Το Fiat 600 αποτελεί το νέο, μεγάλο στοίχημα των Ιταλών στην προσπάθεια που καταβάλλουν ώστε να δημιουργήσουν τις συνθήκες μιας νέας εμπορικής επιτυχίας, η οποία αυτομάτως θα σημάνει και την πολυπόθητη επιστροφή τους στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι Ιταλοί συνηθίζουν να ανατρέχουν στις χρυσές σελίδες της ιστορίας τους, όχι με αποκλειστικό σκοπό να τιμήσουν το ένδοξο παρελθόν τους αλλά για να αντλήσουν έμπνευση από αυτό και φυσικά να εξαργυρώσουν μια επιτυχία που τους ακολουθεί από την εποχή που μεσουρανούσαν εντός και εκτός ιταλικών συνόρων.
Η αναβίωση του Fiat 500 το 2007 και τα όσα ακολούθησαν έκτοτε αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό δείγμα μιας συνηθισμένης στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα πρακτικής όχι όμως και το μοναδικό.
BUY NOW
Φτάνοντας, λοιπόν, στη φυσική έδρα της Fiat -το Τορίνο- και το ιστορικό Lingotto -το εμβληματικό κτίριο στο οποίο για εξήντα χρόνια χτυπούσε η καρδιά της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αναπόφευκτα το μυαλό σου ταξιδεύει σε όλα εκείνα τα τετράτροχα διαμάντια που είδαν για πρώτη φορά το φως, βγαίνοντας από αυτήν ακριβώς τη γραμμή παραγωγής.
Διαμάντια μιας άλλης εποχής, όπως το Fiat 600, το οποίο σήμερα μοιάζει να δραπετεύει από το χρονοντούλαπο της ιστορίας διεκδικώντας περίοπτη θέση στην γκάμα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μία ακόμα προσπάθεια αναβίωσης παίρνει σάρκα και οστά από ιταλικά χέρια, με το τελικό αποτέλεσμα να δικαιώνει την τολμηρή απόφαση, μην αφήνοντας την παραμικρή αμφιβολία μήτε για την αφετηρία, μήτε για τον τελικό προορισμό του.
Το μικρό και χάριν έχει
Η ίδια η Fiat μιλάει για μια πρόταση η οποία έρχεται να τοποθετηθεί στο B-Segment γεγονός που έρχεται να επιβεβαιώσει και το συνολικό μήκος των 4,17 μέτρων. Κοινώς το νέο Fiat 600 πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης το οποίο ωστόσο φλερτάρει με τις αρετές και τις ιδιότητες μιας σαφώς μεγαλύτερης πρότασης, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις συμπαγείς διαστάσεις του και την παρουσία των πέντε θυρών του αμαξώματός του.
Για το μόνο, λοιπόν, που μπορείς να αμφιβάλεις παρατηρώντας το είναι αν οφείλεις να του χαρίσεις τον τίτλο του crossover, ένεκα της ημίψηλης αρχιτεκτονικής του ή αν πρέπει να αποφύγεις την όποια κατηγοριοποίηση ώστε να μην αδικήσεις τον εμπνευσμένο σχεδιασμό του.
Τα ρετρό στοιχεία είναι εκεί ώστε να ταξιδέψουν τη σκέψη σου στο μακρινό πλην ένδοξο παρελθόν του αυτοκινήτου δεν είναι ωστόσο εκείνα που κυριαρχούν στις εξωτερικές επιφάνειες του νέου Fiat 600, το οποίο είναι ξεκάθαρα προσανατολισμό σε ό,τι μπορεί να κρύβει το εξηλεκτρισμένο μέλλον του.
Το προτεταμένο ρύγχος με τα ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα και το ευμεγέθες λογότυπο κάνουν το νέο Fiat 600 να δείχνει μεγαλύτερο απ΄ όσο είναι στην πραγματικότητα, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα στοιχεία όπως τα σκουρόχρωμα πλαστικά που κοσμούν τους θόλους των τροχών.
Αντιστοίχως, αν θα έπρεπε να ξεχωρίσεις κάτι από το εσωτερικό στον θάλαμο επιβατών του αυτοκινήτου και ειδικότερα το πιλοτήριο, αυτό θα ήταν το τιμόνι με τις δύο ακτίνες και τον flat bottom σχεδιασμό, καθώς και την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών που στέκεται περήφανη στην κορυφή της κεντρική κονσόλας.
Στο βιογραφικό του νέου Fiat 600 θα μπορούσες κάλλιστα να προσθέσεις και το γεγονός ότι οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι μεγαλύτεροι από αυτούς που θα περίμενες να συναντήσεις σε ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης και μάλιστα ηλεκτρικό, δίνοντας την ευκαιρία στον χρήστη του να το αξιοποιήσει σε πολλούς και διαφορετικούς ρόλους.
Το 360 λίτρα του χώρου αποσκευών ενισχύουν την άποψη αυτή και τον πολυχρηστικό χαρακτήρα μιας πρότασης η οποία δείχνει να έχει τις απαντήσεις στα προβλήματα της καθημερινότητας.
Στον σωστό δρόμο
Με αφετηρία την πλατφόρμα που φιλοξενεί το Jeep Avenger και προέρχεται από τις τάξεις του ομίλου Stellantis, το Fiat 600e δεν απέχει από το παράδειγμα του μικρού ηλεκτροκίνητου SUV που ήδη πραγματοποιεί τα πρώτα του βήματα στην ελληνική αγορά.
Ο ένας και μοναδικός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 156 ίππων, την ίδια στιγμή που οι συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας με χωρητικότητα 54 kWh εξασφαλίζουν αυτονομία η οποία κυμαίνεται μεταξύ των 400 και 600 χιλιομέτρων.
O οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Sport, Normal και Eco), τα οποία παραμετροποιούν την απόδοση-λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ με τέτοιον τρόπο που ουσιαστικά καθορίζουν και την υπολειπόμενη αυτονομία.
Ανεξαρτήτως προγράμματος η δύναμη που έχεις στη διάθεσή σου είναι αρκετή, ωστόσο, στην περίπτωση που θα θελήσεις να πάρεις το μέγιστο από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, η επιλογή του Eco αποτελεί μονόδρομο.
Έχοντας απαλλαγεί από το άγχος της αυτονομίας, μπορείς πλέον να εστιάσεις στον τρόπο με τον οποίο του Fiat 600e πατάει στην άσφαλτο. Το τιμόνι παραμένει ελαφρύ, χωρίς αυτό να του στερεί πόντους στους τομείς της ακρίβειας και της αμεσότητας. Δεν ισχύει το ίδιο για το πεντάλ του φρένου, καθώς η αίσθηση που αποκομίζεις από αυτό σε ορισμένες περιπτώσεις δυσκολεύει να καθορίσεις πόση ακριβώς πίεση χρειάζεται να του ασκήσεις.
Σφικτή αλλά όχι κουραστική αποδεικνύεται η ανάρτηση, ελέγχοντας αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και προσπερνώντας το γεγονός ότι το Fiat 600e πατάει σε τροχούς 18 ιντσών.
Ευχάριστο, πρακτικό, ευέλικτο και απολαυστικό, το Fiat 600e αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για κάποιον που αναζητά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ικανό να σταθεί με αξιώσεις εντός ή ακόμα και εκτός πόλης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 156 ίπποι, 260 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,1 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 409 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh (50,8 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.171/1.781/1.523 χλστ., 2.562 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.595 κιλά
Χώρος αποσκευών: 360 λτ.
Άφιξη στην Ελλάδα: Αρχές 2024