Η νέα γενιά του εξαιρετικά δημοφιλούς C3 πάτησε στην Ελλάδα και, με όπλα την εκφραστική σχεδίαση, τον πληθωρικό χαρακτήρα και τις παραδοσιακές αξίες που ενστερνίζεται, καταφέρνει να πρωταγωνιστήσει και πάλι στην κατηγορία του.
Η Citroen βρίσκεται σε παραγωγικό οίστρο και η νεότερη άφιξη στη γκάμα της είναι το best seller C3. Το έργο του δεν θα είναι καθόλου εύκολο καθώς η προηγούμενη τρίτη γενιά του μοντέλου κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 1,5 εκ. αυτοκίνητα.
Ως γνωστόν, η Citroen επιτυγχάνει με κάθε νέα γενιά του C3 να προσφέρει ένα προηγμένο και σύγχρονο αυτοκίνητο που δεν απεμπολεί τις αξίες που χαρακτηρίζουν τη φίρμα, ενώ παράλληλα ξεχωρίζει σε εμφάνιση, εσωτερικό «κόσμο» και κόστος χρήσης και κτήσης.
BUY NOW
Το νέο Citroen C3 δεν αποτελεί εξαίρεση στα υψηλά στάνταρ που έχουν θέσει οι πρόγονοί του και φέρνει έναν πολύ διαφορετικό αέρα στην Β κατηγορία αυτοκινήτων, όντας καλύτερο και διαφορετικό σε κάθε τομέα από τον δημοφιλή προκάτοχό του. Μάλιστα, αναμένεται να τον ξεπεράσει, καθώς προσφέρεται σε εκδόσεις που έχουν προσαρμοστεί στις σύγχρονες ανάγκες του αγοραστικού κοινού.
Με στιλ «SUV»
Σχεδιαστικά, το νέο 5θυρο Citroen C3 ξεχωρίζει από τις «SUV» γραμμές του, που σε συνδυασμό με τις μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4 μέτρα, πλάτος 1,76 μέτρα και ύψος 1,58 μέτρα) και την ικανή απόσταση από το έδαφος (20 εκ.), εξασφαλίζουν το απαραίτητο περιπετειώδες στιλ. Πρόκειται δηλαδή για ένα μοντέλο της B κατηγορίας με ανασηκωμένη φιγούρα. Ένα πραγματικό αστικό crossover.
Κύριο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό αποτελούν οι ανάγλυφες επιφάνειες και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η νέα μάσκα και ο λογότυπος που λάνσαρε το πρωτότυπο Oli, καθώς και τα LED φώτα σε σχήμα C που αποτελούνται από τρία ξεχωριστά στοιχεία. Πίσω συναντάμε παρόμοια διάταξη για τα LED φώτα, ενώ υπάρχει και μια διακοσμητική λωρίδα που τα ενώνει οπτικά και ενισχύει την αίσθηση πλάτους.
Από την άλλη, οι τροχοί έχουν διάσταση από 16 έως 17 ίντσες και γεμίζουν σωστά τους θόλους, με την αυτούς της έκδοσης που δοκιμάζουμε να είναι αλουμινίου. Γενικά, το αμάξωμα του νέου C3 υιοθετεί μια τετράγωνη προσέγγιση με έντονες ακμές, με το τελικό αποτέλεσμα να το διαφοροποιεί αισθητά έναντι του ανταγωνισμού.
Η χρωματική παλέτα του νέου Citroen C3 αποτελείται από 6 μονόχρωμες και 6 δίχρωμες επιλογές. Ταυτόχρονα, προσφέρονται και διακοσμητικά color clips, εξατομικεύοντάς τα ακόμα πιο πολύ, όπως οι κόκκινες λεπτομέρειες στο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε.
Πρακτικό, ευρύχωρο και καλοβαλμένο
Το εντελώς φρέσκο εσωτερικό του νέου C3 μας προϊδεάζει για την μελλοντική τάση της γαλλικής φίρμας να καταστήσει τα μοντέλα της πιο εύχρηστα και πρακτικά στην καθημερινή χρήση.
Το ταμπλό τριών επιπέδων αποτελείται από σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας, με ακόμα καλύτερο μεταξύ τους μοντάρισμα που χαρίζει γεροδεμένη αίσθηση. Η εικόνα είναι προσεγμένη και η διχρωμία στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών δείχνει πολύ ταιριαστή και σπάει την μαυρίλα που κυριαρχεί στην κατηγορία.
Το νέας αισθητικής μικρό πολυλειτουργικό τιμόνι με τις δύο ακτίνες διαθέτει τον εκσυγχρονισμένο λογότυπο και ο οδηγός ενημερώνεται από τον καινούργιο ψηφιακό πίνακα οργάνων που βρίσκεται ψηλά τοποθετημένος εν είδει head up display. Η τοποθέτησή του σε αυτό το σημείο κρίνεται πετυχημένη, προσφέρει μπόλικη πληροφορία και όπως συμβαίνει και με ορισμένα άλλα μοντέλα της φίρμας, δεν διαθέτει στροφόμετρο.
Στο κέντρο του ταμπλό όλων των εκδόσεων πλην της βασικής, εντοπίζουμε το νέο σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών και τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay. Σε περίπτωση επιλογής της βασικής έκδοσης εξοπλισμού YOU!, στην θέση του infotainment βρίσκουμε το smartphone station για να συνδέσει ο οδηγός το τηλέφωνό του και να χειρίζεται από εκεί τις απαραίτητες λειτουργίες.
Οι χώροι θα βολέψουν εύκολα τέσσερις ενήλικους και θα νοιώσουν πολύ άνετα χάρη στα στάνταρ καθίσματα Advanced Comfort με το πρόσθετο αφρώδες υλικό (+10 χλστ.). Ο οδηγός θα βρει την θέση που του ταιριάζει στο αφράτο κάθισμα με την αποδεκτή πλευρική στήριξη, χάρη και στην τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού, ενώ η εργονομία που ευνοείται από ορισμένους φυσικούς διακόπτες όπως αυτοί του συστήματος κλιματισμού, δεν θα τον δυσκολέψει.
Η καμπίνα διαθέτει αρκετές και χρηστικές θήκες για μικροαντικείμενα που θα βολέψουν στις καθημερινές μετακινήσεις, με τις τσέπες των θυρών να χωράνε μέχρι και μεγάλα μπουκάλια. Βελτιωμένος παρουσιάζεται και ο χώρος αποσκευών που βγήκε κερδισμένος με τη νέα γενιά (328 λίτρα), συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας και χάρη στο σχήμα του είναι εύκολα εκμεταλλεύσιμος.
Για όλα τα γούστα
Το νέο Citroen C3 βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis, την Smart Car Platform, που ξεχωρίζει για την ευελιξία της στο μέγεθος και την «αγάπη» της για τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, είτε είναι υβριδικά είτε αμιγώς ηλεκτρικά.
Το γαλλικό μικρό διαθέτει εκσυγχρονισμένη και εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων με αποτέλεσμα να πάρει την άγουσα για τα αποδυτήρια ο πετρελαιοκινητήρας της προηγούμενης γενιάς. Μικρό το κακό, καθώς έχει αντικατασταθεί από την αποδοτική και πολύ πιο «φιλική» προς το περιβάλλον Hybrid έκδοση των 100 ίππων.
Ενημερωτικά, η Hybrid έκδοση φέρει το νέο και αποδοτικό υβριδικό σύστημα κίνησης του Ομίλου Stellantis. Αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm, με το ηλεκτρομοτέρ να αποδίδει μέγιστη ισχύ 29 ίππων και ροπή 55 Nm, και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Παράλληλα, διαθέτει σύστημα ανάκτησης της ενέργειας που γεμίζει γρήγορα την μπαταρία και χάρη στην ισχύ της, μειώνει και την φθορά στο σύστημα πέδησης. Αυτό βέβαια μεταφράζεται σε αρκετά αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να μειώνεται και η μέση κατανάλωση της έκδοσης.
Σε κάθε περίπτωση, ο υποψήφιος αγοραστής έχει τρεις διαθέσιμες επιλογές. Μία με τον 1.2 Turbo των 100 ίππων, την υβριδική των 100 ίππων με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο και μία με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης 113 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 44,2 kWh για αυτονομία 326 χλμ. με μία φόρτιση (459 χλμ. σε αστικό κύκλο).
Όπως προαναφέραμε, την βάση της γκάμας καταλαμβάνει ο 3κύλινδρος 1.2 Turbo με τον άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., κινητήρας που εφοδιάζει και το C3 της δοκιμής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει αναβαθμιστεί πλήρως σε σχέση με αυτόν που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, με στόχο την υψηλή απόδοση και αξιοπιστία. Για αυτό τον λόγο μάλιστα, οι μηχανικοί της Citroen αντικατέστησαν τον ιμάντα χρονισμού και τοποθέτησαν καδένα.
Διατίθεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο αναφέρουν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη).
Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι γεμάτη και ζωηρή, μιας και η πλούσια ροπή δεν δυσκολεύεται να κινήσει τα 1.150 κιλά του νέου C3. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι μακριά (η 3η βγάζει 140 χλμ./ώρα), με την 5η και την 6η να είναι ουσιαστικά overdrive, με τον επιλογέα να έχει λογικές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα σε κανονική χρήση.
Η ανάρτηση του νέου Citroen C3 αποτελείται από γόνατα μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, και στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων βρίσκουμε τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με τα υδραυλικά τέρματα, στοιχείο μοναδικό για την κατηγορία.
Στο δρόμο, το νέο Citroen C3 παρουσιάζει ένα ήρεμο και πράο πρόσωπο, με την άνεση να είναι κορυφαία και να θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος σε μια επαρχιακή διαδρομή είναι σωστός και πάρα την έμφαση στην άνεση, οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές και δεν επηρεάζουν την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός.
Στον αυτοκινητόδρομο, η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και τιθασεύει κάθε υποψία πλεύσης εν τη γενέσει της, και σε ταχύτητα ταξιδίου δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους. Σε αυτές τις συνθήκες θα εκτιμηθεί επίσης, η ευθυβολία και ο ελάχιστος αεροδυναμικός θόρυβος.
Στην πόλη, οι μαζεμένες διαστάσεις και ο μικρός κύκλος στροφής διευκολύνουν στους σφιχτούς ελιγμούς, με την Progressive Hydraulic Cushions ανάρτηση να καταπίνει τα πάντα χωρίς να ταλαιπωρεί ή να ταλαιπωρείται.
Το τιμόνι έχει μεταβαλλόμενο βάρος ανάλογα την ταχύτητα, όντας ελαφρύ στη χαμηλή ταχύτητα και με σωστό βάρος όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Παράλληλα, προσφέρει κάμποση αίσθηση στον οδηγό, ενώ δεν στερείται ακρίβειας.
Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω, και είναι υπεραρκετά για τον χαρακτήρα και το βάρος του νέου C3. Ακόμα, το μεσαίο πεντάλ έχει καλή αίσθηση, λογική διαδρομή και σωστή αντίσταση στο πάτημα.
Εν κατακλείδι
Το νέο Citroen C3 1.2 Turbo 100 PS μπορεί να συνδυαστεί και με τα τρία διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού, YOU!, Plus και Max, με την τιμή εκκίνησης να έχει οριστεί στα 16.900 ευρώ (σε συνδυασμό με προωθητική ενέργεια). Η κορυφαία έκδοση Max που δοκιμάζουμε κοστίζει 19.900 ευρώ, πάντα με τις ίδιες προϋποθέσεις.
Από πλευράς εξοπλισμού, και οι τρεις εκδόσεις διαθέτουν πλήρη χαρακτηριστικά ασφάλειας και όπως είναι λογικό, όσο ανεβαίνουμε σε έκδοση πληθαίνουν οι ανέσεις που προσφέρει.
Στον τομέα της χρήσης, ο χαμηλός κυβισμός και οι συγκρατημένες εκπομπές ρύπων του αναβαθμισμένου μοτέρ προσφέρει λογικά ετήσια πάγια έξοδα, ενώ η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα χαμηλά της κατηγορίας με τα 5,8 λτ. που απαιτούνται για κάθε 100 χλμ. διαδρομής. Με οικονομικό τρόπο οδήγησης, είναι σίγουρο ότι θα φλερτάρει με χαμηλά 5άρια.
Συμπερασματικά, το νέο Citroen C3 φέρνει ένα φρέσκο και διαφορετικό αέρα στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, με τα ισχυρά χαρακτηριστικά του να συνδυάζονται με υψηλή σχέση τιμής προς αξία, εξασφαλίζοντάς του ηγετική θέση στην κατηγορία. Μια εξαιρετικά συνιστώμενη και ολοκληρωμένη επιλογή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 100 PS/5.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,6 λτ./100 χλμ. - 126 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.015/1.755/1.577 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.151 κιλά
Χώρος αποσκευών: 328 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 16.900 ευρώ / 81 ευρώ