Citroen e-C3

Οδηγούμε στην Ισπανία τα νέα Citroen C4 και C4 X

Citroen C4 Hybrid 2025 1

Πλήρως αναβαθμισμένα στους τομείς της εμφάνισης και της τεχνολογίας, τα νέα C4 και C4 X έρχονται να επανατοποθετήσουν με αξιώσεις τη Citroen στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών.

To C4 μετρά ήδη 2 δεκαετίες στην γκάμα της Citroen έχοντας διαγράψει μια αρκετά επιτυχημένη εμπορική πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Σήμερα, η Citroen ξεκινά το ευρωπαϊκό λανσάρισμα για τα ανανεωμένα C4 και C4 X 3ης γενιάς έχοντας δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην αισθητική αλλά στον τομέα «επιδόσεις – οικονομία», όπου το νέο υβριδικό σύστημα των Γάλλων έρχεται να διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο (με 100 και 136 άλογα). Φυσικά, από την γκάμα δε θα μπορούσαν να απουσιάζουν και οι αμιγώς ηλεκτρικές version για τα δύο μοντέλα, όπου ο υποψήφιος έχει δύο επιλογές με 136 ή 156 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C4 Hybrid 2025 2

Από την πρώτη επαφή με τα νέα C4 και C4 X γίνεται αμέσως αντιληπτή η προσπάθεια των σχεδιαστών να ενσωματώσουν τη νέα στιλιστική φιλοσοφία που βλέπουμε σε όλα τα νέα μοντέλα της φίρμας, όπως στις νέες γενιές των C3 και C3 Aircross. Έτσι, όντας εμπνευσμένο σε μεγάλο βαθμό από το concept car OLI του 2022, το μπροστινό μέρος ενσωματώνει το νέο λογότυπο της μάρκας και μια επανασχεδιασμένη μάσκα, ενώ οι λεπτοί εμπρός προβολείς LED σε συνδυασμό με τα φώτα ημέρας, εκτός από τη βελτιωμένη ορατότητα, δημιουργούν μια πιο αιχμηρή εικόνα.

Citroen C4 Hybrid 2025 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο C4, το πίσω μέρος έχει επίσης ανανεωθεί, με νέας σχεδίασης φώτα που έχουν παρόμοια αισθητική με τα εμπρός και πιο καθαρές γραμμές, ενώ στο C4 X οι αλλαγές είναι μικρότερης έκτασης.

Στο εσωτερικό, η Citroen έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση των επιβατών. Τα νέα καθίσματα Advanced Comfort, με αφρώδες υλικό πάχους 15 χλστ., προσφέρουν καλύτερη στήριξη και άνεση. Μάλιστα, σε συνδυασμό με την ανάρτηση Advanced Comfort που ομαλοποιεί τις ανωμαλίες του δρόμου, η άνεση που προσφέρει το νέο C4 κινείται σε κορυφαία – για τα δεδομένα της κατηγορίας – επίπεδα. Η ευρυχωρία είναι, επίσης, ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει τα δύο γαλλικά μοντέλα, με το μεταξόνιο των 2.670 χλστ. να δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για μεταφορά ατόμων ακόμη και πέραν του μετρίου αναστήματος (ο χώρος αποσκευών τοποθετείται στα 380 λίτρα στο C4 και στα 510 λίτρα στο C4 X). O οδηγός έχει, πλέον, στη διάθεσή του έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και μια νέα κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Επίσης, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει πλέον τη δυνατότητα χρήσης τεχνητής νοημοσύνης για τον χειρισμό διαφόρων λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C4 Hybrid 2025 6

Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, μέσω της υβριδικής τεχνολογίας μπαίνει σε πρώτο πλάνο στα νέα C4 και C4 X. Από τις επιλογές μοτέρ εσωτερικής καύσης απουσιάζει πλέον το ντίζελ και προσφέρονται μόνο οι εκδόσεις Hybrid 136 και Hybrid 100 (η δεύτερη μόνο στο C4), οι οποίες συνδυάζουν βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 48V, επιτυγχάνοντας χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO2, οι οποίες συνδυάζονται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6 (σε ορισμένες αγορές θα είναι επίσης διαθέσιμος και ο γνωστός βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech 130 EAT8). Σε ό,τι αφορά στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, στη βάση βρίσκουμε έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων που συνδυάζεται με μπαταρία 50 kWh (αυτονομία έως 360 χλμ.) και ακολουθεί ένας ισχυρότερος με 156 άλογα και μπαταρία 54 kWh (αυτονομία έως 425 χλμ.).

Citroen C4 X 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά την πρώτη μας επαφή στους δρόμους της Βαρκελώνης με το νέο Citroen C4, το γαλλικό μοντέλο αποδείχθηκε άξιος συνεχιστής της γαλλικής σχολής στον τομέα της άνεσης. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται με αποτελεσματικό τρόπο κάτω από όλες τις συνθήκες, με την καμπίνα να παραμένει απομονωμένη από ενοχλητικούς θορύβους. Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να κάνουμε και στο νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο βενζίνης, που γνωρίσαμε μέσα από τα νέα μοντέλα των Citroen και Peugeot, λόγω της πολύ καλής απόδοσής του και της πραγματικής οικονομίας καυσίμου που προσφέρει.

Citroen C4 X 6

Με βάση το πολυβραβευμένο 1,2 turbo μοτέρ βενζίνης, έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων και 55 Nm ροπής, αλλά και με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, το σύστημα αυτό είναι σε θέση να κινεί αμιγώς ηλεκτρικά το αμάξωμα σε αστικές συνθήκες, με τον οδηγό να βλέπει πολύ χαμηλές καταναλώσεις που κινούνται κάτω από 5,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα εντός της πόλης (σύμφωνα με τη Citroen οι καθημερινές μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού μπορούν να γίνουν αμιγώς ηλεκτρικά σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50%). Μάλιστα, με την κατάλληλη προσοχή στο δεξί πεντάλ ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία των 0,432 kWh αναλαμβάνουν δράση για μεγάλα διαστήματα και σε συνθήκες κίνησης μειώνοντας ακόμη περισσότερο την κατανάλωση του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – C4 Hybrid 136
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,7 λτ./100 χλμ., 106 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.350/1.800/1.525 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.335 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λίτρα
Τιμή: Από 23.900 ευρώ (έκδοση 100 ίππων)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – C4 Χ Hybrid 136
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,7 λτ./100 χλμ., 106 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.580/1.800/1.525 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.419 κιλά
Χώρος αποσκευών: 510 λίτρα
Τιμή: Από 25.900 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ