPRA

Το νέο μοντέλο εμπλουτίζει τη συνεχώς διευρυνόμενη γκάμα της CUPRA, όντας φυσικά ακλόνητα πιστό στην αποδεδειγμένα επιτυχημένη σπορ φιλοσοφία της μάρκας. Αυτό καθίσταται γρήγορα σαφές, με μια πρώτη ματιά στο αμάξωμα του SUV, αρχικά από το μπροστινό μέρος που παραπέμπει σε ρύγχος καρχαρία. Οι ανάγλυφες επιφάνειες του καπό, οι επιβλητικοί αεραγωγοί, και οι αιχμηροί προβολείς με τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED Ultra υποδεικνύουν την εναρμόνιση του Terramar με το σπορ DNA του brand, χαρίζοντάς στο μοντέλο ένα ιδιαίτερα αθλητικό λουκ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
CUPRA Terramar δοκιμή

Η σπορ διάθεση είναι διάχυτη και στο πλαϊνό μέρος, με τις δυναμικές γραμμές, τους φουσκωμένους θόλους, την ελαφρώς κεκλιμένη οροφή και τους μεγάλους, μοντέρνας αισθητικής τροχούς σε διαστάσεις 18, 19 ή 20 ιντσών. Την «επιθετική» εικόνα έρχεται να ολοκληρώσει το πίσω μέρος όπου δεσπόζει η εντυπωσιακή LED μπάρα που διατρέχει τη θύρα του πορτμπαγκάζ και φωτίζει το έμβλημα της CUPRA, όπως και ο επιβλητικός διαχύτης.

Τον ξεχωριστό χαρακτήρα του Terramar ολοκληρώνει η χρωματική παλέτα, με συνολικά 9 επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των ματ χρωμάτων Century Bronze Matt και Enceladus Grey Matt.

CUPRA Terramar δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εσωτερικό: Σαφέστατα σπορ, digital και οδηγοκεντρικό

Η φύσει σπορ ταυτότητα του CUPRA Terramar είναι έκδηλη και στην καμπίνα, μιας και από την πρώτη επαφή με το μοντέλο, ο οδηγός συστήνεται με το πολυλειτουργικό σπορ τιμόνι της CUPRA και κάθεται σε bucket καθίσματα (αμφότερα τα στοιχεία ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό), με πλευρική στήριξη που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για το οποιοδήποτε παράπονο.

CUPRA Terramar δοκιμή

Εύκολα αντιληπτός είναι και ο τεχνολογικός οίστρος της μάρκας, παρουσία ενός νέου και ψηφιακού πίνακα οργάνων με βελτιστοποιημένο user-interface, και της τελευταίες εκδοχής του συστήματος πολυμέσων του VW Group, με έγχρωμη οθόνη αφής 12,9" και ταχύτατο επεξεργαστή ο οποίος καθιστά την όλη διαδικασία διαχείρισης του infotainment system ιδιαίτερα άκοπη και ευχάριστη. Ο οδηγός χρησιμοποιεί απρόσκοπτα και το slider αφής στη βάση της οθόνης, μέσω του οποίου ρυθμίζει την ένταση του κλιματισμού, αν και δύσκολα θα έλεγε «όχι» σε κάποια φυσικά μπουτόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Terramar κερδίζει επιπλέον πόντους σε επίπεδο εργονομίας και χάρη στο βολικό σημείο τοποθέτησης της κεκλιμένης προς τον οδηγό κεντρικής οθόνης, όπως και τις επενδυμένες πλευρικές επιφάνειες της κεντρικής κονσόλας, για καλύτερη υποστήριξη των ποδιών, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές ή σε δρόμους με στροφές.

CUPRA Terramar δοκιμή

Επιπλέον, το νέο C-SUV της CUPRA συνιστά μια ζωντανή απόδειξη της δέσμευσης της μάρκας στη βιωσιμότητα, με τον οδηγό να καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις επιλογές διαμόρφωσης της καμπίνας - "Deep Ocean", "Moon Light", "High Canyon". Το πρώτο περιλαμβάνει καθίσματα SEAQUAL YARN από ανακυκλωμένο πλαστικό των ωκεανών, το Moon Light φέρει καθίσματα από ανακυκλωμένο πολυεστέρα σε ποσοστό 73%, ενώ αυτά στο High Canyon είναι δερμάτινα, υποβληθέντα σε κατεργασία με φυτικά προϊόντα.

«Πινελιές» όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός σε διάφορα σημεία της καμπίνας, συμπεριλαμβανομένου του ταμπλό και του εσωτερικού των θυρών, διαμορφώνουν ένα όμορφο περιβάλλον για τους επιβάτες, την ίδια ώρα που η ποιότητα των υλικών και η καλή συναρμογή τους αντικατοπτρίζουν την προσοχή που έχει δώσει το brand σε κάθε λεπτομέρεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
CUPRA Terramar δοκιμή

Ο τομέας, βέβαια, που το CUPRA Terramar δείχνει να διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, είναι η πρακτικότητα, με πίσω καθίσματα που μπορούν να φιλοξενήσουν έως και τρεις επιβάτες, οι οποίοι έχουν αρκετό για τα πόδια τους και για το κεφάλι τους, ενώ είναι και κατά 15 εκατοστά συρόμενα, συνθέτοντας έναν χώρο φόρτωσης 642 λίτρων, στις εκδόσεις βενζίνης και mild hybrid (490 λτ. στην plug-in υβριδική). Το Terramar είναι το πιο ευρύχωρο μοντέλο που φέρει την υπογραφή της CUPRA, κλείνοντας το μάτι σε όσους αναζητούν ένα όχημα που θα ικανοποιεί τις οικογενειακές ανάγκες τους.

Με (ισχυρούς) κινητήρες για κάθε «θέλω»

Το CUPRA Terramar έρχεται να διασταυρώσει τα ξίφη του με τις κορυφαίες προτάσεις στα μικρομεσαία SUV, προτάσσοντας, επίσης, μια μεγάλη γκάμα συστημάτων κίνησης, απαρτιζόμενη από αμιγώς βενζινοκίνητες, ήπια υβριδικές, και plug-in hybrid προτάσεις, απόδοσης 150 έως και 272 PS, με κίνηση στους μπροστινούς ή και στους τέσσερις τροχούς και αποκλειστικά πλαισιωμένες από αυτόματο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο DSG.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
CUPRA Terramar δοκιμή

Στη βάση της γκάμας απαντάται η 48βολτη υβριδική έκδοση με 1.500άρη τούρμπο κινητήρα 150 ίππων και 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί αυτή των 2.000 κ.εκ. (χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση) με 204 PS, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και τετρακίνηση. Η ίδια αρχιτεκτονική ισχύει και για την έκδοση VZ, αλλά στην προκειμένη η ισχύς του 2λιτρου μοτέρ αυξάνεται στους 265 ίππους, δίνοντας έμφαση στις επιδόσεις.

Την γκάμα ολοκληρώνουν οι προσθιοκίνητες plug-in υβριδικές εκδόσεις eHybrid, που φέρουν το νέο εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης του ομίλου VW. Ενσωματώνουν 1.500άρη βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα για συνδυαστική απόδοση 204 PS ή 272 PS (VZ), ανάλογα με την έκδοση, κιβώτιο DSG 6 σχέσεων και μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 19,7 kWh, με τη μέγιστη αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια να υπερβαίνει τα 100 χλμ.

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να κάτσουμε πίσω από το τιμόνι της κορυφαίας σε επίπεδο επιδόσεων plug-in υβριδική έκδοση. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 116 PS και 330 Nm, ενώ στη συγκεκριμένη περίπτωση ο θερμικός κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό και την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας αποδίδει 177 ίππους (5.500-6.000 σ.α.λ.) και 250 Nm (1.500-4.000 σ.α.λ.), με τη συνδυαστική απόδοση του συστήματος να ορίζεται στους 272 ίππους (4.750-6.500 σ.α.λ.) και τα 400 Nm.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
CUPRA Terramar δοκιμή

Κατά τη συνύπαρξή μας με το μοντέλο, έγινε αντιληπτό ότι το Terramar e-Hybrid VZ των 1.900 κιλών έχει... περισσευούμενα αποθέματα δύναμης προκειμένου να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ. (τιμή που ανακοινώνει η CUPRA), την ίδια ώρα που το κιβώτιο DS6 εκτελεί γρήγορα και αρκετά ομαλά τις αλλαγές των σχέσεων, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles στο τιμόνι.

Κατά την εκκίνηση του Terramar, και με προαπαιτούμενο να υπάρχει επαρκής ενέργεια στην μπαταρία, λειτουργεί αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας, ενώ όταν απαιτηθεί να εμπλακεί το θερμικό μοτέρ, η διαδικασία ολοκληρώνεται απρόσκοπτα και ανεπαίσθητα. Σε περίπτωση, μάλιστα, που επιλεχθούν τα πιο σπορ προγράμματα οδήγησης, ο παραγόμενος ήχος, αν και φανερά τεχνητός, παραπέμπει σε... βρυχηθμό ενός V8, συνθέτοντας μια πιο «ροκ» ακουστική εμπειρία.

Κινούμενη αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, η υβριδική έκδοση VZ προβάλει ικανή να διανύσει τουλάχιστον 120 χλμ., ενώ σε περίπτωση που στο «παιχνίδι» συμμετέχουν αμφότεροι οι κινητήρες, η κατανάλωση, με ήπια χρήση, ανέρχεται σε περίπου 5,5 λτ./100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
CUPRA Terramar δοκιμή

Δυναμικό, αλλά και άνετο

Ραχοκοκαλιά του ολοκαίνουργιου SUV είναι η πλατφόρμα MQB Evo που χρησιμοποιείται σε ένα πλήθος μοντέλων του ομίλου VW (συμπεριλαμβανομένου του νέου VW Tiguan) έχοντας καταθέσει τα διαπιστευτήριά της, ενώ το στάνταρ «οπλοστάσιο» περιλαμβάνει χαμηλωμένη κατά 10 χλστ. ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα, όπως και ειδικό set-up για την ενίσχυση της δυναμικής συμπεριφοράς στον δρόμο.

Η γεωμετρία της εμπρόσθιας ανάρτησης έχει τροποποιηθεί για επιπλέον αρνητικό κάμπερ, η νέα γενιά των ελεγχόμενων αμορτισέρ (DCC) μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά απόσβεσης, και το σύστημα τετρακίνησης (στις 2λιτρες βενζινοκίνητες εκδόσεις) παρακολουθεί παράγοντες όπως τη γωνία διεύθυνσης και τον ρυθμό περιστροφής του οχήματος γύρω από τον άξονά του, διανέμοντας τη δύναμη στους τροχούς που χρειάζονται την περισσότερη πρόσφυση.

CUPRA Terramar δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του διάφορα προγράμματα οδήγησης, τα οποία προσαρμόζουν ανάλογα τη συμπεριφορά του οχήματος. Κάθε έκδοση του Formentor εξοπλίζεται με τα Comfort, Performance και Individual, ενώ υπάρχουν και τα CUPRA (για τις VZ εκδόσεις) και Offroad (για τις τετρακίνητες).

Επιπλέον, οι εκδόσεις VZ μπορούν να ενσωματώσουν, προαιρετικά, μπροστινά φρένα υψηλής απόδοσης Akebono με δισκόφρενα 375 mm (310 χλστ. πίσω) και 6πίστονες δαγκάνες, ενισχύοντας περαιτέρω την αυτοπεποίθηση του ανθρώπου που κάθεται πίσω από το τιμόνι.

Το σπορ στήσιμο του Terramar αποτυπώνεται και στον δρόμο, και δη στις διαδρομές με απότομες στροφές όπου το C-SUV αρνείται πεισματικά να αποκλίνει από την πορεία που επιθυμεί να χαράξει ο οδηγός, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες, όπως διαπιστώσαμε κατά την οδήγηση του στους δρόμους πέριξ της καταλανικής πρωτεύουσας. Ως γνήσιο CUPRA, και παρά το αυξημένο βάρος, προβάλλει ετοιμοπόλεμο να ελιχθεί σε κάθε δαιδαλώδη διαδρομή, αν και λόγω της στόχευσής του σε οικογένειες δείχνει να έχει αποτελέσει αντικείμενο λελογισμένων εκπτώσεων στον τομέα της αθλητικότητας, ώστε να μην υπονομευθεί η άνεση και η πρακτικότητα.

CUPRA Terramar δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τιμόνι έχει μεστή αίσθηση και το ειδικά στις πιο σπορ ρυθμίσεις, το βάρος που αντιστοιχεί σε μια τετράτροχη κατασκευή με αθλητικά γονίδια, το εμπρός σύστημα δείχνει να υπακούει άμεσα και με αρκετή ακρίβεια στις εντολές του οδηγού, ενώ τα μεγάλα φρένα Akebono (προαιρετικός εξοπλισμός) είναι πάντα εκεί, να επιβραδύνουν το όχημα εν ευθέτω χρόνω, με δύναμή.

Κατά την κίνησή του στο κλεινόν άστυ, το Terramar να περνάει αγόγγυστα πάνω από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος - παρά τις προαιρετικές 20άρες ζάντες που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας- δίχως να διαταράσσεται η ηρεμία των επιβατών του, ειδικά εφόσον ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Comfort ή έχει ρυθμίσει ανάλογα τη σκληρότητα της ανάρτησης μέσω του προγράμματος DCC.

CUPRA Terramar δοκιμή

Εν κατακλείδι

Η CUPRA ταράζει τα λιμνάζοντα νερά στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με το Terramar, έναν άξιο πρεσβευτή της σπορ φιλοσοφίας της μάρκας, που δείχνει ικανός να ικανοποιήσει την δίψα των πιστών φίλων του αυτοκινήτου για fun-to-drive οδήγηση, αλλά και ταυτόχρονα, χάρη στην έμφαση που έδωσαν οι άνθρωποι της μάρκας στον τομέα της πρακτικότητας, να υποστηρίξει άκοπα τις ανάγκες μιας οικογένειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για το πιο ευρύχωρο και άνετο CUPRA στα χρονικά, ένα πολυτάλαντο και πολυδιάστατο μοντέλο, που σίγουρα θα επιχειρήσει να επαναπροσδιορίσει τους όρους του παιχνιδιού στα μικρομεσαίου μεγέθους SUV.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ., 177 ίπποι/5.500-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 116 ίπποι (85 kW)/330 Nm (εμπρός)
Συνδυαστική απόδοση: 272 ίπποι, 400 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 215 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 12 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.519/1.863/1.584 χλστ., 2.681 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.904 κιλά
Χώρος αποσκευών: 490 λτ. (PHEV)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ