Η Toyota περνά στην παραγωγή τη μπαταρία των 1.000 χιλιομέτρων -Πότε θα μπει στα μοντέλα της

Toyota bZ4X 2023 1

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να λανσάρει στην αγορά τις νέες μπαταρίες στερεού τύπου που αλλάξουν τα δεδομένα.

Η Toyota Motor ετοιμάζεται να παρουσιάσει το 2027 ένα νέο ηλεκτρικό όχημα που θα διαθέτει μπαταρία στερεού τύπου, εξασφαλίζοντάς του διπλάσια αυτονομία με μία μόνο φόρτιση.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε τα σχέδια της σε πρόσφατη ενημέρωση που πραγματοποίησε στο Ερευνητικό της Κέντρο στην επαρχία Σιζουόκα. Η νέας τεχνολογίας μπαταρίες αναμένεται να κυκλοφορήσουν στο εμπόριο μεταξύ 2027 και 2028.

Η αύξηση της διάρκειας ζωής των μπαταριών στερεού τύπου ήταν ένα ζήτημα που εμπόδιζε την συγκεκριμένη τεχνολογία να αποκτήσει εμπορική βιωσιμότητα, αλλά η Toyota αναφέρει ότι έχει καταφέρει να ξεπεράσει αυτή την πρόκληση. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να παραχθούν μαζικά και να αλλάξουν το τοπίο στην ηλεκτροκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota bZ4X 2023 2

Οι μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων στερεού τύπου μπορούν να φορτίσουν σε λιγότερο από 10 λεπτά και χαρίζουν σε ένα αυτοκίνητο αυτονομία 1.200 χλμ. (2,4 φορές μεγαλύτερη από αυτή των συμβατικών μπαταριών ιόντων λιθίου).

Οι υπάρχουσες μπαταρίες στερεού τύπου μπορούν να επαναφορτιστούν μερικές εκατοντάδες φορές, στην καλύτερη περίπτωση, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πολύ λιγότερες από τις χιλιάδες φορτίσεις που απαιτούνται για μια μπαταρία που μπορεί να κυκλοφορήσει στην αγορά.

Toyota bZ4X 2023 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota έχει ηγετική θέση στην εξέλιξη των μπαταριών στερεού τύπου, κατέχοντας πάνω από 1.000 πατέντες. Το 2020, η ιαπωνική εταιρεία πραγματοποίησε δοκιμές σε ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα με μπαταρίες αυτής της τεχνολογίας, ενώ στόχος της για αρχή είναι να τις εγκαταστήσει στα υβριδικά της οχήματα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.

Το βασικό σχέδιο της εταιρείας αναφέρει την εξέλιξη μιας μπαταρίας στερεού τύπου ικανής να καλύψει περίπου 1.500 χλμ. από μία φόρτιση που δεν διαρκεί περισσότερο από 10 λεπτά. Με την τρέχουσα τεχνολογία που έχουμε στις μπαταρίες, τα ηλεκτρικά οχήματα διανύουν στην πλειοψηφία τους μικρότερες αποστάσεις ανά φόρτιση/γέμισμα σε σχέση με τα θερμικά και τα υβριδικά οχήματα.

Όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, το κλειδί για να πετύχει το εγχείρημα και να διαδοθούν οι μπαταρίες στερεού τύπου είναι να αυξηθεί η παραγωγή τους για να πέσει και το κόστος τους. Σύμφωνα με την Ιαπωνική Υπηρεσία Επιστήμης και Τεχνολογίας, οι συγκεκριμένες μπαταρίες κοστίζουν αυτή την στιγμή μεταξύ 400 και 2.500 ευρώ ανά kWh για την κατασκευή τους, την στιγμή που το αντίστοιχο νούμερο για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι κάτι παραπάνω από 90 ευρώ.

Toyota bZ4X 2023 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Hironori Kobayashi, διευθυντής του Ερευνητικού Ινστιτούτου Ηλεκτροχημικής Ενέργειας στο Εθνικό Ινστιτούτο Προηγμένης Βιομηχανικής Επιστήμης και Τεχνολογίας της Ιαπωνίας, αναφέρει ότι όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες φτάσουν σε ένα καλό στάδιο με την εξέλιξη των μπαταριών στερεού τύπου, είναι πιθανό να τις τοποθετήσουν σε μια περιορισμένη γκάμα μοντέλων, όπως τα πολυτελή της γκάμας.

Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα και ερευνούν και αναπτύσσουν μπαταρίες στερεού τύπου, αναφέρουν ότι συγκεκριμένη αγορά θα φτάσει τα 25 δις ευρώ το 2040, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ερευνητικής ιαπωνικής εταιρείας Fuji Keizai.

Η Nissan θέλει να παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία στερεού τύπου μέχρι το τέλος του 2028, ενώ η BMW θέλει να αποκαλύψει ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο με τέτοια μπαταρία έως το 2025 και στη συνέχεια να παράγει μαζικά τέτοια οχήματα έως το 2030.

Toyota bZ4X 2023 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota προσπαθεί να επιταχύνει τις διαδικασίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα εφοδιάζονται με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Η ιαπωνική εταιρεία αναμένεται να επεκτείνει τις ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε 1,5 εκατομμύρια μονάδες έως το 2026 και σε 3,5 εκατομμύρια έως το 2030.

Εν τω μεταξύ, η Toyota αναβαθμίζει την απόδοση των μπαταριών ιόντων λιθίου που έχει στη διάθεσή της, και ήδη από το 2026, η εταιρεία θα κυκλοφορήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επόμενης γενιάς με αυτονομία περίπου 1.000 χλμ. με μία ταχυφόρτιση διάρκειας 20 λεπτών.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ