Το Toyota Prius πέμπτης γενιάς αναδιατυπώνει τους όρους της υβριδικής τεχνολογίας, συνδυάζοντας την απρόσμενα ελκυστική σιλουέτα του με τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την αναμενόμενη αποδοτικότητα ενός plug-in υβριδικού συνόλου.
Στα πέτρινα χρόνια της «πράσινης» αυτοκίνησης, όταν η περιβαλλοντική ευαισθησία δεν μας είχε χτυπήσει ακόμα την πόρτα και η ανάγκη ανεύρεσης μιας βιώσιμης λύσης, η οποία θα έβαζε οριστικό τέλος στη θλιβερή εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, απασχολούσε ελάχιστα-φωτεινά μυαλά, το Prius -το «ασχημόπαπο» της ιαπωνικής αυτοκρατορίας- έγραφε τη δική του ιστορία ως η πρώτη υβριδική πρόταση που έφτασε στη γραμμή παραγωγής.
Τα όσα ακολούθησαν είναι λίγο-πολύ γνωστά, με την Toyota να σέρνει τον χορό της υβριδικής τεχνολογίας και το Prius να συνεχίζει με αυτόν τον μάλλον αμήχανο σχεδιαστικό κώδικα να ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος των αυτοκινήτων που γνώρισε ετούτος ο πλανήτης τα τελευταία 25 χρόνια.
BUY NOW
Μολονότι, λοιπόν, στις ημέρες μας η άφιξη ενός υβριδικού μοντέλου δεν προσθέτει κάτι στην προσπάθεια που καταβάλλει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ώστε να επιτύχει την πολυπόθητη μετάβαση σε ένα νέο καθεστώς, αυτό της ηλεκτροκίνησης, η πέμπτη κατά σειρά γενιά του Toyota Prius είναι μια υπόθεση πολύ διαφορετική, τόσο ώστε να μπορεί να θεωρηθεί ως ένας μικρός θρίαμβος της ιαπωνικής σχολής.
Η αλήθεια είναι ότι το νέο Toyota Prius δείχνει να έχει αφήσει στο μακρινό παρελθόν τις όποιες σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες επέβαλλε ο υβριδικός χαρακτήρας του, διαμορφώνοντας μια πιο εύπεπτη και την ίδια στιγμή καλλίγραμμη σιλουέτα.
Όπως και στις προηγούμενες γενιές του, έτσι και σε αυτήν η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής είναι αυτή που εμμέσως πλην σαφώς όρισε τη σχεδιαστική τύχη του νέου Toyota Prius, χαρίζοντάς μια απρόσμενα δυναμική εικόνα.
Το χαμηλότερο κατά 50 χιλιοστά ύψος και με τη φθίνουσα πορεία που ακολουθεί η γραμμή της οροφής «ευθύνονται» για την coupe σχεδιαστική συλλογιστική του νέου Prius, την ίδια στιγμή που η αύξηση του πλάτους και η σημαντική μείωση των προβόλων ενισχύει τη δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου.
Τον δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση ενός νέου, σαφώς ελκυστικότερου προφίλ διαδραματίζουν τα φωτιστικά σώματα και τα βαμμένα σε μαύρο χρώμα καλύμματα των τροχών, ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι απαρατήρητες δεν θα περάσει και το πυκνό «πλέγμα» το οποίο σχηματίζεται στο εσωτερικό των ζαντών.
Ποιο κοντά στην παραδοσιακή συνταγή της Toyota δείχνει το εσωτερικό, επενδύοντας στην επιβλητική παρουσία της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής με τη χορταστική διαγώνιο των 12,3 ιντσών, η οποία καταλαμβάνει την κορυφή της κονσόλας, επιβάλλοντας σε ό,τι αφορά στην εργονομία και τον χειρισμό των περιφερειακών συστημάτων τούς δικούς της κανόνες.
Ποιοτικά ο θάλαμος επιβατών του νέου Prius δεν απέχει από τα υψηλά πρότυπα της Toyota, με τις δερμάτινες επενδύσεις των κορυφαίων εξοπλιστικού επιπέδου εκδόσεων να συνιστούν τη μοναδική επί της ουσίας υπερβολή.
Αντικείμενο κριτικής θα μπορούσαν να αποδειχθούν οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές. Η αλήθεια είναι ότι τα 284 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών είναι μάλλον λίγα για ένα αυτοκίνητο 4,6 μέτρων, ενώ οι επιβάτες με ύψος άνω του μετρίου θα δυσκολευτούν κατά την είσοδο και την έξοδό τους από την πίσω σειρά των καθισμάτων.
Αρκεί βέβαια μια γρήγορη ματιά στις τεχνικές προδιαγραφές της πέμπτης κατά σειρά γενιάς του Toyota Prius ώστε να βρούν εξήγηση και μάλιστα πειστική, οι περισσότερες από τις χωροταξικές και μη ιδιομορφίες του.
Για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή καριέρα του, το καταξιωμένο Toyota προσφέρεται κατά αποκλειστικότητα σε plug-in υβριδικές διαμορφώσεις, οι οποίες ως γνωστόν απαιτούν την παρουσία μιας συστοιχίας μπαταριών ώστε να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη ηλεκτρική αυτονομία
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, εστιάζοντας στις τεχνικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου και ειδικότερα στο υβριδικό σύνολο το οποίο αναλαμβάνει την κίνηση της πέμπτης κατά σειρά γενιάς του Toyota Prius.
Ένας δίλιτρος κινητήρας βενζίνης απόδοσης 152 ίππων έχει στο πλευρό του έναν εξίσου ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος προσφέρει στο υβριδικό οικοσύστημα του ιαπωνικού μοντέλου 163 ίππους. Η συνδυαστική απόδοση αγγίζει τους 223 ίππους, ισχύς αρκετή ώστε να υποστηρίξει την αποστολή του νέου Toyota Prius, η δράση του οποίος δεν περιορίζεται εντός των τειχών αλλά επεκτείνεται χάρη στο ευεργετικό πλεόνασμα ισχύος και έξω από τα στενά όρια μια μεγαλούπολης.
Πέρα από τους 223 «υβριδικούς» ίππους, ένα προσόν το οποίο ξεχωρίζει στο βιογραφικό του νέου Toyota Prius είναι η ηλεκτρική αυτονομία έως και 86 χιλιομέτρων, η οποία εξασφαλίζεται από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 13,6 kWh.
Μάλιστα το προαιρετικό διαθέσιμο ηλιακό πάνελ το οποίο τοποθετείται στην οροφή του αμαξώματος είναι από μόνο του ικανό να καθυστερήσει την επιστροφή του plug-in υβριδικού Toyota Prius στην πρίζα, εξασφαλίζοντας μια ηλιόλουστή ημέρα έως και 8 χιλιόμετρα επιπλέον αυτονομίας.
Η πρώτη μας επαφή στους δρόμους του Αμβούργου
Το Toyota Prius πέμπτης γενιάς γίνεται το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα με την κωδική ονομασία GA-C 2.0, εξαργυρώνοντας στην άσφαλτο χαρακτηριστικά όπως η αυξημένη ακαμψία και το χαμηλότερο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν βάρος.
Αντιστοίχως, η μετατόπιση των μπαταριών από τον χώρο των αποσκευών στα δάπεδο, κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων, οδήγησε στον περιορισμό του κέντρου βάρους και στην ανάπτυξη ενός νέου κώδικα συμπεριφοράς, ανάλογου των επιδόσεων που υπόσχεται η ισχύς του υβριδικού συνόλου και οι απόλυτες τιμές των επιδόσεων-επιταχύνσεων.
Τον δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς του νέου Toyota Prius Plug-In Hybrid παίζουν και οι ανεξάρτητες και στους δύο άξονες αναρτήσεις, αντισταθμίζοντας σε μεγάλο βαθμό τους τροχούς των 19 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά της Yokohama.
Κατά τ’ άλλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα οδήγησης και να προσαρμόσει στο μέτρο του εφικτού τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου και ειδικότερα τον χρόνο και τον τρόπο αντίδρασης του υβριδικού συνόλου κάθε φορά που επιστρέφεις στο αριστερό πεντάλ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.987 κ.εκ., 153 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 190 Nm/4.400-5.200 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 164 ίπποι/208 Nm (εμπρός)
Συνδυαστική ισχύς: 223 ίπποι
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο τύπου e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 177 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 0,5 λτ./100 χλμ., 11 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.599/1.782/1.420 χλστ., 2.750 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.545 κιλά
Χώρος αποσκευών: 284 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 47.670 ευρώ - 0 ευρώ