
Μετά το εμπορικό του ταξίδι αποκλειστικά ως δικίνητο, το Avenger κληρονομεί το τετρακίνητο DNA της Jeep, δείχνοντας πλέον απόλυτα ικανό να κινείται όχι μόνο εντός του αστικού ιστού, αλλά και στα πιο αφιλόξενα εδάφη.
Το σημαντικότερο μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της Jeep αποτελεί το Avenger, έχοντας αναλάβει τον ρόλο του πολιορκητικού κριού στη διαδικασία μετασχηματισμού του εμβληματικού αμερικανικού brand σε μια σύγχρονη και πλήρως ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία με ευρωπαϊκές βλέψεις.
Πρόκειται για το μικρότερο μοντέλο στην ιστορία της και το πρώτο που διατέθηκε ως 100% ηλεκτρικό, συγκεντρώνοντας γρήγορα γύρω του δεκάδες χιλιάδες οπαδούς αλλά και τον βαρύτιμο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2023.
BUY NOW

Ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην εμπορική επιτυχία του αρχικά μηδενικών ρύπων B-SUV της Jeep έδωσαν οι βενζινοκίνητες -πλαισιωμένες με ή χωρίς υβριδική τεχνολογία- προτάσεις, διευρύνοντας το πελατολόγιο του και με τους οδηγούς που δήλωναν ανέτοιμοι να ενδώσουν στη νέα, ηλεκτρική τάξη πραγμάτων.
Η μάρκα Jeep, ωστόσο, είναι συνυφασμένη με την τετρακίνηση, η όποια έλαμπε δια της απουσίας της από την γκάμα, και επομένως θα αποτελούσε… ιστορική ανορθογραφία η μη προσθήκη σε αυτή μιας περιπετειώδους έκδοσης.

Όπερ και εγένετο το Jeep Avenger 4xe, ένα τετρακίνητο μοντέλο με 48βολτη υβριδική τεχνολογία (δύο ηλεκτροκινητήρες: ένας εμπρός, ένας πίσω) που ενδείκνυται για όσους επιθυμούν να παντρέψουν στο ίδιο όχημα τις αστικές μετακινήσεις με την περιπέτεια στη φύση. Εμείς πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας γνωριμία με τη νέα έκδοση οδηγώντας τη στην Τοσκάνη και συγκεκριμένα στα περίχωρα της Φλωρεντίας.

Σε επίπεδο εμφάνισης, η έκδοση 4xe ξεχωρίζει με τις πράσινες (lime) λεπτομέρειες, τις μαύρες ζάντες και τους τοποθετημένους σε ψηλότερο σημείο προβολείς ομίχλης, που διασφαλίζουν καλύτερη ορατότητα κατά την οδήγηση τη νύχτα. Παράλληλα, υπάρχουν ειδικά σχεδιασμένες ράγες οροφής και γάντζος ρυμούλκησης, ενώ τόσο ο μπροστινός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας φέρουν ειδική αντιχαρακτική επίστρωση ώστε να αντιμετωπίζουν αγόγγυστα τις ιδιαιτερότητες της εκτός δρόμου οδήγησης.

Ειδική προστασία φέρουν και άλλα εξαρτήματα όπως η μπροστινή κάτω γρίλια και το ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ενώ προσφέρονται και επιλογές εξατομίκευσης όπως το αυτοκόλλητο για το καπό (Hood Sticker).
Αλλαγές εντοπίζονται και στο εσωτερικό με πιο χαρακτηριστικές τις νέες επενδύσεις των καθισμάτων που είναι αδιάβροχες και δύο φορές πιο ανθεκτικές από αυτές των υπόλοιπων εκδόσεων, ενώ μπορούν να πλένονται πλήρως ώστε να διατηρούνται σε άρτια κατάσταση. Κατά τα άλλα, η εικόνα είναι γνώριμη με αυτή των υπόλοιπων εκδόσεων. Οι δύο γεμάτες με πληροφορία και γρήγορες σε απόκριση ψηφιακές οθόνες απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες, ενώ τα σκληρά πλαστικά είναι ικανοποιητικές ποιότητας, φέροντας καλή συναρμογή που εγγυάται την απουσία τριγμών.

Οι χώροι είναι γενναιόδωροι για τέσσερις ενήλικες, αν και οι πίσω θα αναζητήσουν λίγο παραπάνω αέρα για τα γόνατά τους σε περίπτωση που είναι ψηλοί. Στον βωμό της τετρακίνησης, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει θυσιαστεί κατά 55 λτ. και πλέον ανέρχεται στα 325 λτ. αλλά το σχήμα είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο και έχει μεγάλο άνοιγμα, με αποτέλεσμα να διατηρείται ακέραιος ο πρακτικός χαρακτήρας του μοντέλου.

Πηγή ζωής του τετρακίνητου Avenger είναι ένα 48βολτο υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 λτ, ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και χρησιμοποιεί τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT), αποδίδοντας 136 ίππους και 230 Nm.
Ένας ηλεκτροκινητήρας 28 PS, τοποθετημένος στο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, επιτρέπει στο Αvenger 4xe να καλύπτει περίπου το 50% των αστικών μετακινήσεών του αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ την τετρακίνητη υπόσταση εξασφαλίζει ένα ακόμη ηλεκτρικό μοτέρ ίδιας ισχύος στο πίσω μέρος, με μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 22,7:1 αποδίδοντας έως 1.900 Nm ροπής στους πίσω τροχούς. Χάρη στην τεχνολογία “power looping” η ενέργεια για τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται.

Ειδικότερα, σε χαμηλές ταχύτητες (μέχρι 30 χλμ./ώρα) η ροπή κατανέμεται σταθερά στους μπροστινούς και πίσω τροχούς σε αναλογία 50:50, ενώ στο εύρος ταχύτητας 30-90 χλμ./ώρα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτείται και σε αυτήν την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Πάνω από τα 90 χλμ./ώρα η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς ώστε να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, το τετρακίνητο Jeep Avenger επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., δείχνοντας εμφανώς ταχύτερο από την υβριδική έκδοση των 100 PS (0-100 χλμ./ώρα 10,9 δλ.), με την κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται σε 6,3 λτ./100 χλμ.

Το μεγαλύτερο προσόν, βέβαια, του Avenger 4xe είναι η ευκολία με την οποία μπορεί και απομακρύνεται από το κλεινόν άστυ, βάζοντας πλώρη για κακοτράχαλα εδάφη. Συγκριτικά με την e-Hybrid έκδοση, η τετρακίνητη έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος κατά 10 χλστ. (συνολικά 21 εκ.), κάτι που συνδράμει σε καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης (22, 21 και 35 μοίρες αντίστοιχα). Σε απαιτητική εδάφη το μοντέλο μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και με τους εμπρός τροχούς να μην έχουν καθόλου πρόσφυση είναι ικανό να αντιμετωπίσει κλίση έως 20%.
Το εκδρομικό ταμπεραμέντο του Avenger ενισχύουν τα ελαστικά M+S (προαιρετικά διατίθενται και All Terrain), η ολοκαίνουργια ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση όπως και το σύστημα Hill Descent Control για τις απότομες κατηφόρες. Στην εξίσωση πρέπει να προστεθεί και η τεχνολογία Selec-Terrain, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει την κατάλληλη λειτουργία για κάθε περίσταση. Στο πρόγραμμα “Auto” η τετρακίνηση ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτείται και επομένως είναι ιδανικό για καθημερινή οδήγηση, ενώ το “Snow” ενδείκνυται για την κίνηση του οχήματος σε χειμερινές συνθήκες. Στο “Sand&Mud” οι αλλαγές σχέσεων και ο έλεγχος της πρόσφυσης εισέρχονται σε ειδική λειτουργία, ενώ στο “Sport” μεγιστοποιείται η ισχύς και η ροπή μέσω της λειτουργίας E-Boost.

Η νέα έκδοση του Avenger μπορεί επίσης να διασχίζει περάσματα με νερό βάθους έως 400 χλστ., διευρύνοντας περαιτέρω το πεδίο δράσης του μοντέλου και αίροντας τις όποιες επιφυλάξεις του ανθρώπου που κάθεται πίσω από το τιμόνι.
Στην πράξη
Διανύοντας αρκετά χιλιόμετρα εντός της πόλης, διαπιστώσαμε ότι η πίσω ανάρτηση με την αρχιτεκτονική των πολλαπλών συνδέσμων φιλτράρει ιδιαίτερα αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, την ίδια ώρα που το ελαφρύ τιμόνι εξασφαλίζει εύκολους ελιγμούς εντός του αστικού ιστού. Το κιβώτιο έχει απρόσκοπτη λειτουργία πραγματοποιώντας γρήγορες αλλαγές των σχέσεων, και το στιβάρο πλαίσιο, σε συνεργασία με τα αποτελεσματικά φρένα, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση του οδηγού.

Ως γνήσιο Jeep και δρέποντας τους καρπούς της τετρακίνησης, το Avenger 4xe εγκαταλείπει αγόγγυστα την άσφαλτο, και με «όπλα» του τις αυξημένες γωνίες προσέγγισης/ράμπας/ διαφυγής, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα ειδικά ελαστικά, περιηγείται απρόσκοπτα στα εδάφη που ήδη έχουν «δαμάσει» οι πρόγονοί του, ήτοι τα μοντέλα που φέρουν το έμβλημα της Jeep.
Το Avenger δείχνει ικανό και σε ανοιχτό δρόμο, όπου χάρη στην αυξημένη ισχύ αναπτύσσει εύκολα ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, με τα καλά επίπεδα ηχομόνωσης να συνδράμουν σε ένα άνετο ταξίδι.

Συμπερασματικά
Δίχως να εγκαταλείπει τον αστικό του μανδύα, το Jeep Avenger μυήθηκε περαιτέρω στα μυστικά της Jeep, εμπλουτίζοντας την γκάμα του με μια περιπετειώδη έκδοση που προβάλλει ικανή να ικανοποιήσει τη δίψα των φίλων της περιπέτειας. Το Avenger 4xe μπορεί και κινείται παντού, έχοντας παράλληλα ως σύμμαχό του ένα προηγμένο υβριδικό σύνολο, μια πλήρη δέσμη σύγχρονων τεχνολογιών και έναν συνολικά μοδάτο προφίλ -χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να εδραιώσει ακόμα περισσότερο τη θέση του ανάμεσα στα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας του.
Το Jeep Avenger 4xe ξεκίνησε το εμπορικό του ταξίδι στη χώρα μας και συνδυάζεται με δύο επίπεδα εξοπλισμού (Upland και The North Star), με την τιμή εκκίνησης να έχει οριστεί στα 34.490 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/2.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 9,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 194 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 λτ./100 χλμ. (6,4 λτ./100 χλμ. κατά τη δοκιμή), 122 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.088/1.776/1.528 χλστ., 2.562 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.475 κιλά
Χώρος αποσκευών: 325 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 34.490 ευρώ/0 ευρώ